Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Alt vel her. lille var 4 mm og hadde et vitalt hjerte.

Smertene skyltes ikke sprukken cyste, men at eggstokken hadde vridd seg nesten helt rundt og så tilbake. Ante ikke at det gikk an en gang, jeg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt vel her. lille var 4 mm og hadde et vitalt hjerte.

Smertene skyltes ikke sprukken cyste, men at eggstokken hadde vridd seg nesten helt rundt og så tilbake. Ante ikke at det gikk an en gang, jeg. :gjeiper:

Å, så bra! :)

Vridd eggstokk høres ikke noe særlig godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt spent på når magen kommer denne gangen. Sist hadde jeg ikke mage før jeg var godt over halvveis, og ble aldri veldig stor. I går følte jeg meg derimot veldig gravid allerede, enda jeg er 12 uker nå. Mammabukser hadde jeg et hatforhold til sist (for trange over magen, for store over rumpa=hengerumpe, ikke særlig vakkert). Det blir vel tights og tunika, og da må jeg ut på shopping i kjedebutikkene, for jeg sverget sist på at jeg aldri skulle røre denslags plagg igjen, og gidder ikke å bruke masse penger på det.

Ellers er jeg alene med snuppa 08-20 i helga (og uten bil), og det er litt slitsomt, mest fordi hun hele tiden må aktiviseres, ellers er det sutring. Hadde hun enda taklet vogn eller bæretøy kunne vi gått en lang tur, men da blir det i hvertfall hyling. Ergo blir vi hjemme, og holder oss i nærheten av huset. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria: Vridd eggstokk høres ikke noe særlig ut! Hvordan kunne de forresten se at den hadde vært vridd dersom den hadde vridd seg tilbake nå?

Honesty: Her er magen på plass for fullt allerede! Sist tror jeg det var tydelig for andre når jeg var ca 4 mnd. Og jeg elsker gravidbukser! Slike med stort, mykt panel. :nigo: Skulle ønske buksene var slik til vanlig også, jeg. Ble aldri komfortabel med vanlige bukser igjen etter forrige graviditet, så har stort sett gått i skjørt og kjoler siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt sent ute, men her er en til som har termin i mars - ca 19.mars om vi ikke tar feil. Skal på ultralyd i morgen, og det er både spennende og nervepirrende!

Håper alt står bra til med den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fant jeg også frem :goodbye: og melder meg inn i skravleklubben.

Jeg er 28 år, er 7 uker og 4 dager på vei, gift og dette er første spire.

Skal bli koselig å skravle med dere i månedene som kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her! :) Jeg er 22 år, student og gravid med mitt første barn.

Er ca. 7+3 i dag og er trøtt og kvalm konstant!

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake igjen fra tidlig ul.

Gyn målte fosteret til 3,6 cm noe som tilsvarte 10 + 2 :rodmer:

Nå ble det mye mer virkelig, og jeg kan ikke glede meg mer enn jeg gjør nå!

Jeg skal bli mamma!! På ordentlig!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på ultralyd, og er 13 + 0 i dag:) den lille bevegde seg og man kunne se at dette var virkelig en liiiiiten baby:)

Gynekologen sjekket alt mulig: hjerte, mage, urinblære, ryggrad, hjerne, nakkefolden, osv osv! Alt så helt fint ut!

Vi er så glad, kjennes som om vi endelig kan stole på at den lille en dag skal få komme ut til oss:) har tidligere vært bekymret for at det ikke skal gå veien, men nå kjenner jeg meg tryggere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også være med! Jeg er 11 + 5 i dag, ifølge sist mens. Skal ikke på UL før i slutten av oktober, så er enda ei stund å vente. Men det blir spennende :)

Vi er forresten samboere og dette er vår første.

Er pappaen med på alle kontroller hos dere eller bare på UL osv? Vi var litt usikre på hva som er vanlig, men han ble iallefall med på første kontroll. Syns det er godt å være to om det <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen!

Når jeg gikk gravid første gang var min kjære sambo med på så og si alle kontroller. Han var spent og hadde spørsmål selv. Og så kom han godt overens med JM, og det hjalp vel på. ;)

Denne gangen tror jeg ikke at han kommer til å være like aktiv, men han skal få tilbudet og være med på det han vil. Han blir med på den første kontrollen neste mandag og på UL (venter til ord. UL, vi) i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tenker han får bestemme selv her også. Men gøy når de viser interesse :) Vi venter også til ordinær UL. En spennende tid dette her! Vi har fortalt det til hans foreldre siden de bor nærmere enn mine foreldre. Gleder meg så til å reise hjem til mine foreldre og fortelle det, men siden det er såpass langt å reise så får jeg ikke fortalt det før i midten av oktober! Da er jeg jo rundt 4 mnd på vei. Mange synes kanskje jeg burde fortalt det tidligere, men har mest lyst til å fortelle det når jeg ser dem og ikke over telefon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du vil si det ansikt til ansikt. Det er jo mye kosligere! :rodmer: Her vet min familie det, mens kjæres får vente til vi reiser dit i begynnelsen av oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke mannen blir med på noe særlig mer enn UL her denne gangen. Han syntes ikke de kontrollene han var med på sist var så venldig spennende... Ja, og sikkert eventuelle overtidskontroller da. Sånn i tilfelle en blir innlagt på direkten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen her ville gjerne være med på alle han. Hittil har det jo kun vært første legetime, men han troppet opp på den også søtingen :klemmer:

Vi har forøvrig fortalt nyhetene til de vordenede besteforeldre, men venter med søsken (våre altså) og venner til den berømmelige 3 mnders fristen. Iallefall om vi greier. Er flere og flere som aner ugler i mosen er jeg redd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir han nok med på bare UL, tenker jeg. Er ikke mye spennende på en vanlig kontroll, akkurat. Dessuten har vi jo en fra før, så han er ikke helt ny i gamet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, jenter! Hvordan går det med dere?

Her er formen heldigvis stigende, men fremdeles langt fra normalen. Men fungerer nå på et vis, hvertfall. Men synes litt synd på Vesla, har plutselig blitt mye mindre kontakt med henne. Jeg har alltid pleid å ta henne om morgenen, men nå blir det som regel mannen som gjør det. Og etter jobb må jeg ofte sove en times tid, så da krymper ettermiddagen også ganske drastisk...

Skal forresten på første jordmortime på mandag. Vet jo det ikke er så superspennende, men skal hvertfall bli godt å høre hjertelyd igjen. Har ikke kjent noe antydninger til liv de siste ukene, så da går jeg ut ifra at det ikke var det jeg kjente for en stund siden heller. Kjente det jo godt sist på denne tiden, så er litt utålmodig etter å få litt bekreftelse på at alt er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...