Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

takk klematis :klemmer: det er betryggende med alt som er normalt i denne tiden merker jeg.

Spennende at dere skal på ul i morgen! Her er det enda 3 uker til vi skal. vi har enda ikke blitt enige om vi vil vite kjønnet eller ikke, samboeren min vil vite det men jeg vil ikke vite det. Så vi får se... han greier sikkert å overtale meg når det nærmer seg :fnise:

Fastlegen min sa ingenting om helsesøstertjenesten eller jordmor da jeg var på første kontroll, og siden jeg har blitt anbefalt av andre å ta kontakt selv så gjorde jeg det. Men da jeg var hos legen i går virket hun nesten litt "skuffet" om jeg kan si det på den måten over at jeg hadde valgt å gå til begge dele under svangerskapet. Hun var også irritert over at jordmora hadde satt meg på jernpreparat, når Hb'n min på legekontoret viste 12,5 begge gangene jeg har vært der, men den viste jo bare 9,6 når jeg var hos jordmora. Uansett så skal jeg fortsette med å gå til begge to foreløbig i allefall, så får vi se. Syns legen min er veldig flink og jeg liker henne godt, så jeg skal ikke klage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo jenter :kose:

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her ettersom jeg har ligget rett ut med diverse ulumskheter, heldigvis ikke gravidrelatert da :)

Koselig å se at det er så mye aktivitet på siden her :jepp:

Nå nærmer det seg ultralyd her også, skal dit den 12 oktober, så det blir vanvittig spennende!! Kjenner masse masse liv i magen hver dag, spesielt om kvelden.

Lykke til på ultralyd Klematis :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje: alt er helt sikkert fint, men forstår at en blir litt tankefull når en ikke får høre hjertelyden.

Synes tiden går veldig fort, MEN tiden frem til UL går veeeeldig sakte. Skal ikke før 21 oktober. Er så utrolig spent på om alt er bra og at ungen er frisk. Enda litt usikker på om jeg vil vite kjønn, men kommer helt sikkert til å gi etter for nysjerrigheten når jeg er på UL.

Da forteller jeg også det gjerne videre her på KG :)

Blir spennende å høre resultatene fra Klematis. Krysser fingrene for at babyen er frisk som en fisk :klemmer:

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle sammen!

Så morro at det har kommet til mange nye fjes her!

Jeg har vært veldig lite på KG de siste månedene. Mye fordi jeg har fått blodpropp i øyet i forbindelse med graviditeten å ha nå bare 5% syn på det øyet. Noe som har det å sitte ved pcen temmelig slitsomt. Heldigvis er det bedre nå selv om synet aldri vil komme tilbake igjen. Jeg må gå på blodfortynnende resten av svangerskapet for å forhindre flere blodpropper.

Ellers er formen fin. Magen begynner å vises, og jeg kjenner spark (boblefølelser) nesten daglig. Var på tidlig UL i uke 12, å da så alt bra ut, så nå gleder jeg meg bare til 20 oktober da det igjen er tid for UL.

Ellers har vi begynnt å kjøpe inn litt klær og sånne ting, men innkjøpene vil sikkert bli mange flere etter UL når vi får vite hvordan kjønn lille har. De gjettet på forje UL også, men jeg vil høre det to ganger før jeg tror det.

Håper alle dere andre har en super dag, gleder meg til å skravle mer med dere :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist med blodpropp! Men herlig at du er ved godt mot og at lille bollen i ovenen sparker og git livstegn fra seg der inne! :)

Jeg gleder meg også veldig til å begynne å kjøpe klær, men er som du sier litt lettere å kjøpe når man vet kjønn. For min del vil det ta noen uker til før jeg vet det..Men man kan jo handle inn nøytrale klær da, og annet utstyr man trenger :)

Hva slags kjønn tror du barnet ditt er? :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt mest kjønnsnøytralt jeg også, men noe er ikke det. Jordmor som tok UL i uke 12 mente 90% sikkert at det var en liten jente baby der inne, så da må man jo nesten tro på det. Selv om jeg ikke blir helt overbevist før jeg får hørt det en gang til :):babyjente:

Blodproppen ødelegger en del ja, men ettersom jeg fikk dette svineriet så ser jeg en viss sjanse for at det blir bare en liten en i dette huset, så da skal jeg sannelig nyte hvert øyeblikk også, på alle måter :hjerte:

Kjempe spennende å følge med på hva alle andre får når det kommer til kjønn også :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt med blodpropp da, men morsomt med nesten sikkert jente. :) Jeg klarer ikke se for meg noe annet enn gutt denne gangen heller, men skal bestille en time til tidlig kontroll i morgen. Var jo på eggstokk UL og så at det var liv, men det var jo ikke barnet ssom skulle sjekkes sånn egentlig. Hun mente det var "nokså levedyktig" (rar kommentar), og at jeg var ei uke kortere på vei, noe som egentlig ikke er mulig. HUn sa pluss/minus fem dager, men allikevel. :ler: Tror virkelig ikke at jeg hadde EL 5-6 dager etter EL testen viste positiv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med blodpropp og tapt syn, blåbærmuffin! :tristbla: Synes egentlig det har vært mye rare gravidrelaterte plager på KG i det siste. Ting jeg aldri har hørt noe om. Håper vi alle kan få være så friske det lar seg gjøre resten av tiden! Ingen svangerskapsforgifninger eller annet tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig lite på KG de siste månedene. Mye fordi jeg har fått blodpropp i øyet i forbindelse med graviditeten å ha nå bare 5% syn på det øyet. Noe som har det å sitte ved pcen temmelig slitsomt. Heldigvis er det bedre nå selv om synet aldri vil komme tilbake igjen. Jeg må gå på blodfortynnende resten av svangerskapet for å forhindre flere blodpropper.

Jeg må bare legge meg i støvet for deg!! For en vanvittig god holdning du har til ting. :pls: . Jeg var litt småirritert over å ha pådratt meg en soppinfeksjon, men det skal jeg ikke lengre klage over.

Veldig koselig at du får en jente, vi tror vi får det samme. Alle i sambo sin familie får gutt, men sambo er veldig forskjellig fra alle de, så typisk viss han er eneste som får jente. Skal på UL 21 okt, så får vite da.

Forresten, noen som vet hvorfor man bare skal ta vag.tabletter når en er gravid, og ikke krem? Virker liksom litt ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kontroll, og alt er vel med mini. Jeg skal IKKE ha termin den 30. slik jeg fikk vite i går (noe som ikke overrasker meg), men den 19. Det er STOR forskjell, og dama jeg var hos i dag, lurte på om det ikke var på tide at forrige pensjonerte seg nå. :fnise:

Lille er 6,5 cm, og full i liv. Hun som sjekket turde ikke gjette kjønn, men det kan vi vente med til den 16/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gutten, Agurk! Gutt er storveis det! ;)

Takk takk, blir spennende dette her :)

Endret av Agurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...