Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for deg, Saeria. :)

Jeg er litt spent på når magen kommer på ordentlig denne gangen. Jeg føler meg oppblåst og småfeit utover dagen, og føler av og til at "alle" ser det på meg, noe som er litt ubehagelig. Sist så jeg ikke gravid ut før lenge etter halvgått svangerskap, selv om jeg er smal. Men siden jeg har hørt at det går fortere denne gangen, er jeg altså litt spent.

Jeg hatet mammaklær sist, og bodde i kjoler og tights/tykke strømpebukser, og det blir vel det samme nå, for mammaklær i små størrelser er umulig; de fleste starter på 36, og er større enn en normal 38. :roll:

Nok sutring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, Saeria, føler veldig med deg nå! :klemmer: Håper, og tror, det ikke er noe galt. At du ikke blør er jo hvertfall et kjempegodt tegn!

Og velkommen Honesty! Gratulerer så mye med graviditeten. Jeg har det også værre i dette svangerskapet enn sist. Formen har vært helt elendig til sammenligning... Men så må jeg bare tenke på de som kaster opp i månedsvis, for det har jeg hvertfall sluppet unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det er ok med knøttet. Føler meg skikkelig pyton, og synes det er kjempetrist at jeg er så sliten etter jobb at jeg ikke klarer være en ordentlig mamma for G. :( All energien brukes på jobb, og jeg er helt pudding når jeg skal hjem. det hjelper vel ikke at 12+ timer med søvn og rolig tempo er det som skal til for å holde kvalmen unna heller... *syte*

Jammen er ikke dette et helt annerledes svangerskap enn med G. Skulle nesten tro det var ei jente inni der, selv om jeg har vanskelig for å se meg som noe annet enn guttemamma. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Saeria, det var ikke noe hyggelig lesing! :troest: Håper alt går bra! Blir godt å få undersøkt hva det kan være.

Jeg var som sagt veldig dårlig sist, når jeg gikk med snuppa, og jenter skal visst være værre i begynnelsen, så kanskje du blir jente-mamma likevel. ;)

Det er ikke noe morro å ikke ha energi til lille G når du kommer hjem, men heldigvis er det bare for en liten periode. Det blir forhåpentligvis bedre om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det ordner seg, og skulle det være jente, får jeg i det minste bruk for den lille haugen med jentegarn jeg har liggende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke dårlig sist, men faktisk i toppform. Ingen kvalme, ikke vondt i bekkenet før på slutten, ingenting. Og vi har ei jente, så slike regler tror jeg lite på. Derimot tror jeg at dersom man har barn fra før, er man gjerne mer sliten, og har mindre å gå på, og derfor merker man gjerne endringene i kroppen på en helt annen måte.

Jeg tror forresten selv at vi venter ei jente igjen, men det er fordi jeg ikke klarer å tenke meg annet, og at begge søsknene våre bare har jenter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også jente fra før, og jeg var som sagt veldig lite dårlig i svangerskapet med henne. Så den sammenhengen tror jeg heller ikke så mye på.

Men allikevel har jeg en sterk guttefølelse denne gangen. Ikke egentlig fordi jeg har vært dårligere, men bare helt ut av det blå ;) Kan ha noe med at søsteren min som også har en jente fra før nå venter en gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok fordelingen av jenter og gutter i nærmeste slekt, som er veldig jevnt fordelt, i bakhodet, når jeg har guttefølelsen. ;)

Jeg tar kjærringråd og annet som en morsom kuriositet ;) , og er i bedre form og mye mindre trøtt enn med førstemann. Har litt lite energi på slutten av dagen, men sover ikke mere enn vanlig. Lurer kanskje til meg en liten strekk hvis snuppa har vært på`n veldig tidlig. Sist sto jeg opp fra senga om morgenen for å legge meg på sofaen og dorme til jeg la meg i senga igjen til kvelds. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt lenge siden sist jeg var innom her, men er på ferie :)

Her går ting litt bedre, endelig kommer energien tilbake, og blitt MYE vandring rundt i solsteiken. Eneste skumle er at jeg opplevde et alvorlig stort blodtrykksfall for en fire-fem dager siden. Ble helt rar i kroppen, det svartnet og jeg falt om, heldigvis satt jeg på restaurant, og noen tok i mot når jeg tippet av stolen. sambo var også med, og han ble helt skremt stakkar. litt godt å ha han der, ikke kjekt å oppleve sånn når en er alene.

Utenom det koser vi oss med magen, den begynner faktisk å synes litt nå. sambo er herlig å koser og kysser på magen, sier han er glad i oss begge to :)

Nåt vi kommer hjem blir det kontroll hos jm, da skal vi begge gå, og håper å høre hjertelyd.

håper alt går bra med dere andre, og at vi alle får sunne og friske små babyer i mars og april :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var knapt nok kvalm forrige gang, og blir nå skitkvalm bare jeg tenker påå gjøre noe. Har klart å karre meg fra seng til sofa, paraceten virker enda (takk og lov), så da har jeg bare litt vondt og er veldig kvalm.

Venter på telefon fra jobben, for de ringer alltid første dagen man er syk, for å høre hvordan det går. 13.40 kommer taxien som skal ta meg til legen. Håper inderlig at jeg ikke kaster opp i bilen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen, Saeria! :klemmer:

Får du UL når du er der? Regner med det er litt tidlig å høre hjertelyden med doppler enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Gynekologen var ikke ledig, så det blir først og fremst til en almennlege, så får vi se. En ting er sikkert.Jeg er fremdeles kvalm som pokker og har vondt. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig diagnose: Stor cyste på venstre eggstokk som har sprukket. Kunne være en abort også, men da hadde legen forventet blødning for lengst. I og med at gynekologen fant en stor cyste sist gang, som skulle ha sluppet et egg, men som ikke gjorde det, var det nok den som sprakk.

Min konklusjon: Sprukne overialcyster er IKKE å anbefale. Jeg har blitt bedt om å være hjemme til torsdag, for da skal jeg til gynekolog for UL igjen. Håper da å se et hjerte som slår.

Er rart med det. Denne gangen er jeg mer engstelig for spiren, for dette er et høyst ønsket barn. G var en overraskelse (en veldig velkommen en da), og jeg visste jo ikke da hva jeg ville gått glipp av om G ikke hadde blitt til.

G er rett og slett det vakreste i livet mitt. :rodmer: Min lille søte, blide, gode, grenseutforskende, bestemte, aktive lille toåring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saeria: Godt det ser ut til å ha vært noe ufarlig. Krysser fingrene for at dere får se et bankende hjerte på UL i morgen! :klemmer:

Må innrømme at jeg kjeder meg litt som sykemeldt. Har hatt store planer om å komme meg litt ut og kjøpe litt gravidklær og kanskje få klippet meg. Men så får jeg liksom så dårlig samvittighet for å være sykemeldt når jeg egentlig er i ganske god form... Føler jeg bare MÅ sitte inne og ha det kjipt... :sjenert:

Og nå har klokka blitt så mye at jeg ikke rekker så mye før jeg må hjem igjen og starte på middagen. Men tror jeg skal ta en shinings på kjøkkenet og så ta turen bort på det lokale senteret og kjøpe meg lunsj, handle litt mat og se om det mot formodning skulle være en butikk der som har noe gravidklær.

Ellers så har jeg kjent litt bobling i magen de siste dagene. Kan det være??? Er jo veldig tidlig enda. Men forrige gang begynte jeg å kjenne liv i uke 15, og da var jeg jo førstegangs + at jeg hadde foranliggende morkake (noe jeg ikke hadde nå ifølge UL'en på fredag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det forresten med vekta deres? Jeg går inn i andre semester 1 kg tyngre enn før jeg ble gravid. Synes ikke det er så ille med tanke på hvor mye jeg har spist og hvor lite jeg har beveget meg. Tydelig at forbrenningen er en del høyere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på vekta, for jeg veier meg ikke. Jeg veide meg ikke før samme dag jeg fødte i forrige svangerskap, og da la jeg på meg ca. 13 kg. Jeg tipper jeg ikke har gått så mye opp foreløpig, men puppene har est ut. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk opp hele 18 kg sist, jeg... :sjenert: Håper det ikke blir like mye denne gangen siden jeg startet med 6-7 kg mer.

Det værste var imidlertid at jeg kun var 1 kg lettere noen dager etter fødselen enn jeg var før... Fikk så mye vann i kroppen at jeg til slutt måtte på legevakten. Trodde huden skulle sprekke på anklene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av natta for et par dager siden så poppet en skikkelig gravidmage ut gitt, så nå har jeg den magen :fnise: Skikkelig artig, så nå viser jeg stolt frem magen og skjuler den ikke lenger under vide ponchoer. Deilig å se gravid ut og ikke bare chubby ;)

Saeria: Masse lykke til i morgen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter. Satser på at det ser bra ut. all kvalmen må da være godt for noe.;)

lematis: Ikke ha dårlig samvittighet. Det er en grunn til at du er sykemeldt. Så fiks håret ditt og gjør noe som får deg til å føle deg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det går bra med dere, Saeria! :klemmer:

Skjønner det med at det betyr mere nå når du vet hva du kan gå glipp av. :rodmer:

Jeg har gått ned bitte litt, jeg, Klematis. Jeg spiser bedre nå (mere, men stort sett bedre) og må passe på vekta enda mere denne runden. Jeg er 10 kg tyngre enn sist, og det som er irriterende er at jeg noen uker etter at snuppa ble født kun hadde to små kilo igjen til startvekta. Men sakte men sikkert kom kiloene på igjen. :sjenert: Kan ikke bare skylde på bekkenløsnigen, men den spilte nok en rolle.

Hadde samme vektoppgang som deg i løpet av svangerskapet, og det meste kom helt på slutten. Snuppa veide nesten 5 kg, så hun var en stor del av vektoppgangen. ;)

Jeg har lovt meg selv å være flinkere med både mat og trening denne gangen, og håper jeg greier å holde det løftet til meg selv. Men jeg slipper nok så mye sorg, stress og bekymringer som sist, så jeg håper det hjelper meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...