Gå til innhold

Hva er din største tullefrykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke si jeg er overbegeistret over å stikke hodet ut av togvinduer.

Det at hodet kan bli klippet av idet vi passerer en stolpe eller tunnelmunning plager meg ikke nevneverdig. Men på en ung sommerlig togreise hang jeg ut vinduet og kjente morgenduggen fukte ansiktet. Mens sola steikte, var det selvsagt ikke morgendugg, men "åpen toalettløsning".

Tut!

:tog:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å vaske opp. Tør ikke ha hendene nedi vannet når det er såpeskum på, må se alt som er nedi kummen.

Å bade i badekar. Alt for uoversiktlig, selv uten skum. Kan jo komme et dyr opp av sluket eller noe. Har stort, fint badekar og jeg tør ikke bade i det.

Å sitte på do. På en skvetten dag går dobesøket rimelig kjapt unna, kan jo komme noe opp av doen. Det har jo faktisk skjedd folk da! :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ting som jeg virkelig ikke takler: tøy mot tennene.

Som hvis man f.eks holder i et eller annet, skal fikse noe med hendene, og derfor stikker denne tingen i munnen. Hvis dette da er laget av tøy friker jeg helt ut og grøsser, "Jeg tygde på ull!". Eller disse bomullspinnene hos tannlegen. Helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ting som jeg virkelig ikke takler: tøy mot tennene.

Som hvis man f.eks holder i et eller annet, skal fikse noe med hendene, og derfor stikker denne tingen i munnen. Hvis dette da er laget av tøy friker jeg helt ut og grøsser, "Jeg tygde på ull!". Eller disse bomullspinnene hos tannlegen. Helt jævlig.

Ja, fysj!! Fikk den rare følelsen i munnen bare av å lese dette....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "redd for" kald mat (som opprinnelig skal være varm). Hater å ta en bit/slurk av noe og forvente at det er varmt, men så er det kaldt. *grøsninger* Så jeg prøver alltid forsiktig med leppa på maten før jeg spiser, for å forsikre meg om at det ikke er kaldt.

Sånn har jeg også det, og det er en av grunnene til at jeg er veldig skeptisk til å spise utendørs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CupcakeLotte

Ofte når jeg har mareritt så er politiet inn i bildet, så jeg er livredd for å ringe politiet i søvne... Må alltid sjekke tlf loggen når jeg våkner etter en sånn drøm "/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei helt vanvittig frykt for at at bank-kortet skal bli avvist når jeg handler. Sjekker saldoen på kontofon flere ganger før for å være sikker, men står likevell å tripper i bekymring når jeg trykker "OK" på betalingsterminalen..

Også takler jeg ikke å svare telefonen hvis det er ukjent eller skjult nummer. Dette begynte etter at et inkassobyrå drev å terror ringte meg, men så visste det seg at de ikke skulle ha tak i meg engang :/

Jeg klarer ikke gå barføtter på gressplener, for jeg tror jeg kommer til å trø fiskebein i føttene

åsså hater jeg å få kliss på hendene når jeg panter flasker (takler ikke ha kliss eller fukt mellom fingrene heller)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei helt vanvittig frykt for at at bank-kortet skal bli avvist når jeg handler. Sjekker saldoen på kontofon flere ganger før for å være sikker, men står likevell å tripper i bekymring når jeg trykker "OK" på betalingsterminalen..

Også takler jeg ikke å svare telefonen hvis det er ukjent eller skjult nummer. Dette begynte etter at et inkassobyrå drev å terror ringte meg, men så visste det seg at de ikke skulle ha tak i meg engang :/

Jeg klarer ikke gå barføtter på gressplener, for jeg tror jeg kommer til å trø fiskebein i føttene

åsså hater jeg å få kliss på hendene når jeg panter flasker (takler ikke ha kliss eller fukt mellom fingrene heller)

Har også en frykt for at kortet skal bli avvist selv om jeg vet det er nok av penger der. Har derfor flere kort :)

For mange år siden opplevde jeg nettopp dette og måtte legge varene tilbake. Det var laaang kø. Pinlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

En ting til: Brune flekker på bananer. Og ikke minst den stilken helt nederst. Blir så kvalm at jeg brekker meg. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe mer:

Jeg er kjemperedd for skygger i badebasseng (utendørs), da tør jeg bare å bade i vannet som er i solen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg liker ikke mørke hull. Er redd det plutselig kommer noe stygt og skremmer vettet av meg. Damn you X-files!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange rare fobier, ting jeg unngår. :sjenert:

Jeg klarer ikke å spise den første skiva på hvitosten, jeg må børste av puta i før jeg legger meg, er redd for å få "ikke dekning" når jeg skal betale med kort i butikk, jeg må skylle glass flere ganger før jeg kan drikke av det, jeg hater småkryp som edderkopper osv, har tannlegeskrekk de luxe - og ellers smerter som blir påført meg, jeg har vanskeligheter med å vise meg naken for menn - selv min kommende ektemann. :flau:

Diddeliduuu.. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder høydeskrekk har jeg forresten funnet ut at det er ikke jeg som har høydeskrekk, det er andre som mangler høydeskrekk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Har en ting som jeg virkelig ikke takler: tøy mot tennene.

Som hvis man f.eks holder i et eller annet, skal fikse noe med hendene, og derfor stikker denne tingen i munnen. Hvis dette da er laget av tøy friker jeg helt ut og grøsser, "Jeg tygde på ull!". Eller disse bomullspinnene hos tannlegen. Helt jævlig.

Hahaha! Typen min har akkurat samme fobien.

Det passa jo dårlig når vi fikk et lite barn som tygde på ALT av tøy, bamser, tepper av ull osv. Han fikk helt vondt i seg hver gang mini tygde på noe, og det var ofte. Tullete indeed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Å kjøre gjennom en tunel alene. Synes det er skikkelig skummelt og prøver å unngå det så godt jeg kan :sjenert: Går greit hvis det er noen andre i bilen, men alene? Nei :grine:

Tenne lys med fyrstikker. Går greit med lighter og andre ting, men ikke med fyrstikker. Det er skummelt det.

Gå på isen. Er livredd for å falle selv om jeg går på bråder :fnise: Går heller som en gammel kjerring på 80 år enn å tryne. Haha.

Ri på hester. Scary.

Jeg har også en STOR frykt for når jeg bruker kort i butikker, så kommer til å stå ikke godkjent når jeg trykker ok. Selv om jeg vet jeg har penger på korte, så er jeg like redd hver gang. Det har skjedd tidligere og det var kjempe flaut!! :flau: Etter den gangen har jeg fått helt panikk for at korte ikke blir godkjent.

Når jeg handler med kontanter og ikke har regnet over hvor mye det blir. Hender noen ganger jeg glemmer det, også blir jeg helt svett nesten når h*n slår inn varene. Er livredd for at jeg ikke har råd. Det går som regel greit, men det er ille når jeg har glemt å regne sammen.

Bade i saltvann. Er livredd for brennmaneter og hater tang og slike ting. Grøss.

Når jeg klarer å kvele motoren på bilen. Det skjer ikke så ofte, men det er døds flaut når det skjer!

Gå på en full buss eller tog. Livredd for at det ikke er noen ledige plasser. Føler meg så teit når jeg må gå å lete etter en ledig plass også finner jeg ingen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å falle gjennom isen på dammer o.l. Selv om den er en meter tykk og biler kjører på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er redd for fulle, sinte og store menn. Selvom det ikke har skjedd noe til grunn for denne frykten.

Kjæresten min er 2 meter og snarsint, heldigvis går det fort over, men av og til så må jeg ut av rommet liksom :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballonger og sånne strekkmetall-trapper. Hater å gå over jernbanebruer o.l med slike trapper, særlig nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballonger og sånne strekkmetall-trapper. Hater å gå over jernbanebruer o.l med slike trapper, særlig nedover.

Hvorfor det egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...