Gå til innhold

Hva er din største tullefrykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er kjempe skummelt når et ukjent nr ringer meg. Det er så vidt jeg tør å ta tlf.

Å ta heisen. Livredd for at den plutselig skal stoppe opp mellom 2 etasjer eller at den skal falle nedover. Haha, sånn man ser på film.

Lastebiler. Hater å gå eller kjøre forbi de.

Steke mat i olje. Er så redd for å få oljesprut på meg. AU.

Jeg blir helt kvalm av å måtte kjøre over broer. Spesielt høye broer. Kjører heller lange omveier så sant jeg kan enn å kjøre over en bro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Livredd for ferskvann, type de vi finner på fjellet. Tør ikke se oppi for lenge, redd det skal dukke opp et lik eller noe. Som regel er de sorte som natta, og man ser ingenting. Shit skummelt.

Jeg er også redd for tjern. En litt ubestemmelig frykt for at lik som skal flyte opp, vannliljer som skal fange meg, sjøorm, sunket skip med mye ekkelt i eller gjørme med gamle knokler som jeg kan sette meg fast i. Æsj!

En annen ting er utstoppede dyr. Ser for meg at de plutselig faller fra hverandre og at det tyter ut masse fluelarver og annet ekkelt.

Sistnevnte er parasitter (helminther først og fremst). Bendelorm, spolorm, barnemark, hakeorm, sandfluer. Ei venninne av meg fikk en orm under huden på føttene da hun var i Zanzibar. Iiik!

Må legge til at sist jeg badet i sjøen ble nesten den første fobien min til virkelighet. Rett etter at jeg hadde badet ble et hundelik skylt opp i vannkanten. Aner ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde fått det på meg mens jeg var ute og badet. Antagelig fått hjertestans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :D

Jeg er livredd for glitter og paljetter. Alle som hører om det tenker at det er tullete, men hver eneste gang jeg får glitter på meg står jeg der og brekker meg til noen tar det av. Kjempe patetisk :sjenert:

Og noe av det ekleste jeg vet er folk som tygger på paljetter (vet det ikke er vanlig, men jeg har opplevd det før). Jeg må rett og slett forlate rommet om jeg ser det, og etterpå hyperventilerer jeg.

Og det har vært sånn siden barnehagen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :D

Jeg er livredd for glitter og paljetter. Alle som hører om det tenker at det er tullete, men hver eneste gang jeg får glitter på meg står jeg der og brekker meg til noen tar det av. Kjempe patetisk :sjenert:

Og noe av det ekleste jeg vet er folk som tygger på paljetter (vet det ikke er vanlig, men jeg har opplevd det før). Jeg må rett og slett forlate rommet om jeg ser det, og etterpå hyperventilerer jeg.

Og det har vært sånn siden barnehagen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er livredd for:

- at insekt skal fly inn i øyrene mine

- å setje noko i halsen

- at eg skal for lite mat dersom eg inviterar gjester

- at maten skal smake dritt dersom eg har gjester

- at eg finn ut at eg burde kjøpt ei finare gåve eller at eg burde tatt med meg ei gåve+++

Endret av Kløftfrid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Jeg er livredd for å bli klemt ihjel av dørene på t-banne/buss/trikk. Forter meg alltid ut. Står der med hjerte i halsen og høy puls. Reiser meg opp i god tid, slik at jeg kan få ut raskest mulig.

Vet det er teit. Men jeg blir bare så utrolig redd.

Og de gangene dørene går igjen for tidlig, mens jeg skal til å gå ut, blir jeg livredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Jeg er redd for alle bakteriene folk bærer med seg. Alle de som ikke vasker henda etter dobesøket sitt... ekkelt. Hvorfor kan ikke folk ha normal håndhygiene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Jeg er redd for alle bakteriene folk bærer med seg. Alle de som ikke vasker henda etter dobesøket sitt... ekkelt. Hvorfor kan ikke folk ha normal håndhygiene??

Er du ikke redd for de x antall millioner bakterier du svømmer i, i senga di?

Madrasser kan huse så mange som 10.000 støvmidd. De mikroskopiske dyrene livnærer seg på døde hudceller – og liker seg derfor spesielt godt i madrasser, dyner og puter.

Avføring fra støvmidd kan forårsake allergiske reaksjoner. Og det finnes det mye av. En støvmidd lever kun i cirka 2 måneder, men i løpet av den tida vil den felle omtrent 10 ganger så mye avføring som sin egen kroppsvekt.

Tenker noen sover godt i natt, jeg. :fnise:

Endret av Skitten pique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Er du ikke redd for de x antall millioner bakterier du svømmer i, i senga di?

Madrasser kan huse så mange som 10.000 støvmidd. De mikroskopiske dyrene livnærer seg på døde hudceller – og liker seg derfor spesielt godt i madrasser, dyner og puter.

Avføring fra støvmidd kan forårsake allergiske reaksjoner. Og det finnes det mye av. En støvmidd lever kun i cirka 2 måneder, men i løpet av den tida vil den felle omtrent 10 ganger så mye avføring som sin egen kroppsvekt.

Tenker noen sover godt i natt, jeg. :fnise:

Hoho - joda jeg tenker på det og bytter overmadrass med jevne mellomrom og vasker dyne og pute ganske ofte (bruker alltid tre lakener osv). Men mine bakterier er mer ok enn andres jeg blir utsatt for ufrivellig. Alle folka som ikke vasker seg på henda etter dobesøk - ekkeltpekkelt. Det er utrolig hvor mange som ikke vasker seg etter en tur på do :sjenert: Så å ta buss ol der andre med bæsjefingra sine har vært, er ikke OK. Men må si jeg er flink til å vaske mine hender :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Tenk på alle som tar i dørhåndtaket på vei ut fra do (båser), for så å vaske hendene.

Det er blant annet derfor man vasker seg godt på henda etterpå :gjeiper:

Det er ganske utrolig hvor mange som ikke vasker seg på henda etter et dobesøk eller før de spiser. Utrolig at så mange mennesker er så urenslige selv om de bør vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Lastebiler, tenker på final destination 2.

-Laaange negler, spessielt på gutter :haar:

-Sorte peniser, noen av dem er jo så utrolig digre. :ler2:

-Mye Rot.

-How clean is your house husene, de er bare så guffne :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Mulig jeg har postet dette før?

Hater dynetrekk med knapper. Blir stressa av å ha knappene nærme ansiktet. Går greit om knappene er ved føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har postet dette før?

Hater dynetrekk med knapper. Blir stressa av å ha knappene nærme ansiktet. Går greit om knappene er ved føttene.

Du kan vel bare snu dyne hvis du har knappene ved ansiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så morsom tråd! :skratte:

Jeg har lest hvert eneste svar nå, i mangel på søvn på selveste julaften, så her er mitt bidrag:

-Å måtte smake/lukte/ta på mat jeg ikke liker, har på en måte utviklet en slags leverpostei-fobi. Får helt hetta når folk spiser det. Er ikke borti kjæresten min på lenge om han absolutt må ha det i seg. Ugh... Gjelder også MAXBOLLER æsj :tristbla: .

-Veps! Har aldri blitt stukket, men det er noe med den summelyden, og at de heeelt sikkert er ut etter meg hvor enn jeg går...Tenk å få veps i munnen:(

-At sykkelen min punkterer

-Magelyder/å måtte fise blant folk.

-Når vi er mange i et rom og det er heeelt stille (prøver, eksamener, framføringer etc på skolen)

-Å måtte stå når bussen er full. Da får jeg folk for tett innpå meg kjenner jeg...

-Å være på dekk på en båt. (Falle uti, båten kantrer, jeg mister noe, whatever. Det er ekkelt uansett

-Skader på folk (alt fra negler som er brukket for langt innpå fingern til kroppsdeler som mangler

-At smørkniven brukes til andre ting enn smør, elle fjølen til andre ting enn bare tørt brød. Uansett om jeg liker det andre pålegget eller ikke. Jeg har store problemer med å spise hos andre folk merker jeg

-Å møte kjentfolk i butikkene, for da møter jeg dem igjen og igjen og det blir awkward...Til slutt gjemmer jeg meg bak butikkhyllene så de får gå ut før meg :sjenert:

-Sjekker alltid senga nøye tilfelle det er et eller annet insekt, det henger vel igjen etter den gangen på hytta da jeg fant en bille:(huff..

Oi dette ble litt langt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til!

Å tenne på noe med lighter... Er redd for å få blåst av meg hele arma, ved at det er noe feil med den elns. Er ikke over gjennomsnittet glad i å tenne på ting med fyrstikker heller men...

Adventsfeiring på barneskolen, der var jeg ikke mye hjelpsom nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg er ikke så ekstremt nøye med å skrubbe hendene etter dobesøk. Kroppen trenger litt bakterier

Og dele dine bæsjebakterier med andre og gi de magesjuke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...