Gå til innhold

Kelsey's Diary

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen! :vinke: Hatt en fin helg? Det er nok litt rart å bli igjen, andre kommer og går, mens du bare er der. Men det er da ikke lenge til du selv er ferdig. :-)

Skrevet

Går nok bra med meg, bare noen tanker man får sent på kvelden etter en avskjed. Denne helga er spesiell da, for det er faktisk to avskjeder, ei jente som også kommer fra Mexico har avskjedsmiddag i kveld.

Men først skal jeg jobbe...har planer om å gjøre resten av klesvasken, rydde litt på rommet mitt, og ringe noen folk hjemme. I tillegg til de vanlige tingene selvfølgelig...lage mat, leke osv.

Ha en flott kveld alle sammen!

Skrevet

Huff...nå sitter jeg her og er helt skjelven, ble skremt for litt siden.

Kom glad og fornøyd hjem for en liten stund siden, og ser at det er et ubesvart anrop på mobilen. Ser at det er hjemmenfra og tenker med en gang det verste. De har aldri ringt meg på mobilen før, og ikke klokka 7 om morgenen (hjemme i Norge). Sjekker så hustelefonen, og dit har de også ringt (etter ti på kvelden her i USA). Går så til min messenger, og ser at søstera mi er online, hun skulle jo vært på skolen. Blir skikkelig bekymra og hiver meg over telefonen. Selvfølgelig tar jeg alle sorger på forskudd, tenker at nå har sikkert noen dødd eller noe. Telefonen blir tatt etter et ring, og det bekymrer meg ennå mer. Det er mamma som tar den, og hun forklarer at det bare var søsteren min som lurte på hvor hun kunne finne russedressen mine :roll: Blir så letta at jeg nesten begynner å gråte! Forteller mamma at jeg ble skikkelig skremt, og hun sier at hun hadde sagt til søstera mi at hun ikke skulle ringe, men at hun gjorde det alikevel. Håper hun skjønner at hun ikke må gjøre det igjen...

Utrolig hvordan sånne små ting kan få deg til å reagere når du er langt borte fra familien. Sitter å skjelver ennå jeg...

Skrevet

Hei Kelsey!

Jeg og blir lett skremt av sånt...bare mamma ringer meg mens jeg er på jobben, kan få meg til å vippe av pinnen og tro det værste!

Nå står du vel du opp om en time eller to du...! Du får ha en fin dag da!

Forresten...takk for klem og hilsen i dagboka mi! Det er godt at noen bryr seg...

:klem: fra baby-E

Skrevet

Trøtt trøtt trøtt trøtt!!

Skrevet

Jeg har fått meg date :ler:

Skrevet

I morgen skal jeg altså på date :) Møtte en på avskjedsmiddagen til ei venninne på søndag, og etter den vanlige "jeg vil ikke virke for desperat" tiden så ba han meg ut :-) Gleder meg, han var veldig koselig å snakke med, og søt var han også :wink:

Han er mexicaner, har bodd i USA i et par år, og skal dra hjem omtrent samtidig som meg. Så sånn sett passer det jo bra. Skal ut med han i morgen, så da får vi se hva som skjer :)

Ellers har dagen vært begivenhetsrik nok i seg selv. Jeg har hatt noe jeg har trodd har vært en kul i brystet de siste ukene, men har ikke skrevet om det her inne, siden jeg vet venner og kjente kikker innom her, og jeg ville ikke uroe folk hjemme i Norge unødig. Gikk til legen før helga, hun sa det antageligvis ikke var noe (ihvertfall ikke noe alvorlig), men at jeg måtte gå å ta ultralyd for sikkerhetsskyld. Var der i dag, og de fant ut at det ikke var noe :) Ble lettet, selv om jeg egentlig ikke har bekymret meg så mye for det på forhånd - liker ikke å ta sorger på forskudd (dessuten så visste jeg jo at jeg hadde statistikk osv. på min side). Mamma ble nok mer lettet da jeg fortalte henne at det ikke var noe :wink:

Men klart, uansett hvor lite man egentlig bekymrer seg så tenkte jeg jo litt over det, og humøret mitt i dag var elendig, selv etter at jeg hadde fått vite at det ikke var noe. Merker lett at ungene blir i dårligere humør hvis man er i dårlig humør selv, så vi hadde ikke noen god dag. Masse krangling, og mye sure miner :-( Men morgendagen skal bli bedre har jeg bestemt!

Skrevet

Har forresten laget meg en Fotolog. Skal prøve å legge inn et bilde hver dag og fortelle litt om det :)

Skrevet

Takk for hilsen på siden min! (både her og på Fotologen). Skal legge inn nytt bilde etterpå :)

Var på date i går da. Hadde det veldig morsomt sammen, men må nok bli bedre kjent med han før vi ser om det blir noe mer. Treffes sikkert til helga eller noe. :-) Morsomt med "internasjonal" date da, vi snakket en blanding av engelsk, spansk og norsk. Han syntes ihvertfall norsk hørtes morsomt ut, særlig når jeg sa "Oschlo" hehe. Kanskje jeg kan få litt gratis spanskundervisning, har jo lyst til å lære meg det :wink: (mexicansk-spansk høres forresten mye finere ut enn spansk-spansk :) )

Tror jeg skal dra å ta førerkortet mitt i dag. Har amerikansk førerkort fra før, så jeg trenger bare å ta den skriftlige prøven. Har ikke lest, men mange av reglene osv. er likt som i Indiana, som var stedet jeg tok førerkortet mitt. Dessuten er det lang ventetid der, kan jo skumme gjennom boka da :ler: Og skulle jeg stryke koster det meg hele 70kr, og de tar ikke i fra meg førerkortet mitt :wink:

Skrevet

Så fint å høre at du hadde en koselig date. har så lyst til å lære spansk jeg - ser ut som om du får litt gratisundervisning ja :wink:

Gruer meg til jeg skal ta førerkortet mitt. er enda en stund til, øvelseskjører nå, men det er litt skummelt. lykke til med ditt!

Utifra bildene må jeg bare si at du ser ut som ei kjempesøt jente :klem:

Skrevet

Jeg har kjøpt meg nytt digitalkamera!! :hoppe: Etter et innfall i dag dro jeg og kjøpte både kamera og minnebrikker, så nå er jeg klar for ferie i slutten av September! Det nye kameraet er et Canon A75, og jeg er så langt fornøyd. Nå kjøpte jeg det jo i etttermiddag, så jeg har ikke rukket å ta noe særlig med bilder ennå. Blir nok mer i morgen.

Min interesse for fotografi har blitt mye større etter at jeg kom hit til USA. Har hatt digitalkamera i et par år, vært veldig glad i å se på bilder, men sjelden tatt noen selv. Etter at jeg kom hit har jeg virkelig begynt å eksperimentere med kameraet. Etterhvert har jeg også klart å få til noen finere bilder (synes jeg selv da). Derfor er det ekstra morsomt å kjøpe seg nytt kamera, nå har jeg mange flere muligheter til å eksperimentere! Det første halve året her tok jeg sikkert 1000 bilder, blir nok enda mer det siste halve året.

Jeg fikk førerkortet mitt på fredag da :) Siden jeg ikke leste i hele tatt før prøven så kan dere jo tenke dere hvor lite vanskelig den var. Måtte bare ta den skriftlige prøven da, ikke noe kjøring, siden jeg har Indiana-førerkortet fra før. 25 spørsmål, svarte feil på fire, og jeg gikk ut med nytt førerkort :-) De tok bilde av meg, og det ble faktisk vellykket, tror det er første gang at et pass/bankort/førerkort bilde blir fint. :ler:

Skrevet

Gratulerer! :D :perebrus:

Ikke sant det er gøy å ta bilder?

Elsker det..

Skrevet

God morgen Kelsey! :vinke: Gratulerer med nytt kamera og førerkort. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...