Gå til innhold

Folk som holder på med vgs-utdanning i voksen alder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hannee

Ja, det var faktisk veldig stort for meg, da jeg aldri har hatt følelsen av å ha fullført noe.

Og jeg var heldig som hadde både venner og familie som både støttet og ropte hurra - og det selv om jeg bare tok EN eksamen! :jepp:

Så bra du har et så godt miljø rundt deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts:

Mener du at det står mindre respekt av å fullføre videregående i voksen alder, enn å stå uten studiekompetanse?

- Og hvofor plager det deg at denne venninnen får ros og støtte?

Nei, men jeg syns det står aller mest respekt av de som greier vgs med gode karakterer til de er 19 år.

Skulle jeg tatt ett og ett fag og brukt 10 år på vgs hadde jeg fått 6-er i alt og ikke hatt det stress.

Det plager meg fordi vi andre venninnene har 4-5 eksamener med tusenvis av sider i pensum, mens hun har gjerne 200. Og hun tror liksom at hun har det så sykt stress og at det er et under som skal skje fordi hun skal ta en filleeksamen på vgs.

Og fordi hun aldri kommer til å få seg utdannelse uansett, hun er av typen som bare surrer bort livet sitt. Har sikkert hatt 30 jobber på den tiden jeg har kjent henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg syns det står aller mest respekt av de som greier vgs med gode karakterer til de er 19 år.

Skulle jeg tatt ett og ett fag og brukt 10 år på vgs hadde jeg fått 6-er i alt og ikke hatt det stress.

Det plager meg fordi vi andre venninnene har 4-5 eksamener med tusenvis av sider i pensum, mens hun har gjerne 200. Og hun tror liksom at hun har det så sykt stress og at det er et under som skal skje fordi hun skal ta en filleeksamen på vgs.

Og fordi hun aldri kommer til å få seg utdannelse uansett, hun er av typen som bare surrer bort livet sitt. Har sikkert hatt 30 jobber på den tiden jeg har kjent henne.

Barna i afrika irriterer seg sikkert ENORMT mye over at du ikke vet hva du skal ha til middag i morgen heller, fordi de ikke har noe annet valg enn å spise maisgrøt eller... ingenting.

Du irriterer deg altså over din venninne fordi du har det så "innmari mye værre"? TENK PÅ DE SOM HAR DET VÆRRE ENN DEG IGJEN DA!! :trist: De må irritere deg grusomt over hvor enkelt du har det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg syns det står aller mest respekt av de som greier vgs med gode karakterer til de er 19 år.

Skulle jeg tatt ett og ett fag og brukt 10 år på vgs hadde jeg fått 6-er i alt og ikke hatt det stress.

Det plager meg fordi vi andre venninnene har 4-5 eksamener med tusenvis av sider i pensum, mens hun har gjerne 200. Og hun tror liksom at hun har det så sykt stress og at det er et under som skal skje fordi hun skal ta en filleeksamen på vgs.

Og fordi hun aldri kommer til å få seg utdannelse uansett, hun er av typen som bare surrer bort livet sitt. Har sikkert hatt 30 jobber på den tiden jeg har kjent henne.

Høres ut som du bare er misunnelig sånn du ordlegger deg.

Du er kanskje mer skoleflink enn din venninne. Det kan faktisk hende hun har store lese og/eller lærevansker. Og det er ikke sikkert hun har fortalt det til deg, for hun er vel kanskje redd for å bli mobbet og stemplet som dum. Det er mange grunner til at folk ikke tar ting like lett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad når jeg hører om voksne folk som tar vgs utdanning. Det viser at det er tak og tæl i dem. At de som unge ikke gjorde kloke valg syns jeg virkelig ikke skal ha noe å si for hvordan jeg ser på dem i dag. Det at de tar ansvar for sine egne ukloke valg og velger å gjøre noe med det i ettertid står det respekt av, syns jeg! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D.O.A.

Jeg har en kusine som av diverse grunner ikke har fullført vgs, hun er nå i midten av tjue årene og fullfører vgs samtidig som hun har ansvar for sin lille datter OG jobber. Jeg vet ikke om noen hun kjenner som ikke er glade og stolte av henne for at hun gjør dette!

Jeg håper du sier det du skrev i innlegget ditt til venninnen din TS, slik at hun skjønner at hun bør dumpe deg! Ekte venner klarer å glede seg på andres vegne, selv om de gjør tingene i en annen rekkefølge en det man selv valgte!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når man syns norsk, engelsk, samfunn osv er stress, sier det kanskje noe om potensialet til personen.

Da står det jo bare enda mer respekt av at man prøver.

Hvis jeg skulle tatt vgs om igjen nå, ville jeg slitt noe voldsomt. Fordi jeg har glemt svært mye av den ferske kunnskapen som en 16-åring tross alt har å bygge videre på. Når jeg ser gamle skolebøker fatter jeg ikke at alt det som står der pleide å finnes inni hodet mitt. Og jeg var lettlært og skoleflink! Så jeg tør ikke tenke på hvordan det er for en som tar fagene såpass sent for første gang, og kanskje attpåtil ikke var særlig skoleflink i utgangspunktet.

Og når man går på skole er man vant til å pugge og lese. Når det er mange år siden man holdt på aktivt med å tilegne seg kunnskap fra pensumbøker, så er ikke hjernen inne i den "modusen" fra før. Og da er det mye tyngre å sette igang igjen.

"Ikke alle bør studere, folk bør ha litt selvinnsikt og se hva de passer til."

Hvem er du til å bestemme hvilke drømmer hun får lov til å følge?

Synes du skal ta en titt i speilet og studere rødfargen du burde ha i kinnene.

Fy deg som ikke er stolt av venninnen din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 år og har fullfører vgs om kort tid. Jeg har nesten kun 5-ere og 6-ere, og eksamenene har gått strålende.

Ingen gratulerer meg for å ha fullført vgs.

Hadde jeg fått litt psykiske problemer, strøket på halvparten av eksamenene, presset ut en unge med en tilfeldig fyr også tatt vgs om 5-10 år, hadde vel gratulasjonene haglet :sjenert:

Samme med billappen. De som tar den om 18-åringer opplever sjeldent ros i massevis, sneglene som tar den nærmere 30 år får skryt som det holder!

Bare for å få sette ting litt i perspektiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D.O.A.

Jeg er 18 år og har fullfører vgs om kort tid. Jeg har nesten kun 5-ere og 6-ere, og eksamenene har gått strålende.

Ingen gratulerer meg for å ha fullført vgs.

Hadde jeg fått litt psykiske problemer, strøket på halvparten av eksamenene, presset ut en unge med en tilfeldig fyr også tatt vgs om 5-10 år, hadde vel gratulasjonene haglet :sjenert:

Samme med billappen. De som tar den om 18-åringer opplever sjeldent ros i massevis, sneglene som tar den nærmere 30 år får skryt som det holder!

Bare for å få sette ting litt i perspektiv.

Da tror jeg heller det er din omgangskrets som er spesiell, det å gratulere med fullført vgs og billappen er noe de fleste gjør, både familie og venner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 år og har fullfører vgs om kort tid. Jeg har nesten kun 5-ere og 6-ere, og eksamenene har gått strålende.

Ingen gratulerer meg for å ha fullført vgs.

Hadde jeg fått litt psykiske problemer, strøket på halvparten av eksamenene, presset ut en unge med en tilfeldig fyr også tatt vgs om 5-10 år, hadde vel gratulasjonene haglet :sjenert:

Samme med billappen. De som tar den om 18-åringer opplever sjeldent ros i massevis, sneglene som tar den nærmere 30 år får skryt som det holder!

Bare for å få sette ting litt i perspektiv.

Er det noen som burde se ting i større perspektiv, så er det deg.

Hadde du hatt en smule integritet ville du vært stolt av deg selv og gratulert deg selv for å gjøre det bra på vgs, istedet for å snakke stygt om folk som ikke er som deg.

Må være ganske trekkfullt så høyt der oppe på hesten?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 år og har fullfører vgs om kort tid. Jeg har nesten kun 5-ere og 6-ere, og eksamenene har gått strålende.

Ingen gratulerer meg for å ha fullført vgs.

Hadde jeg fått litt psykiske problemer, strøket på halvparten av eksamenene, presset ut en unge med en tilfeldig fyr også tatt vgs om 5-10 år, hadde vel gratulasjonene haglet :sjenert:

Samme med billappen. De som tar den om 18-åringer opplever sjeldent ros i massevis, sneglene som tar den nærmere 30 år får skryt som det holder!

Bare for å få sette ting litt i perspektiv.

Jeg fullførte både vgs på normal tid og tok lappen når jeg var 18 - og jeg fikk massevis av gratulasjoner da! Det samme fikk min venninne som tok lappen når hun var 27! Og hun venninnen min som er 27 og nå endelig er ferdig med de fagene hun ikke fikk tatt på vgs pga psykdom.

I min omgangskrets får alle gratulasjoner når de gjør noe bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått litt psykiske problemer

Hva med å være glad for at du er så heldig å ikke ha sånt å slite med?

Bare sånn apropos å se ting litt i perspektiv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mye konkurranse blant folk her om å være den som har størst grunn til å være sliten og stresset? Det var akkurat det samme i tråden om småbarnsmødre vs. barnløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det et himla mas om hvor stress disse 5 fagene er :fnise: Tror det var mer stress for oss som tok disse 5 fagene SAMTIDIG med en haug med andre fag. Kun 5 fag er jo luksus.

Hvis du hadde steget ned fra din høye hest og prøvd å ta innover deg hva dette egentlig gjelder, så ville du innsett at flere av fagene man tar som voksen er pensum gjennom flere år i videregående skole. Det vil si at det ikke er "kun" fem fag man er igjennom på det ene korte året, men man skal igjennom 1-årig engelsk, 1-årig samfunnsfag, 1-årig naturfag, 2-årig historie, 2-årig matte og 3-årig norsk. Det tilsvarer "10 fag" og blir til sammen 39 uketimer. Til sammenligning har man kun 30 uketimer i den videregående skole, og da har man fordelt de tunge fagene utover flere år og har en stor andel "avslapningsfag" som kroppsøving, geografi, fremmedspråk, samfunnsfag, programfag osv. inkludert i de 30 uketimene.

På voksenopplæringen har man stort sett de tyngste fagene og, som nevnt, 9 ekstra uketimer. Fagene er større og mer omfattende under kunnskapsløftet enn ved tidligere reformer og spesielt norsken er tøff å komme igjennom på så kort tid. Man har de samme kravene til hva man må igjennom i fagene som en elev i VGS, men man må igjennom alle oppgaver, særemner, foredrag, tentamener, eksamener osv for alle tre årene i løpet av det ene året. I tillegg må man igjennom alle de andre fagkravene, tentamenene og eksamenene i ett-årige og fler-årige fag. Man får ikke la stoffet bearbeides over tre år, slik som på VGS. Det er, med andre ord, et veldig intensivt år man skal igjennom. Ofte gjøres det i tillegg til heltids- eller deltidsjobb, med en eller flere unger, med ansvar for hus og hjem og gjerne med kronisk sykdom eller annet i tillegg.

Man "laxer" ikke gjennom fagene på samme måte som en ubekymret tenåring og det er i tillegg ofte mange år siden man studerte sist. Å omstille seg til å bruke for lengst glemte studieteknikker og å bruke konsentrasjonen på en annen måte enn man har vent seg til over flere år kan være tøft for mange. Se for deg et år på VGS med flere av de tyngste fagene, ingen "laxe"-fag, to timer ekstra tid på skolen stort sett hver dag og når du er ferdig så drar du på jobb og jobber 7,5 timer til (eller omvendt, for de som går på kveldsskole). Når du endelig kommer hjem nærmer klokken seg midnatt og da må du rydde, betale regninger, lage mat, ordne i stand alt til neste dag for ungene som du ikke har fått sett i løpet av dagen og det meste annet som må ordnes hjemme. Så stuper du i seng, får noen få timers søvn og så er det opp igjen kl. 6 for å gjøre i stand ungene og seg selv, spise frokost, levere i barnehage og på skolen og deretter møte i klasserommet kl. 8.15 for en ny skole + jobbdag som varer like lenge som dagen før.. Høres det enkelt ut?

Det er BEINTØFT å ta "de 5 fagene" på et år når man er voksen og har mye annet på seg. Selv det å dele fagene opp og ta de over to år istedenfor kan være for mye for mange. Det nytter heller ikke å sammenligne det med høgskolefag, selv om pensumet er større, for på høgskolen har man ofte lite obligatorisk undervisning, mye frihet i hvordan man velger å tilegne seg stoffet og man jobber ikke fullt ved siden av. Voksenopplæringen har obligatorisk oppmøte i alle timer, på samme måte som VGS, men man kan ikke ha like mye fravær som man kan på VGS før man mister karakteren i faget. Det kan være mange grunner til hvorfor man ikke får tatt VGS før man er voksen, men uansett grunn står det respekt av de som velger å gjøre dette.

TS: Du sier selv at din venninne ikke er skoleflink og at du tviler på om hun i det hele tatt vil klare å gjennomføre et høgskolestudium. Hun, på sin side, klarer nå å gjennomføre fagkravene for å oppnå studiekompetanse og har forstått at hun må dele opp fagene slik at hun kan konsentrere seg om et fag av gangen. Kanskje vil hun ikke komme igjennom et høgskolestudium på ordinært vis (men det kan jo være mulig dersom hun tar enkeltemner og bygger seg en fri bachelor, har du tenkt på dette?). Kanskje er hun fullstendig klar over dette selv også. Likevel har hun funnet en måte hun kan oppnå studiekompetanse på og gleder seg over hvert delmål på veien. Innser du ikke hvor fantastisk flott dette egentlig er? Ikke bare går hun aktivt inn for å skaffe seg studiekompetanse i voksen alder, til tross for store utfordringer, men hun er også moden nok til å innse at hun ikke kan følge det ordinære, intensive løpet over et år. Hvis hun var min venninne, ville jeg heiet på henne, gledet meg sammen med henne og vært uendelig stolt av henne. Uten forbehold! Jeg håper du holder de smålige tankene for deg selv og ikke ender opp med å ta fra henne motet og motivasjonen til å fortsette på den veien hun har valgt. Gi henne heller den respekten hun fortjener!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg heller det er din omgangskrets som er spesiell, det å gratulere med fullført vgs og billappen er noe de fleste gjør, både familie og venner.

Har venner og familie som viser at de er stolt over meg, men det er ikke noe spektakulert å fullføre som 19-åring. Det er mer "godt jobbet", "hva skal du studere nå da?", osv. Det er en selvfølge at jeg har fullført med gode karakterer.

Men sånne gamlinger som består en eksamen får "wow, du er supergod", "sååå stolt av deg", "du har det så travelt" osv.

Jeg personlig syns ikke det er veldig beundringsverdig å få studiekompetansen 10 år etter alle andre. Flott de endelig får den, men det hadde vært bedre om det skjedde før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har aldri sagt at alle bør ta utdanning heller. Tvert imot. Mennesker med praktiske talenter bør heller jobbe med det enn å slite seg gjennom skolegang. Har mye mer respekt for en fyr som velger å bli rørlegger og trives godt med det enn en som absolutt skal bruke år og dag på studiekompetansen. Og mest sannsynlig stryke på det meste på høyskolen når den tid kommer, fordi han ikke er av lesehesttypen.

Ikke alle bør studere, folk bør ha litt selvinnsikt og se hva de passer til. Hun venninna som nevnt kommer aldri til å komme seg gjennom 3 år +, på Universitetet. Hun er ikke av den skoelflinke typen, hun hater å lese, skrive osv. Hadde vært bedre for henne å funnet en mer praktisk jobb, først som sist.

Av vgs-klassen min på 15 stk er vi kun 3 som faktisk studerer den dag i dag (gikk i studekompetanse-klasse pga yrkesfaglig retning). Resten suller rundt...

Akkurat.

Da blir det jo slik at sånne som deg - eller Tears.Of.The.Sun i en annen tråd kan latterliggjøre dem fordi de har valgt et yrke som ikke krever så himla mye studier og at blir deres valg at de ikke kan kjøpe bolig i byen. Jeg aner en fantastisk Catch22 her. For ikke å snakke om en elite tankegang som tilsier at det eneste riktige er å være et skolelys i ungdommen, og at man er dum og fjollet når man tar fag i voksen alder fordi man blant annet ser at lønnen ikke lar seg leve av til blant annet noe så enkelt som å få seg et boliglån man kan kjøpe seg en bolig der man ønsker bo og ikke ytterst i den minst befolkede kommune der en slenger hus etter en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Hahaha, hadde ikke verden vært befolket av mentale lopper og domme loffer hadde den vært et ganske så bra sted! :skratte:

Jeg tok noen dumme valg når jeg var 17- 18 år. Som andre her skriver, skyt meg! :popcorn: Etter det jobbet jeg i noen år, før jeg fant ut at jeg skulle fullføre studiekompetansen i en alder av 20+. Ikke bare det, jeg stresset også ræva av meg! Ikke fordi det var spesielt vanskelig, jeg har de gode krakterene, men av andre årsaker. For det første var det lenge siden jeg hadde gått på skole, tatt eksamen ect., det var stress. Det tok tid å komem inn i det, finne rutiner for lesing, finne ut av forskrifter, regler, hva som var forventet av meg osv. For det andre kom eksamene som perler på en snor. 8 eksamener på 2 uker, det var ikke mye godt. Bøkene pr fag var kanskje ikke så mange, eller store, men det ble da en del sider allikevel. Og, ikke minst, dårlig med tid mellom hver eksamen. For det tredje var skolen jeg benyttet meg av et eneste stort rot, så den gjorde egentlig mer vondt enn godt, med et par hederlige unntak. Men ja, jeg kom meg nå gjennom det.

Og til de som måtte tro at de som stresser med å ta eksamen fra VGS ikke er egnet til å studere videre, jeg kan melde om at jeg er godt i gang med høyere utdanning og syntes det er langt mindre stress. :popcorn: Ikke bare fordi jeg har funnet ut av ting, lagd meg rutiner og blitt vant til å både livet som student og eksamen, i høyere utdanning har jeg også færre eksamner. Herre, 3 på 5 uker er jo NADA sammenlignet med 8 på 2 uker. Flere av de har til og med vært noe såpass avslappende som hjemmeeksamen! Bøkene er kanskje flere pr fag, men iom at skolen og semesteret nå er langt mer strukturert og mindre rotete, så går det helt fint. Her har vi også en luksus i form av Power pointer som legges ut av forelesere, slik hadde vi ikke tilgang til som privatister. Dette smesteret har jeg hatt 1 eksamen. 1! En hjemmeeksamen på 3 dager som gikk over 5 dager. :rodmer: Det er første gang siden jeg begynte som privatist at jeg ikke har tilbragt både 17. mai og bursdagen min til å lese til eksamen. Seriøst, jeg tar gjerne 2 år ekstra i høyere utdanning, fremfor en ny runde med privatisteksamner og stress-meg-ihjel. :popcorn: Derfor gratulerer jeg også de jeg kjenner som holder på med VGS fag som privatist i disse dager når de står på en eksamen, og gratulasjonen er oppriktig og helhjertet.

Og sånn helt til slutt, utdanning og kunnskap er utelukkende positivt. Ikke bare for vedkommende som tar utdanningen, men for samfunnet generelt. Så de av dere som mener at det er en best-før-dato i tilknytning til utdannelse har misfortstått et elelr annet vesentlig. Det er flott at folk utdanner seg, om de er 18 eller 58, punktum.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man får til det man vil, og enorme gratulasjoner for et vgsfag kommer ikke fra denne kanten...

Enorme gratulasjoner?

Jeg gratulerer ENHVER som påbegynner eller fullfører sin utdannelse i voksen alder - uansett hva som er studieprogresjon nettopp fordi det krever mer å gjøre disse tingene i voksen alder i tillegg til jobb.

Og jeg er enig i at vi som ikke har lese- og skrivevansker eller ikke er redd for teoretiske fag - for oss er VGS fag stort sett barnemat. MEN som flere i denne tråden allerede HAR prøvd å påpeke så er det ikke alle som har like enkelt for det og som må arbeide mye mer med hvert enkelt fag for i det hele tatt å klare eksamen så man kan ikke generalisere og si at det ikke er applausverdig å ta utdannelse i voksen alder.

Heldigvis finnes det ikke en eneste person som driver med etter- og videreutdanning som er enig med deg i dette. Tvert i mot er det vanlig å feire folk som tar utdannelse, fagbrev eller lignende ved både diplomoverrekkelse og ved forhøyet lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at folk velger å ta utdanning i voksen alder, men det er faktisk ikke så ekstremt vanskelig å ta vgs-fagene når man er voksen.

Jeg tok selv noen fag for å få realfagspoeng og høyere snitt som 24-åring, og som sensor så vet man ikke hvor gammel eksaminatoren er, og alle skal vurderes likt. Det blir forventet et språk og forståelsesnivå som ligger fint på en 16-19 årings nivå. jeg fikk 6 i fag som jeg aldri hadde stått på på vgs, som matte, biologi og kjemi. jeg hadde 26 skoeltimer i uka, pluss at jeg leste fire fag i tilegg og tok ex. phil. I tilegg jobbet jeg 60 prosent. Samboeren driver nå eget firma, men har bestemt seg for å skifte beite, han har tatt seks eksamener denne våren, som han kun har lest til på egen hånd, jobbet 60 timer i uka og trent 10 timer i uka. De fagene som var muntlig fikk han seks på, de andre vet vi ikke enda...

Sier ikke dette for å skryte, men prøver å poengtere at det ikke er så vanskelig med vgs fagene, oft er det bare sider pensum.

Dette året har jeg gjort ferdig de to siste fagene på min bachelorgrad, (som jeg ikke har fått tatt før pga skader og operasjoner) og det har gått strålende, selv med 100% jobb.

Man får til det man vil, og enorme gratulasjoner for et vgsfag kommer ikke fra denne kanten...

Fantastisk.. Der sitter du med din energi, din evne til å tilegne deg stoffet lett, dine studieteknikker, din intelligens (IQ, ikke EQ) og direkte og indirekte rakker ned på alle som ikke har din enorme (over?)kapasitet. Det samme gjelder tydeligvis din mann, som også presterer mer enn gjennomsnittet. Men du skriver ikke noe om livssituasjonen din. Har du barn å ta deg av? Har du en sykdom eller skade som hindrer deg i å yte maks hele tiden? Er du "godt voksen" med årelang yrkeskarriere som velger å ta opp fag istedenfor å bli uføretrygdet? Jeg vet om flere som kunne gjort det samme som deg og mer til dersom de ikke hadde flere barn å ta seg av og ansvar for hjemmet, med alt som hører til. Det samme for de som lider av sykdom. Kom og skriv igjen i denne tråden om 25 år og se om du har modnet såpass at du kan moderere deg litt.. :sarkasme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg var faktisk kjempestolt etter å ha tatt opp ETT fag og bestått EN eksamen. Min første ordentlige eksamen! ET SKRITT NÆRMERE MÅLET OM UTDANNELSE!

Kjempestolt var jeg :)

Det var jeg også. Jeez - 1 år på videregående - og så var det ut i arbeid. Så mange år senere - skrekk - eksamen. Hadde noen da latterliggjort progresjonen eller sett ned på meg så hadde jeg slått rundt meg.

VGS eksamen var jo da selvsagt pudding i forhold til universitetseksamenene senere (alle gjennomført med tungt eller lett migreneanfall - for det gjør nemlig eksamensnerver med meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...