Ekkornet Skrevet 16. august 2011 Forfatter #101 Del Skrevet 16. august 2011 Møtte ei jente fra jobben på senteret i går.... Meg: Hei! Jente: Å, hei! Har du født enda? Meg: Jada, Snuppa er rett rundt hjørnet med pappaen. Jente: Å, hvor lenge er det siden? Meg: Fire måneder er det siden hun kom. Jente: Å ja, jaja.. det tar jo litt tid før ting trekker seg sammen etter fødselen... Så... da følte jeg meg snasen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. august 2011 #102 Del Skrevet 16. august 2011 Møtte ei jente fra jobben på senteret i går.... Meg: Hei! Jente: Å, hei! Har du født enda? Meg: Jada, Snuppa er rett rundt hjørnet med pappaen. Jente: Å, hvor lenge er det siden? Meg: Fire måneder er det siden hun kom. Jente: Å ja, jaja.. det tar jo litt tid før ting trekker seg sammen etter fødselen... Så... da følte jeg meg snasen.... Hun SA ikke det?! Har hun overhode noen sosiale antenner?? Herregud ... Drit i henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 16. august 2011 #103 Del Skrevet 16. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. august 2011 #104 Del Skrevet 16. august 2011 Nei, det går ikke an! Det sier man da virkelig ikke. Håper du klarer å glemme den dumme kommentaren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 16. august 2011 #105 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Å hjelpes, at det går an! Noen vet bare ikke når det egentlig er best å holde kjeft... Endret 16. august 2011 av -Mala- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 16. august 2011 Forfatter #106 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Takk, dere er så søte altså Er ikke spesielt nærtagene av meg, og tenker at hun sikkert var veldig stressa eller noe. Sto nemlig ved siden av henne en liten stund før hun snudde seg så jeg kunne si hei. Så hun skvatt noe vanvittig og bare begynte å rable som en full person... Men, det går definitivt inn i boka over artige kommentarer. Litt sånn når man først har trampa i salaten.. så bare stamper man videre sånn at det bare blir enda værre. Anywho... Spinnig igjen i dag. Deilig!!! Hoppa på vekta som viste 69,4 .. Altså bare 4,4 stae kilo igjen til målet Men forhåpentligvis kommer jeg meg snart på to timer i uka, hvor en av de er styrke.. Og da blir det så BRA Urk.. Tugvint å skrive kred denna nye ipaden.. God natt red: (right... Tungvint å skrive MED denna nye ipaden..) Endret 16. august 2011 av Ekkornet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 18. august 2011 Forfatter #107 Del Skrevet 18. august 2011 Mamma livet Lenge siden jeg har skrevet om livet som mamma nå. Som alt annet så går også det litt opp og ned.. men mest opp. Jeg elsker den vesle jenta vår så høyt at det nesten er litt skummelt. Og hun er for det aller meste blid og god. Men i dag hadde vi en skikkelig dritt dag. Det har liksom bygget seg opp fra helga og hele uka med at hun NEKTER å sove om dagen.. med mindre jeg bærer i mai tai eller triller. Så i dag etter å ha vært ute fra kl 11 til kl 17 så orket jeg bare ikke å trille eller bære når hun ble trøtt sånn i 18 tida.. noe som resulterer i to.. 2.. timers skriking, byssing, synging og frustrasjon. Sambo var også da selvsagt ikke hjemme. Etter to timer kom sambo hjem og fant oss helt utslått og sovende tett inntil hverandre på leketeppe i stua. Kjenner jeg godt kunne trengt en liten dag for meg selv snart.. eller bare en kveld. Men vesla tar ikke flaske og ammer ca hver 2. time, så egentid for meg eksisterer ikke. Har vært på to spinningtimer, fått en liten time på sofaen mens kjæresten har trilla et par ganger, hatt en time på cafe mens kjæresten har trilla og tre timer i parken med venninder. Det er all tid jeg har hatt til MEG de siste fire månedene. Men ikke missforså, jeg klager ikke. Jeg vil nok tenke tilbake på dette som den mest fantastiske tiden i mitt liv. Det er bare helt herlig hvordan vesla våkner opp hver eneste morgen med et stort smil og hvordan man ser at hun blir glad for å se deg. Hvordan hun pludrer og ler og koser seg.. og hvordan hun sovner tung og myk på brystet mitt etter litt trasige dager som i dag Apropos sove... .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 20. august 2011 Forfatter #108 Del Skrevet 20. august 2011 I feel like... Våkenatt med forkjøla lita frøken i går, IKEA i dag, kviser, vekta viste plutselig 2 kg opp og en mage som ikke er helt topp etter litt mye melk, brød og sukker.. *BLÆ* Best å legge seg for å våkne til en ny og strålene dag i moren (selv om jeg frykter nok en våkenatt med ei lita forkjøla snuppe.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 21. august 2011 Forfatter #109 Del Skrevet 21. august 2011 Ny dag Ny dag og jeg er klar for å gjøre denne bedre enn gårsdagen. Tidlig frokost: Bannan Frokost: 2 skiver med ingers rugbrød med vita hjertegod lett smør og halv boks King Oscar makrell i tomat. Lunch: Kokosmelk med 2 Kiwi, litt hjemmelaget frokostblandig og kokosmasse. Nam! Til middag blir det varmrøkt laks med potet, rømme og agurksalat. En sånn søndagsmiddag fortjener i grunn en dessert? Får se om jeg finner en sunn desser med litt frukt og bær I morgen skal jeg prøve meg på styrke& core. Det tror jeg blir midt i blinken for den bolledeig magen her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. august 2011 #110 Del Skrevet 21. august 2011 Mamma livet Oh my.... Dette hørtes jo ikke ut som det letteste da. Så lite egentid på 4 mnd! Men har du forsøkt å gi flaske flere ganger? Min er jo fortsatt fryktelig liten, men helt i starten ville han ikke ta - 1 uke senere tok han den Og er det ikke veldig ofte med mat annenhver time når de er 4 mnd? Hadde jeg vært deg, ville jeg nok forsøkt med litt annen føde i tillegg nå da i alle fall... Kanskje hun blir lettere å roe? Syns du har all rett til å klage og syte Det må være treningen din som gjør at du finner alt pågangsmotet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 22. august 2011 Forfatter #111 Del Skrevet 22. august 2011 Oh my.... Dette hørtes jo ikke ut som det letteste da. Så lite egentid på 4 mnd! Men har du forsøkt å gi flaske flere ganger? Min er jo fortsatt fryktelig liten, men helt i starten ville han ikke ta - 1 uke senere tok han den Og er det ikke veldig ofte med mat annenhver time når de er 4 mnd? Hadde jeg vært deg, ville jeg nok forsøkt med litt annen føde i tillegg nå da i alle fall... Kanskje hun blir lettere å roe? Syns du har all rett til å klage og syte Det må være treningen din som gjør at du finner alt pågangsmotet! Hei Line Dette var riktignok skrevet etter en skikkelig dritt dag.. og uke.. tror kanskje hun brygget litt for på fredagen ble hun forkjøla med snørr og feber stakar. Men, ja, fire måneder uten egentid er lenge.. Snuppa vår slet og sliter til tider enda med denna amminga. Ammet ikke over hode de første fire dagene etter hun ble født (matet med kopp) også brukte hun lang tid med å få taket på det. Vi prøvde litt med smokk rundt fem uker, men hun var ikke veldig interessert. Merket også fort at det gikk utover ammingen. Derfor turte vi ikke å prøve flaske tidlig. Den siste måneden har vi prøvd en del ganger (2-3 ganger i uka) , men hun skjønner ikke at hun skal suge og blir sur.. Prøvd avent, mum, tommy teepee og dr.brown flasker med forskjellige tutter.. men ingen av de har gjort susen. Tror det at hun spiser hyppig på dagen (eller morgen og kvelden) henger sammen med at hun sover veldig lenge og godt på natta. Hun sover som regel 12 timer med en amming i mellom, men har også sovet opptil 12 timer uten mat som i natt (hello melkespreng!) Så da må man jo fete seg opp på dagen. Og dobbelthaka vitner også om fet og fin melk.. så orker ikke begynne med grøt helt enda. Er så greit med puppen .... Så med ei jente som sover fra kl 21/22 til kl 8/9 med en liten amming og rett i seng i 4/5 tiden så får man jo masse søvn. Og da klarer man litt krevende dager og uker innimellom I dag skal jeg på styrke& core. Gruer-gleder meg litt.. er over et halvt år siden siste styrke time... Wish me good luck Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. august 2011 #112 Del Skrevet 22. august 2011 Lykke til på styrke/core! Gleder meg til jeg er i gang med trening igjen selv jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. august 2011 #113 Del Skrevet 23. august 2011 flink du er til å trene lille Ekorn Og være mamma Synes det er på sin plass å nevne både gleder og utfordringer med mammalivet, det må være temmelig hektisk. Kanskje du kan være mer bevisst på å legge inn mer egentid? Lag gode rutiner for deg selv allerede nå, og ta vare på det i oppveksten hennes. Du er mamma, men du trenger også bittelitt tid alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 23. august 2011 Forfatter #114 Del Skrevet 23. august 2011 Hei Aurelia :hello: Deg heier jeg på om dagen altså! Håper på klaff denne måneden. Ja, huff, har hatt, og har forøvrig, en litt tung periode nå. Har liksom tenkt at hun ble så stor som hun er nå så kunne pappaen ta henne en kveld med flaske så jeg kunne kose meg på cafe med litt venner.. eller noe sånt. Men, det viste seg å ikke gå helt etter planen. I tillegg bor vi i verdens minste leilighet i 4 etasje uten heis.. som jeg også blir litt sprø av. Sa til sambo i dag at jeg snart møter veggen her.. begynner å bli lei av å rydde, trille, vaske klær, amme.. Sambo er veldig flink da.. han triller tur så jeg får litt hvile eller får trent litt og sånn. Og trening er deilig! Styrke og core gikk fint.. litt kjedelig time så blir nok ikke en fast time.. men faktisk deilig å trene litt styrke igjen. Liker i grunn styrke og core timene godt, men det programmet de kjørte nå var i grunn ganske kjedelig. I morgen begynner babysvømmingen. Det blir spennende! Og på torsdag kommer svigers sånn at jeg får gått på spinning intervall. Jippi.. (Håper bare ikke denne begynnende forkjølelsen skal ødelegge alt... Drikker appelsinjuice og går og legger meg...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 25. august 2011 Forfatter #115 Del Skrevet 25. august 2011 Æsj, litt snufsi snufs og hosti host i dag. Usikker på om jeg skal dra på spinning.. eller benytte timen med barnevakt til litt ro og hvile. Får se ann formen litt utover dagen. Var på babysvømming i går. Det var kjempegøy! Veslesnuppa digga det skikkelig. Er ikke noe sånn kurs hvor man gjør masse fancy triks med dykking og sånn, men et kurs hvor de koser seg og blir trygge i vann. Midt i blinken for oss. Var så gøy å se hvordan hun trivdes i vannet og begynte å svømme som en hund med en gang jeg holdt henne i brystgrep. Men, var verdens minste garderobe der med masse barn strødd rundt overalt, så akkurat det ble litt kaos. Neste gang får pappaen være med og ta Snuppa når jeg skal dursje og kle på meg. Jeg spiste forresten cornflakes til frokost i dag. Det har jeg ikke gjort siden jeg var barn tror jeg. Fikk sikkelig sånn back to the 90's flashbacks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 25. august 2011 #116 Del Skrevet 25. august 2011 Babysvømming ser så morsomt ut. Når jeg får barn skal de absolutt være med på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 28. august 2011 Forfatter #117 Del Skrevet 28. august 2011 Hei Jill Ja, babysvømming er absolutt å anbefale. Oh lord... snakk om frotsing! Den uka her og spesielt helgen har vært helt bannanas. Jeg har spist alt for mye! Har for det første spist masse is og godis denne uka fordi.. "må jo ha en is, det er jo sikkert en av de siste fine sommerdagene" .... "litt is hjelper sikkert mot vond hals".... Dere skjønner tegninga? Også bare for å toppe det hele i helgen med sjokolade og pottis på fredagen, navnefest for Snuppa i går med masse god mat og kaker.. som da ble med hjem.. så enda mer mat og kake til kvelds.. og frokost i dag.. og.. herre.. i dag har jeg spist kake til frokost, lunch og avlyttet dagen med fire feite stykker med kake... Jeg eier jo ikke ryggrad når det gjelder kake. Og nå angrer jeg... Men, spist er spist.... Så da sitter jeg her IGJEN, på søndagen, og angrer over alt jeg har hivd innpå, og lover ett nytt liv på mandag... For på mandag, da skal alt bli bra. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 31. august 2011 #118 Del Skrevet 31. august 2011 Kakene må du jo sende med gjestene hjem Den mandagstenkingen har jeg også. På mandag daa..! Selv om jeg har lest at det funker dårlig, og en skal heller starte med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 5. september 2011 Forfatter #119 Del Skrevet 5. september 2011 Ny uke Godt av banen, ble jammen mye kake forrige helg.. Forspiste meg også skikkelig forrige mandag også, så tok en skikkelig opprydding i kjøleskapet og kastet alt av kake og karbonader etterpå. Treningsmessig ble forrige uke veldig bra. Man: Lang trilletur for å bøte for uhemmet kakefrotsing. Tir: Elexia Power Ons: Trilling og babsvømming (er såååå koselig!) Tor: Trilling og Spinning Intervall. (Fantastisk) Fre: Sliten etter lite søvn.. Snuppa driver å får tenner.. Men ble litt trilling. Lør: Full husvask og koselig tapas kveld med jentene. Søn: Konfirmasjon.. mer kake, men ikke uhemmet frotsing denne gangen ;-) iPad er forresten UBRUKELIG til å skrive på... derfor litt dårlig med oppdateringer her.. Men denne uken ser også lovende ut treningsmessig Har meldt meg på gyria med ei venninde i morgen også blir det fast spinning intervall på torsdager med svigers som barnevakt. Har også planer om å få til en yoga time hjemme i uka. Så planen fremover er en spinning intervall, en styrke time og en yoga økt hjemme i uka Da må jeg vel etterhvert bli en skikkelig milf.... ?! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 5. september 2011 #120 Del Skrevet 5. september 2011 huff, disse kakene Men du har jo vært kjempeflink da Ønsker deg en fin uke og en fin vei mot å bli en skikkelig milf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå