Gå til innhold

Ekkornet sin treningsdagbok


Ekkornet

Anbefalte innlegg

Hei Line :goodbye:

Ting begynner og nærme seg for deg ser jeg.. titter innom deg av og til for å se hvordan det står til ;-) Spennende.. er bare å glede seg! Er veldig gøy med en liten en.. men vær forbredt på å gi avkall på alt som heter rutiner.. og når man tror man har fått en rutine så forandrer ting seg igjen..

Jeg har prøvd å skjønne når jeg kan få sneket inn 30 eller 45 min med yoga på morgenen denne uken, men alle forsøkene mine har blankt blitt avvist av lillesnupp.

I dag sto jeg opp kl 8, ventet på at lillesnupp skulle våkne og få mat også sove igjen sånn at jeg kunne kose meg med litt yoga. Den siste måneden har hun nemlig sovnet igjen etter frokosten.. men ikke i dag :klo: Hun sovna først nå, og nå må jeg være klar til å gå om en time for vi skal på baby besøk.. .weee.. så ble bare 10 min forsøk på yoga i dag også.

Får prøve meg på kvelds yoga isteden tror jeg... da sover hun iallfall... eller...?

Haha... sa jeg at hun hadde sovna? Det varte i nøyaktig 8 minutter..

"Mamma kommer......"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise:

Men ingen skal si at du ikke har prøvd å få til trening innimellom iallfall. Noe mer enn det kan du ikke gjøre når en liten snuppe "roper" på mamma.

Hvordan gikk det med handlinga? Fikk du kjøpt litt av det som stod på lista di? Og hjalp det?

Kos deg på babybesøk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, fikk kjøpt alt på lista... men grønnsakshandleren hadde dratt på sommerferie så jeg måtte handle alt på Meny... det er jo GALSKAP hvor dyrt sunn mat er.. :sjokkert:

Men har blitt gode frukblandinger til kvelds, salat til lunch og i går laget jeg deilige grove scones til min kjære kom hjem fra fotball trening :)

I morgen blir det heller ikke yoga.. i morgen tidlig skal vi på helsestasjonen også blir det barseltreff etter det...

Blir greit når vesla får litt mer rutiner så jeg kan planlegge treningen litt bedre..

Svigermor har forresten tilbudt seg å være barnevakt en gang i uka så jeg kan dra på Elexia. Det er jo toppers! Må bare få det vesle frøet til å ta flaske så vi ikke risikerer full krise hvis hun plutselig blir sulten når jeg er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line :goodbye:

Ting begynner og nærme seg for deg ser jeg.. titter innom deg av og til for å se hvordan det står til ;-) Spennende.. er bare å glede seg! Er veldig gøy med en liten en.. men vær forbredt på å gi avkall på alt som heter rutiner.. og når man tror man har fått en rutine så forandrer ting seg igjen..

jaa, det nærmer seg - kan jo skje når som helst nå :sjenert: Jeg gleder meg masse, men er også litt engstelig og nervøs for hvordan både fødsel og tiden etterpå blir. Men jeg har tillit til mamma-hormonene som setter meg rett i forelskelsesmodus ;):rodmer:

Kan nok bli en utfordring dette med rutinene ja - som aldri blir noen rutiner :ler: Man får prøve å finne frem fleksibliteten og benytte mulighetene når de åpenbarer seg ;)

Jeg syns forøvrig du er kjempeflink med både trening og kosthold. :jepp: Det er jo bare 2-3 mnd siden du fødte! Dessuten, så bør det jo være speilbilde og ikke vekta som skal tilsi om du er fornøyd eller ikke :tommelopp:

Håper du har en fin torsdag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm.... nå sitter jeg å nyyyyter en stor bolle salat mens vesla tar en lur :)

Godt jeg lagde den stor, for deler av den mista jeg i gangen.. Jeg er altså så klønete om dagen. Klarte å skjære meg kniven her om dagen når jeg skulle lage meg en deilig frukt bolle. Fikk et godt kutt i fingren når jeg holdt rundt hele kniven når jeg skulle tørke av den.. det var ordentlig ekkelt. Men gikk fint altså.. bare litt i overkant klønete om dagen.

Ellers så har det gått dritt med yogaen denne uka.. men kanskje neste uke er uka hvor rutinene tilsier at jeg kan snike inn 45 min med herlig yoga om morgenen?

Line:

Åh, det er så spennende tid.. man aner jo ikke når og hvordan det hele vil skje. Jeg var også kjempe spent! Nå er jo alle forskjellige. Men jeg hadde en veldig fin fødsel og gjør det gjerne igjen.. så jeg vil ikke være like nervøs neste gang.. for jeg håper det blir en neste gang, selv om det ligger noen år frem i tid. Har mer enn nok med verdens beste lille jente akkurat nå. Jeg ble litt sentimental i stad.. satt og så på dissa Harry Potter stjernene og at de har blitt søkkrike. Tenkte at "de har virkelig trukket gull loddet" .. også så jeg oppi vokna til vesle snupp .. og der lå mitt gull lodd! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at "de har virkelig trukket gull loddet" .. også så jeg oppi vokna til vesle snupp .. og der lå mitt gull lodd! :rodmer:

...nah... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig lørdag :sol:

Dagen i dag startet veldig bra :-)

Eller, den startet egentlig kl 04.15 med ei som var sulten.. og etter litt foring så kom jeg på at jeg at jeg hadde glemt å henge opp tøy.. så da måtte jeg jo gjøre det.. og da var det ikke så lett å sovne igjen.

Men det deilige var at sambo var hjemme i dag og kunne ta vesla på morgenen så jeg kunne trene litt yoga! Så i dag ble det 45 min yoga.. deilig! Og sunn var jeg og... bannan når jeg sto opp første gang og en deilig kiwi, jordbær og kokosmelk blanding til frokost.

Så gikk vi tur ned til byen.. mere trim :-) .. og etter det ble det smell på smell.. burger, soft is, trippel bounty.. og kvelden er enda bare ung...

Uff, nå er det et lite frø her som NEKTER å sove.. trim å vugge rundt med henne også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time to make a change... :)

Jeg vet.. IGJEN sitter jeg her og det er søndag og jeg bare gleder meg til ny uke som skal bli sunnere..

I helga har jeg bare fråtsa i godsaker og nå angrer jeg.. formen er *blæ* og magen er *blæ* og ikke minst huden min er *blahhh*

Jeg skal ikke på noen diett eller slankekur, men jeg merker at en helt med masse brød, sukker og melk ikke gjør susen for denna kroppen. Så nå vil jeg gjøre et forsøk igjen på å slippe å måtte sitte her på søndags ettermiddagen og føle meg *blæh* og daff..

Hehe.. og som min kjære skulle lest tankene mine kom han faktisk bort til meg akkurat nå og spurte om jeg trengte litt luft.. hehe.. Han er søt da. Så da går jeg og kjøper lyspærer og kæsjer ut gårsdagens V75.. vant vel rundt 200 kr eller noe.

Ut og lufte denne daffe kroppen også skal det legges en slagplan i kveld for en mindre *blæh* søndag til neste søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg føler meg også litt blæ hver søndag, for jeg spiser litt godteri lørdag og søndag :) Men det er på en måte en ekstra motivasjon, og jeg syns det er veldig viktig å unne seg noe godt for sjelen i helga :)

Håper neste uke blir bra, og at du får trent masse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg Daenerys.. og du har selvsagt helt rett, man skal unne seg noe godt når det er helg. Ett av mine høydepunkter i uka er jo når jeg kan møte min kjære etter jobb på butikken på fredager og handle inn en god middag og litt snop.

Men hadde det liksom blitt med det, og ikke uhemma fråtsing hele helgen så hadde det vært helt topp.

Så.. jeg tenkte å lage en plan.. meeen, det viser seg jo at jeg er innmari flink på å lage planer, men det er ikke alltid gjennomføringen går like bra.

Så.. ny taktikk! Ikke planlegge, bare gjennomføre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, man må kunne unne seg noe i helgene :Nikke:

men det er jo slik at det er veldig mange som reagerer på søtsaker og andre godsaker, inkludert meg selv, man må bare lære sin egen kropp å kjenne. Slik at man vet når kroppen sier fra når det er noe den "ikke liker" :gjeiper:

Jeg ønsker deg iallefall lykke til med målet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hei og hopp.. :goodbye:

.. jeg er så glad i dag.. og hei og hopp.. og hei..

Trening:

Yoga 30 min

Trilletur

Kveldstur med velslesnupp i mai tai.

Spist sunt:

Jordbær og Kiwi med kokosmelk og kokosstrø.

Bannan

Stor bolle med deilig salat

Nøtter

Mais og roastbeef og salat.

Tyrkisk salat med honning

Smoothie

Sport + knekkebrød med makrell i tomat og ost med paprika.

.. når har akkurat veslesnupp lagt seg for kvelden og jeg kan slenge bena på bordet og slappe av. Utrolig deilig med et par timer på kvelden hvor man kan koble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk altså Daenerys :)

Glemte å si at mandagsvekta ble 71 blank :sjenert:

Ikke så fornøyd med den.. vekta skal jo ikke gå opp?

But anywho... er godt igang med en bedre uke :)

Ble 30 min med yoga i dag også.

Havregrøt til frokost, omelett og salat til lunch.. og nå skal jeg og snupp ut og trille litt mens jeg hører på Gjenferd med Jo Nesbø.. *spennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 30 min med yoga i dag også.

Havregrøt til frokost, omelett og salat til lunch.. og nå skal jeg og snupp ut og trille litt mens jeg hører på Gjenferd med Jo Nesbø.. *spennende*

Ah.. lydbok på øret når man triller ja - smart! :Nikke::nigo:

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkornet er i slaget... yoga slaget :danse:

30 min yoga tilbakelagt i dag også.

Og nå sitter jeg å nyter litt havregrøt. Til lunch blir det resten av omeletten fra i går med salat. Så blir det grillmat med masse god salat til middag.. og frukt med kokosmelk til kvelds.. nam nam..

Trilletur/ bæretur blir det i dag også.. vesla har lakenskrekk så her må det trilles og bæres i mai tai.

Hvis vekta fortsetter å gå oppover nå så er det ikke min feil.. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det god stemning :sol: Flink du!

Og som LineG kommenterer, god idé med lydbok når du triller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten...

men, veldig fornøyd :)

Sitter i godstolen og venter på at vesla skal slutte å sutte og smatte på fingrene sine så jeg kan gå og legge meg. (Orker ikke å ligge å høre på den smattinga.. )

Er helt utslitt, men har hatt en strålende dag!

Natta ble preget av "knuffing" fra veslefrøkna.. hun sov utrolig urolig så jeg begynte å sjekke om hun var våken fra kl 2 og sånn holdt hun på til jeg sto opp kl 8.

Men jeg fikk presset inn 20 min med yoga i dag :) Også var det ut og møte noen venninder til lunch. Vært ute i finværet i hele dag. Så var det hjem til min kjære som hadde laget en fantastisk laksemiddag. Så ble det en haltime- tre kvater med bæring i mai tai mens jeg hørte på lydbok.

Så når vi kom til kveldstellet med vesla i dag så var jeg vare helt fullstendig tom for energi. (Sambo var ikke hjemme) Sikkert blanding av lite søvn, mye aktivitet, vært ute i sola hele dagen og drukket lite vann..

Så nå er det rett i seng for Ekkornet :sovne:

Line og Ripsy:

Ja, lydbok er helt strålende! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsveing: 68,6 kg!! :hoppendeglad:

Det kan virke som om yoga, turene og litt mer salat og litt mindre brød i forrige uke har gitt resultater.

Får følge opp så godt jeg kan denne uken også. Har fått trent 30 min med yoga i dag, men tur er jeg usikker på om det blir.. himmelen åpnet seg nettopp fullstendig her.

Mulig jeg er litt rar, men jeg synes det er litt koselig med noen regndager også jeg. Dager man bare kan sitte inne og høre regne tromme og lese en god bok og ta en kopp te :)

... eller få gjort unna litt husarbeid som jeg har planer om å gjøre nå.

Gud bedre... nå regner det skikkelig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsveing: 68,6 kg!! :hoppendeglad:

Det kan virke som om yoga, turene og litt mer salat og litt mindre brød i forrige uke har gitt resultater.

Får følge opp så godt jeg kan denne uken også. Har fått trent 30 min med yoga i dag, men tur er jeg usikker på om det blir.. himmelen åpnet seg nettopp fullstendig her.

Mulig jeg er litt rar, men jeg synes det er litt koselig med noen regndager også jeg. Dager man bare kan sitte inne og høre regne tromme og lese en god bok og ta en kopp te :)

... eller få gjort unna litt husarbeid som jeg har planer om å gjøre nå.

Gud bedre... nå regner det skikkelig altså!

Regner skikkelig her og! :regn: Plager meg ikke :ler:

Grattis med hyggelig mandags-vekt! Om man har klær for det så det jo litt kos å gå ut i regnet, for så å kose seg med kopp kakao eller te når man kommer inn?

Føler jeg har masse energi i dag etter masse timer søvn, så tror jammen jeg skal vaske gulvene i dag så er alt klart for fødsel! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...