Gå til innhold

Ekkornet sin treningsdagbok


Ekkornet

Anbefalte innlegg

Fornøyd med uka :)

Hele uka oppdateres og ligger litt over her.

Er veldig fornøyd med at morgentrim har blitt en rutine. Det er kjempedeilig.

I begynnelsen av denne uka hadde jeg veldig vondt i ryggen så har måtte modifisere morgentrimmen litt. Måtte ta yoga delen i veldig rolig tempo også ble det litt pilates isteden for planke som bare var au au for ryggen. Men, morgentrim og tur er gjennomført hver dag noe som jeg tror har vært veldig bra for ryggen også. Er iallfall bedre nå.

I dag skal vi i bryllup! Gleder meg veldig.

Bestemor bor ikke så veldig langt unna der vi skal være så hun stiller som taxi og barnevakt. Det som er litt dumt er at det ser ut som vesla har økedøgn igjen og da ammer jeg hver time/annenhver time hele dagen. Så det kan jo bli en utfordring i dag.. (Hun tar ikke flaske) Men det går sikkert fint. Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er :jepp:

Vond rygg er noe av det verste som er, men gåturer er en utmerket måte å myke opp på, spesielt om man går på litt mykere underlag enn asfalt iallefall.

Kos deg i bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! :) Hva ryggvondt angår, så er visst planken fy-fy for ryggen! I alle fall om du tar den statiske varianten. Det er visst noe bedre om du tar skråplanke, eller trekker knærne til deg, rugger på tærne eller går opp fra albuer til straker armer og ned igjen mens du står i planke, det sa en fysioterapaut til meg.

Kos dere masse i bryllup! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 26

MANDAG

Mandagsveiing: 69,3 kg

Ned 0,6 kg... Sakte men sikkert tusler vekta nedover, og det er bra :)

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: NJA

I dag har jeg vært hos legen og satt inn hormonspiral.

Noen av dere jentene som har testet det? Lest en del rundt og vanlige bivirkninger er vektøning, vann i kroppen og kviser :frown: Trodde man var ferdig med det nå som man er ferdig med å være gravid.... men, satser på at jeg ikke er en av de uheldige som reagerer sånn.

Ellers så har jeg lastet ned en app på mobilen min som heter Pocket Yoga.

Den skal testes denne uken og målet er å gjennomføre en 30 min økt tre ganger denne uken. Satser på at den er døds bra og at jeg får helt dilla *det hadde vært noe*

TIRSDAG

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: NJA

Yoga som morgentrim :-) og en liten trilletur.

Sånn delvis sunn.. mais til forrett middag og salat og hvitløksbaguette til hovedrett.. nam.

ONSDAG

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt:

Yoga i dag også. Deilig altså!!

Også skal jeg snart ut og trille opp til helsestasjonen, så da er det check på den også.

Har planer om å spise sunt, startet dagen med grovbrød med makrell i tomat.

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hormonspiral! hehe. Håper det fungerer for deg. Når jeg tenker på spiral så tenker jeg liksom på "mamma og den generasjonen".. men vi er vel på det stadiet nå omtrent. hehe.

lykke til med lommetreningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ja, er litt sånn mamma generasjonen greie.

Men man kan vist ikke bruke p-piller/p-ring når man ammer så da ble det spiral ;)

Jeg har testet lomme yoga både i går og i dag, og I LIKE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pocket Yoga

Jeg har nå investert hele 17 kr i et program til android telefonen min, nemlig Pocket Yoga.

And I like! :hjerte:

Den har tre forskjellige treningssteder; Ocean, Desert og Mountain.

Ocean er trening med fokus på høy intensitet intervall trening med flyt og statiske øvelser.

Desert fokuserer mer på avspenning, fleksibilitet og "detoxification"

Mountain er en serie som er basert på styrke av kropp og sinn. Her skal viljestyrken og konsentrrasjonen testes. Det er mindre flyt og mer satatiske øvelser. "Your practice begins when you want to come out of pose"

Innenfor disse kan man velge en 30, 45 eller 60 min lang time og man kan også velge hvilket nivå man er på; nybegynner, middels eller ekspert.

Har så langt bare testet 30 min av ocean på nybegynner og middels nivå.

Veldig bra trening! Digger at man kan velge hvor lenge man vil trene og at man kan gjøre det hjemme. 30 min på matta hjemme mens velsa tar en lur passer ypperlig!

Skal prøve å legge inn litt yoga hver dag fremover. Hvilket program jeg velger avhenger litt av form og lyst ;-)

Yoga er gøy!

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan anbefales! :)

Man trenger absolutt ikke være noen yoga mester for å følge dette programmet.

I dag testet jeg desert timen i 30 min på nybegynner nivå.. den var ikke så veldig ulik ocean programmet.. men synes den var bra denne også. Ypperlig start på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har funnet noe du liker :)

Høres ut som en veldig bra start på dagen ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så gøy! Gleder meg til å høre hva du synes :)

Har testet alle programmene (ocean, desert og mountain) på nybegynner nivå og 30 min.. og de er slående like.. men men.. skal ikke være kravstor når jeg kun har investert 17 kr.

Men jeg liker programmet og synes det er super deilig å starte dagen med 30 min yoga.

... når veslesnupp lærer seg å sove litt lenger om gangen så kan jeg ta litt lengre økter..

I dag fikk jeg ikke trent da.. prøvde mitt beste. Skulle få lunch besøk så sto opp litt før og gjorde et hederlig forsøk.. men rakk bare 5 min før veslesnupp syntes nok fikk være nok og ville ha meg til å bære rundt på vogn baggen hennes sånn at hun kunne ta seg en blund. Må vite at det er ikke like godt å sove om den baggen står stille.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trening å bære rundt på en to måneder gammel baby i vognbag også da :jepp: Syns du er flink jeg! :klemmer:

Testa Desert 30 min nybegynner nå, og det er ganske greit det altså :jepp: Men jeg fikk utrolig vondt i albuene, tror jeg har litt svake albueledd :sjenert: Merka det godt i albuene da jeg løfta vekter også, så jeg håper det går seg til - hvis ikke får jeg teipe eller skaffe støttebandasjer :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drista meg til 45 min med ocean på nybegynner nivå i dag..

Det gikk akkurat.. veslesnupp begynte så smått å grynte når avspenningen begynte og ville opp når det var ferdig. Men på 45 min varianten hadde de lurt inn noe rare greier.. "kråke".. sånn at man skulle stå på huk også sette bena oppå albuene. Merkelig øvelse for nybegynner synes jeg.. hadde ikke tjans til å klare det. Men er jo bare å finne på en moderasjon og leke med :)

Man blir ganske sliten av å stå å i de øvelsene. Skjønner godt at du kjenner det i albuene. Det beste er vel kanskje å sakte men sikkert øve de opp sånn at de blir sterkere. Også kan man jo legge seg i "barnet" når man føler for det.

Håper du blir litt sånn småhekta sånn som meg, så kan vi bli pocket yoga buddys :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag :regn:

Denne uka har gått veldig fint i forhold til trening. Som nevnt over så har jeg funnet en app med yoga som jeg har brukt flere ganger denne uka. Satser på å følge denne fremover også.

Har blitt en del trilling også.. veslesnupp vil helst trille for å sove.. hvis ikke blir hun sur.. og det vil vi jo ikke. Så da går vi tur :) Fordel å få barn på sommeren hvor det bare er koselig å gå ut og kjøpe seg en islatte og trille. Hadde det vært vinter og 20 blå så hadde jeg blitt skikkelig brakkesjuk tror jeg.

Spise sunt har det gått sånn passe bra med. Blir sunne måltider, men kanskje litt mye brødmat og litt store middagsposjoner. Men synes jeg i grunnen jeg er veldig flink.. skjønner egentlig ikke helt. For det er jo så mange som sier at de når de amma så bare raaaaste de ned i vekt. De spiste sjokolade hver dag og bare satt i en stol og amma og hadde tidenes bikini sesong.

Mens jeg trener og triller og koser meg, men er for det meste sunn.. jeg blir på stedet hvil.

Skal ikke stresse med denne vekta altså. Skal fortsette å kose meg å nyte livet men være aktiv, men vil bare avkrefte at man kan spise ubegrensa og sitte stille så raser kiloene bare av så lenge man ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh.... :sukk:

Smugtitta på vekta i går og i dag.. og 7 tallet har dukket opp igjen. Hva er dealen med det lissom?

Er den hersens maten som ødelegger for meg altså. Jeg er en brødoholiker.. spiser alt for mye brød mat og ender opp med å føle meg oppblåst og *blæh*

Også er jeg litt for godtemoms i helgene :popcorn:

Helt ærlig så synes jeg at jeg ser helt grei ut i speilet.. og tilogmed bra med tanke på at det kun er 2,5 måned sidne fødselen. Men, når jeg jobba så spiste jeg mye lettere mat som jeg ikke ble så *blæh* av. Da var det gode selvplukk salater og supper og andre ting enn bare brød til frokost, lunch og kvelds. Jeg prøver å være litt flink til å variere når jeg går hjemme også.. men får det liksom ikke helt til. Brødskiva med salamien er så enkel og grei også er jeg liksom ferdig med det.

Nei.. ny uke og ny muligheter i morgen.

Mmmm.. salat med tomat, spekeskinke og mozarella er nam! Og gresk salat! Og... ja.. nei.. får hamstre inn litt sånn at jeg har det tilgjengelig. Er jo egentlig superraskt å slenge sammen en deilig sommersalat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jo egentlig superraskt å slenge sammen en deilig sommersalat..

Sier hu som akkurat har klart å trøkke innpå FIRE... 4... brødskiver til lunch... nei og nei... :klaske:

I tillegg til uhemmet brød fråtsing er det bad hår dag i dag og en hel masse dumme, ekle kviser... ååååhhh... Skylder på den dumme hormonspiralen. I don`t like hormoner.. har mer enn nok med mine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner er no' dritt, men det blir vel bedre når kroppen din har "godtatt" hormonspiralen tenker jeg :)

Det er jo veldig enkelt og raskt å lage en salat, men man trenger alt det som skal være i og så er det også mye raskere og ta en skive eller fire i stede... Men for all del, man kan ikke være superwoman hele tiden heller :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett.. da jeg tittet over "sunn mat" beholdningen i dag tidlig så var den utrolig lite inspirerende. En råtten kiwi og litt kålrot og kruspersille.. "nei takk" ;-)

Så da får jeg sette meg ned å skrive en liten handleliste så jeg ikke møter det samme triste synet i morgen:

Salat

Egg

Skinke

Tomat

Agurk

Bønner

Kikerter

Paprika

Avocado

Kokosmelk

Sitron

Kiwi

Mango

Revet kokos

... kommer jo til å bli rana, men det er kroppen min verdt :)

Hvorfor er frukt og sånn så dyrt egentlig? Spesielt på Meny.. mango foreksempel koster jo skjorta. Nei, nå har jeg det.. jeg stikker jo selvfølgelig på grønnsakshandleren.. myyye billigre og mye bedre. :jepp:

I am so smart.. S-M-R-T .. (ref; Homer Simpson)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...