Gå til innhold

Ekkornet sin treningsdagbok


Ekkornet

Anbefalte innlegg

Ekkornet sin treningsdagbok

Alder: 29 år

Høyde: 1.68 cm

Vekt: 69,5 kg

Mål:

Komme i form etter graviditet.

Litt mer konkret; å komme inn i de gamle buksene mine og se min gamle vekt (65 kg) på vekta igjen. Trener hovedsakelig for å holde meg sunn og frisk ;-)

Liker å trene:

Yoga, spinning og noe styrke. Medlem på Elexia.

Jeg har en plan :jepp:

Knipeøvelser hver dag 5 x 10 sek.

Morgentrim hver dag (man-fre)

* Yoga Solhilsen A x 3 og Solhilsen B x 2

* Planke 3 x 30 sek

Trilletur over 40 min 3 ganger i uka.

En time på Elexia i uka.

Sett opp et par alternativer i tilfelle det kræsjer med mating eller barnepass.

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp og velkommen til min treningsdagbok :goodbye:

Ble bare en kort intro over, så tenkte jeg skulle skrive litt mer om meg :-)

Jeg har tidligere hatt treningsdagboken Aurora`s treningsdagbok hvor jeg først trente for å bli i god form til jeg ble gravid, så skrev jeg om treningen under graviditeten, før det tilslutt ble mer en graviditet dagbok enn enn treninsdagbok ;-)

Så nå starter jeg på ny frisk og hovedmålet er fremdeles å være sunn og sterk, men nå er fokuset mer på å finne formen igjen etter fødselen.

Jeg gikk opp rundt 15 kg under graviditeten og mistet 10 av de rimelig raskt.

Nå etter 6 uker henger 4-5 kg igjen og formen er veldig fin. Men... det er fremdeles litt mer komfortabelt med thigts enn jeans. Har ingen planer om å slanke meg, spesielt ikke nå som jeg ammer. Men vil ha litt overskudd i hverdagen og stramme opp litt.

De første 6 ukene etter fødselen har jeg gått mye tur. Var utrolig heldig med fødselen og har vært i veldig god form etterpå. Var ute og trillet allerede sammen dag som vi ble skrevet ut fra sykehuset ;-) Har også trent litt yoga hjemme og gjort litt øvelser som var anbefalt etter fødselen for å trene opp mage og core muskler.

Og.. nei, jeg har ikke trent bekkenbunnen.. litt dårlig samvittighet for det.. de sier jo det er så viktig. Men bank i bordet, har ikke merket noen "bivirkninger" heller..

Etter 6 uker kan man begynne å ta opp litt styrke trening igjen og kroppen skal ha hentet seg inn etter fødselen. Så planen er å komme igang med litt trening på Elexia igjen, noe jeg gleder meg veldig til! Må bare koordineres med amming og samboer som barnevakt.. og når man da kun går på gruppetimer kan det bli en utfordring. Men gleder meg veldig til å komme igang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei din lille gnager ;)

Gratulerer med ny dagbok.. Ny hverdag, ny dagbok. Skulle bare mangle.

Sikker på du finner formen igjen sånn etterhvert.. Høres ut som du har realtistiske krav og forventninger, så masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!! :goodbye:

Så innmari koselig at dere stikker innom!

Da får man virkelig litt ekstra motivasjon til å komme igang med litt trening igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igang med uka.

Da er vi i gang med en ny uke. De går jammen fort disse ukene... snart 7 uker siden veslejenta kom til verden. Skjønner hva folk mener med at man må nyte tiden, for den går så fort.

En annen fiffig ting med det vesle knøttet mitt er at hun har en 6.sans. HVER gang mamma skal sette seg ned å spise middag, trene litt, ta en dursj, skrive i treningsdagboka si så våkner hun fra sin dype dvale og vil ha oppmerksomhet og kos. Så, er ikke så lett å få gjort ting om dagen ;-)

Hehe... ja... så var dette en treningsdagbok ja...

Dere må bare bære over med meg, kommer nok til å bli litt skriving om mamma livet også, siden det opptar 99% av tiden min om dagen.

Men... igang med uka!

I går var jeg og knøttet ute på trilletur. Gikk ut i tre tiden og var hjemme litt over fem.

Så vi gikk litt over to timer. Det er bra :-) 3O min var tilogmed rask gange.. måtte forte meg hjem for jeg var så sulten..hehe..

Og bare det å komme seg ut døra om dagen logges som trim i min bok. Vi bor nemlig i 4.etasje uten heis, og må bære bag-delen av vogna med knøttet oppi ned og opp alle trappene. I tillegg til stelleveske og kanskje en handlepose eller noe småting så blir det styrke trening av sånt ;-)

I dag tror jeg også vi må ta oss en trille tur. Er så deilig å komme seg ut!

Jeg har veldig lett for å bli brakke-sjuk om jeg bare skal være innenfor denne lille leilighetens fire vegger en hel dag, så når vesla har fått våknet og spist og jeg har fått dursjet og ordnet meg.. altså om noen timer... så blir det tur :-)

I morgen skal vi på 6 ukers kontroll på helestasjonen. Så da blir det også trilletur...

+ at vi skal møte noen venner og grille og kose oss litt som blir enda en trilletur.

På torsdag er det meldt finvær!! :sol: Håper yr melder riktig.. hadde nemlig vært litt godt med noen stråler sol på kroppen før jeg skal avgårde til Trondheim i helgen hvor det er meldt 10 grader og regn!? What`s up with that? Meldt sååå fint i Oslo, også skal vi reise bort... *rister på hodet*

Men, gleder meg veldig da! Skal i bryllup! Det blir sikkert super koselig. Får hilst på litt slekt som jeg ikke ser så ofte og vist frem knøttet.

Det blir første gang vi skal ut å reise og fly med vesla da.. det blir spennende.

.....*bable*

Nå er det ei lita jente som er våken her, så da er min tid brukt opp.

Blir mye babling når man skal forte seg å skrive når man har noen ledige sekunder... men kort fortalt.. Ekkornet er igang med uka og triller seg i form .

Ha en fin fin uke allesammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Der fant jeg deg. Gleder meg til å lese om treningen din fremover og hvordan du får flettet det inn mellom mammarollen :)

Selv har jeg et håp om å få til litt styrketrening sammen med vesla på gulvet - det ser så koselig ut:

http://cathrineslilleboble.blogg.no/1300878449_tren_med_babyen_din.html

og du kjenner vel til denne bloggen? Hvis ikke har hun jo mange andre tips også:

http://cathrineslilleboble.blogg.no/velser_med_babybarn.html

God tur til Trondheim - med eller uten sol :klemmer:

PS. noen av oss synes det er kjempekoselig med litt babysnakk innimellom treningspratet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei Ripsy!

Koselig med besøk! Å.. takk for link! Har vært innom denne bloggen tidligere for lenge siden. Husker jeg syntes slagordet "Jeg trener ikke for å bli ung, men for å bli gammel" var så fantastisk. Disse øvelsenen skal jeg ta en nærmere titt på ;-)

Litt spent på hvordan jeg skal få flettet trening inn i hverdagen med en liten en jeg også, men jeg skal gi det et hederlig forsøk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke!

Mandags vekta: 68,6 kg

Forrige uke var helt strålende. Fikk trilla litt og kost oss ute med grilling i parken. Helgen ble tilbragt i Trondheim. Deilig å komme seg litt bort, og bryllupet var HELT FANTASTISK!

Ble ingen morgengymnastikk og litt mye kake i uka som gikk, men nå er det ny uke og nye muligheter :) Hadde forresten en skikkelig drittdag forrige tirsdag.. da så jeg 7 tallet på vekta igjen, og alt var bare tungt og dumt.. men det gikk heldigvis fort over.

Er ikke så opptatt av den vekta, men 7 tallet vil jeg gjerne ikke se igjen.

Denne uka har jeg ingen planer. Veldig deilig egentlig.

Men, morgengymmen må inn i hverdagen igjen. Det er så deilig når jeg først kommer igang, og jeg trenger å få kroppen litt på plass.

Morgengymmen består av:

*Solhilsen A x 5

*Solhilsen B x 3

*Planke 3 x 30 sek

*Strekk og tøy.

Vil ikke at morgentrimmen skal være for lang og inneholde for mye, men dette er de øvelsene jeg vil komme igjennom hver morgen.

Dager jeg har mer tid og lyst skal jeg legge inn litt mer styrke øvelser inspirert av linken fra Ripsy ;-) Styrke med vesla ser gøy ut!

På søndag er det Zumba på Elexia i det jeg tror er passe trille og sove tid for vesla... har veldig lyst å prøve meg på den første treningstimen igjen. Og Zumba er jo så utrolig morsomt. Håper vi får til at vesla spiser seg god og mett før denne timen sånn at jeg kan snike meg avgårde med melkemaskinene og vrikke litt på rumpa mens pappaen passer vesla en halvannen time.

God uke allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So fare, not so good.. but, not so bad either ;)

Uka så langt har vært grei.

Fikk trent litt morgentrim på mandagen. I går hadde jeg lagt ut yoga matta mi og var klar.. akkurat i det jeg skulle begynne så begynte vesla å gråte. Og i dag har jeg ikke prøvd engang :-( Men, har trilla i dag da.

Også har jeg vist spist ganske mye og skeia ut med is.

But, what the heck... det er sommer :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgentrim høres så innmari deilig ut! Synes du er flink som satser på å få tid til det (selv om planen av og til ryker ;) ) :)

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag - så.. hvordan har treningsuka gått?

Not so good for å være ærlig.

Er i skikkelig nytelses humør om dagen jeg. Nyter å være mamma, nyter sommeren, nyter is og god mat.. Er i litt sommerferie modus. Blir jo tidens lengste sommerferie i år ;-) Har ikke helt gått opp for meg at jeg skal ha permisjon et helt år.

Men ja.. hodet og kroppen er for tiden på ferie, så det ble bare morgentrim på mandagen denne uken og litt trilleturer. Spiser jo for det meste sunt, men har kosa meg med is og litt godis. Hadde planer om zumba i dag, men når sola titter frem etter å nesten ha regnet bort noen dager nå, så ble det sol og islatte isteden :hoppendeglad:

Så i sta måtte jeg snike meg inn på badet og ta en prøve veiing før ny mandags veiing i morgen. Og jaggu hadde ikke 7 tallet dukket opp igjen. *Æsj*

Var hos legen denne uka også, og fikk kjeft for at jeg ikke har gjort knipe øvelsene mine.

Så, hva er planen nå? Slutte å nyte og starte å trene...? Næææi :)

Men planen er å fortsette å nyte, men å få til litt morgentrim :-)

Har lyst å se 6 tallet på vekta igjen, og innen frøka er et halvt år vil jeg være tilbake til match vekt som er 65 kg. Det er tre måneder til, og nå ligger jeg på 70,3

Wish me good luck ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

En ting er sikkert, start med knipeøvelsene! Det må være lett å få gjennomført. Legg inn alarm på mobilen så husker du!

Skjønner godt dette med nytelse... deilig det :) Kan du f.eks ha faste rutiner med trening, sånn at du slipper å "glemme" hele greia? F.eks 2-3 ganger i ukedagene, om formiddagen, gjerne hjemme?

Prøve å tenke litt ny, i en ny hverdag?

Husk med trening og aktivt livsstil, så kan man også nyte masse. begge deler, og ei vekt man blir mer fornøyd av!

Don`t stress.. sikker på at du finner ut av det. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tusen takk Aurelia :) Trengte litt oppbacking og en ny uke med blanke ark forann meg.

Jeg er jo egentlig veldig glad i å trene, men da på senter og på morsomme timer. Snuppa mi er litt for avhengig av melkemaskinen sin enda til at jeg har turt å dra på noen timer enda. Hun er nok for liten for barnepassen også, så da er vi avhengige av at pappaen kan passe. I tillegg er det ikke mobil dekning på senteret sånn at pappan kan ringe om hun slår seg helt vrang.

Men det er mulig jeg fokuserer litt mer på problemer og litt lite på løsninger her ;-)

Uansett så kan man jo fint trene hjemme også.

Du har helt rett Aurelia! Ny hverdag og nye løsninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en plan :jepp:

Knipeøvelser hver dag i dursjen 5 x 10 sek.

Morgentrim hver dag (man-fre)

* Yoga Solhilsen A x 3 og Solhilsen B x 2

* Planke 3 x 30 sek

Trilletur over 40 min 3 ganger i uka.

En time på Elexia i uka.

Sett opp et par alternativer i tilfelle det kræsjer med mating eller barnepass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 24

Mandagsveiing: 69,4 kg

Mandag :sol:

Knipeøvelser: JA

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: NJA

Mandag var en bra dag! Vekta hadde kommet seg under 7 igjen.. veier på morgenen, alltid lettest da ;-) Og jeg har gjort morgentrimmen min, knipeøvelser og trillet en lang tur ned til byen. Spiste pannakaker til middag, men laget de litt sunnere med spelt mel, havregryn og litt sanmalt spelt. Synn jeg spiste litt for mange bare.. Har også laget sunne grove scones. Nam!

Tirsdag :regn:

Knipeøvelser: JA

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: NJA

Tisdagen startet med regn og hodepine. Tok med meg vesle frøkna og krøyp oppi senga litt til. Og etter en time til på øyet så så alt så mye lysere ut. Regnet begynte å avta og jeg hekta meg opp i nakkeskinnet og gjorde morgentrimmen og disse viktige viktige knipeøvelsene.

Etter det tok jeg på joggeskoene trilla en skikkelig tur. 30-40 min rask gange i oppoverbakke + litt rusling på senteret også hjem. Gikk vel i ca 2 timer tilsammen.

Middagen ble spekeskinke, potet og nykål suret i smør og rømme. NAM! Kanskje ikke den sunneste middagen, men skikkelig digg sommermiddag. Ellers har det gått i grove scones og kjempesunn smoothie på senteret :-)

Onsdag :skya:

Knipeøvelser: JA

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: NJA

Jeg er såå flink! Kniper, morgentrimmer og triller som bare det.

Jeg spiser forsåvidt sunt også, ikke no godis og is.. men spiser nok litt for mye og har kanskje ikke hatt helt über sunne middager. Også koooser jeg meg med en latte i sola i ny og ne. Men kos er lov i min verden :-) Så lenge jeg letter på rompa og er i hovedsak sunn. I dag hadde jeg planlagt Elexia trening, men min kjære :hjerte: måtte jobbe så da gikk det i vasken. Prøver igjen på fredag! Nå skal jeg ut og trille... tenkte meg innom en HM og se om jeg fant noen enkle skjørt. Trodde jeg hadde noen skjørt som hadde overvintra på loftet, men finner de ikke *bortevekk*

Frossenpizza til middag .. home alone med ett stykk utålmodig baby.. best å bare få middagen unna i en fei da. Så ble svidd frossenpizza som gikk ned på høykant før vesla skulle bysses og underholdes igjen.

Torsdag :husarbeid:

Knipeøvelser: JA

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: JA

I dag har vesla insistert på å bli båret.. så har gjort husarbeid og båret rundt på vesle snupp. Og gått tur... Så nå er jeg litt sliten. Har forresten blitt helt hekta på starbucks sin kaffe latte som de har på butikken. NAM! Med litt ekstra melk og masse isbiter.

I`m hoocked!! :hjerte:

Fredag :regn:

Knipeøvelser: JA

Morgentrim: JA

Trilletur: NEI

Spist sunt: NIX

I dag har det vært en regnværs fredag. Derfor ingen trilletur i dag.

Har tusla rundt med vesla i mai tai og vært på butikken en tur da, så ikke bare sitti på rumpa ;-) I dag er det også godis-fredag! :-) Jippi!!

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier også :duskedame:

Fin plan - og den startet jo bra med gårsdagen :jepp:

Nå fikk jeg lyst på pannekaker :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...