Gå til innhold

Ekkornet sin treningsdagbok


Ekkornet

Anbefalte innlegg

Fredag :)

Denne uken har jeg gjort de kjedelige knipeøvelsene mine OG gjort morgentrimmen min OG trilla masse. *Klapper meg selv på skulderen for work well done*

Det det eneste målet som ikke helt ser ut til å gå veien er å få til en time på elexia.

Tørr rett og slett ikke å forlate vesle frø 1 1/2 time enda. Plutselig er hun sulten, og da bør ikke meieriet være langt unna. Har kjøpt en flaske som vi tenkte vi skulle begynne å teste så smått snart. Mye tryggere for meg hvis jeg vet at hun tar flaske for da har vi det i bakhånd om hun skulle slå seg vrang mens jeg er på trening. :kgbaby:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjempeflink!

Blir sikkert enklere og enklere å prioritere tid fremover også, ettersom du får rutine på ting og venner deg skikkelig til livet med Vesla.

Nyyyt helga nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Melder meg som ny leser! Jeg er også veldig på nyte-stadiet for tida (skuler bort på cider og smågodt :sjenert:). Men, man kommer i treningsmodus etterhvert. Dessuten er det bare denne gangen vesla er sååå liten, så jeg syns du har lov til å ta det litt rolig jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Så koselig med litt besøk.

Og ekstra hei og velkommen til deg Deanerys! :goodbye:

Mhm... blitt litt nyting i helga også. Planen er vel en godis dag i uka (fredag) men er vanskelig å si nei når kjærsten kommer hjem med jorbær og vaniljeis på lørdagen...

"Ta til du blir flau sa han"

"NAM" sa jeg og forsynte meg grovt..

Men, tror jeg skal prøve å ha litt mer fokus på kostholdet neste uke. Spiser forøvrig sunt, men blir så himla mye grovbrød og melk.. (og magen da blir magen min så oppblåst.)

Jeg får sette meg ned å klekke ut en plan for neste ukes frokoster og luncher, som ikke skal inneholde utelukkende grovbrød og melk :spise:

Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat er supergodt! Og tunfisk med fetaost. Og salami- og osteruller. Også kan du lage grove frokostmuffins, eller hjemmelaget granola (frokostblanding) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips!

Har kjøpt inn til gresk salat som jeg skal lage til lunch i morgen :)

Også satt jeg igang med å lage hjemmelaget frokostblanding... men ting gikk ikke helt etter planen. Måtte bruke F ordet når jeg tittet inn i ovenen og hele stasen var fullstendig svidd.. :kjefte:

Og da med ei lita om bare er trøtt og ikke vil sove bare skrike... og en rygg som krangler så er det ikke helt topp stemning i heimen i dag.

Men, det går heldigvis over. Min kjære sambo er i butikken og kjøper mere nøtter til en ny ladning frokostblanding og vesla ligger i vugga si og er blid som ei sol igjen... mens jeg sitter i godstolen og lurer på når denne svidde stanken skal gå over.. :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du til granola omgang 2? Kjipt når alt går rett vest, når det iallfall føles slik. Men idag er ny dag og ny uke. jeg lagde meg fin plan i går med middager, trening og andre oppgaver, feels good. Whats your plans?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, artig at du skulle spørre om det Aurelia ;-) Hehe...

Det gikk ikke helt smertefritt i runde nummer to heller. Granolaen ble riktignok veldig god i runde nummer to, men jeg klarte å brenne meg på albuen.. Hvordan jeg klarte det skjønner jeg ikke. Så ting fortsatte å være litt på halv tolv i går, med ei snuppe som var overtrøtt og ikke ville sove, og en rygg som ikke orket å bære henne rundt, og en arm som var surra inn i et kjøkkenhåndkle med isbiter i.. min kjære var heller ikke hjemme. Så, i går så jeg faktisk frem til at det skulle bli mandag :-)

Plan er kjempelurt! :-)

Hadde planer om å lage en plan i går, men da var det ikke mye som gikk som det skulle..

Men nå sitter jeg her med en en deilig gresk salat forann meg, morgentrimmen er unnagjort, snuppa sover og jeg har en splitter ny uke foran meg.. så nå skal jeg klekke ut en plan jeg også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 25

Plan:

Aktivitet

Morgentrim (man-fre)

Yoga Solhilsen A X 3 + Solhilsen B X 2

Planke 3 X 30 sek

Pilates The Hundred

Knipeøvelser 5 X 10 sek

Trilletur over 40 min tre ganger i uka.

Kosthold

Spise sunt...

Eller litt mer konkret:

Frokost: Hjemmelaget granola, tyrkisk yoghurt søtet med litt honning + Frukt

Lunch: Salat etter ønske og knekkebrød/brød/grove scones ved siden av om salaten ikke metter nok.

Mellommåltid: Nøtter, frukt, knekkebrød, smoothie,

Middag: Spise sunn middag i riktig porsjoner. Prøve å spise sakte (ikke så lett med en utålmodig baby.. men da får jeg heller legge fra meg maten og prøve igjen når vesla har roet seg)

Kvelds: Det er her jeg sliter, for da har jeg lyst på ALT! Men tenkte å lage en grønsakssuppe som jeg har stående i kjøleskapet som jeg varmer opp og spiser til kvelds :-) Det er godt og det gjør forhåpentligvis litt godt for magen også. Kan spise en grov scones ved siden av om jeg ikke føler jeg blir ordentlig mett.

Drikke: Masse vann! Legen sa jeg måtte drikke 3-4 liter om dagen nå som det er så varmt og jeg fullammer. Så vann, vann, vann! Og juice og te og en islatte av og til ;-)

Men max 3 islatter denne uka.

Også var det denna godisen. Og dette sitter langt inne hos meg merker jeg. Helg er liksom lik kos, så selv om planen er en godis dag i uka så blir det alltid tre.. (fre, lør og søn)

Så denne uken blir det kun to godis dager! Litt godis på fredag for da er det HELG! Også blir det kake på lørdag for da skal vi i bryllup. Men søndag er det IKKE godis dag :nei:

Wow.. det var litt av en plan. Nå gjenstår det bare å følge den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har en veldig fin kostholdsplan jeg :) Grønnsakssuppe på kvelden var jo en god idé.

Jeg heier på deg og den sunne livsstilen din :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)!

Her ville jeg legge igjen et spor etter meg, å bare si at du er kjempeflink og at du er supertøff som tørr å lage en slik detaljert plan!

You go girl :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripsy og Mala :goodbye:

Toppers at dere kommer innom å heier altså!

Ja, grønnsakssuppe er både godt og sunt.. har bare ikke rukket å lage den enda... hm.. men.. butikken er jo oppe til kl 23.. *løper på butikken og setter igang med suppe koking*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knallbra kostholdsplan, du er steike god om du får dette til! *heia heia*

Og det MÅ være lov å skeie litt ut av og til også...

mm hjemmelaget granola, det tror jeg jeg må prøve snart.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ja, den ble jammen detaljert. Tilogmed lagt inn utskeielsene mine.. (islatte...mmm)

Nå er grønnsakssuppa ferdig også.. puh... vet ikke om den ble noe god enda da.. men det er i allefall nok! En stooor kjele med suppe så nå kan jeg spise suppe i massevis :spise:

Takker for all heiing, dere er en stålende heiagjeng :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MANDAG

Da er uka igang...

Mandagsveiing: 69,9 kg.

Det var på hengende håret at jeg ikke fikk se 7 tallet igjen i dag, men holdt meg heldigvis under.. såvidt det var.

Men det ga meg litt ekstra guts til å gjøre om litt på kostholdet. Jeg spiser jo sunt, men må spise litt mer variert og ikke bare ingers rugbrød med god og mager salami.. hehe.. har hatt helt oppheng i salami nå som jeg endelig kan spise det igjen etter graviditeten.

Så med litt endringer der så blir forhåpentligvis den litt oppblåste magen litt bedre og vekta kan begynne å peke i riktig retning.

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: JA

Trillet lang tur i dag.. vesla vil bare sove i vogna.. så vi trilla vel i over to timer.

Også har jeg spist sunt. Var ute og spiste middag med ei venninde i dag og da ble det deilig cæsar salat med kyllingbryst :)

En topp start på uka!

TIRSDAG

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: JA

Kylliungsalat til middag.. nam og trilla en litt kortere tur.. men så lenge vesle snupp blå nekter å sove på noe annet vis enn i vogna mens den triller så blir a mor pent nødt å ut og trille. En latte er inntatt... har "lov" å drikke to til denne uka :)

ONSDAG

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: JA

Trilla i dag også.. først gjorde jeg husarbeid i en time med vesla i mai tai på magen.. også trilla jeg i to timer. Alt for at vesle prinsessa skal få sove..

Jeg tror jeg er en brødoman. Jeg har ikke spist noe brød denne uke, kun et grovt rundstykke og jeg merker jeg er helt desp på en brødskive med salami nå.. men har ikke brød så må bli knekkebrød. Men, magen er veldig fin da! :)

TORSDAG

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: JA

To trilleturer denne dagen :) Først måtte jeg på posten en snartur (20 min rask trilling) så ble det en 30 min lang ettermiddagstur for å få vesla til å sove.

Sunt med knekkis, grønsakssuppe, pasta med kyllingkjøttdeilig til middag. Ble en is-latte i går. Og litt hjemmelaget dessert fra min kjære (tyrkisk youghurt med vanilijestang litt sukker og masse friske bær) Det var nam nam og ikke så værst usunnt heller.

FREDAG

Morgentrim: JA

Trilletur: JA

Spist sunt: NJA.. ELLER NEI..

Vært ute på to turer i dag også.. kom nok en hentelapp på posten i dag også..

I går var det vesla som fikk pakke, og i dag var det jeg som gikk noen småting som jeg hadde bestilt :) Så ble en rask 20 min tur og en 30 min i tusle tempo.

Ellers ble det sunt frem til middag i dag, og litt mindre sunt etterpå.

Pizza til middag, så en Bounty med mørk sjokolade.. den var kjempegod! Og en liten skål med popcorn (smørvarianten) :popcorn: Og to skikkelige blingser med majo og salami til kvelds.. nam! Elsker fredager! Selv om jeg har "fri" hver dag..(permisjon) så er det fortsatt ekstra stas med fredag for da er det kosedag ;-)

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg drømmer om den dagen jeg får se 69,9 på vekta. Da skal jeg se sånn ut: :bolledeig::duskedame::bolledeig::nigo:

:fnise:

Salami er så godt! Jeg er også helt hekta på det :sjenert: Men jeg spiser den helfeite versjonen da :gjeiper:

:duskedame: for to timers trilletur! Så flink du er! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heie deg fram til 69,9 Aramee :duskedame:

Ah.. drømmer om ei skive med smør, majo og salami nå.. men ikke noe brød i brødskuffen så da får det blir knekkis til kvelds i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...