Gå til innhold

Ekkornet sin treningsdagbok


Ekkornet

Anbefalte innlegg

Som Jill sier: du må jo sende med gjestene resten av kakene :ler: Helt urealistisk å ha kaker hjemme som ikke blir spist :sikle:

Kan tenke meg babysvømming er kos! :rodmer: Hvor går dere? Hva koster det? Hvor lang tid/periode? Må komme meg dit utover vinteren med lillemann jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. ja, jeg lærte det hard way at kake alltid må sendes med gjestene ;)

Glemmer neppe det neste gang...

Jeg går på babysvømming via norsk livreddningsselskap.

Veldig fornøyd så langt :)

Babysvømming

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og heier litt :duskedame:

Du er jo kjempeflink som ikke lar deg knekke etter en dårlig helg. Den siste uka har du jo vært kjempeflink!

Og så kjekt å ha fast avtale med svigermor som barnevakt.

Gleder meg til babysvømming :rodmer: - det er så koselig. Jeg var med mye sammen med tantebarna, utrolig fin aktitvitet å drive med sammen med de små. Og de blir jo så flinke og trygge i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er milf? :sjenert:

DU er kjempeflink!

Tusen takk :)

Milf er forkortels for mother I like to f**k... Altså, en skikkelig hot mamma.. Akkurat som jeg skal bli :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og heier litt :duskedame:

Du er jo kjempeflink som ikke lar deg knekke etter en dårlig helg. Den siste uka har du jo vært kjempeflink!

Og så kjekt å ha fast avtale med svigermor som barnevakt.

Gleder meg til babysvømming :rodmer: - det er så koselig. Jeg var med mye sammen med tantebarna, utrolig fin aktitvitet å drive med sammen med de små. Og de blir jo så flinke og trygge i vann.

Alltid så koselig med Ripsy besøk :)

Ikke lenge igjen til du blir mamma nå altså.

Ja, babysvømming er topp. Jeg elsker jo å være i vann selv, så det å se at hun storkoser seg og at vi kan gjøre noe gøy sammen er en veldig fin ting altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på gyria/ kettlebells :)

Stor fare for stølhet både i dag og i morgen. Veldig bra styrke time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med oppdatering betyr ikke at det er dårlig med trening om dagen :)

Her har jeg fått til to faste timer i uken. Kettlebells og spinning intervall.. så da har jeg i allefall en styrketime og en kondisjonstime i uka. I tillegg til utallige trille og bære i mai tai turer og babysvømming og at jeg bor i 4 etasje uten heis og har en baby på ca 7 kg så blir det god trim i løpet av en uke.

Vekta derimot stopper never the less på rett under 70 kg.. 69,9.. 69,4...69,8... så den liker seg tydeligvis der. Målet var jo å være tilbake til utgangspunktet innen Snuppa var et halvt år.. så da begynner det å haste...

Men tror jeg tar rennafart og driter i den vekta. Nå trener jeg og har en aktiv hverdag med ei lita snuppe, kostholdet er greit og jeg er sånn passe fornøyd med kroppen (foruten magen, som må strammes opp) så da får vekta komme etterhvert.

Dårlig oppdatering skyldes forresten at jeg kun har iPad om dagen.. Genial og surfe på, men jeg får ikke taket på å skrive på den. Surfer innom dere andre i ny og ne, men blir dårlig med oppdateringer og skriving desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslejenta er forresten 5 måneder i dag :bursdag:

Åh.. det går så fort!

Men jeg elsker livet mitt om dagen. Vesla er super søt og for det meste glad.

Dårlig med nattesøvn om dagen da... to tenner som har kommet opp også trenger hun litt mer mat så må begynne med litt grøt. Flaske og smokk tar hun fremdeles ikke.. *sukk* men får prøve igjen. Kan jo teste tutekopp nå som hun har blitt så stor. Mor er veldig klar for et lite glass vin med jentene nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åh, gratulerer med dagen som var Deanerys!!

Bursdag er gøy! Håper du fikk en fin dag.

Her har uka gått litt dårlig trening og kostholdsmessig. Lå nede for telling med forkjølelse hele forrige søndag og har hangla meg igjennom denne uka. Derfor ingen trening.

Snuppa har fått to tenner og har kiss kidd syndrom som hun fikk behandling for denne uken.. så nattesøvnen har vært litt dårlig også.

Men nå er tenna ute, nakken fikset og mor begynner å klarne opp i nesa, så neste uke er det påan igjen med trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ekornet ;) er formen tilbake til normalen snart? ;)

Hva er kiss kidd syndrom? 5 mnd gammel snuppa, tida går fort..

god søndag til deg og dine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag og ny uke :)

Jeg har bestemt meg for å logge litt på vektklubben sin side igjen. Synes den er veldig fin til å holde litt oversikt over hvor mye jeg egentlig får i meg i løpet av en dag. Det er fort gjort st det blir litt i meste laget hvis jeg ikke er mer bevisst.

Koser meg jo glugg i hjel pm dagen med lunch med barselgruppa og cafe besøk.. og der blir det fort litt ekstra kos. Og kos er lov, men det er greit å begrense det litt ;-)

Ellers er jeg fortsatt tett i nesa.. pokkers hangleform som aldri tar slutt.. men ellers er formen grei.. ingen feber eller sånn.

Kiss kidd syndrom høres kanskje litt skummelt ut, men er bare, etter hva jeg har fortstått, en samlebetegnelse på forskjellige låsninger i nakke, rygg, bryst og hofter på disse små. Vesla vår hadde en låsning i nakken (kink i nakken) som ble fikset på, og litt i bryst og hofe. Hun har blitt litt mer bevegelig og fornøyd etter vi fikset dette.

Men sove hele natten har hun sluttet med. Hun kunne til tider sove helt fra kl 21 til 07 uten amming, mens nå legger hun seg 20 også er det kanskje en eller to amminger før jeg legger meg kl 23. Så opp kl 02 og 04 før hun våkner sånn i 7-8 tida. Vi har begynt med grøt, men det går litt smått.. får bare i henne en kvart poosjon. Men blir vel bedre når vi får i henne litt mer grøt.

Denne uka satser jeg på gyria og spinning intervall igjen etter opphold forrige uke.

Har lasta inn pocket yogaen min på den nye ipaden også, så får prøve å få til litt yoga igjen. Ryggen min trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, her går tida fort. Snuppa di nærmer seg et halvt år allerede :)

Ligger du rundt 70kg fortsatt? Hva er målet igjen?

Jeg gleder meg til å begynne å trene igjen. Nå, en uke etter fødsel har jeg litt over 7kg å ta av før jeg når startvekta. Det blir spennende å se hvordan det går. Men nå er det så tidlig at jeg fokuserer mest på å ha nok energi til å ta meg av den lille snuppa. "Treningen" til nå er kun små, sakte gåturer. Når begynte du å trappe opp? Etter 6 uker?

Hvordan er formen ellers? Slapp du unna med litt tett nese?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripsy,

Ja... guri, det går kjempefort!

Elsker å gå hjemme med vesle snupp, blir nesten litt trist for at jeg er over halvveis i permisjonen allerede. Men prøver å nyte hver dag, nå som jeg er her.

Uff ja, vekta stopper fremdeles på 70, eller på en god dag 69,9... :fnise:

Nå logger jeg på vektklubben og trener på Elixia to ganger i uka + trilleturer og bæring av 7 kg tung snupp opp og ned trapper og rundt omkring.

Men ingen vektnedgang i sikte. Skal sies at jeg blir eksta sulten, spesielt nå med ekstra nattamming.. så selv om jeg spiser sunt så blir det nok litt mye. Men viktigst er vel at formen er god :)

Målet var å være tilbake på startvekt innen vesla var et halvt år.

Startvekt var 65 kg.

Jeg gikk tur allerede dagen vi ble skrevet ut av sykehuset :) Det var så nydelig vær så vi trillet hjem fra sykehuset ( ca 40 min)

Var kjempe vær dagene etter vi kom hjem så trillet mye rundt og fikset ting... men merket at jeg ble litt fortere sliten etterhvert som det ble mer og mer manko på nattesøvn. Skjønner ikke at jeg hadde så mye energi rett etterpå, men svevde vel på en sky av glede, lettelse, lykke... osv.

Nå skal det sies at fødselen også gikk veldig fint uten noe rift og sånt. Jeg små jogga jo ned trappene på sykehuset dagen etter fødselen... hehe... men akkurat det husker jeg at jeg kjente litt... kroppen hadde jo tross alt vært igjennom en fødsel dagen før.

Jeg begynte med litt øvelser hjemme etter sånn... 4 uker, så yoga etter ca 5-6 uker. Men trening på Elixia ble det ikke før snuppa begynte å stabilisere seg litt mer med amming og søvn.. (sånn 3 mnd)

Slapp unna med litt tett nese ja :)

Men har vært skikkelig sliten i det siste. Har hatt hopine de siste fem dagene. Har nok en sammenheng med at vesla, fra å sove i opptil 10 timer i strekk, nå våkner 2-3 ganger hver natt. Pussig i grunn, trodde utviklingen skulle gå andre veien... Oh well...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tallenes tale fra forrige uke:

DAGSRAPPORTER KCAL SPIST TRIMPOENG

02.10.11 søndag 2224 0,0

01.10.11 lørdag 2747 1,6

30.09.11 fredag 2363 0,5

29.09.11 torsdag 1596 2,9

28.09.11 onsdag 1594 0,7

27.09.11 tirsdag 1947 2,5

26.09.11 mandag 1527 0,3

Sum trimpoeng 8,5

Skal ligge på sånn 1 600 kalorier om dagen og logge rundt 1 trimpoeng om dagen.

Jeg kjører litt mer kalorier siden jeg ammer og er ikke redd for å spise kokos eller avocado som har masse sunt fett, selv om det er nei mat.

Men greit å logge litt for å se hvor sprekkene ligger.

Og, jeg er vist litt for ivrig på disse "frimerkene"

Man har 14 frimerker i uka av 50 kalorier pr stk.

Oh well... Forrige uke ble det 44 frimerker på meg.... :popcorn:

Tre små boller hjemmelaget popcorn, et lite kakestykke med himmelsk browie kake, en carlsberg og 12 oreo kjeks.

Får vel begrense "frimerkene" litt denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er kjempeflink jeg, og de frimerkene er skumle!

Og så er det kjempegreit å logge så man faktisk ser hva man har i seg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGSRAPPORTER KCAL SPIST TRIMPOENG

09.10.11 søndag 1699 0,0

08.10.11 lørdag 1955 1,3

07.10.11 fredag 2653 0,7

06.10.11 torsdag 1676 0,9

05.10.11 onsdag 2112 0,0

04.10.11 tirsdag 1570 3,4

03.10.11 mandag 1370 1,1

Sum trimpoeng 7,4

Mandagsvekt: 68,4!!! ???

Stoler ikke på den vekta. Den har lurt meg før!

Ble 46 frimerker forrige uke. Eplekake med is, sjokolade 120 g, kakao og kokesjokolade 50 g.

Det er jo umulig å bare bruke 14 frimerker på ei uke.

Ble litt mindre trim enn planlagt også. Torsdagstreningen gikk ut pga hodepine på... 10. dagen eller noe.

Er tenner i annmarsj på vesla så hun våkner hver time natta igjennom, så det blir lite søvn og mye hodepine på a mor. Eller jeg lyver litt.. i natt sov hun faktisk sammenhengende fra kl 04-07! Weeee.... :natti: Nei, får vel legge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink som får til å både trimme og å logge hva du spiser, samtidig som du har en liten snuppe som krever både oppmerksomhet, mat og kos -og som sjelden sover hele natten gjennom. Jeg er imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...