Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:rodmer: Så flink han er!

Jeg fant forresten noen på Finn som importerer Cosatto-vognene, så nå lurer jeg litt på om jeg skal kjøpe denne

Jeg har blitt påvirket av alt vognsnakket ditt oppigjennom tror jeg :ler:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh! Har de noe sted man kan komme og se på dem eller? Hvis ikke synes jeg du skal kjøpe den, komme til Oslo og ta en date med meg, så jeg får se også. Jeg tør ikke kjøpe noe uten å ha sett først, og jeg har egentlig litt lyst til å kvitte meg med Go'en og kjøpe en trille. Men jeg er så kresen.... :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh! Har de noe sted man kan komme og se på dem eller? Hvis ikke synes jeg du skal kjøpe den, komme til Oslo og ta en date med meg, så jeg får se også. Jeg tør ikke kjøpe noe uten å ha sett først, og jeg har egentlig litt lyst til å kvitte meg med Go'en og kjøpe en trille. Men jeg er så kresen.... :fnise:

Her står det at man kan avtale visning :jepp:

Jeg har også litt lyst til å se den først, så lurte på om jeg skulle dra og kikke neste gang jeg er i Oslo :) Hvis ikke jeg er så utålmodig at jeg bare bestiller da :ler:

Ser forresten nå på nettsidene at ikke Cosatto-vognene er der :klo: Men de har en annonse ute på finn.no og jeg har snakket med de på mail :jepp:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fant ikke de vognene der heller, men det kan jo være at de kan ta inn en så vi kan komme og titte. Trenger ikke nødvendigvis være den fargen man skal ha, jeg vil bare teste selve vognen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fant ikke de vognene der heller, men det kan jo være at de kan ta inn en så vi kan komme og titte. Trenger ikke nødvendigvis være den fargen man skal ha, jeg vil bare teste selve vognen.

Jepp, skal høre med de når jeg får svar igjen. Spurte om prisen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere og vogner :lol:

Men du Marmot, trooooo det eller ei så har jeg vognspm til deg. Vet du om en vogn som har lufthjul, god på all føre, behagelig for barn å sove i med vognpose, men som er ikke for stor?? Gjerne mulig å ha mot meg men ikke et absolut must heller?

Jeg elsker jo emmaljunga mondial jeg har, men per i dag må jeg levere den begynnelsen av uka i bhg og ta den hjem før helgen, vi har bare en trille ellers som blir bare brukt på senter og det er veldig lite når jeg stort sett går her in til byen og da bruker emmaljungaen. Mannen vil jo ikke kvitte seg med den, men jeg snoker litt.........men det er jo bare en jungel der da............du har vel erfaring med halvparten eller??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Emmaljunga Scooter? Søsteren min er veldig fornøyd med den, men den er bare fremovervendt. Den er ganske liten, men likevel god plass til barna.

Murmel har fått Timmy Tid på DVD, og den er tekstet på engelsk. De sier jo ingenting der, så det er morsom teksting. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar ang den Cosatto vogna nå, den koster 3900,- så det blir litt i dyreste laget for meg ihvertfall.. Det var ca 14 dagers leveringstid på de.. Men de hadde bare den som het Swift, og det var vel ikke den du så på i utgangspunktet, var det det? :klo:

Lurer på hvor mye det koster å importere en til Norge, for på Amazon fant jeg de til ca 1000-lappen.. :lur: Er det toll på barnevogner, vet du det?

Timmy Tid med tekst må være morsomt :ler: Syns det er dumt de har sluttet med det på barne tv! Og vi har solgt dvd-spilleren vår :roll:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var dyrt for en trille altså, selv om den er aldri så fin. Det nærmer seg jo Bugaboo Bee i pris da... :sjenert:

Nei, jeg hadde egentlig lyst på den som er ordentlig vogn, men de hadde de jo ikke i like kule farger. Og nå kommer jeg jo ikke til å trenge noen "bo i bilen / kjøpesenter"-trille heller, så da er det i hvert fall ingen vits. Jeg tror Go'en må byttes ut til sommeren, vi fikk den med da ei solgte en PramPack, og den er veldig, veldig slitt. Antagelig ender jeg vel med en nyere Go, tenker jeg. Skulle ønske jeg klarte meg med bare Happyen, men pga. de dumme armene og skuldrene mine, går ikke det.

I dag er jeg faktisk glad helgen er over. Vi har hatt besøk, og det har vært koselig, men det er litt travelt også. Det ble sent i seng og Murmel gråt i 5-tiden. Av gammel vane gikk jeg ned og laget melk til ham, tok ham opp av sengen og da var han jo våken. Da jeg fant ham, satt han sittende i sengen, gråtende, men antagelig ikke våken. Hadde jeg bare lagt ham ned og gitt tutten og kosen hadde han sikkert sovet videre. I stedet brukte han en time på å sovne igjen. :klaske:

Jeg er så imponert over hva en ettåring skjønner og klarer. Nå går han rundt stuebordet og noen skritt med en lekekasse med hjul forran seg. Om jeg tar ut armene når han skal av seg genser, drar han den over hodet selv, og når jeg kommer med jakke hjelper han til å få armene inni. Når jeg kommer med votter, strekker han ut høyrehånden først, og når han ser at det er votter med tommel, holder han tommelen ut. Når jeg kommer med sovevottene (tovede ullvotter uten tommel), knytter han neven. Han prøver å få på seg buksen selv om jeg drar den opp til ca knærne, og det hender han klarer det hvis han står og jeg holder ham. I dag har han matet meg med druer, jeg skjønner ikke at ettåringer liksom skal være så egoistiske? :hjerte:

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Å, jeg skjønner at dere har snakka mye om den cosatto-vogna, den var skikkelig fin :wow: Jeg var jo så innmari opptatt av å klare meg med en vogn og synes de som kjøpte flere var gale. Men nå har vi tre :fnise:

Så flink gutten din er :) De skjønner mye, ja. Jeg merker det med av- og påkledning jeg også, tulla er blitt kjempeflink og forsøker å ta på seg skoa selv. Det går ikke så veldig bra da, men søt er hun :rodmer:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke har dere da? Jeg var også opptatt av å klare meg med én, men så innså jeg at jeg bor et sted med masse snø hver vinter og jeg har armer og skuldre som ikke liker godt fire faste hjul, så jeg må ha en annen vogn om sommeren.

Murmel forsøkte å få på seg Stonzene sine selv i morges, det er så søtt å se på. Han prøvde med votten også, da ble jeg imponert, for han hater votter! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte først en pent brukt Hartan skater, den var suveren som bagvogn og traktor til første vinteren her. Sportsdelen er ok, for da sitter hun mot meg, så vi bruker den på turer når hun ikke skal sove. Også kjøpte vi EasyWalker Sky i fjor vår, den er utrolig god å trille og vi har den som hovedvogn nå. Hun sover i den i barnehagen også. Og som shoppingtrille kjøpte vi nylig en Chicco Liteway, den er enkelt å slå sammen og tar liten plass i bilen.

Vi er i grunn fornøyd med de tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne godt tenke meg en trehjuling, men jeg tror ikke jeg er klar for å ikke ha muligheten til å ha ham mot meg ennå. Ellers hadde jeg nok kjøpt en BabyJogger City Elite, den er så fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :rodmer:

Gradestokken viste -26,8 grader ute da vi sto opp i morges! :fryser:

Når jeg i tillegg leser at strømprisene er doblet siden januar, blir jeg seriøst redd for hvordan jeg skal klare å betale neste strømregning hvis dette fortsetter. Kan jo forvente over en dobling da, siden jeg må bruke mer strøm på å varme opp også. Skulle virkelig ønske jeg hadde peis. I fjor vinter, da bodde vi riktignok i en mye dårligere isolert leilighet, men likevel, hadde vi strømregning på over 9000,- :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som syns det var kaldt her med -5 idag :ler:

Hvilken strømleverandør har du? Vi byttet tidligere i vinter til Fortum, og har faktisk spart litt penger på det.. 9000,- er mye! Men det er klart at når det er så kaldt som hos dere så må man jo holde varmen på et vis..

Håper du og Murmel får en fin lørdagskveld :klemmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! kjapt innom. fysio sa til oss at barn ikke skal ha på seg sko,tøffler for å lære seg å gå av den enkle grunn at de ikke skal venne seg til det på den måten..

btw.jeg har city mini cross babyjogger sin og ei meget fornøyd,selvom det var impuls kjøp :)

Ikke lest alt her,men håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...