Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Bra du finner fordeler med tilværelsen Marmot, selvom det kanskje var en litt uventet bi-effekt :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ikke noe mer husarbeid, nei..

Har innsett den store fordelen ved å være "alenemamma" da; jeg blir alltid godtesyk på kvelden, men da sover jo babyen. Kan ikke gå fra ham, så om jeg lar være å kjøpe godteri på dagen, må jeg bare overleve uten.. :fnise:

:fnise: Smart!

Takk for PM. Jeg følger gjerne med videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Ja, hadde ikke tenkt på det.. Heldigvis har jeg veldig greie naboer, så om det hadde vært krise, kunne jeg nok satt babycallen inn til dem. Tar meg under 5 minutter å gå ned på butikken og hjem igjen, så det hadde gått greit. Men godteri er ikke krise.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle liksom være så sunn... *kremt* Så kjære kom med en pose Nidars favoritter til meg, fordi jeg er så flink til å "lese" til eksamen... Jeg tok fire-fem biter Hobby, så gikk jeg og lagde meg en smoothie og bestemte at det fikk være kveldsmaten.. Helt til min lillebror bakte fylte horn, med ost å skinke.. det ble tre slike å gitt :sukk:

At man ikke kan lære seg å unngå fristelser... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke noe mer husarbeid, nei..

Har innsett den store fordelen ved å være "alenemamma" da; jeg blir alltid godtesyk på kvelden, men da sover jo babyen. Kan ikke gå fra ham, så om jeg lar være å kjøpe godteri på dagen, må jeg bare overleve uten.. :fnise:

Haha fordel jeg kjenner til :gjeiper:

Jeg har spist mer frukt en tidligere pga det der, ikke dårlig synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

God morgen! :sol:

Nettene våre blir bare bedre og bedre! :nigo: Babyen er plutselig blitt mye "flinkere" til å legge seg, før måtte jeg ligge inne hos ham en stund mens han kastet seg frem og tilbake og ikke klarte å roe seg. Nå spiser han, tar tak i kosen sin, snur seg vekk fra meg og sovner. Så jeg blir liggende litt lenger enn jeg må, fordi det er så koselig.. :blush:

Lurer på om det går an at han øker kun på natta og ikke på dagen? De to siste kveldene har han spist hver time og på natten har det gått en og en halv time. Men om dagen spiser han normalt, han bruker bare lenger tid enn før. Det plager meg utrolig nok ikke at han spiser så ofte på natta, for vi sover så tett nå at jeg omtrent ikke trenger å bevege noen av oss for å amme. I natt våknet jeg med hans fot i min hånd og hans hånd med et godt tak i øret mitt. :ler::hjerte:

I dag skal vi på treff med en hel haug andre babyer og mammaer/pappaer! Kommunen her har en god stund arrangert et "treff" for oss som er hjemme med barn mellom 0 og 3 år, hver torsdag. For 30 kr får vi lunsj og de har ofte aktiviteter og spennende foredrag, blant annet har barnelegen fra sykehuset vært der noen ganger, helsesøstre noen ganger osv. Før påske hadde vi påskeverksted. Dette er et helt supert tilbud for sånne som meg, som er innflytter og ikke kjenner noen her. Men nå skal de visst legge det ned, fordi det er for dårlig oppmøte. Det er veldig trist om det skjer, så ei i barselgruppa mi har satt igang jobben med å få kommunen til å opprettholde tilbudet. Håper de får det til, hun har i hvert fall sørget for at det blir masse folk som kommer i dag.

Mannen sa han skulle komme hjem i dag, men i går svarte han ikke på telefonen, så jeg vet ikke helt.. Snakket med ham på formiddagen, og da skulle han ringe på kvelden, men han ringte aldri. Jeg prøvde 12 ganger, men fikk ikke svar. Da var det blitt så sent at jeg ikke ville ringe svigerforeldrene mine for å uroe dem heller. Er nesten litt bekymret pga. noen ting han sa i går formiddag, men jeg får prøve å ringe ham igjen litt senere.

Venter på at babyen skal våkne nå så jeg kan gå i dusjen. Tør ikke dusje når han sover ute, vil helst slippe å springe naken ut om han våkner.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

:hoho: Ser for meg Marmot i nudisen løpende ut med såpe i håret og en hånduk slepende etter seg :hoho:

Så bra du koser deg med babyen :rodmer: Gleder meg til jeg har min på utsiden :rodmer:

Har du fått fatt på mannen forresten? :vetikke: Husk å fortell ham at du blir redd av sånn oppførsel da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Han våknet etter en time, så da fikk jeg dusjet mens han lå på badegulvet og klaget over leken han hadde kastet under stellebordet. :fnise:

Har ikke giddet å ringe mannen igjen, han får ringe meg. Han ser jo at jeg har ringt himla mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er fullt normalt at barn øker med å våkne mer på natta, det øker melka fortere som regel......jeg har stort sett opplevd øking på natta.

ohhh høres ut som dere koser dere, tror du det er noe sammenheng i at du er litt avslappet nå som dere har bare vært dere to at han finner roen i senga si? hærlig å bli vekt på sånne måter da :rodmer:

Når jeg er alene dusjer jeg ofte med Bumba på kvelden, de gangene hun får ikke bad får hun dusj med meg, da vasker jeg håret og sånn mens hun leker litt uten klær og bleie på gulvet, så tar jeg henne in med meg og dusjer litt :) Timesaver er det!

Synes det er dårlig gjort at han ikke svarer eller ringer når han sa han skulle, og sier meg enig med Ruccola, du må si ifra at du blir redd av sånt.....ikke god følelse. Men du kan regne med at han feks bare sovnet :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om gode dager med babyen :rodmer:

Håper mannen din tar til fornuft snart, og innser hvor barnslig han oppfører seg...!

God :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marmot

Jada, han ringte i morges. Påsto han hadde lagt seg da jeg ringte, men det ville i så fall være første gang så lenge jeg har kjent ham at han har lagt seg så tidlig, så jeg vet ikke om jeg tror ham. Men merker jeg ikke bryr meg heller.. :sjenert:

Traff ei venninne i dag, hun sa at jeg hadde sett "dritsliten ut" på 17. mai, mens nå så jeg mye mer opplagt og glad ut. Det er jo trist at det er sånn, men hun har nok helt rett.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres veldig forvirrende ut det her.. Må jo være vanskelig for deg å forholde deg til han når han er sånn som dette også! Kommer han hjem i dag eller? Håper dere får satt dere ned og virkelig pratet ut om alt sammen. Kan parterapi være noe..? Vet mange helsestasjoner tilbyr gratis kurs, men det er jo ikke for alle så klart (at man føler det er noe som passer for dere mener jeg). Tenker kanskje det kan være lurt å prøve før man bestemmer seg for noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil følge med videre.

Babyen roer seg sikkert fortere om kvelden fordi stemningen i huset er bedre nå,de merker sånt.

Synes du er sterk jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skjønner godt at du ikke vet hva du skal gjøre.. Ihvertfall når du merker at du har den følelsen av at du egentlig ikke bryr deg noe særlig heller.. Jeg håper ihvertfall at dere finner ut av det, og at dere, uansett hvilken vei det går, blir ferdig med denne situasjonen her! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...