Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Kan man ha Stonz utenpå vanlige sko mon tro..? Hvis det er kaldt mener jeg. Man får jo Stonz i ganske store str til barn som kan gå for lengst. Jeg savner forede gamasjer innimellom når Bolla blir kald på føttene.

Bolla fikk for alvor fart på seg når han fikk sko :jepp: Tror det er lurt jeg. Da får de øvd balansen mens anklene trener seg opp. Men viktig med god støtte da. Ecco lager supre (men dyre..) barnesko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de var litt dyre. Men jeg er sånn som kjøper dyre sko, så det er helt ok å kjøpe sko til 700 til poden også.

Man kan ha Stonz utenpå vanlige sko, men jeg vet ikke om det hjelper? Det er jo ingen varme i Stonzene. Dessuten må det vel være rart å gå med? Da hadde jeg helelr droppet skoene og tatt på Stonz med ull inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere på ellers da? Det er jo faktisk ingen varme i Stonz, de er bare tynt fleece-lag og nylon. Men det kommer vel anpå hvor varm man er i utgangspunktet, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt siste dag i barnehagen, i morgen begynner han i ny. :sukk:

Jeg både gleder og gruer meg, akkurat nå føles det mest skummelt. Var trist å hente ham for siste gang i gammel barnehage i dag, men jeg får bare satse på at vi kommer til å trives med den nye. 600 meter å gå for å levere blir i hvert fall veldig bra. Og ped.leder sa at i verste fall får vi søke oss tilbake til gammel barnehage, og det har hun jo rett i. Jeg har tro på at det blir bra jeg altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går sikkert helt fint :)

Du, forresten, hvor mange tenner har Murmelen?

Eh... Hmmm? Det burde jeg vel vite? :fnise:

Må se på bilder faktisk. Han har fire oppe og fire neder. Det er eeeeeeeeevigheter siden det kom noen nye tenner altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøtta har bare to oppe og to nede, og holder et skrekkelig lurveleven om natta...

Vi sover så godt som ingenting føles det som, men jeg aner ikke om det er tenner eller en ny runde uvi, eller noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det har gått veldig greit i ny barnehage :)

I stonzene har vi bare vanlige sokker, men når jeg tenker meg om så er jo "vanlige sokker" for meg tynne ullsokker fra Janus. Og ull varmer jo uansett hvor tynt det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jepp. Det går fint med ullsokker fra Janus for oss også, men ikke med bommull.

Vi hadde en super dag i barnehagen i dag! Det var såååå deilig å bruke 7 minutter til barnehagen og 3 minutter hjem (oppoverbakke ene veien, ja... :fnise: ). Og vi kjenner allerede den ene gutten på avdelingen hans, vi gikk på babysang sammen. Mammaen hans sa at da hun hadde hørt navnet på "den nye gutten", hadde hun håpet det var oss! :hjerte: Og hun spurte om de kunne få være med når Murmel og jeg går i svømmehallen!

Den ansatte på avdelingen virket veldig ok, vi var der fra 10 til 13. Murmel var litt sjenert i begynnelsen, men ble veldig fort varm i trøya og gikk helt ubekymret inn på et annet rom enn der jeg var. I morgen kanskje han kan være der alene litt? Tror dette blir helt supert! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lover jo godt da ;)

Byttet dere bhage pga avstanden til den første?

Hva gjør du om dagen nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Marmot

Ja, vi byttet barnehage pga. avstanden til den første. Bussene her i byen er så teite, de går nemlig i en "loop", sånn at bussen hjem fra barnehagen tar en svæææææær omvei. Til barnehagen bruker bussen under 10 minutter, men hjem igjen bruker den nesten 30. Også går de bare hver halvtime, så det ble mye venting. Til sammen brukte jeg omtrent halvannen time fra jeg gikk hjemmefra til jeg var hjemme igjen; hver vei.

Murmel er så fiiiiin! "Takktakk!" sier han når han får noe! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk bra i ny bhg! Det er utrolig viktig å føle seg trygg på det :jepp:

Stonzene varmer vel primært pga det stillestående luftrommet de skaper vil jeg tro (som er måten all isolasjon funker på). Derfor jeg tenkte de kunne gi et ekstra lag rundt skoen. I militæret bruker de store "gamasjer"/fotposer utenpå skoene i snøen. De er ikke foret og varmer som bare rakkern. Jeg tror det kan funke :jepp:

Jeg har lyst på sko av reinskinn til Bolla (og meg!). Det er noe av det varmeste fotplagget du kan ha. Reinhårene er jo hule så det står luft inni dem, og isolerer helt vanvittig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg har ikke fått med meg, men har du og mannen din litt tid fra hverandre? Leste nettopp i boken til Jesse at Murmel skal være hos pappan sin neste helg når vi planlegger treff :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...