Gå til innhold

Min sin


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg var omtrent den dårligste i klassen i håndarbeid, så slikt kan forandre seg.

Det er bare å begynne, det!

Jeg har også en veldig fin symaskin stående...hvordan var det nå man tredde i den nåla igjen? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Velg en farge... :)

Tja..... Mener du på det du skal strikke?

Liker lilla, gult, rødt, grønt og offwhite feks. Men dette overlater jeg fullt og helt til deg! Tror alt blir fint jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin påske?

Jeg strikker til J. nå, det blir noe offwhite med litt rosalilla i (ikke for sukkersøtt, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Hatt en fin påske?

Jeg strikker til J. nå, det blir noe offwhite med litt rosalilla i (ikke for sukkersøtt, altså).

Tror det blir fint jeg :)

Jo da påsken har vært grei den, men livet generelt er litt på hell for tiden så da var det greit å ha mannen hjemme slik at han kunne stå opp om morgenen og jeg fikk sove litt mer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da påsken har vært grei den, men livet generelt er litt på hell for tiden så da var det greit å ha mannen hjemme slik at han kunne stå opp om morgenen og jeg fikk sove litt mer :ler:

Uff da. Sliten for tiden? Da er det bra med en mann som kan trå til.

Håper det blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Må tømme hodet litt og få dette nedskrevet, slik at jeg har det senere.

Legger til litt endringer og tilføyelser her, greit å ha dette senere når det er kommet litt på avstand. Alle tilføyelser i bold

Altså jeg fant ut at jeg var gravid rundt 1 april. Gikk til legen raskt siden jeg fikk anbefalt å ikke bli gravid på ei stund når jeg fikk yngste jenta. Ville at legen min skulle berolige meg litt og si at dette fikser vi.

Jeg kunne ikke tatt mer feil. Han sa rett ut at jeg måtte ta abort og at pga mitt høye blodtrykk under forrige graviditet ville være dum om jeg ikke lyttet til rådet hans.

Helt knust dro min mann og jeg fra legekontoret. Abort? Nei det ville vi ikke makte. Vi er grunnleggende i mot abort(ikke mot fri abortlov, men for oss selv som mennesker og vår familiere situasjon.)

Jeg trenger vel ikke fortelle at dette ble ei litt tung og sår Påske, vi var så fortvilet og ville ikke snakke med noen rundt oss om dette, siden vi kanskje fikk høre det samme på sykehuset når vi hadde time der den 21 april.

Når jeg kjente smerter i magen første gang lørdag 15 april, tenkte jeg ikke så mye over det fordi det gikk over etter ei stund. Mandagen kom det tilbake og jeg ble redd for at noe var galt, likevel fortalte jeg det ikke til mannen min før på onsdagen da smertene var ganske akutte...

På onsdag kveld fikk jeg sterke smerter i magen og siden jeg visste at jeg var gavid så ringte vi legevakta. Fikk beskjed om å komme med en gang. Der trykket legen på magen min, testet urin for urinveisinfeksjon og tok senkningen min. Fikk beskjed om å dra hjem og kontakte fastlegen min om morgenen om jeg begynte å blø.

Sto opp kl 0830 dagen etter og følte meg ok. Helt til jeg gikk på toalettet..... Masse blod. Ringte min mann som kom hjem med det samme samtidig som han ringte legen min. Jeg selv tok telefon til mamma som satt standby for å ta over J.

Etter masse dill på telefonen fikk min mann endelig snakket med gyn.avd på sykehuset. (fikk beskjed av faslegen at de ikke hadde tid og fikk da beskjed om å kontakte legevakta, der fikk vi beskjed om å ringe rett til gyn.pol. Der igjen fikk vi kjeft fordi vi hadde ringt de og ikke legevakta hadde gjort det. Jeg tenkte bare GÅR DET AN? Men på gyn. pol tok de seg fort inn igjen og var rystet over at jeg ikke ble lagt inn natten før...)

Undersøkelser, innskrivelse osv. skjedde i rask rekkefølge. Misstanke om svangerskap utenfor livmor.

Her fikk vi endelig snakket med en lege om svangerskapet som kunne si at abort ikke var noe vi måtte gjøre, det eneste ville være at jeg ble oppfølgt mer av gyn.pol enn det som er normalt. Dette sa også overlegen på kvinneklinikken, så fastlegen min som var så sikker i sin sak fikk ikke støtte av noen på kvinneklinikken. Selv om det gikk som det gikk med graviditeten, så var dette godt å høre!Bare tanken på abort har gitt meg kvaler og samvittigheten min har vært svart, da er det godt å vite at skulle dette skje igjen så trenger jeg ikke tenke i de baner.(Selv om vi ikke har tenkt å tenke på flere barn på leeeenge!)

Fikk likevel perm siden jeg har en baby på snart 6 mnd som ammes.

Inn igjen kl 20 om kvelden.

Mange undersøkelser senere ble de enig om utskraping av livmor dagen etter kl 15. Ble lagt i narkose og dette ble utført. Fikk kun perm og beskjed om å komme til nye blodprøver lørdag kl 10 og gyn kl 12.

De er fortsatt usikker på om det var spontanabort eller svangerskap utenfor livmor. Skal ha samme prosedyre i morgen(eller i grunn i dag) blodprøve kl 10, gyn kl 12.

Får vite mer i morgen.

Håper det er over nå og at det var kun SA, da er alt over i morgen. Er fortsatt innskrevet, men har perm. Mannen min skal ikke la meg være alene, siden eggleder kan sprekke hvis det er utenfor.

Sukk for ei helg! :tristbla:

Skriver mer når jeg har roet meg og sortert tanker. Kommer sikkert til å tilføye litt her, måtte bare skrive ned alt når det er friskt i minne...

På søndagen ble jeg utskrevet av legen, alt så bra ut! PUH! lettelse!

Helt til i dag(tirsdag)..... I dag ringte de igjen og kunne fortelle at patologen ikke hadde funnet spor av foster(ja det høres fælt ut! Jeg vet det...) og at de derfor ikke kunne garantere at graviditeten har vært i livmoren, det kan fortsatt være at den sitter i egglederen. Skal derfor på nye prøver i morgen. Nå er jeg så lei og sliten at jeg skulle ønske alt bare kunne være over slik at jeg kan få satt meg ned og tenkt over dette og kjent på følelsene rundt dette! Dessuten har jeg skiftet faslege, føler at vi ikke er helt på samme side, når han kan anbafale noe slikt og ikke motta noe støtte i dette på kvinneklinikken.

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei! Får tårer i øynene når jeg leser dette.

Vet ikke hva jeg skal si, gir deg bare en klem :klem:

Nå skjønner jeg hvorfor du ikke har hatt det så bra. Skal tenke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så var det tid for en liten oppdatering igjen.

Var å tok blodprøve forrige onsdag og ble oppringt av sykehuset på lørdag. Der er fortsatt graviditetshormon i blodet mitt, så til det er borte må jeg ta blodprøve hver uke til det er borte. Det er lavt, så jeg tenker at denne onsdagen blir den siste. Hvis det ikke forsvinner må jeg til ny sjekk fordi det fortsatt kan ligge noe i egglederen min.

*måtte ta bort det jeg skrev, da alt plutselig ble usikkert her...*

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Jeg skal til Bulgaria snart, håper det blir bra der.

Skrev jo et langt innlegg om dette over, så tok jeg det bort fordi det plutselig ble litt usikkert. Men nå ser det litt lyst ut igjen, håper det holder seg.

Akkurat nå siter jeg å venter på svar om hva blodprøven min viste..... håper den er under 2 og dermed lik null!!!

DER fikk jeg svar, den er på 2 :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jepp :)

Skal på et 4 stjernes hotell med ALL INCUSIVE, med egen butikk, spasenter og frisør (ikke at jeg har tenkt å klippe meg i Bulgaria, men litt morsomt at der er egen frisørsalong da....)

Skal bruke den uken på å sitte ved bassengkanten og bli oppvartet hele dagen! :)

Senere skal vi jo på ferie til Danmark, tror i grunn det blir litt mer fart i den ferien :) + Bryllup. Så denne sommeren blir fin!

(Dessuten går vi glipp av 6 barnebursdager i familien når vi er på ferie i Danmark... og det er litt digg! *hysj*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...