Gjest Katten. Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 http://www.kjendis.no/2011/05/16/kjendis/triana_iglesias/reklame/reebok/rod_ungdom/16554199/ Ser selvfølgelig ingen relevans mellom bildet og produktet, men er overhodet ikke overrasket over at de valgte å gå ut med det. Blir uansett ikke påvirket til å ville kjøpe produktet, eller ikke ville kjøpe det. Hva med deg, hva er dine tanker rundt dette?
sequin Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Jeg syns nå dette bildet er helt fantastisk! Kroppen hennes er jo vidunderlig i forhold til mange andre reklamer med mye hud. For meg viser det en normal sunn kropp. 11
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Jeg er imot kjønnsdiskriminerende reklamer, men Triana er grisedeilig!! Men er det bare meg, eller ser magen hennes litt snål ut på bildet? Jeg er tjukk selv, og har ikke noe jeg skulle ha sagt, men vanligvis på bilder pleier jo alt å retusjeres flatt. Noen fler som har lagt merke til magen? Triana er RÅFIN! 2
Gjest Katten. Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Jeg syns nå dette bildet er helt fantastisk! Kroppen hennes er jo vidunderlig i forhold til mange andre reklamer med mye hud. For meg viser det en normal sunn kropp. Exactly. Tror dere RU ville reagert like kraftig om det var ei mer "gjennomsnittlig" jente på bildet?
Gjest ¤Alena¤ Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Jeg bryr meg lite om hvordan hun ser ut, om kroppen hennes er fin. Men, å bruke en naken dame til å selge sportssko(usikker på hvilken type) virker lite gjennomtenkt.
Gjest strykebrett Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Syns bildet er pent, og at det absolutt ikke er noe å hisse seg opp over. Forbrukerombudet burde hatt bedre ting å bruke tiden sin på enn dette. Dessuten kan man tildels forsvare at bildet har relevans, det viser jo en sterk og sunn kropp i et treningsmiljø, og det er jo reklame for et treningstøymerke.
sequin Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Jeg tror ikke de ville reagert... Jeg ser liksom ikke store forskjellen på reebok-reklamen og Brun og blid sin kampanje med Kristian kjelling http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2010/01/21/1264056093743_963.jpg Ja, jeg ser jo klærne han har på seg... Edit: IMG-tags fjernet. Iah, mod Endret 17. mai 2011 av Iah
Mann 42 Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Bildet er jo bare marginalt mer avslørende enn det man kan se på en hvilken som helst strandvolleyball-kamp, så jeg ser ikke helt problemet. Jeg fikk veldig lyst på et par sånne sko, forresten. Ante ikke at joggesko kunne være så stilige!
Fantomina Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 (endret) . Endret 23. februar 2015 av Fantomina 6
Gjest Apis Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Jeg er imot kjønnsdiskriminerende reklamer, men Triana er grisedeilig!! Men er det bare meg, eller ser magen hennes litt snål ut på bildet? Jeg er tjukk selv, og har ikke noe jeg skulle ha sagt, men vanligvis på bilder pleier jo alt å retusjeres flatt. Noen fler som har lagt merke til magen? Triana er RÅFIN! Magen til Triana er perfekt den. Er ikke joggeskoene som jeg legger merke til. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Triana Iglesias er deilig, men å reklamere for sko på den måten blir bare tragikomisk. Skoene er ikke i sentrum, det er Triana Iglesias' kropp. 4
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 16. mai 2011 #12 Skrevet 16. mai 2011 Den reklamen fikk meg bare til å boikotte reebok. 1
Xaphan Skrevet 16. mai 2011 #13 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Jeg tror ikke de ville reagert... Jeg ser liksom ikke store forskjellen på reebok-reklamen og Brun og blid sin kampanje med Kristian kjelling Ja, jeg ser jo klærne han har på seg... Forskjellen er jo at disse er avkledd for å vise fram "produktet", som er den brune hudfargen. Triana hadde ikke trengt å være avkledd for å posere med joggesko. Endret 16. mai 2011 av Xaphan 3
Gjest Katten. Skrevet 16. mai 2011 #14 Skrevet 16. mai 2011 Forskjellen er jo at disse er avkledd for å vise fram "produktet", som er den brune hudfargen. Triana hadde ikke trengt å være avkledd for å posere med joggesko. Nei, hun hadde ikke det - men jeg er ihvertfall takknemlig for at hun gjorde det! :D
sequin Skrevet 16. mai 2011 #15 Skrevet 16. mai 2011 Forskjellen er jo at disse er avkledd for å vise fram "produktet", som er den brune hudfargen. Triana hadde ikke trengt å være avkledd for å posere med joggesko. Ja, akkuratt det ser jeg forskjellen på.
Cuckold Skrevet 16. mai 2011 #17 Skrevet 16. mai 2011 http://www.kjendis.no/2011/05/16/kjendis/triana_iglesias/reklame/reebok/rod_ungdom/16554199/ Ser selvfølgelig ingen relevans mellom bildet og produktet, men er overhodet ikke overrasket over at de valgte å gå ut med det. Blir uansett ikke påvirket til å ville kjøpe produktet, eller ikke ville kjøpe det. Hva med deg, hva er dine tanker rundt dette? Jeg synes provokativ nakenhet er litt kult jeg da, den dagen det er mulig å ta seg en joggetur rundt kvartalet bare ikledt sine Reebok-joggesko ville en slik reklame miste litt av sin effekt. Men så lenge nakenhet er litt tabu er det noe man kan spille på. (Og joggeskoene kom jo unektelig bedre til sin rett når de er det eneste hun har på seg) Er for øvrig ikke enig med Rød ungdom i at bilder av nakne kvinner nødvendigvis er kvinneundertrykkende, men kan være med på at reklame kan gi et litt skjevt inntrykk av hvordan mennesker ser ut - hvis de unge samtidig vokser opp i et samfunn der man har fått innført et nytt nakenhetstabu slik at man kanskje ikke engang ser sine jevnaldrende nakne i dusjen. Men i den grad dette er et problem er det nok først og fremst det nye nakenhetstabuet som er problemet, jeg tror barn som vokser opp med et avslappet forhold til nakenhet og ser alle variasjonene fra de er helt små vil tåle å se flotte kropper i reklame uten å ta skade på sin sjel.
FrøkenJosefine Skrevet 16. mai 2011 #18 Skrevet 16. mai 2011 Hun er og blir rålekker, sexy og naturlig.. I love her! :D Rykker ikke i mine forlengs forkastede rødstrømper! 1
FrøkenJosefine Skrevet 16. mai 2011 #19 Skrevet 16. mai 2011 Glemte tilføre en ting, Man kan jo si at å løpe med disse skoene kan gi deg en slik kropp da..
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2011 #20 Skrevet 16. mai 2011 Skoen er spesiallaget for å styrke lår, rumpe og rygg. Hvis hun var påkledd så hadde ikke dette kommet tydelig frem. At noen er spesielt fasinert av (kvinne-)kropper og derfor vil se på bildet er en utilsikt tilfeldighet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå