Gå til innhold

Lille skatten vår <3

Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

No har du runda 30 veker - hurra! :strix: :strix:

(Ingen fancy figur denne veka :fnise: )

Voi! Hele 30 uker på vei :hoppe::strix:

:hoppe: for 30 uker :hoppe:

Takk dere! :klemmer: Jeg synes det er helt vanvittig at jeg plutselig har nådd 30 uker..?! :hakeslepp::gravid::strix: Da er det jo virkelig ikke lenge igjen liksom, synes jeg :hakeslepp: Toppen 11 uker til jeg har mini i armene (jeg blir satt igang senest 1 uke over termin om det blir vanlig fødsel) :hjerter: Men tenk om han kommer litt før - uke 37-38 f.eks, da er det jo bare 7-8 uker til han er her :bond::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for MAKS 11 uker til du har mini i armene dine :rodmer: Det er ikke lenge til og tiden går jo skremmende fort :sjokkert:

Ja hvor blir det av tiden?! Synes ikke det er lenge siden jeg hoppet for 12 uker :hakeslepp:

----------

Akkurat nå kjenner jeg at det er heeeelt greit at tiden går litt fort.. Jeg begynner å føle meg temmelig "sprengt" (allerede! :sjokkert: ). I natt sovnet jeg ikke før nærmere halv 5, pga at det var umulig å finne en god liggestilling og fordi jeg følte meg så stappa at det nesten var ekkelt og puste, fordi jeg var så intenst klar i ryggen at jeg ikke fant en eneste stilling som var god for å få strukket ut ryggen, fordi bekkenet var vondt når jeg skulle snu meg, og fordi jeg hadde en halsbrann fra ******* :sukk:

I dag sov jeg dermed til kl var over 13, og rygg og bekken var heldigvis bra når jeg stod opp :)

Ingen halsbrann i kveld og ryggen kjennes bra :) bekkenet er litt vondt, men mye mye bedre en i går! Jeg er jo selvfølgelig ikke trett, siden jeg sov så lenge i dag, men skal prøve å legge meg. Om jeg ikke klarer å sovne er det uansett godt å legge seg inntil den nydelige, nydusja, sovende kjæresten og sniffe og nusse og kose litt på han til jeg blir trett og sovner :rodmer:

Lillegutt spraker meg sånn i ribbena her jeg sitter óg, så tror det bare gjør godt å få strekt seg ut litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at halsbrannen hadde gitt seg. Håper du slipper å ha så mye med den å gjøre de neste ukene! ;) Klarte du å sove? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at halsbrannen hadde gitt seg. Håper du slipper å ha så mye med den å gjøre de neste ukene! ;) Klarte du å sove? :jepp:

Jeg sovnet :) det er heldigvis litt opp og ned, så noen netter sover jeg bedre igjen. Halsbrann er ubehagelig ja :sukk: føles nesten ut som om man kan blåse flammer enkelte ganger :gjeiper:

Jeg har gaviscon jeg tar hvis det blir altfor ille, men jeg piner meg ofte igjennom det fremfor å ta tablett. Det er vel trygt med gaviscon, men jeg føler liksom jeg vil unngå det i det lengste.

----------

Ahhh, jeg har vært å kosa på en liten baby :rodmer: et lite nøste på 4 uker. Han sovna på magen/brystet mitt og jeg klarte omtrent ikke å ta blikket fra han den lille timen han lå der *sukk*..

Det kribler også godt i magen og smelter hjertet når jeg ser samboer ha en liten tass i fanget, kjenner jeg :rodmer: Han er lite vant med babyer, så han er ekstremt søt når han først har en liten en i armene: stokk stiv, mega-konsentrert og livredd for å "knekke" ungen som han sier - tar på babyhånda med én finger (som om ungen er av knuselig glass) og lager "titt-titt-lyder" :fnise:

Han klarer ikke helt å fatte at han snart får sin egen lille baby, og det gjør ikke jeg heller :gjeiper:

Men jeg kjenner at det føles helt annerledes å holde/møte babyer nå, enn før jeg ble gravid! Og det er tydelig at samboer føler også. Før han skulle bli pappa var det aldri om og gjort å holde i en baby, ville helst sitte ved sidenav og heller holde hånda til baby'n. Men nå holder han gjerne babyer i fanget, dog med en slags skrekkblandet fryd, og er generelt mer interessert i ungen "oi, han peker!" "oi, han smiler!" "oi, han rapa!" :rodmer::fnise:

Jeg kjenner jeg gjerne ville hatt lillegutt jeg.. (sett bort fra at vi ikke har utstyret klart enda). Har så lyst til å sniffe og kose på han :kgbaby:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg når det gjelder å unngå og ta tabletter. Gjør det selv nå når jeg er preggo :fnise:

Jeg synes faktisk det er turn on når menn viser interesse for barn/babyer :sjenert: Det er så herlig å se kjæresten min spille fotball med sønnen sin (som han ikke har med meg) eller hvis han tuller og tøyser med venninners unger. Han har virkelig barnetekke og det er så deilig å se :jepp: Snart har dere deres eget lille nøste :rodmer:

Hva mangler du av utstyr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg når det gjelder å unngå og ta tabletter. Gjør det selv nå når jeg er preggo :fnise:

Jeg synes faktisk det er turn on når menn viser interesse for barn/babyer :sjenert: Det er så herlig å se kjæresten min spille fotball med sønnen sin (som han ikke har med meg) eller hvis han tuller og tøyser med venninners unger. Han har virkelig barnetekke og det er så deilig å se :jepp: Snart har dere deres eget lille nøste :rodmer:

Hva mangler du av utstyr? :)

Ja det er sikkelig hærlig å se menn bli helt myke når de har med babyer/barn å gjøre :rodmer:

Vi mangler vel så og si alt :sjenert: eneste vi har fått tak i er badebalje og stellebord, og en ulldress med tilhørende tøfler og lue.

Vi har avtale om å kjøpe vogn, bilsete, sprinkelseng og vippestol av forskjellige bekjente, da - så det er sånn "halvveis" fått taki på en måte :gjeiper: Men tilbehør, som madrass, dyne, sengeklær, laken, stellematte, voksipose, lammeskinn osv må vi få kjøpt. Og selvfølgelig noen klesplagg. Ellers har jeg ingenting ift amming (jo, har kjøpt 2 amme-bh'er) og mating. Lurer så på om vi trenger pumpe... og noen tåteflasker. Ser for meg at det kan være veldig greit å mate fra flaske noen ganger. Som hvis vi skal bort en plass jeg ikke føler for å dra frem puppen eller for at pappa'n skal ha muligheten til å mate..

Jeg lurer også på hvor nødvendig det blir med sånn som babycall, nesesuger (sånn for snørr) og febermåler.. Det er jo ikke noe man må ha til babyen kommer, men snørr og feber kommer vel gjerne natt til en søndag eller noe hvis man ikke har det hus ser jeg for meg.. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe stor leilighet, så vi har ikke gått for babycall. Leiligheten er over et plan, så da hører vi babyen om han griner eller ikke. Tenker også å gå inn og sjekke om han er varm/kald en del ganger hvis jeg sitter i stuen og han ligger i sengen. Soverommet vårt er vegg i vegg med stuen hos oss.

Madrass og dyne er i hvert fall fornuftig å kjøpe nytt uansett :jepp: Kan dere ikke høre med de bekjente om dere kan få kjøpe det nå så dere har det i hus? Jeg synes det er bedre å ha det i hus enn nesten i hus :fnise: Blir så stresset når ikke alt er på stell, jeg :sjenert:

Har dere ingen natteåpne apotek hos dere? Har selv kjøpt febermåler, men ikke nesesuger. Tenker at jeg gjør det seinere, for det er ikke noe som haster føler jeg. vi har nattåpne apotek her i Bergen :jepp:

Edit: Når det gjelder pumpe fikk jeg beskjed/råd fra jordmor å ikke gå til innkjøp av dette. De har på sykehuset hvor du kan få prøve så du vet hvilken du liker best av automatisk og manuell. Dessuten er det ikke sikkert du trenger dette. Gubben kan vel gå ut og kjøpe flaske og pumpe hvis det er nødvendig? Eller dere kan stoppe på vei hjem fra sykehuset hvis ikke sykehuset har apotek?

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på med Henlu her og stemmer for å vente med kjøp av brystpumpe osv. Jeg regner med at jeg skal ha ei, men kan liksågodt vent tenker jeg. Om vi absolutt skulle trenge det så skal vi vel få tak i det der og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp og hipp hurra for 31 veker!!

:strix:

:strix::strix:

:strix: :strix: :strix:

:strix::strix:

Eg kjøpte forresten brystpumpe i London..den kosta ca 350 kr, så eg tenkte at det var ikkje all verda med peng å tape, om eg skulle finne ut at eg ikkje treng pumpe.. Den var manuell forresten. Avent, med to beger i tillegg. Og om det viser seg at eg treng pumpe, ja, då har eg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe stor leilighet, så vi har ikke gått for babycall. Leiligheten er over et plan, så da hører vi babyen om han griner eller ikke. Tenker også å gå inn og sjekke om han er varm/kald en del ganger hvis jeg sitter i stuen og han ligger i sengen. Soverommet vårt er vegg i vegg med stuen hos oss.

Madrass og dyne er i hvert fall fornuftig å kjøpe nytt uansett :jepp: Kan dere ikke høre med de bekjente om dere kan få kjøpe det nå så dere har det i hus? Jeg synes det er bedre å ha det i hus enn nesten i hus :fnise: Blir så stresset når ikke alt er på stell, jeg :sjenert:

Har dere ingen natteåpne apotek hos dere? Har selv kjøpt febermåler, men ikke nesesuger. Tenker at jeg gjør det seinere, for det er ikke noe som haster føler jeg. vi har nattåpne apotek her i Bergen :jepp:

Edit: Når det gjelder pumpe fikk jeg beskjed/råd fra jordmor å ikke gå til innkjøp av dette. De har på sykehuset hvor du kan få prøve så du vet hvilken du liker best av automatisk og manuell. Dessuten er det ikke sikkert du trenger dette. Gubben kan vel gå ut og kjøpe flaske og pumpe hvis det er nødvendig? Eller dere kan stoppe på vei hjem fra sykehuset hvis ikke sykehuset har apotek?

Vi har fått kjøpt vognen nå :jepp:

Heh..her har vi ikke en gang apotek skjønner du :fnise: er 3-4 mil, én vei, til nærmeste apotek og disse er ikke nattåpne. De stenger for sikkerhets skyld kl 5 på ettermiddagen, så når man jobber til 4 er det på hengende håret at man rekker å få taki noe som helst... Så noen svipptur i nøden er enklere sagt enn gjort for oss :sjenert: Men tror nok jeg venter litt med akkurat brystpumpe likevel :)

Henger meg på med Henlu her og stemmer for å vente med kjøp av brystpumpe osv. Jeg regner med at jeg skal ha ei, men kan liksågodt vent tenker jeg. Om vi absolutt skulle trenge det så skal vi vel få tak i det der og da :)

Jeg satser på å prøve ivei uten jeg også tror jeg, også finner jeg sikkert ut litt mer hvordan ting går mens jeg enda er på sykehuset. Hvis ammingen virker trasig, blir det pumpekjøp på tur hjem :)

Hei og hopp og hipp hurra for 31 veker!!

Eg kjøpte forresten brystpumpe i London..den kosta ca 350 kr, så eg tenkte at det var ikkje all verda med peng å tape, om eg skulle finne ut at eg ikkje treng pumpe.. Den var manuell forresten. Avent, med to beger i tillegg. Og om det viser seg at eg treng pumpe, ja, då har eg :jepp:

Hehey, fancy figur igjen! :fnise: (som jeg dessverre måtte ta bort i multisitatet pga gnålet om for masse smileys da jeg skulle poste :sjenert: )

Takk for hoppings :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg liker så godt å brife med dei fancy figurane, lol! :ler: Den einaste forma eg klarer å få til er den der.. :gjeiper:

Trur grensa er 20 smileys i eitt innlegg..skikkeleg irriterande, for eg liker så godt å bruke dei! :kjefte: Syns grensa burde ver 100! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det litt verre dersom det er langt til apoteket, ja :fnise:

Jeg tror grensen er på 16 smileys :kjefte: Det burde ikke vært noen grense :sjenert:

:hoppe: for 31 uker :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 32 veker!!

:strix: :strix:

Den figuren vart ikkje heilt som planlagd.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere begge :klemmer: disse figurene dine blir jo bare mer og mer fancy, silverdoe :skratte:

...nei jeg er litt sløv her for tiden :sjenert: jobber fullt opp, og vi pusser opp. Så det har gått i ett siste tiden føler jeg. Er så masse å tenke på og forholde seg til for tiden føler jeg, at jeg faller litt ut :gjeiper: blir litt fjern av å være gravid merker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får prøve meg på en liten oppdatering her nå.. :) lenge siden sist! Jeg ble igrunn litt nedstemt etter siste sjekk på s.huset, så det har vært litt..tja..mye å tenke på for meg :sjenert:

Jeg var altså på sykehuset til sjekk forrige uke. Der ble det tatt UL og de estimerte han foreløpig til å bli 3,6-ett-eller-annet kg ved termin. Tror han lå 5% over gjennomsnitt eller noe, om jeg ikke husker feil. Så det var jo ikke sååå galt, kunne vært værre :jepp: var redd han var giga-stor jeg... :sjenert:

Meeeeeen! Denne gangen var jeg hos fødselslege og ikke jordmor, og denne legen hadde helt andre planer for meg enn de 2 jordmødrene hadde...og det skremmer meg litt :sukk: Både min faste jordmor og jordmoren som jeg var hos ved første sjekk på s.huset sa begge (uavhengig av hverandre) at "blir ungen mellom 3,5-4 kg så ville de det skulle vurderes planlagt ks, og så han ut til å nærme seg 4 kg var det ikke snakk om å prøve vanlig fødsel".

Denne fødselslegen mente derimot noe helt annet. Hun mente det var best å føde vaginalt uansett størrelse på ungen, og heller ta han med akutt ks om det viste seg at ungen ikke fikk til å passere likevel :sjokkert: og dette uavhengig av om ungen var over 4 kg eller ikke, hun ville ikke ha noe lavere terskel for meg enn en hvilken som helst annen fødende. Dvs at hun ville ikke vurdere noe annet enn vaginalt med mindre ungen tippa 20% over normal størrelse (!)

Etter å ha blitt vurdert av 2 forskjellige jordmødre først, som begge er skeptiske til å la meg føde en over gjennomsnittet stor unge - må jeg innrømme at min skepsis meldte seg ganske fort ang denne noe usympatiske legen. Jeg forklarte at jeg rett ut kommer til å bli livredd for at det skal skje ungen min noe om det skal tas "sjanser" med å prøve å føde vaginalt for enhver pris :fy_fy: Da svarte hun noe så saklig som "kvinner har født barn i årtusner". Og at "ungen har bedre av å kjenne på riene og jobbe litt med å komme seg ut, for så og ta haste-ks, fremfor å bli plukket rett ut". Hun klarte også å klemme utav seg "vi får håpe på at du føder før tiden og ikke 1 uke over termin da, vettu! Så er det større sjans for at ungen kommer seg ut vaginalt" :haar: Jordmoren på s.huset nevnte også at barnet hadde godt av å kjenne på rier, men hun presiserte at ikke for enhver pris - om de f.eks trodde ungen ble for stor og vaginal fødsel ble sett på som risiko-fødsel.

Jordmødrene har sagt at om det ble vanlig fødsel på meg, ville de ha en litt lavere terskel for å bryte av med et ks. Altså at de ikke ville prøve alle forskjellige metoder og dryge ut for å se om det ikke snart ble fremgang, pga at de har så sterk mistanke om at det kan være for trangt for ungen - og unngå å risikere at forsterlyden blir dårlig osv.. De ville bryte av før eventuelle komplikasjoner meldte seg om det så ut til å bli en dryg fødsel. Mens legen mente drypp og tang og vakum skulle være prøvd uten hell før et evt ks :hakeslepp:

Før var jeg innstilt på å la fagfolket avgjøre hvordan jeg skulle føde, og følte meg beroliget og trygg over planen ved vaginal fødsel. Nå, etter samtalen med (sykehusets såkalt beste fødselslege?! :overrasket: ) er jeg igrunn mer innstilt på å blånekte som hakka møkk på å føde normalt og forlange planlagt ks! :sjenert:

Jeg skal ialle fall "sladdre" til jordmor på neste kontroll, for akkurat denne legen håper jeg holder seg langt unna meg den dagen jeg ligger å skal føde :overrasket: Mulig hun er skikkelig flink og stødig medisinsk, men noen menneskekjenner og flink til å ta vare på folk var hun absolutt ikke.

Jeg skal inn igjen til UL i uke 36, for legen ville uansett holde et øye med hvor mye ungen vokser og hvor stor han blir. Han kunne nemlig "leve livets glade dager" som hun sa - og bli langt over 3,6kg, eller motsatt.. Kan ikke se poenget i det om jeg skal skvise han ut vaginalt uansett hvor mange kg han blir, men.

Det er vel ikke så mye annet jeg kan gjøre enn å bare vente å se. Og stole på at de virkelig vet hva de gjør der. Får høre med jordmoren min hva hun mener, regner med hun setter ned foten om hun synes denne fødselslegens planer er for brutale.

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Å herregud, er det mulig!?? Be jordmoren din skrive er skriv til fødestedet ditt med begrunnelse på hvorfor du bør få ks med en gang i stedet for haste ks! Håper for din del at du får et lite barn. Huff :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...