Gå til innhold

Veksthuset II

Klematis

Anbefalte innlegg

Hei Klematis! :)Om du føler deg veldig avslappet og føler at ting er i orden så er det kanskje ikke behov for det heller? Håper alt står bra til. :jepp: Håper du slipper unna med den verste kvalmen, ikke noe gøy! :klemmer:

Føler ikke noe behov for det slik ting er nå, nei. Fremdeles veldig avslappet og positiv :) Og litt kvalm :tunge1:

Hei Klematis! Fremdeles klar for ferie? ;) Håper alt står bra til!

Fremdeles klar for ferie! 1,5 uke igjen! Mannen starter ferie i morgen og skal avgårde på tur uten oss. Blir litt hardt å være hjemme alene med vesla når formen er så slakk. Ikke så ekstremt kvalm, men irriterende nok. Og usigelig trett! Men det går nok bra. :) Så får jeg satse på at han tar alle morgenene på ferie... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 uker i dag! :nigo: Synes det går veldig fort, jeg. Og så er det utrolig herlig å ikke bekymre seg for noe som helst. Men det kommer nok ;)

Kvalm i dag. Så får ikke gjort så mye på jobb, akkurat. Har nok med å prøve å konsentrere meg om å holde kvalmen i sjakk, akkurat som om det hjelper :tunge1: Pleier å komme seg etter lunsj, så får krysse fingrene for at arbeidsiveren slår over meg som en tsunami da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med den arbeidsiveren jeg også, håper den har tenkt å komme snart. Hvis du ser den som tilhører meg er det bare å fortelle den hvor den skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo omtrent ingen andre på jobb, heller! Så blir relativt slappe dager... Litt over ei uke igjen, så blir det tre uker ferie :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 min igjen til lunsj, og jeg er kjempekvalm... :spy:

Jeg er særdeles lite glad i å spise i offentlighet når jeg er kvalm, men må jo nesten det siden vi har kantine. Og ikke får jeg bestemme helt hva jeg vil spise selv heller. Håper bare det er noe som ikke lukter for ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, Klematis, jeg skjønner deg så godt.. I går brukte jeg fire timer på å få i meg et rundtstykke, liggende.. Helt forferdelig! Håper du fikk i deg noe god mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go'jenten: Uff, du høres mye hardere rammet ut enn meg! Håper det gir seg snart.

Det gikk veldig bra med lunsj for min del :) Pasta Bolognese og en stor tallerken salat med masse gulost, fetaost og skinke. :nigo: Så i mye bedre form nå, men merker at blodsukkeret er på vei ned igjen. Fylte akkurat på med en banan, og håper det holder til middag.

Hadde tenkt å steke laks i dag, men det frister ikke veldig. Men frister heller ikke å gå i butikken :tunge1: Store dilemmaer, altså! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært skikkelig kvalm og slapp i helga, men har ikke spydd. Vet ikke om jeg synes det er en god ting eller ikke. Tror liksom at jeg hadde fått en liten pause fra kvalmen om jeg hadde spydd, men det er kanskje ikke tilfelle med svangerskapskvalme?

Uansett så har det vært ganske slitsomt å være hjemme alene med vesla. Har bare gått og kikket på klokka og gledet meg til hun skal legge seg. Har sovet mens hun har sovet på dagtid, og fremdeles lagt meg tidlig. Har ganske mye jeg skulle ha gjort før onsdag, burde f.eks. ha pakket ferdig alt av klær til oss alle tre i dag. Men har ikke engang fått vasket alt.

Slik formen er nå skulle jeg ønske jeg bare kunne ta et par sykedager før jeg drar på ferie. Men det kan jeg nesten ikke, siden jeg har en rapport jeg må skrive før jeg drar. Og den er jeg allerede alt for sen med, så går liksom ikke å unnskylde seg med at jeg er syk to dager nå heller når den egentlig skulle ha vært klar for uker siden... Får bare krysse fingrene for at formen er bedre i morgen, men har mine tvil...

Det var da voldsomt til klaging! Vi har kost oss også, altså. Tror hun skjønte at jeg ikke var helt i form i dag, så vi har tilbragt så og si hele dagen i sofaen og lest alle bøkene hun har. Og så lå hun helt stille i sofaen og så barne-TV i en hel time! Har aldri skjedd før. Og gikk og la seg frivillig en halv time før normal tid :nigo:

Så nå skal jeg slappe av (sove?) en times tid, og så MÅ jeg sette i gang med litt pakking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb i går og i dag. I går var jeg helt kake, og tilbragte mesteparten av dagen i senga. Mye bedre i dag, så lurer rett og slett på om den dårlige formen var omgangssyke eller noe? :klo: Vesla spydde nemlig to ganger på fredag og jeg har altså vært skikkelig kvalm og dårlig i magen siden lørdag morgen. Litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb i dag, siden formen er mye bedre... :sjenert: Men jeg var skikkelig svimmel og uvel i morges, så det var kanskje til det beste å bli hjemme. Nå er det hvertfall 3,5 uke ferie fra i morgen! :hoppe:

Har rett og slett funnet frem gravidbuksene mine i dag... Ikke at magen krever det, men har så få bukser som passer... Venter liksom enda på at jeg skal passe buksene jeg hadde før jeg ble gravid sist, men må vel bare innse at det ikke kommer til å skje med det første :fnise: Og så er jo gravidbuksene så utrolig behagelige! Så da blir to av de med på ferie. Hvem vet hva som skjer med magen i løpet av de neste 3,5 ukene? :lur:

I morgen er det tid for første svangerskapskontroll. Kommer jo ikke til å skje noe spennende, men blir litt greit å få sjekket blodprosent og jernlager. Er mye svimmel for tiden, og har ikke vært flink å ta vitaminer og mineraler mens jeg amma, så kanskje jeg er litt i manko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med den kvalmen :( Håper det er omgangssyken og at det ikke fortsetter slik fremover :)

Sikkert deilig med gravidbukser da, magen min er i allefall til tider veldig oppblåst og da er ikke tranger olabukser spes behagelige :sjenert:

Lykke til på første kontroll i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke noe kontroll på meg i morgen... Ble plutselig innlagt på sykehus. Jeg er 99% sikker på at jeg har hatt drypp. Men akuttlegen mener jeg er før ung og tror kanskje det er en slags migrene.

Alle symptomene passer med drypp/hjerneslag. Mistet kraft i en side og klarte ikke snakke. Var i tillegg hjemme alene med vesla, så det var skikkelig nifst... :tristbla: Skjønte fort at noe var galt, men klarte ikke taste nødnummeret på telefonen. klarte heldigvis å få ringt mannen. Han skjønte ikke så mye av snøvlinga mi, men jeg klarte til slutt å få ham til å forstå 113. 5 min etter ringte de fra alarmsentralen, og då begynte jeg heldigvis å bli bedre.

Så nå har jeg vært inne og tatt CT, men de fant ikke noe der. Har googlet litt etterpå, og ser at det heller ikke er vanlig med drypp. Får forhåpentligvis vite mer i morgen...

Vesla er hos naboene (som hun ikke kjenner så godt). Og mannen kommer med første fly i morgen. Føler meg litt alene her jeg ligger og liksom skal sove.

Var positiv og ved godt mot helt til jeg lukka øynene og skulle prøve å sove. då begynte jeg plutselig å tenke på vesla og at hun kunne ha mista mammaen sin om det hadde vært bare litt alvorligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Synne-Marie :klemmer:

Føler meg ganske fin nå, bare litt svimmel og kvalm. Kan skyldes graviditeten, nervøsitet og/eller at jeg hadde ganske lavt blodtrykk i dagmorges.

Har vært gjennom CT og UL av hovedpulsårene til hodet uten at de har funnet noe. Skal kanskje ta MR av hodet senere. De kan foreløpig ikke finne noen indikasjoner på at det må ha vært drypp, men det er også ganske vanlig å ikke kunne påvise i ettertid. en annen teori er som sagt en rar form for migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så fælt Klematis! Dette var ikke kjekt å lese. Jeg håper virkelig de finner ut av hva som skjedde. Kan tenke meg at du ble skikkelig skremt.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så skummelt, Klematis! Det må ha vært så ekkelt mens det sto på som værst, og du i tillegg var alene med vesla! Godt du fikk tak i mannen!

Jeg har ei venninne som opplevde noe liknede mens hun gikk gravid, var fryktelig kvalm, mistet følelsen i ende siden og synet en liten periode. Synes å huske at de ikke fant ut noe i ettertid, men at det kunne være migrene.

Håper ikke det er noe alvorlig og at du ikke får det igjen! Du får ha gooood bedring, og så håper jeg at ferien ikke går helt skeisen! ::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke, Go'jenten og Missiw. :klemmer:

Da er jeg hjemme igjen. Konklusjonen ble at det var en slags migrene, selv om de ikke kan helt utelukke at det var et drypp. De ville uansett ikke gi meg noe forebyggende medisin. Merkelig nok hadde de aldri hørt om bruken av lavdose aspirin ifm svangerskap, og det mente de var helt uaktuelt å gi...

Utsetter nok feriereiser til helga, minst. Og kanskje vi konsentrerer oss om Norge istedenfor Europa? Litt for tidlig å bestemme slikt enda, får ta det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle oppdatere meg litt etter ferien, og her inne var det både koselig og skummelt å lese. Først og fremst, gratulerer så mye med passerte 8 uker :blomst: Så deilig det må være å ikke være bekymret ift graviditeten!

Men den opplevelsen du hadde høres helt fryktelig ut :redd: Skummelt å ikke vite hva det skyldes, og alle "enn hvis"-tankene kan jo ta knekken på noen og enhver. Håper de sjekker alt som sjekkes kan, slik at de kanskje kan gi et svar på hva som skjedde. Fryktelig ekkelt å ikke vite hva det var, hva det kom av og om det kan skje igjen.

Du får ta det med ro og komme litt til hektene igjen, Klematis. Og ha en riktig fin ferie, om det blir gamlelandet eller Europa :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff for en vemmelig opplevelse :( Håper de finner ut av hva som har skjedd...

Håper du slipper unna flere slike episoder :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Ilja og Lucky!

Blir ikke noe mer sjekker nå om det ikke skjer igjen. Og det håper jeg virkelig at jeg unngår!

Fikk ny time til svangerskapskontroll i dag siden jeg var innlagt når den opprinnelige timen var. Legen min er super, altså. Når han er der... Normalt veldig vanskelig å komme til, men var heldig nå. Tok seg veldig god tid til å snakke om det som hadde skjedd. Han kunne jo ikke si så utrolig mye siden han ikke hadde fått tilsendt papirene fra sykehuset enda.

Han synes også det var litt rart at de ikke ville gi meg lavdose aspirin (Albyl-E 75 mg). Det står ingenting om at det ikke skal tas under graviditet i pasienthåndboka (som legen på sykehuset påsto), men det står at det ikke skal tas mer enn 100 mg pr dag etter 6. svangerskapsmåned. Så han ba meg ta en kvart dispril annenhver dag. Hvorfor han ikke ga meg resept på Albyl-E stusset jeg litt på i etterkant... Kanskje han ikke vil ha det i papirene at han overprøvde sykehuslegene? Litt mistenkelig, synes jeg da. Skal spørre ham om det neste gang. Han mente uansett at det kun kunne gi positive effekter for fosteret, bl.a. mer blodgjennomstrømning gjennom morkake og navlestreng. Om jeg skulle begynne å spotte/blø så kunne det se litt mer dramatisk ut, men han mente ingen aborterte pga slik bruk.

Fikk også repertert stoffskifteprøvene som var litt rare for noen måneder siden. Han hadde akkurat vært på kurs i dette, så tegnet og forklarte masse. Og var ikke vanskelig å be når jeg foreslo et par ekstra tester ;)

Skal tilbake for en ekstra 1. svangerskapskontroll første dagen etter ferien. Godt at han ville følge litt ekstra med. :jepp:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...