Gå til innhold

Veksthuset II


Klematis

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg ikke gleder meg til å starte i jobb igjen i morgen... Kommer til å være helt kake på slutten av dagen.

Trodde forresten blødningen var slutt en stund her. Gikk nesten ett døgn uten, før den var på plass igjen nå i ettermiddag. :tristbla: Bare litt brunt, men allikevel ikke gøy...

På den andre siden, så blir jeg mer og mer sikker på at jeg kjenner liv! Litt kraftigere "bobler" nå enn det var, men alltid på samme sted, langt nede til venstre i magen. Kjenner det faktisk mange ganger på rad akkurat nå mens jeg sitter og skriver dette! Og noen ganger kjennes det ut som alt går rundt inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, blødning... Leser jo mange steder at det kan være helt naturlig, så det skal jo strengt tatt ikke være noen grunn til bekymring. men skjønner jo det er det for det. :klemmer: Håper det slutter snart for din del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...håper de blødningene snart gir seg for deg :( Må være slitsomt å gå slik :troest:

Herlig at du har begynt å kjenne liv da, gleder meg til jeg gjør det også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre blod igjen i dag, heldigvis!

Begynner å lure på om det bare er leamus i en muskel i magen jeg kjenner... I går kunne jeg nemlig både se og kjenne disse "sparkene" utenpå, og det er det vel i grunnen alt for tidlig for?

Må bare fortelle om en morsom kommentar Vesla hadde i dag morges. Hun så at jeg tok på meg et truseinnlegg, og utbrøt: "Mor plaster! Aua..." Syntes tydelig veldig synd på meg som måtte ha det store plasteret... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå... :sjenert:

Har ikke kjent noe som kan minne om liv i det siste, så konkluderer med at det sannsynligvis var noe annet jeg kjente. Men nå begynner det å nærme seg tiden da jeg kjente Vesla, så det er jo lov å håpe at det ikke drøyer for lenge!

Vesla har forresten fått hånd-, munn- og fotsyke. Er heldigvis ikke hardt rammet, kun noen få blemmer i hendene og på føttene og en på tunga. Ingen feber og har kun fått en paracet for å klare å sove den natta hun klagde som mest på vondt i munnen.

Vesla er på en liten ferie hos besteforeldre i helga, så vi har barnefri. Herlig å kunne sove lenge begge to! Og så var vi ute i går! Spiste middag og var på show. Gøy å komme seg litt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, ikke artig med blødninger. Håper de blir bortevekk. Søte vesla :hjerte:

Blødningene er borte vekk nå! :) Har til og med våget oss på litt :sengekos: i helga for første gang på flere mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Får neste oppdatere litt her igjen :)

Var hos jordmor i går og fikk høre hjertelyden igjen. :rodmer: Alltid like stas. Symfysemålet var midt på streken, akkurat som med Vesla. Til tross for at alle (inkludert meg selv) mener jeg ser veldig mye større ut enn ukene tilsier ;)

Jordmora anbefalte forresten å bestille time til privat gynekolog for å få sjekket opp i de cellevekstgreiene legen på sykehuset nevnte da jeg var der ifm blødnignen. Så det har jeg gjort og venter spent på å få tildelt time. Tror nesten det blir en UL da også, tror han pleier det på alle svangerskapsrelaterte kontroller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stas med hjertelyd da.. :rodmer: hva er symfysemål for noe? Har du både fastlege og jordmor du går til? Er det vanlig? Enn så lenge har jeg ingen, jeg tenkte jeg skulle ringe legen f.eks neste uke da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stas med hjertelyd da.. :rodmer: hva er symfysemål for noe? Har du både fastlege og jordmor du går til? Er det vanlig? Enn så lenge har jeg ingen, jeg tenkte jeg skulle ringe legen f.eks neste uke da..

De måler avstanden mellom symfysen (skambeinet) og hva de kaller fundus (toppen av livmora) gjennom hele svangerskapet og krysser av i et diagram som viser snittet som en rød strek og hva som regnes som normalområdet som et grønt område over og under denne streken. Ikke noe krise å være større eller mindre enn snittet, det er kun for å sjekke at veksten ikke stopper opp, dabber for mye av eller går for fort. Har ikke noe direkte sammenheng med størrelsen på barnet, da mange andre faktorer som mengde fostervann osv spiller inn også.

Jeg går ca annenhver gang til lege og jordmor. Tror det er det som er vanligst, men du kan velge selv om du kun vil til lege eller kun til jordmor. I min kommune er det vanlig med lege i ca uke 12, jordmor uke 16, UL ca uke 18-20, jordmor uke 24, lege uke 28, og så jordmor og lege annenhver gang hver 4. uke (hver 2. uke på slutten, hver uke hvis du går over tiden).

Det står veldig godt forklart om svangerskapskontroller og hva som vil bli fulgt opp her. Det meste som står der stemte overens med min erfaring fra sist, med unntak av at det ikke lenger er vanlig å ta gynekologisk undersøkelse på første kontroll med mindre det er lenge siden man tok celleprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få høre hjertelyden, den er helt fantastisk :hjerte:

Godt du har fått bestilt time til å sjekke opp i celleveksten :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
:goodbye: Hvordan står det til om dagen, Klematis? Det nærmer seg vel ordinær UL snart sikkert. Håper du ikke har sett noe mer til blødningene. Vet du hvorfor du blødde egentlig? :klo: Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist nå, gitt.

Her går alt bare fint. Formen er mye bedre, men fremdeles ganske svimmel innimellom. Ikke noe antydning til blødninger heller, heldigvis. Fant aldri ut hva de egentlig kom av, kanskje de kan se noe på UL på fredag?

Velkommen tilbake Ilja! Og gratulerer! :nigo: (For jeg tror ikke jeg har fått med meg dette før? :klo:) Litt morsomt at vi så og si følges ad denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist nå, gitt.

Her går alt bare fint. Formen er mye bedre, men fremdeles ganske svimmel innimellom. Ikke noe antydning til blødninger heller, heldigvis. Fant aldri ut hva de egentlig kom av, kanskje de kan se noe på UL på fredag?

Velkommen tilbake Ilja! Og gratulerer! :nigo: (For jeg tror ikke jeg har fått med meg dette før? :klo:) Litt morsomt at vi så og si følges ad denne gangen også.

Så fint å høre at formen er fin, og at blødningen har gitt seg :biggrin:

Tusen takk for gratulasjon! Ikke så rart om du ikke har fått det med deg, jeg skriver jo ikke dagbok lengre. Men har nevnt det i bloggen da :) Veldig gøy at vi følger hverandre :Nikke:

Lykke til på UL på fredag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...