Gå til innhold

Veksthuset II


Klematis

Anbefalte innlegg

Bra at ting går bedre! :) Det hjelper mye på å være obs på ting, kanskje slippe noen ansvarsområder og begynne å nøste i tråder.

:klemmer: Ønsker dere en fin adventstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Lenge siden sist jeg var innom her...

Tiden går så fort! Tre dager igjen på jobb før det er 3 ukers ferie. Og jeg har alt for mye som burde bli ferdig... :sukk:

Gjenstår litt på julegavene også, vet ikke helt når vi skal få tid til det mellom pakking, vaksinering, julemiddag hos svigerinne og svoger og annet. Har hvertfall fått avgårde julekort og gavene som skal til svigers.

Graviditeten skrider også ufortrødent videre. Var på ny kontroll i dag. Alt ser fint ut og jeg ble erklært "fit for flight" til vi skal til Egypt i romjula :-) Hadde ikke lagt på meg noe de siste fire ukene, men han var ikke bekymra for det så lenge fundusmålet økte og jeg ikke gikk inn for å slanke meg. Er snart ferdig med en B12-kur og har gått noen uker på jerntilskudd etter at det ble målt veldig lave verdier på begge deler for en tid tilbake. Men det var visst for tidlig å få målt om effekten hadde vært som ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for julehilsener, jenter! :klemmer: Håper dere også har hatt det bra i julen!

I morgen reiser vi! Gruer meg til å være på reise, men gleder meg til å komme frem.

Veldig sliten for tiden, og sover veldig dårlig pga vondt i bekken og rygg. Håper jeg får hentet meg litt inn igjen på ferie og at det ikke blir for mye stress. Litt slitsomt med Vesla som virkelig er i trassalderen. Hvert måltid og hver legging er en prøvelse. Og hun som alltid har vært verdens enkleste å legge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Da er vi tilbake!

Har hatt en fin ferie. Veldig godt med litt :sol: og varme! Men ikke til å stikke under en stol at tre uker med hele familien tar på... :sjenert:

Kroppen min har på dagtid oppført seg mye bedre enn jeg hadde fryktet. Ikke så store bekkenproblemer som jeg forventet, og det gikk fint å gå betydelig mer enn hva jeg er vant til, løfte en del, springe litt etter og bade.

Men nettene var fæle... Begynte allerede i jula å få veldig vondt i ryggen om natta. Akkurat som jeg får krampe i "ytrefiletene", altså de musklene som går parallelt på hver side av ryggsøylen. Dovnet også av i hoftene, både den jeg lå på og den som ligger opp. Fører til at jeg våkner og må snu meg veldig ofte. Som gjør vondt i bekkenet. Og ikke får jeg sove på rygg heller (og det anbefales jo heller ikke).

Heldigvis har første natta hjemme i min egen seng vært MYE bedre! Nesten ingen ryggproblemer, og har heller ikke kjent noe særlig til bekkenet. Men har isteden vært plaget med vonde kynnere siden i går. Noe må det alltid være. ;) Tror jeg tok meg litt for mye ut med pakking og bæring i går. Har prøvd å ta det mest mulig med ro i dag, men ikke lett når Vesla krever sitt og jeg gjerne skulle ha pakket ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen! Borte bra, men hjemme best - høres riktig ut i ditt tilfelle. Er som regel slikt. Særlig egen seng :rodmer:

Så langt du er på vei! 51 dager igjen... Det nærmer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, og velkommen hjem!

Fint at ferien var fin. Selvfølgelig må det alltid være noe! :fnise: Får håpe å stresse ned litt hjelper på kynnerene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med fin ferie :) Utrolig kjedelig med de kynnerne som avløste ryggproblemene :sukk: Håper de roer seg de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så veldig plaget med kynnere lenger :)

Formen ellers er OK. Jeg synes nesten det er litt rart at jeg ikke føler meg mer "stappa" enn jeg gjør. På denne tiden sist følte jeg magen gikk helt opp til puppene, klarte kun å spise små måltider og var oppe 3 ganger hver natt og tissa. Nå føler jeg det er goood plass. Spiser som en hest og er aldri oppe om natta. Skulle tro babyen var spesielt liten, men fundusmålene ligger faktisk høyere enn sist... Alt en skal bekymre seg for! :fnise:

Hardt å være tilbake på jobb. Motivasjonen er ganske laber... Men har 3-4 små oppgaver jeg MÅ være ferdig med før helga, det bør jeg klare.

Ellers så er Vesla ekstremt mye bildere og mer medgjørlig etter at vi kom hjem og inn i rutinene igjen! Så utrolig herlig :) Legger seg fint, spiser bra og uten krangel og påkledning går som regel også greit. Håper bare det varer! Hvertfall til over neste helg, for da skal jeg være alene med henne fra ons-søn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

En venninne av meg fikk formidabelt sjokk da hun ble gravid med førstemann, oppdaget det veldig sent i svangerskapet. I tillegg fødte hun noen uker for tidlig, hvilket vil si hun ikke akkurat fikk lange tiden som gravid. Den andre gangen hadde de prøvd en stund og hun visste det med en gang, og barnet kom til termin - du kan tro hun syntes 9 måneder svangerskap er fullstendig oppskrytt - slapp litt for lett unna første gangen :ler:

Ni måneder er leeeenge! :) Husker jordmoren noterte "fødeklar" i journalen min i uke 36 eller noe. Kunne ikke fatte at jeg skulle holde ut fire uker til. Og så ble det seks :overrasket:

Bra du er i fin form! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fikk formidabelt sjokk da hun ble gravid med førstemann, oppdaget det veldig sent i svangerskapet. I tillegg fødte hun noen uker for tidlig, hvilket vil si hun ikke akkurat fikk lange tiden som gravid. Den andre gangen hadde de prøvd en stund og hun visste det med en gang, og barnet kom til termin - du kan tro hun syntes 9 måneder svangerskap er fullstendig oppskrytt - slapp litt for lett unna første gangen :ler:

Ni måneder er leeeenge! :) Husker jordmoren noterte "fødeklar" i journalen min i uke 36 eller noe. Kunne ikke fatte at jeg skulle holde ut fire uker til. Og så ble det seks :overrasket:

Bra du er i fin form! :)

9 mnd var helt greit sist, da følte jeg meg ikke klar til å føde før et par dager før termin. Nå hadde det holdt med 3-4 mnd. :tunge1: Litt for ille å være lei allerede. Eller jeg er lei av den kjedelige ventinga midt på her, vil spole frem til permisjonsstart og late dager hjemme hvor jeg bare skal vente, ordne småting og strikke :nigo: Må bare få bestilt vogn først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Småkjip start på dagen. Vesla falt ut ytterdøra, slo leppa i dørkarmen og bakhodet i asfalten. Litt blodig leppe, men gikk ellers greit.

Ting går fremover her! De siste dagene har vi:

- Bestemt oss for vogn og ordnet med 30% rabatt på denne. Skal kjøpes i dag etter jobb :)

- Bestemt oss for navn! 95% sikkert hvertfall, men kommer nok ikke til å finne flere alternativer før fødselen. Passer det absolutt ikke, får vi ta den diskusjonen da.

- Funnet ut hvordan vi skal gjøre det med soving første tiden. Tror vi går for en Bedside Crib. Leter etter brukt før vi eventuelt kjøper ny fra butikk.

- Diskutert hvordan ungene skal sove når Mini ikke skal sove hos oss mer (satser på å flytte henne ut når Bedside Crib'en ikke kan brukes mer, rundt 5-6 mnd?). Kommet frem til at vi ikke trenger å bestemme oss helt enda, men har 2-3 alternativer klare som ikke blir alt for mye jobb. Må se an dynamikken mellom de to. Kanskje de kan dele rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..stakkars lille vesla :( Godt det gikk fint :)

Så deilig å ha vogn og soveplass i boks da, skal jo være mulig å få tak i en brukt bed side :Nikke:

Godt å være enige om navn da, vi er helt låst der :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Syk... :syk: Bihulebetennelse og forferdelig hoste. Bihulebetennelsen går liksom greit, det er bare vondt. Men holder på å bli gal av hostinga... Gjør så innmari vondt i bekkenet og i bihulene. Blir veldig lite søvn.

I tillegg er Vesla hjemme med meg i dag. Det går diarè og vannkopper i bhg, og i dag våknet hun med løs mage, hostet til hun brakk seg og har en prikk på kinnet. Men virker helt fin nå, så får se...

Og jeg som virkelig trengte disse to siste ukene med intensiv jobbing før permisjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Ikke lenge igjen nå! Håper du blir frisk fort. Det er jo som regel mer enn nok med rugingen og alt som følger med :)

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...