Gå til innhold

Veksthuset II


Klematis

Anbefalte innlegg

Du har fått en mini med matvett ja, herlig det da og at det ikke er andre veien. Håper vesla har blitt frisk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow, for en fødehistorie!

Føyer meg inn i rekken av fasinerte og imponerte :pls:

Godt å høre at dere koser dere og at mini har matvett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flickan, pusilus og Zia :klemmer:

Fremdeles hyppig amming her, men det blir heldigvis litt sjeldnere på natta virker det som. Ny rekord i natt da det gikk 4,5 time mellom!

Vesla er fremdeles ikke helt frisk. :( Men i kveld er første kvelden uten feber, så da blir det nok barnehage i morgen.

Ble ikke helt som planlagt disse ukene vi begge er hjemme. Vi har hørt hvor viktig det er for storesøsken å fortsette i rutinene sine med barnehage osv for å unngå/forebygge sjalusi. Foreløpig har det heldigvis gått veldig greit. Men hun et nok litt lei av å høre at mor ikke kan akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok det noen uker før storebror ble sjalu, heldigvis varte det ikke så lenge, men var intens mens det sto på. Han skulle diskutere/krangle på ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok det noen uker før storebror ble sjalu, heldigvis varte det ikke så lenge, men var intens mens det sto på. Han skulle diskutere/krangle på ALT.

Det er akkurat det jeg frykter skal skje. At det har blitt litt vel intenst med alle fire hjemme en hel uke nå i starten, og at det gjør det verre enn det trengte å bli. Prøver så godt vi kan å sette av tid til henne også. Men vet ikke om det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått oppdatert meg og lest fødselshistorien :grine:

Må si hun hadde det travelt med å komme ut ja, men godt det gikk så fint :hjerte:

Skjønner dere har hatt noen hektiske uker, blir fort mye besøk! Kjenner jeg er litt sliten av alt besøket også....men veldig koselig også da :)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lucky! :klemmer:

Det er hektisk på en veldig rolig måte, om det går an å si det slik. Mye amming, bæring og kosing og ikke så mye tid til annet.

Mini har blitt superforkjøla! :tristbla: Snørrete, slim i halsen, gugg i øynene og hoster og nyser konstant. Virker som det påvirker sygelysten litt, men hun spiser heligvis mer enn nok enda. Så lenge hun spiser, ikke har feber og det virker som hun får puste greit, så er jeg ikke så bekymra. Men ikke noe kos når de små er syke uansett...

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat satt meg ned for å spise frokost, så gulper/spyr Mini utover hele vogga... Full klesskift og bading. Og lammeskinnet i vogga er gjennomvått, så det må vel en tur i maskinen. Vet ikke om det egentlig tåler det (IKEA-skinn), men slik det er nå kan det hvertfall ikke være. Da får jeg heller kjøpe et nytt om det blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. God bedring til mini.

Ikeaskinnet vi har til katten, har nå tålt både en og to runder i maskina. Vi har også håndvasket det, men siden det er et veldig kjemisk behandlet skinn, så har det altså tålt vaskemaskin finfint.

Jeg hadde uansett vurdert å bytte det da. For Ikea anbefaler det egentlig ikke til barn. :sjenert: Hvis det er det Ludde-skinnet dere har. Det er det vi har til katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt, og ser at mange vasker det i maskin og enten tørker det i trommel eller børster det for å få det fluffy og fint igjen. Så da prøver jeg meg nok på det.

Jeg kommer nok til å beholde skinnet, selv om det kanskje ikke er anbefalt som soveskinn. Hun ligger ikke direkte på det, men med et "laken" oppå. Aldri lenge om gangen og kun når vi er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, god bedring til mini. Her ble minsten også syk etter bare noen dager, og det varte lenge. Det er ikke noe moro når de aller minste er så tett. Vi brukte masse saltvannspray og morsmelk. Jeg brukte også nesespray ved to anledninger, selv om det ikke er anbefalt før 4 uker. Men her var det virkelig tett, og han slet med å sove. Hvis du ikke har nesesuger allerede vil jeg anbefale deg å kjøpe sånn ballong til å skylle øret med istedenfor. Den er MYE bedre til å fjerne slim, da det blir større vakuum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, flickan! :klemmer:

Har ikke nesesuger, og ser egentlig ikke helt behovet heller. Hun er "flink" til å snyte seg, de små puster jo stort sett gjennom nesen og om jeg holder for det ene neseboret kommer snuen i rakettfart ut det andre. Jeg har kjøpt saltvannsoppløsning til å vaske navlen med (gidder ikke koke vann slik helsesøster anbefaler... :sjenert), og spruter det i nesen. Det løser godt opp, både i nesen og i halsen virker det som.

Var redd det skulle bli dårlig med søvn i natt siden hun var så tett, men etter å ha skylt nesen og lagt et håndkle under madrassen for å få hodet litt opp sov hun som en sten. Hørte ikke noe surklelyder hele natta, og sov i hele 6 timer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke soveskinn, så hadde ikke jeg heller gort noe annet enn å vaske det.

Hun må ha god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff...ikke noe moro når de små blir syke :(

Morsmelk løser godt opp har jeg merket...lillegutt får stadig litt melk i nesa når han spiser og da kommer det ofte litt snørr :fnise:

Håper lillemor kommer seg kjapt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde med oppkast i dag. Senga som fikk unngjelde denne gangen. Hadde heldivis hatt på tisselaken, så det var bare laken, tisselaken og sengekant som måtte i maskinen. Dyna berga også.

Tror hun begynner å miste stemmen også nå... Får ta en telefon til legen og høre om det er på tide med en titt. Men jeg tror jo ikke det er noe de kan gjøre så lenge hun får i seg mat og ikke har feber.

På den litt mer positive siden, så kan jeg rapportere om at det er i underkant at 4 kg igjen til vekta jeg hadde før jeg ble gravid! Og magen er omtrent tilbake til "flatheten" den hadde. Litt større i omkrets både her og der, men. Håper vektnedgangen fortsetter litt forbi startvekta. Hadde ikke gjort noe å gå ned til der jeg var før føste graviditet, dvs 10 kg ned fra hvor eg er nå.

Uff, så overfladisk siste avsnitt virket i forhold til Minis sykdom... :sjenert: Men det må da være lov med to tanker i hodet på en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov med to tanker på en gang, ja. ;)

Mini får ha fortsatt god bedring. Vi ble vekket av en gutt som begynner å bli skikkelig forkjøla (igjen). Slimete og sår i halsen, stakkar. Ikke det at det påvirker han noe særlig, sånn ellers da, og det er omtrent det eneste vi har hatt av sykdom. Luftveisinfeksjoner, så vi har vært heldige sånn sett. Lurer på hvordan dette vil påvirke lillebror da. Regner nesten med at lillebror får utfordret sitt immunsystem MYE tidligere, siden storebror går i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig at vekten er på vei tilbake :strix: Mangler noen kilo her ennå også, men fikk faktisk på meg favorittbuksen min i går...dog litt strammere, men fikk lukket knappen :fnise:

God bedring til lillemor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Saeria og Lucky! :klemmer:

Mini er mindre snørrete, men hoster minst like ille. Var em tur på legevakten i går, og de mente (som meg) at så lenge hun ikke hadde høy feber, ikke viser tegn på uttørring og ikke surkler i brystet, så er det bare ta tiden til hjelp. De regnet med det var en virusinfeksjon, siden Vesla også hadde det forrige uke.

Synes kanskje det var litt voldsomt å troppe opp på legevakten, men fastlegen (eller rettere sagt fastlegens vikar) hadde ikke tid før et stykke uti april... Og da jeg ringte bare for å høre hva som burde trigge et legebesøk med så små, ville de absolutt ha oss inn til kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med ett besøk for mye...Vi har vært et par ganger både på legevakten og barneklinikklegevakten med G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Mini! :)

Kjekt å høre at gravidkiloene forsvinner. Så fort det har gått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...