Gå til innhold

Veksthuset II


Klematis

Anbefalte innlegg

Takk Aurelia :klemmer:

Har vært hos legen og vi hørte faktisk hjertelyd! Så det var jo bra. Har heller ikke sedt noe rødt siden i natt. Så foreløpig er det hvertfall liv. Får bare ikke håpe det er noe som kommer til å utvikle seg...

Har fått henvisning til gynekolog, men må selv finne en og bestille time. Lettere sagt enn gjort... Telefontidene er jo helt horrible! Har gitt opp for dagen uten å komme gjennom til en eneste en. Får begynne i morgen kl. 9, da virker det som en del kanskje har tenkt å ta telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så har jeg forresten blitt sykemeldt ut neste uke med beskjed om å ikke anstrenge meg eller løfte noe tungt. Får ikke engang løfte Vesla... :tristbla: Stakkar, er litt redd hun skal føle seg oversett... Får håpe det ikke er en restriksjon som vil dra ut i tid, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt dere fikk høre hjertelyden :) Er nok bare en helt uskyldig blødning da skal du se....men skjønner godt at du er redd :klemmer: Jeg hadde vært død :fnise:

Du får legge opp til gulv og sofakos med vesla, så får vi håpe du får lov å løfte henne litt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra at du fikk komme inn og høre hjertelyden! :klemmer: Begynte å bli sikkelig bekymret når jeg leste i terminklubben. Håper det var en uskyldig blødning!

Veldig kjedelig å ikke få løfte på vesla. Men som Lucky sier er det bare å komme seg ned på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky og Missiw :klemmer:

Går fint å leke på gulvet eller sitte i sofaen å lese bok. Problemet er heller de daglige gjøremål som ofte krever løft for å få utført. I teorien kunne jeg sikkert klart det meste uten løft, men ikke alltid like lett med en trassig liten jente ;)

Må innrømme at jeg allerede har løftet bittelitt to ganger... :sjenert: Ene gangen nektet hun å skifte bleie på gulvet og skulle absolutt opp på stellebordet. Og så ville hun absoultt ikke gå selv ned trappen. Da tok jeg henne på ryggen, ser for meg at det gir mindre belastning på magen. Heldigvis veier hun ikke mer enn 10 kg, så hun er jo ikke blytung akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veeeldig godt til trassen! :eeeh: Jeg prøver og prøver å være flink mtp bekkenløsning og vond rygg, men noen ganger må jeg bare jukse. Ellers tror jeg aldri vi kommer oss i vei på morgenen. Og noen ganger passer det bare ikke med et raserianfall. :sjenert:

Du får være så flink som du bare får til da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blør igjen nå... Og har generelt mensenfølelse. Ikke direkte vondt, men litt krampeaktig. :tristbla:

Brått ikke like positiv lenger... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at blødningen stoppet over natten igjen. Men nå har jeg ganske vondt i magen. Eller, ikke veldig vondt, men sånn mensenvondt som ikke er så ille for meg. Men så var ikke åpningsriene når jeg fødte heller så ille, så vet ikke om livmora mi bare har litt lite nerver?

Men har også fått diarè, så smertene kan komme derfra også. Ikke lett å si...

Da har jeg sjekka alle gynekologene i Bergen. Kun to som har oppe på fredager, og de er begge fulle. Både i dag og hele neste uke.

Så da gjenstår det å prøve KK som ikke har åpnet enda. Har liten tro på at de vil ta meg inn, må jeg innrømme :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen jeg snakka med på KK var forsåvidt blid hun, men jeg hadde visst ringt feil UL-lab. Måtte ringe poliklinikken, og de åpner visst ikke før 10. Så da er det bare å vente litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var det selvfølgelig også fullt... Fikk beskjed om å ringe igjen etter ett. Da kunne jeg få snakke med lege. Vel, hjelper jo i grunn ikke så mye...

Men det er jo ikke noe fare for mitt liv og helse, og det er vel lite annet enn å be meg ta det med ro (som jeg jo gjør) de kan gjøre, så jeg avventer litt. Men kan de ikke sette opp en time til meg på sykehuset senest på mandag så blir det nok en privat UL. Selv om det irriterer meg grenseløst at jeg ikke får det tilbudet jeg føler jeg har krav på gjennom det offentlige.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ekkelt å oppleve dette Klematis. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort om jeg var deg, skjønner godt at det virker håpløst å bare sitte å vente. Men, så er det jo en gang slik at det ikke er stort annet å gjøre. Kanskje du kan leie deg noen filmer, kjøpe noe godis og prøve å slappe av? Lettere sagt, enn gjort. Jeg håper du kommer til UL snart.

Lurer foresten på hva som hadde skjedd om du bare hadde dukket opp på legevakt/sykehus, om du hadde fått UL da. Bare en tanke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg dukket opp med store smerter og blodet fossende hadde de nok hevet meg i en ambulanse og kjørt meg inn til sykehuset for UL. Men nå er jo ikke situasjonen slik, og jeg har ikke lyst til å måtte lyve for å få behandlingen jeg synes jeg burde på...

Det går egentlig fint, altså. Jeg er ikke så ekstremt bekymra. Og vet også at jeg overlever helt fint om vi mister. Eneste er at jeg er litt "redd" for å bli gravid igjen etter episoden med drypp/migrene. Men det er jo ikke noe alternativ å ikke få flere barn heller, så er jo bare å hoppe i det om det skulle komme til det.

Og så føles det så utrolig bortkasta å ha vært så dårlig de siste ukene hvis det ikke blir noe baby utav det! ;)

Det er jo lite de kan gjøre fra eller til uansett om jeg får en UL. Ærlig talt så ønsker jeg UL aller mest for å se om dersom det ER noe galt, om det har noen sammenheng med dryppet/migrenen jeg opplevde. Blodpropp i morkaka f.eks. Men det er kanskje usannsynlig siden jeg blør samtidig som jeg jo har hørt hjertelyd? Ville kanskje trodd at om det ble en blodpropp så ville kanskje forsteret først dødd før det begynte å blø? Glemte jo å nevne dette når jeg ringte sykehuset, får si det når jeg ringer igjen om en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er klart at det føles ubehagelig å lyve og det oppfordrer jeg jo ikke til. Noen ganger tenker jeg bare at de som ikke har denne sperren får hjelp tidligere..

Det er fint å høre at du tar dette med godt mot. Jeg hadde nok ikke vært så rolig. Det er beundringsverdig av deg! Jeg krysser likevel fingrene for at alt er fint med den lille, og at dette kun er begynnelsen på den tolmodighetsprøven det jo er å være både gravid og mamma :) Det vet jo du mer om enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg husket å nevne drypp/migrene-episoden fikk jeg beskjed om å komme på sykehuset med en gang. Så nå har jeg vært på UL, og alt ser fint ut! :strix:

Han kunne ikke se hva som forårsaket blødningen, men tippet vel at det kunne ha noe med arret på livmorhalsen etter den revnet under fødselen av Vesla. Godt det, men betyr vel at det antagelig kommer til å blø mer...

Han var egentlig mest opptatt av å bevise at jeg tok feil når jeg sier at jeg hadde EL på CD18 (og har fått satt termin utifra det). Og han klarte visst å måle meg til 2 dager bak det jeg sier selv og insisterte på å oppdatere på helsekortet. Jeg kommer til å forholde meg til min termin inntil ordinær UL uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, alt ser fint ut! Er visst snakk om å ta hver dag i graviditet, og nyte de gode stundene. Husk det kan være vanlig å blø også... ønsker deg en avslappa og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra, alt ser fint ut! Er visst snakk om å ta hver dag i graviditet, og nyte de gode stundene. Husk det kan være vanlig å blø også... ønsker deg en avslappa og god helg!

Takk for det! Ja, nå skal det slappes av en hel uke :) Krysser fingrene for at det ikke kommer flere blødninger nå.

Så godt at du fikk komme inn og at alt ser fint ut :strix:

Har sendt mange tanker din vei i dag :klemmer:

Må innrømme at jeg er glad det er meg og ikke deg som blør! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er glad det er meg og ikke deg som blør! :klemmer:

Søta :kyss2: Virker jo som om du takler dette veldig fint, hadde det vært meg derimot...hadde jeg vært død nå tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piuh, så fint at du fikk komme inn på en sjekk, Klematis. Det hadde ikke vært god-følelsen å gå inn i helga med blødninger og magevondt. Kjempefint at alt ser bra ut, og at de kanskje har forklaringen på hvorfor du blør.

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for noen dager du har hatt! Og for et styr det skal være for å få en undersøkelse! :kjefte:

Fikk litt samme behandling når jeg hadde en blødning med snuppa. Fikk bare et skuldertrekk og beskjed om hvis det var på vei å gå galt så gjorde det uansett om jeg fikk UL eller ikke. Er ikke snakk om å trøste en bekymret førstegangs, nei. Men jeg satt på sykehuset hele dagen og til slutt var det en lege som forbarmet seg over meg.

Håper at du slipper mere stress, sykdom og blødninger nå, og kan begynne å nyte svangerskapet framover! :klemmer: God helg, Klematis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...