Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)

Mokkon83

Anbefalte innlegg

sliiiiitsom dag i dag...

Mannen har kjøpt en bil til (en som han skal selge igjen og tjene penger på, røverkjøp!) og jeg måtte kjøre han så han fikk hentet den. H sovnet i bilen,da var klokka halv tolv-tolv...hun sov i ca 20min, og da vi kom hjem sutret hun til klokka halv fire... prøvde å legge henne ut, ha henne i manducaen (da tok hun heeelt av)

fikk ut litt luft, jeg har ikke drukket ammete før nå nettopp... må fortsette med morrakoppen ja...! hun sovnet tilslutt i vogna ute, måtte bare la henne gråte... :sjenert:

fikk vasket kjøleskapet mellom gråtetoktene...så fikk iallefall gjort noe i dag.. :)

Mannen er borte, venter han hjem hvert øyeblikk :)

Fikk brev fra helsestasjonen i dag, meldte oss på samlivskurs for over to mnd siden! fikk plass nå, men det var over to kvelder kl 18-21 :sjokkert: det er jo helt teit... vi har ikke mulighet for barnevakt.... hun sa de kunne få noen til å se etter henne der, men det går jo ikke... må jo få lagt henne i senga si, blir jo helt på styr om vi ikke er hjemme før kl halv ti på kvelden... takket nei til kurset,men ba om å få kursheftet tilsendt. sette meg ned sammen med Mannen og lese det. Tvinge han om nødvendig...! :fnise:

Går fremdeles veldig bra her! Jeg blir litt oversliten og slem til tider, hormonene tar helt over... men er snar å unnskylde meg, så det går greit...

nå ligger H på matta si og kikker på tv :fnise: hun er utrolig interessert i omverdenen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra i kveld til i morgen får vi besøk av brodern og datteren hans på 4 år :)

Blir koselig å se dem, 1 mnd siden sist! tida flyr! :)

gruer meg litt pga hunden, jeg blir veldig sliten når det blir så styr... men vi får bare gjøre det beste ut av det... Jenta er redd hunden, men det er ikke så rart. Han blir ganske så voldsom når folk kommer på besøk,og spesielt når han ikke får lov til å hilse uten å bli holdt... Hun hyler og gråter når hunden kommer, så dette kan bli spennende... :sjenert:

Gleder meg veldig til i morgen, for da skal vi på lovlig plommeslang!! Mannen forhørte seg på fb om noen hadde frukttrær! skal finne oppskrifter på div med plommer :) prøve meg på eplekake i kveld :)

H sover ute i vogna, hun har sovet i 1,5t snart :sjokkert: så jeg tipper hun våkner snart!

Samme natt i natt som de tre siste nettene :) Legger henne litt senere nå enn før, begynner leggerutinen kl 19 istedet for kl 18, legger henne i senga ca klokka 20. Hun plundrer for seg selv og sover kort tid etterpå :rodmer: ammer ca kl 02 og 04. I morges lå hun og plundret for seg selv lenge i senga! vi sto opp i halv ti tida :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si H har knekt sovekoden i vogna! :jepp:

Ble det mye plommer på dere? Hva skal dere bruke dem til? Jeg vet liksom ikke helt hva man kan gjøre med plommer, bortsett fra å spise dem som de er.. ;) Vi har jo masse plommer i hagen, men jeg prøver å være litt forsiktig for at ikke S skal få vondt i magen.

Kos deg masse med besøk denne uka! Og bare si ifra hvis det er noe du trenger hjelp til i forbindelse med dåpen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plommer er digg, men synes det skulle vært annerledes skall/skinn. :sjenert: Vet det er sært, men får helt grøsninger når jeg tygger gjennom skallet. :redd:

Plommesyltetøy er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommesyltetøyet ble kjempegodt :)

koser meg med besøk av mamma :rodmer: hun er så flink med H! skulle ønske hun bodde her!!!

vi var på helsestasjonen og veide henne i dag :)

hun er 4910kg og 59,5cm :)

i morgen skal vi på IKEA!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så rart at H og S er like gamle! De må virkelig befinne seg i hver sin ende av skalaen når det kommer til størrelse! :ler:

Kos deg videre med mammabesøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dåpsdagen til lille H! :rodmer: Været kunne visst vært bedre, men jeg håper dere får en finfin dag likevel! Håper du ble ferdig med alt du skulle gjøre, så du kan senke skuldrene og bare kose deg i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for det Mazilla! :)

er så utrolig sosial for tiden så har jammen meg ikke tid til å skrive her for øyeblikket! plutselig er det leggetid for meg her...! og jeg har ikke fått ryddet alt jeg hadde tenkt... hoper seg fort opp med ting... :daane: etter ei uke med besøk og forberedelser så ligger ting overalt... skjønner faktisk litt bedre nå at folk havner i en vond sirkel hvor de flytter på rotet... tilslutt er de fanget i sitt eget rot...

Hatt en utrolig koselig dag i dag! skikkelig koselig kafètur med Mazilla og tre andre herlige damer med babyer! utrolig skjønne de var der de lå på gulvet sammen :rodmer:

gleder meg allerede til vi skal på babykino tirsdag i neste uke :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare få ut litt frustrasjon...

er så innmari lei av svigers for tiden :daane:

for det første så var svigerfar helt utrolig uhøflig i barnedåpen... han var sur mot meg og alle andre for den saks skyld... han og Mannen er litt uenige ang businessgreier, men han klarer ikke se forbi jobben og legge sitt ego til side.. Mannen prøvde å hilse på han og gi han en klem da vi ankom lokalet, men ble dyttet bort. svigerfar satt og skulte på alle gjestene i en stol i gangen, til slutt så gikk han og la seg til å sove i bilen... :sjokkert:

tror faktisk han bare spiste litt av koldtbordet før han gikk ut. sa ikke hadet da de reiste engang... skuffet...

svigermor er et kapittel for seg selv... hun gnålte til Mannen ang det fotoalbumet jeg lagde, at det var flere bilder av min familie... Mannen ble også overrasket, han telte bildene :fnise: ett mer av de i min familie. nå skal det jo sant sies at det var min familie som gadd å ta bilder, de som var av svigers var ikke egnet for trykk... hun har også sagt til Mannen at hun syntes jeg bare brydde meg om min egen familie under dåpen... jeg følte at jeg gikk rundt og pratet med alle jeg da... mest svinset rundt og organiserte.. kjolen min røyk i glidelåsen, svigermor sa cirka 20 ganger at hun OFRET sikkerhetsnålen sin til meg. poengterte at hun OFRET noe for meg.... herregud jeg blir så sliten av dem...

Mannen har SÅ lyst til å gå på konsert til lørdag, så jeg sa at jeg ble med... han ville ikke gå uten. svigermor skal passe H. Hun sover jo uansett så det er jo greit. håper bare hun ikke blir her så alt for lenge. virkelig energitappende personlighet. synd at det er sånn.. vet jeg bør jobbe med tankene mine for H sin skyld. derfor sender jeg bilder til henne av H og er hyggelig...

de har stilt så utrolig lite opp for oss og H, så nå når hun endelig kommer for å se henne så må jeg bare prøve å ikke la energien min blir tappet av henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, skjønner at du reagerer!! :hakeslepp: På både svigermor og svigerfar! Huff, for en oppførsel... Min svigermormor hang seg forresten opp i at det kom flere fra min familie enn mannens i bryllupsfesten vår, hun mente at vi burde bedt like mange. Ikke akkurat min feil at de er 7 stk i sin nærmeste familie, mens vi er 15 eller noe deromkring. Men da sa tilogmed svigermor fra! (Hun kan være litt spesiell hun også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, skjønner at du reagerer!! :hakeslepp: På både svigermor og svigerfar! Huff, for en oppførsel... Min svigermormor hang seg forresten opp i at det kom flere fra min familie enn mannens i bryllupsfesten vår, hun mente at vi burde bedt like mange. Ikke akkurat min feil at de er 7 stk i sin nærmeste familie, mens vi er 15 eller noe deromkring. Men da sa tilogmed svigermor fra! (Hun kan være litt spesiell hun også...)

de er veldig spesielle og Mannen sier det selv også....

godt det ikke bare er meg som har svigermonster.... heldigvis har vi ikke så innmari mye kontakt, men nok til at jeg blir irritert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt problemer med dataen her i gården.. :)

merker at jeg ikke har savnet kg så innmari egentlig... :sjenert:

de få som jeg skriver med har jeg også på facebook,selv om en ikke blir så personlig der som her inne... tror nok jeg kommer til å heller følge med på dere og heller skrive her avogtil :)

det siste som har skjedd her i gården:

vi var ute og spiste forrige lørdag, svigermor satt barnevakt. vi kom hjem halv tolv, da satt hun og ga henne mat på sengekanten :) hun drakk 130ml og enda ville hun ha mer!! :sjokkert:

veldig behagelig å komme seg ut på date :rodmer:

det som var mindre hyggelig var at Mannen og svigermor satt seg til nede i kjelleren, der satt de og drakk til klokka seks :sjokkert: ingen av dem kunne holde H før klokka var over 16 dagen etterpå... det syns jeg var skuffende.. men nå er det som regel skuffelser fra hans familie, så veldig sjokka er jeg ikke...

hun skal sitte barnevakt på formiddagen nå til fredag... vi skal i begravelse :( helt uvirkelig, en veldig ung gutt som har valgt å forlate livet... helt grusomt.. :trist:

i kveld var vi på siste babysvømming kurset, veldig koselig! har litt til å ta et kurs til, men et annet sted... :)

H koste seg stort i vannet når Mannen var med, jeg også! :)

på det andre kurset får vi begge være med :)

i morgen skal H og jeg på babybesøk, se babyen til ei venninne for første gang! hun ble født mens vi var på ferie i nord, 5 uker før tida!

ellers så fikk H vaksine på mandag :)

Mannen har solgt atv sin, så vi tenkte skaffe oss campingvogn. MEN nå ser det ut som vi heller kjøper oss sydentur i jula :fnise:

Familien min har ikke anledning til å møtes... Nevnte at vi kunne jo feiret med noen i hans familie,men da sa Mannen : men vi skal jo ha det koselig :fnise: synd, men sant! det går greit noen timer, men virker som de MÅ ha alkohol for å fungere... Mannen har vært veldig annerledes mtp drikking nå (bortsett fra den kula forrige helg....) derfor så ser jeg litt annerledes på det å reise bort i jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig med hjemme-alene helg, men jammen meg litt kjedelig også...

trøtt som en strømpe etter sjauen i dag! har holdt på ute, brukte kantklipperen inne i hundegården (når hunden omtrent forsvinner i buskaset så er det på tide :sjenert: ) , ryddet opp div utenfor huset, spylt litt utenfor,steamet alle gulvene, vasket 4 maskiner med tøy! phew...

nå er endelig vorspielet til leieboeren over så jeg kan legge meg... soveromsvinduet vårt er åpent, og de har stått ute på verandaen og hoiet... :daane:

mandag skal jeg til spesialist for øret som jeg har susing i! spent på om det er noe som kan fikses på :hoppe:

Mazilla skal se etter H mens jeg er der! utrolig glad for det :) fungerer dårlig med baby med på hørselstest...! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke den beste kombinasjonen det nei.. :fnise: Synd du hadde blingsa, jeg hadde allerede begynt å glede meg til å prøve meg som "tvillingmamma".. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt bidrag til umulig familiehistorier:

I TM sin dåp oppførte svigers seg som vanlig eksemplarisk.

Jeg har fantastiske svigerforeldre.

Mamma derimot....

Hun kom en stund før dåpen med en hjemmelaget, nydelig dåpskjole til TM enda vi hadde sagt lenge at vi skulle bruke den A hadde da han ble døpt.

Vi endte med og bruke den mamma kom med, for som svigermor sa, det er ikke bryet verdt og lage bråk over en kjole.

Sant nok...

Men lua var litt liten så det lo vi av.

Ikke sånn latterliggjøring av mamma, men det så bare litt komisk.

Da middagen var over endte hun opp med og skjelle meg huden full forran ALLE gjestene over at hun var blitt dårlig behandlet og at jeg ikke tenkte på andre enn megselv osv osv....

Da ble min 6 år yngre bror kjempe sur, tok mamma i armen, dro henne ut og fortalte hva han mente om oppførselen hennes.

Familie er fine ting.... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bidrag til umulig familiehistorier:

I TM sin dåp oppførte svigers seg som vanlig eksemplarisk.

Jeg har fantastiske svigerforeldre.

Mamma derimot....

Hun kom en stund før dåpen med en hjemmelaget, nydelig dåpskjole til TM enda vi hadde sagt lenge at vi skulle bruke den A hadde da han ble døpt.

Vi endte med og bruke den mamma kom med, for som svigermor sa, det er ikke bryet verdt og lage bråk over en kjole.

Sant nok...

Men lua var litt liten så det lo vi av.

Ikke sånn latterliggjøring av mamma, men det så bare litt komisk.

Da middagen var over endte hun opp med og skjelle meg huden full forran ALLE gjestene over at hun var blitt dårlig behandlet og at jeg ikke tenkte på andre enn megselv osv osv....

Da ble min 6 år yngre bror kjempe sur, tok mamma i armen, dro henne ut og fortalte hva han mente om oppførselen hennes.

Familie er fine ting.... :ironi:

huff.... man kan ikke velge sin egen familie dessverre... men en kan begrense kontakten for sin egen del..

merker at nå når svigermor har vært her litt så har hun begynt å øke kontakten... som da hun ringte og klagde og styrte... jeg var helt varm og tom etterpå... greit at hun har kontakt med barnebarnet og litt med oss, men å være hennes personlige klagemur har jeg ikke veldig lyst til...

de fleste har noen i familien som er utrolig irriterende... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H har smakt most banan og avokado i dag :fnise:

morsomt å se alle ansiktsuttrykkene!

i morgen blir det trilletur med Mazilla og ei til, og forhåpentligvis kaffe hos Mazilla etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...