Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Her har det skjedd litt!

meeeeget glad for at svigers reiser et annet sted :hoppe:

men vi har blitt ganske syke alle mann! Målte 39,2 i feber på H igår :(

Ringte til legevakten og vi dro ned! Hun hadde forhøyet crp (var det 24 hun sa tro?)

men vi skal gi henne paracet og nesedråper. Legen mente vi trygt kunne dra. Betryggende for oss! Imorges hadde hun ikke feber :)

Men vi reiste ned til legevakten i halv åtte tida på kvelden igår... Hun pleier egentlig være i seng og omtrent sovnet da... Vi var hjemme igjen kl halv elleve :sjokkert:

Da var det TEXAS her... Hun sovnet ikke før nærmere halv ett..

Men nå er vi straks på vei! H er ganske så trøtt, hun pleier å sove mellom 10 og 11... men vogna er pakket i prampacken og hun sovner ikke noe annet sted.. prøvde senga og nå grinda uten hell... Skal gi henne litt mat nå før jeg kler henne for avgang!

To uker med sommer blir deilig! håper Mannen og jeg blir helt frisk snart! snørrete og rar i ørene... har nesedråper med til alle sammen.. :)

GOD JUL!! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

GODT NYTTÅR!!!

Det var kjempekoselig å være på ferie! Men vi er utrolig slitne!

H sov dårlig, de verste nettene våknet hun 8 ganger :sjokkert:

Var nok fordi vi sov på samme rom! neste gang blir det ei leilighet med to soverom....! og vi skal reise sammen med noen :)

Mannen var ute bare tre ganger og var tidlig oppe morgenen etter :)

Vi spiste god mat, trillet turer og koste oss!

Ble bare 2 ganger i bassenget, vi fant ut at stranden ikke var noe for oss på dette tidspunktet :fnise:

Ellers så sjarmerte H ALLE som kom i nærheten, utrolig fascinerende :) Flyreisene gikk kjempefint! :)

Men det var ufattelig deilig å komme hjem!! Sove i sin egen seng, drikke vann fra springen, dusje i vann som ikke lukter klor,mulighetene vi her (grind, vippestol,gyngestolen,matstolen,gulvet osv) vi leide en ikea spisestol som vi ikke hadde klart oss uten! men turte ikke ha henne så mye på det iskalde flisgulvet. og stua var i 1 etg,og soverom i kjeller.var farlige gelender mellom hvor hun kunne falt ned...

været var deilig! skal absolutt reise dit igjen!! men vi vil reise sammen med noen :)

imorgen skal vi i bassenget!! gleder oss!! :hoppe:

Jeg skal til fysioterapeuten på formiddagen, og skal avgårde å få meg treningskort på spenst :)

vi skal snart på kontroll på helsestasjonen, H har fått tanna ordentlig opp og hun sitter alene på gulvet!! :)

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trått med skriverier for tiden! Har prøvd å skrive et par ganger, men så har det kommet opp noen feilmeldinger så jeg ga opp :fnise:

Siden sist så har det jo selvfølgelig vært drama med svigers! Man kan jo ikke starte året uten det... :daane:

Har fått svar på biopsien jeg tok før jul... celleforandringer grad 2, så jeg har allerede fått time til dagkirurgi på sykehuset...

16 januar... kan ikke bade på 4 uker :frown:

Har jo leid et varmtvannsbasseng hvor jeg må være tilstede, så da blir det å sitte på kanten og hjelpe til så alle er ferdige til klokka 17 :)

Vi var ferdige 2 minutter over fem forrige gang, og de som kom etterpå var helt ville... kjeftet oss huden full... pensjonister... hadde det vært jeg som kom etterpå så hadde jeg jo bare gått inn i garderoben og begynt å gjøre meg klar.. vanskelige folk!

Fikk en trist beskjed fra mi søster i forrige uke.. Hun og mannen gikk fra hverandre i jula...de har en sønn på 15mnd.. det er utrolig trist! H og jeg reiser bort dit på torsdag-søndag. Mannen hennes reiser bort hele uka...

Jeg fikk mensen igjen på torsdag... Må nesten være det, blør helt utrolig lite.. men det kan kanskje ha noe med hormonspiralen å gjøre? Håper de ikke må ta den ut når jeg skal opereres... Er så utrolig lei å måtte gjennom vonde ting der nede..

Men godt de oppdaget celleforandringene da.. Anbefaler alle å ta celleprøve, heller dagkirurgi enn å få kreft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med søstera di.. :tristbla: Kom det helt uventet på for dere som er litt utenforstående? Håper de klarer å finne noen gode ordninger i forhold til sønnen sin. Tenker hun er glad for at du bor såpass nærme at du kan reise bort til henne noen dager! :Nikke:

Celleforandringer? :redd: Skumle greier... Skal du ha narkose eller bare lokalbedøvelse? Jeg bør vel bare få bestilt en time til å ta celleprøve! :sjenert: Kjipt at du ikke kan bade nå som dere omsider er i gang i bassenget! Typisk..! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,det er kjempetrist... Har jo skjønt tidligere at alt ikke var som det skal, men det er jo vanlig når en har fått små.. Trodde det bare var for en periode og at de ville komme seg igjennom det..

Men mannen hennes vil ikke til noe familiekontor, og de har ikke greid å finne ut av det på egenhånd. nå vil han skilles :(

Vi prater en del sammen på tlf og vi skal hjelpe henne med hvitevarer osv. Mannen er veldig flink med økonomi og hva som er lurt å gjøre så han skal prate med henne og gi henne tips :)

Er skummelt med celleforandringer... Jeg er litt redd for å bli syk :(

Ellers så tok vi bunnen på sprinkelsenga helt ned her om dagen :) Ingen protester på det!

Igår kjøpte vi bilstol nr 2! BeSafe izi combi med lilla nydelig trekk i :)

Imorgen skal jeg og ei venninne trene sammen :) Vi tar ungene med på barnepass, håper det går bra og at det er folk der som en tør å stole på :)

Fant en annonse der en får fem dager gratis trening så jeg kan trene gratis helt til fredag :) Nå reiser jeg torsdag da, men skal få utnyttet mandag til onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde H og jeg besøk av to venninner fra ulike "gjenger" vi går med :fnise: Hun ene var ei som jeg ble kjent med på gravidtrening og hun andre jobber jeg med :) Begge har gutter som er født i begynnelsen av april :)

Imorgen skal jeg til venninna mi som er naprapat! gruer meg litt...

Skal ha med H fordi vi skal kjøre rett til søstra mi som bor 45min fra den byen jeg skal til :) Både gleder og gruer meg...

Synes så synd på henne... Hun vil jo at de skal prøve å kjempe for ekteskapet. "Gode og onde dager" tror jeg den mannen hennes må ha glemt...

Heldigvis så er Mannen veldig flink til å se hva som er lurt for henne å gjøre og hvilke forskjellige rettigheter hun har osv. De pratet sammen i nesten en time igår, og hun skrev visst ned punktvis hva hun burde gjøre mtp på flytting,jobb,salg av leilighet,deling av innbo osv. Gode Mannen :rodmer:

Sånn treningsmessig så var hun ene som var her idag og jeg på en utrolig hard treningstime igår ettermiddag.. Er støl OVERALT!

Men gikk tur før frokost sammen med Mannen,H og hunden imorges også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var operasjonen overstått!

Var mindre vondt enn jeg fryktet :)

Samme legen som tok vannet mitt faktisk :fnise:

Kjente godt bedøvelses sprøytene, men deretter ingenting.

Veldig rart å se ned på legen som satt i DEN røykskyen ved underlivet mitt.. Er første gangen jeg har sett noe sånt fra underetasjen... :fnise:

Kan ikke svømme eller bade i badekar på fire uker... :(

Fikk trent på spenst igår med venninne C :) Deilig å være i gang!

Hun vervet meg og fikk et par sko!! jeg fikk bag :) fornøyd med det!

Gleder meg allerede til å trene igjen, men har jo så mye avtaler og planer at jeg må skviiiise det inn... :fnise:

Skal møte barselgruppen idag, til ei venninne som har ei lita babyjente på 1 mnd imorgen. men tenker jeg vil trene før jeg drar dit :) muligens få med meg C å spille squash.

Var veldig koselig å være hos søs, men det er synd i henne :( Mannen hennes er skikkelig frekk og manipulerende...!

Fikk gjort en del ting som måtte gjøres, bedre oversikt over økonomi, ordnet i papirer, pakket klær, kastet klær,skrevet liste over ting som må gjøres, skiftet gardiner og ++ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at operasjonen gikk fint. Kan tenke meg det er godt å ha det overstått :Nikke:

Så flinke dere er som har begynt å trene! Er det veldig mye folk der eller? Det pleier jo å være stappfullt på sånne steder i januar ;) Hvordan er barnepassen forresten? Jeg synes det virker så skummelt å overlate S til totalt fremmede :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at operasjonen gikk fint. Kan tenke meg det er godt å ha det overstått :Nikke:

Så flinke dere er som har begynt å trene! Er det veldig mye folk der eller? Det pleier jo å være stappfullt på sånne steder i januar ;) Hvordan er barnepassen forresten? Jeg synes det virker så skummelt å overlate S til totalt fremmede :sjenert:

Godt i gang med treninga nå ja! Er en del folk der oppe, men ikke plagsomt mye. Har ikke måtte vente på apparatene enda :wink:

C og jeg kjører samme programmet :)

De er flinke på barnepassen, forberedelse på å levere fra seg i barnehagen :) Både H og L virker fornøyde når vi henter dem :) Er jo bare for en time av gangen :)

Skal møtes imorgen kl halv elleve å trene litt før H og jeg skal på besøk til ei venninne :)

Gikk i over 30min hver vei til ei venninne idag også! Jeg er jo supersprek!! :fnise:

Har lastet ned det programmet som Mazilla skriver om også. Skal kikke på det om jeg finner det igjen på datamaskinen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på DAG 1 av 30days shred! :hoppe:

Kjenner meg god og varm nå ja! deilig!!

måtte ta en ufrivillig pause nesten helt mot slutten, da var H sulten. Imorgen blir det grøtspising FØR trening.

Nå skal jeg ha meg litt frokost! Treneren på spenst anbefalte nemlig trening før frokost fordi en da forbrenner mer. noe mer et lager mens en sover :vetikke:

Mannen og jeg kom forresten inn på prating om det å være sexy... Jeg syns han er sexy, det synes han ikke selv. Så nevnte jeg det at det er vel fint å få høre det også, og at det er lenge siden jeg har hørt noe sånt... så sa jeg at han kanskje ikke synes jeg er sexy,og blikket jeg fikk tilbake bekreftet det :(

Jeg har blitt slapp i fisken som han sa... Han sier at det er jo etter fødselen,at han elsker meg osv... men selvbildet er enda dårligere nå... godt jeg har begynt å trene! skjønner jo nå hvorfor han var så gira på det! det er jo sant at jeg ikke er fast, men det er sårt å høre det fordet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Takk :klemmer:

Sannheten er ikke like gøyal nei...

Vi pratet mer sammen igår over et par cider :)

Jeg ble visst fin som jeg var etter fødselen, men for noen mnd siden begynte jeg å ese ut... Han så jeg gomlet i meg masse snop og sjokolade og este ut :fnise: huffameg så fælt for han! HEHE Men han syns både topp og bunn er flott da, er bare den deigete magen som er forandret.. :ler:

Men jeg er glad for at han sa dette, det gir en ekstra motivasjon!

Har holdt kroppen i sjakk hele tiden, har vel spist snop ca hele tiden..men nå har jeg en hormonspiral... muligens en årsak! men nå er det slutt på snoping, utenom lørdag da! men jeg må begrense meg... jeg er som et bunnløst hull når det gjelder godteri!

Idag er jeg på DAG 2 av shreden!!

Og jeg syns faktisk det var lettere enn igår!! :hoppe:

Nå er det frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DAG 4! :)

Var litt ekstra tungt idag... men det var nok fordi Mannen sto opp samtidig som oss (jeg pleier stå opp med H i sju tida, mens han sover til halv ni)

Men jeg er ved godt mot!

Sto akkurat på wii`en, og den viste 0,5kg opp siden søndagen... ligger nå på 64,1kg! Ikke galt det syns jeg :) har ikke noe bestemt mål mtp kilo, men jeg skal ha mindre mage til sommeren :fnise:

Og det er jo kjekt om bmi på wii viser normal! den er nå 25,2 ellerno... tror det er under 25 den skal være :vetikke:

Søsteren min har vært på besøk fra søndag kveld til imorges, hun skal på et ernæringskurs. Vi har en del matallergi og div i familien..

Skreiv akkurat sms til venninne C at jeg venter med bootcamp programmet til jeg er i bedre form. Hvis jeg pusher meg SÅ hardt som jeg har gjort,så kommer treninga til å svinne bort..!

Ellers så sov H hele natta!! :hoppe: fra ca halv åtte-åtte til rett over halv sju :) deilig! står gjerne opp tidlig hvis jeg får sove hele natta! Men Mannen og jeg la oss kl tolv, aaalt for sent.. har begynt en ny serie som heter "grimm" kjempebra!! må lære oss hvordan vi tar opp programmer på tv.. eller rettere sagt, Mannen må lære seg det :fnise:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo helt å skrive at jeg søkte på jobb i forgårs!! :hoppe:

spennende! har fått mail tilbake om at søknaden er mottatt :)

De gir heldigvis beskjed uansett utfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på dag 10 av shreden :hopper:

Gjorde noe sykt lite lurt her om dagen... Tenkte jeg skulle spare noen hundrelapper på å vokse bikinilinja selv med veet-strips..

Det skulle jeg aldri ha gjort... :sjenert:

Er nå full av blåmerker langs bikinilinja... Mannen sa han kunne hjelpe meg, men jeg ble utålmodig og litt for tøff for mitt eget beste.. da jeg hadde fått på stripsen kom jeg plutselig på hvor lite godt det er hos hudpleieren.. så jeg dro litt for sakte.. :daane:

Kommer til å spandere på meg den behandlingen hos hudpleier fra nå av...

Ellers så blør jeg enda etter operasjonen for tre uker siden... Lei... Tror jeg skal ringe ned til sykehuset imorgen og høre om det er normalt.. syns de sa ei uke, så datt skorpen av og det kom til å blø et par dager til.. men nå har det blødd litt hver dag i to uker og litt mer den siste uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...