Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kanskje Mazilla kan komme hit på spa? :fnise:

så kan Mannen og han godeste sitte inne med jentene og spille xbox eller noe :ler: og damene koser seg med et glass champagne i spabadet :wink:

Count me in!! :nigo:

H har fått DEN kvisa på haken... :sjokkert:

Sånn ordentlig kvise-kvise liksom? Sært! Forhåpentligvis forsvinner den like fort som den kom.. Huden til disse småtrolla gror jo i rakettfart.. ;)

Så bra at det går så fint med deg og mannen for tida! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den kvisen er helt lik slike som jeg får... gule sprekkeferdige hersligheter... :fnise:

moro å se på H! Mannen har kjøpt en sånn stol som dere har (fisherprice fish-et eller annet..) kjøpte den bruks for bare 350kr! synes ikke at den er brukt en gang, veldig greit at en kan vaske trekket :)

Men syns den laveste hastigheten er så rask... tør ikke tenke på hvordan nr 8 må være :sjokkert: Musikken stoppet litt isted før neste sang og hun var allerede klar til å grine :fnise:

Er i gang med pakkingen til ferien nå!! Mye forskjellig en må huske på... :daane: Laderen til babycall,mobil og videokamera er allerede pakket!

Har H sitt tøy igjen å pakke... Skal pakke vogna inn i prampacken i morgen :) håper jeg får plass til lekematta hennes,hun eeeeelsker å ligge der! evt så tar jeg bare med matta uten stengene... Men tror kanskje jeg får pakket den ned i prampacken... :vetikke:

Var veldig koselig å sitte i boblebadet i går, tok meg ei lita budweiser (glad jeg ikke tok ei til fordi H skulle plutselig ha mat kl tolv, det pleier hun ikke.. uforutsigbart...)

Føltes litt som i gamledager (merk:for 5 år siden) da vi akkurat hadde flyttet inn og brukte boblebadet mye :rodmer:

Kjente at litt av de gamle følelsene kom tilbake, spesielt da vi kysset i nesten 5 minutter! :hakeslepp: DET har ikke skjedd på mange år.... :sjenert:

Dessverre så er det ikke noe :sengekos: for tiden ettersom spiralen min tydeligvis har tenkt seg ut derifra... (ikke det at vi noen gang har "gjort det" i boblebadet altså! det er FY-FY!) :fnise:

Har time til gynekolog i morgen, først er det helsestasjonen! Spent på hva H veier nå :rodmer:

Ble ganske fin den pakken til niesen min fra mamma! hadde ikke nok papir så jeg pakket inn i gråpapir og malte med fingermaling :fnise: moro!!

Tror jammen meg jeg skal leke litt med malingen selv jeg! er jo 3 år til H kan bruke den!

Nå skal jeg prøve å få fikset meg litt her mens H leker på lekematta si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hastigheter? Tror nok dere må ha kjøpt en mer avansert vippestol enn den vi har, for noe sånt har ikke vår! :fnise: Den har riktignok noe vibrering, men den har vi aldri prøvd. Kjekt at dere fikk tak i en da, også så billig! :tommelopp:

Trodde det var i morgen dere skulle reise jeg, men det er til tirsdag? Håper du rekker å få gjort alt du skal ordne før dere drar, og at du får plass til alt du vil pakke med deg! :fnise:

Lykke til på helsestasjonen! Og hos gynekologen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

og DER var Mokkon og Baby H back in town!

Endelig et minutt ledig til KG :hoppe: Mammas pc er 12 år gammel :daane: så det sier seg selv at internettbruken ble kraftig begrenset... sovnet nesten ved tastaturet... :fnise:

Søs og jeg kom i går ettermiddag, slitne men meget fornøyd med årets husmorferie (eller kan jo ikke kalles det ettersom småenglene var med oss...)

det var utrolig herlig å være hos mamma! sov SÅ godt!!

veldig deilig å savne Mannen også :rodmer:

Flyturene gikk over all forventning! H sov godt :) ammet både ved takeoff og landing, bortsett fra på siste flyet... da kom flyvertinnen og sa at det ikke var lov å amme! :sjokkert: H skreik på den landingen... sikkert vondt for henne... :sjenert:

Søs lå over til i dag, har vært på barnas hus hvor hun kjøpte større bilstol til lillegutt! knallfin var den! bakovervendt selvfølgelig, og hun er så heldig å ha isofix i bilen! jeg kjøpte fruktnett til H, som jeg skal bruke senere :) fikk hentet dåpskjolen på renseriet, alle flekkene var borte :hoppe: tror H kommer til å svømme i den kjolen... godt vi har ventet ganske lenge med dåpen..kunne ventet noen mnd til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen! Gleder meg til å høre mer om hvordan dere har hatt det! :)

Ikke lov å amme? Merkelig.. Da vi reiste sa flyvertinna at jeg burde amme ved takeoff og landing... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! Hvor lenge var dere borte? Føles som en evighet :fnise: Ikke lov å amme :overrasket: Var det fordi hun måtte ha på beltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake!

Ser på FB at vi har en fellesvenn bosatt i nord.

Hvordan kjenner du henne?

Jeg kjenner henne fra tida vi gikk på folkehøgskole sammen!

Morsomt sammentreff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fantastisk deilig å komme hjem til sitt eget element :)

Følte også at vi har vært borte leeeenge! 15 dager ble det :)

Mannen sa at vi ikke får være så lenge borte fra han igjen,savnet oss begge veldig mye :rodmer: Han vil heller ikke til syden igjen uten meg :)

Aner ikke hvorfor vi ikke fikk amme... men jeg skal sjekke det ut!

Vi har veldig lyst til å få oss en sydentur i vinter! Det er visst en del rimelige reiser før jul, evt etter jul. Men reiser ikke med mindre vi får med oss noen andre med barn... :)Føler det er en trygghet pluss at da kan Mannen og jeg kanskje få oss en romantisk kveld ute sammen alene på restaurant, og det samme får de vi reiser med :)

MarianneE: jeg sendte en pm på fb, var så enkelt å gå inn der :)

Har hatt en fantastisk dag med Mannen i dag! Han drikker fredagene, men går mye bedre for meg nå enn tidligere... jeg velger å se på det positive... at jeg får ei natt for meg selv alene i senga, han er mer villig til å være med ut nå og vi har jo lørdag og søndag sammen nå selv om han drikker fredag :)

Han tok initiativet til at vi skulle avgårde på et arrangement i dag! :sjokkert: vi var der borte i timesvis! spiste kinamat, jeg kjøpte joggesko til 350kr!, fikk meg ullvotter og vi fikk bestilt service til varmepumpene :) Mannen har vært avgårde og leid film som vi skal se når han er tilbake fra gåtur med hunden :)

H sovnet for snart en halvtime siden :)

Igår satt Mannen og jeg sammen i boblebadet :rodmer: drakk en iskald budweiser og koste meg! pumpet ut 120ml før jeg drakk den... H våknet akkurat idet vi skulle opp så det passet jo bra...kl 23 ca.. :) hun spiste ALT!! matet henne igjen i fem tida, kl sju ville hun opp... men jeg la henne til brystet og sovnet... :fnise: vi sto opp klokka ti i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt syk :(

skikkelig snørrete... nyser og det renner... håper jeg blir bedre til jeg skal til frisøren i morgen! har bestilt meg time hos samme lærlingen som sist, få noen flere lyse striper :)

H hadde ei rar natt i natt... skreik og ville ha mat i tolv tida, men var tydeligvis bare suttebehov... hun spiste ikke, det syntes på brystskjoldet... kjedelig at hun ikke tar smokken :sjenert: fikk henne til å ta en type tidligere, men den vil hun ikke ha lengre... skal se på apoteket om de har en annen type.. :)

i fire tida var hun klar for å stå opp :sjokkert: strevde lenge med å få henne til å spise, det ville hun ikke... skiftet bleie... og tilslutt sovnet hun inntil meg... jeg blir sliten i ryggen av å ligge så anstregt så kan trygt si jeg er sliten i dag i tillegg til forkjølelsen... fikk meg en halvtimes lur på sofaen :)

hun var skikkelig grinete isted mens jeg lagde middag... Mannen syntes hun virket skikkelig trøtt og nå sover hun i vogna ute på terassen :rodmer: Mannen :rodmer:

Har hatt samme rutine på henne hele tiden, hun vil rett og slett ikke sove om dagen, og er blir og fornøyd... men nå har tingene endret seg!

Nå er det straks middag! prøver kylling barbeque som bakes i pose i ovnen :sulten: med ris til :) håper det er litt sterkt så jeg smaker noe :fnise:

har fått pumpet ut en del melk til i morgen, så slipper jeg å bekymre meg for at hun ikke får i seg nok mat mens jeg er hos frisøren :)

Nå skal jeg sette meg ned og skrive liste over årets julegaver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har blitt skikkelig tett og snørrete jeg og, og det er skikkelig tungt... Håper det går fort over!

Skal vi prøve å treffes en dag til uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, har blitt skikkelig tett og snørrete jeg og, og det er skikkelig tungt... Håper det går fort over!

Skal vi prøve å treffes en dag til uka? :)

huff, kjedelig for oss begge :(

satser på at det går fort over!

vil gjerne treffes! neste uke har jeg besøk av mamma fra mandag av og frem til barndåpen :) men denne uka har jeg mulighet :) skulle gjerne hatt noen tips mtp barndåpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veldig fornøyd med håret nå! føler jeg har funnet tilbake til meg selv :fnise: deilig å være blond igjen! :hoppe:

H sov en lur ute i vogna i dag også!! samme som i går, over 1 time :)

Hun har begynt å være mer våken på natta nå... i morges klokka fem var hun klar for å starte dagen... :daane: gråt og gråt... skiftet bleien unødig, prøvde å gi henne pupp, ingenting funket...helt til jeg la henne sammen med oss i senga, DA var hun fornøyd og kunne ligge et par timer til... JEG derimot sover ikke spesielt godt når jeg ligger ved siden av henne... :Gjesp:

nå skal jeg prøve å lage fotobok fra ferien :) søsteren min og jeg lager sammen, moro! hun logger seg inn på min profil og endrer det hun syns skulle endres osv :)

har vasket hus til den store gullmedaljen i dag! Mannen kjøpte en utrolig bra steamer, så jeg har steamet både gulv og matter :) tenkte ta badekaret og dusjen en annen dag :) kan ta vinduer og klær også med den! :rodmer:

er fremdeles snørrete... håper det går over til babysvømming på onsdag! håper jeg har en bikini som passer... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med vellykket frisørbesøk :nigo:

Jeg har en rabattkode til fotobok, hvis du vil ha. Den fulgte med Foreldre&Barn. Det er Foto Knudsen, og koden er FB300. Tror den gir 300 kr i avslag på fotobok :tommelopp: Må brukes innen 30.09.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakte forresten glutenfritt brød i går! var tom for frossenbrød... ble SÅ fornøyd! brukte 1 pk semper grov mix, vann,gjær og olje :) ble veldig fin str på også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synker sammen i sofaen her etter en begivenhetsrik dag!

Kjempekoselig å være på kjøpesenteret med Mazilla og S :) dro dem med fra butikk til butikk! :fnise:

Eneste jeg ikke fikk ordnet var en badedrakt, men gikk veldig fint med bikinien! (Mazilla! Jeg fant underdelen jeg trodde jeg hadde mistet :fnise: )

Det var utrolig gøy på babysvømming! Fikk litt panikk før vi skulle inn i garderoben... H hadde ikke spist på noen timer så jeg ville ikke ha henne i vannet på tom mage (de skal ikke ha full mage heller..) da oppdaget jeg at jeg hadde glemt skjoldet!! iiiiik!

ei jeg kjenner litt fra svangerskapstreningen var der så hun passet på H mens jeg beinet til apoteket! (dette er på sykehuset) de hadde låst døra, men så det var to kunder der inne... jeg banket på og var fortvilet, hun slapp meg inn og jeg fikk kjøpt en pakke med brystskjold...! ordnet seg heldigvis, men huff for en skrekk!

H elsket å være i vannet!! vi gikk opp litt før tida, hun fikk litt nok :) vanlig det når de er så små :) gleder meg allerede til neste gang! mulig Mannen skal med henne da og at jeg venter i gangen :) ledsager får være med på siste time, moro å være begge to der samtidig :rodmer:

veldig koselig å møte hun fra kurset igjen :)

H var ganske sliten etterpå, fikk mat før vi kjørte og hun sovnet før vi var kommmet forbi Mazillas hus! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...