Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hegejenta: 5 cm lengre enn E? :daane: Hvor tung var han nå da?

På kontroll på mandag var han 52,5 cm lang og 4440 gram tung.

Så ikke store karen egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med brannalarm midt på natta da! Det er skikkelig unødvendig det!

Men på en måte positivt at S ikke våknet også - for da kunne det blitt skikkelig krøll med søvnen mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra legen. Fikk meg en liten halvtime på øyet nå før S skulle ha mat. Bedre enn ingenting :jepp:

Legen bare prata. Trodde hun skulle undersøke meg litt nedentil jeg, men dengang ei. Snakka litt om prevensjon. Hun anbefalte hormonspiral eller minipille. Noen som har noen synspunkter eller erfaringer? Jeg har jo ikke peiling, vet bare at jeg aldri vil gå på yasmin igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men p-pillene mine får du aldri :ler:

Nei, jeg kommer nok til å fortsette med p-piller yasminelle.. en av verstingene - skal nok bytte etterhvert, men med meg tar ting tid.. :sukk:

Kjipt med brannalarmen, fikk vår del da vi bodde i barteby vi også.. *grøssoggru*

Jeg har heller ikke vært på GU etter at jeg fikk lillemor.. når jeg tenker meg om har jeg ikke vært på GU siden jeg var 18 år.. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært det jeg.. :sjenert: Må vel ta celleprøve så fort kroppen har normalisert seg igjen etter graviditeten. Får bestille time hos gynekolog tror jeg, for den nye fastlegen min hjemme er så ung og kjekk.. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått for spiral. Da slipper man å huske på å ta pillen daglig. Minipillen må vel tas til samme tid hver dag for å virke som den skal (eller er jeg helt på jordet?). Spiralen bare er der liksom. Og når dere evt tenker på å lage småsøsken til S så er det bare å dra til gynekologen/legen å få tatt den ut.

GU er ikke skummelt! hadde det ikke vært for at dere skal flytte straks kan jeg anbefale Medicus her i byen til akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelig med brannalarm midt på natta da! :(

men godt S sov igjennom det :)

jeg fikk satt inn kobberspiral, gjorde ikke vondt og gikk kjempe kjapt! gikk hos privat gynekolog her i byen. koster rundt 1000 lappen, men det var det verdt! Hun tok ultralyd før og etter at hun satt inn spiralen :)

jeg kan sende en pm med navnet på henne!

det er neste helg dere kommer? si fra hvordan vi skal gjøre det med vogna :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at flere anbefaler spiral :jepp: Men det er jo ditt valg til syvende og sist :jepp:

GU er ikke noe særlig skummelt, dog kan det være litt ubehagelig om du skal ta litt prøver o.l men om legen er ok så skulle det gå fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S sov fra 2330 til 0615! :hoppendeglad: Håper hun vil sove enda litt til når hun er ferdig med å spise.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Oj, det må jo være soverekord?? :) Håper hun sovnet igjen og at hun er på vei inn i et godt sovemønster på nattestid! :jepp:

Håper dere får en fin dag Mazilla! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun (og jeg) sovna igjen frem til nå. Dette kan jeg like! :jepp:

I kveld skal jeg etter planen ut med gjengen jeg har studert med. Planen er middag, og så muligens noen øl et sted. Det blir den første kvelden min borte fra S, så jeg vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg. Det samme gjelder for han godeste. Han har hele tida sagt at det skal gå helt fint, men da hun var litt urolig i går kveld ble han litt usikker. Har tatt opp masse melk fra frysa, så hun skal ihvertfall ikke sulte! ;) Hvis han bare er tålmodig nok så går det nok helt fint. Problemet hans er bare at han noen ganger tar litt snarveier som straffer seg. Roer henne, men legger henne ned igjen for tidlig, eller tror han kan spille pcspill eller se tv, og så putte inn sutten når det passer for han, selv om det betyr at hun rekker å bli kjempesinna i mellomtida.. :rolleyes: Det funker dårlig, for om kvelden trenger hun ofte 100% oppmerksomhet og tilstedeværelse. Tenker han skal få kjørt seg litt i kveld ja.. ;) (Og om det blir helt krise er jeg jo ikke langt unna. Må sørge for at han skjønner at det ikke er noe nederlag å be meg komme hjem. Hvis det er best for S må han jo bare svelge stoltheten sin, selv om det nok er siste utvei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:lol:

Tenker han godeste får litt og gjøre ja.

Og slike "snarveier" ble tatt her og, men da lærte han kjapt at det er bare dumt....

HVordan hadde du det ute?

Fikk du kost deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det fint, klarte å slappe av mye bedre enn jeg hadde trodd. Det var litt deilig å møte vanlige folk og snakke om vanlige ting (selv om det ble litt babyprat også..). Han godeste klarte seg fint, og sendte oppdateringer om hvordan det gikk. Jeg ammet rundt kl 18, men mellom da og midnatt spiste hun likevel 400 ml fra flaske! :overrasket: Jeg var hjemme igjen rett før midnatt, men han godeste tok seg av både legging og nattmat (eller frokost kan det nesten kalles siden klokka var 05.30).

Uansett - helt avskrekkende var det ikke for noen av oss, heldigvis! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for vellyket første kveld alene for mannen og første kveld ute for deg! Håper du får en fin pinsehelg :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like måte! :klem:

I totida våkna jeg og var helt forvirra. Satte meg opp for å legge S i vognbagen ved fotenden av senga, men så lå det allerede en unge der. Jeg skjønte ingenting, og spurte høyt hva jeg skulle gjøre. Han godeste våkna og sa jeg måtte komme og legge meg, men jeg måtte jo først legge fra meg ungen jeg hadde i armene mine, og i vogna var det jo ikke plass... Han godeste skjønte ingenting, og omsider våkna jeg selv også. Jeg hadde jo ingen S i armene mine, men satt med hendene fulle av melk som rant.. :hoho: Utrolig hva man kan tenke/gjøre i kombinasjonen melkespreng og halvsøvne! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...