Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å dra, for broren til han godeste og familien er her, inkl deres bittelille jente på 1 måned. Vi traff henne for første gang idag, og de reiser igjen i morra. Tror det blir koselig, håper bare vi blir litt færre enn idag.. ;)

Men ved senere anledninger skal vi nok klare å få sagt nei, vær du sikker! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

naaaw, 1 mnd gammel baby!! :rodmer:

jeg snakket med en kamerat for noen dager siden, de fikk ei datter samtidig som oss :) dama er gravid igjen!! :daane:

gleder meg til å se dere på mandag! du er en engel :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid igjen allerede? Planlagt? :daane: Glad det ikke er meg, for å si det sånn!

Å herregud!

Rett og slett!

1 mnd gammel baby, nusselig rett og slett.

Men, jeg må innrømme at jeg har glemt hvordan man gjør det med slike.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nesten jeg også! ;) Han godeste skulle skifte på henne, og han så helt utrolig klønete ut. Merkelig hvor fort man glemmer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg litt fri fra mann og barn for å forberede meg til jobbintervjuet. Blir helt flau når jeg leser hva jeg skrev i søknaden, så jeg tør nesten ikke tenke på hvordan det blir å møte dem som har lest det! :hoho: Tydeligvis gikk det hjem med et litt "lettbeint" språk, men det får da være grenser! Jeg kan umulig ha vært helt ved mine fulle fem da jeg skrev den søknaden.. :sjenert:

Er det forresten noen som har noen gode tips til hva jeg bør eller ikke bør si eller gjøre? Jeg har ikke vært på så mange "ordentlige" intervjuer jeg.. :redd:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste på et intervju er å være deg selv og ha på rene klær - rett og slett gi et godt første inntrykk.

Tenk litt over hvilke svar du ville gitt på spørsmål om dine gode/dårlige sider, hvordan dine venner ville beskrevet deg, hvordan du takler stress, hvordan du løser konflikter og hvordan du takler uventede utfordringer.

Les også igjennom stillingsannonsen så du vet hva det er du har søkt på, sjekk hjemmesiden til firmaet/bedriften og prøv å kom opp med noen spørsmål om enten det de driver med, organiseringen eller noe om stillingen. Da virker du interessert.

Men det er også viktig å ikke være for godt forberedt, en må kunne ta det litt på sparket. Mange som pugger svar til enkelte typer spørsmål for å få rett formulering på de - men det blir fort gjennomskuet. Det er lov med tenkepauser før man svarer.

Håper du fikk noen tips ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste på et intervju er å være deg selv og ha på rene klær

Så jeg bør passe på at jeg ikke har gulpeflekker på skuldrene? :hoho:

Takk for mange gode råd! :klemmer: Det høres så enkelt ut, men det er ikke så lett i praksis. For eksempel klisjéspørsmålet med negative egenskaper; man vil jo ikke si noe som kan ødelegge sjansene for å få jobben, men på den annen side er det jo skikkelig teit å si "jeg jobber for hardt" e.l.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad lagde jeg forresten hjemmelaget gulrotmos. Det var kjempeenkelt, så hvis hun liker den blir det nok laget mer av det fremover. Selv om glassene med babymat sikkert ikke inneholder noe farlig eller skadelig føles det litt bedre å lage det selv. For lommeboka også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ''hva er dine negative sider''-greia pleier jeg å svare at jeg er perfeksjonist. :hoho: Men ærlig talt, hva skal man svare da? At jeg forsover meg mer enn gjennomsnittet? At jeg alltid har det megarotete på kontoret? Tror ikke det, nei. :fnise:

:tommelsmil: for hjemmelaget mos. Jeg har allerede laget hjemmelaget sviskemos og fryst ned i terninger. Det er jo så enkelt og, som du sier, myyye billigere enn å kjøpe glass. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotmosen gikk ned på høykant. Hun gapte etter mer og hadde bare såvidt tid til å vente på hver skje. Med andre ord var det en stor suksess! :jepp:

Nå lo hun nettopp høyt i søvne. Herlige lille jenta! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har du sammen med gulroten? jeg har most potet og gulrot sammen med nan... her kom det fort ut igjen... hun spyttet det mot meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte gulrot, en liten skvett morsmelk og bittelitt solsikkeolje. Kokte gulrøttene helt møre og kjørte alt til en jevn puré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hopper over babyprat og rett over på jobbintervjuprat*

Hvis din eneste negative egenskap er at du jobber for hardt vil jeg si du kanskje overdriver litt. :ler:

Men det meste handler om hvordan du vrir på det.

Det du kan si, er at du har en tendens til og presse deg selv for mye og ikke ta hensyn til dine begrensninger, men at du selvsagt jobber med og forbedre deg på det punktet.

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jobbintervjuet!! :duskedame:

En gang på et jobbintervju da jeg fikk spørsmål om mine dårlige sider sa jeg at jeg var utålmodig og ble fort sint - jeg fikk faktisk jobben. Ærlighet varer lengst?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er intervjuet overstått. De var veldig koselige, og jeg tror det gikk fint. Får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle ha noen intervjuer i neste uke også, og så skulle de vurdere om de skulle ha en intervjurunde til eller ikke. Og som de sa; ansettelser tok alltid mer tid enn de trodde.. ;) Uansett - det var sju stykker som skulle på intervju, så det spørs hvor gode sjanser jeg har i selskap med resten, som tross alt har erfaring å vise til. Jeg var visst den yngste. Det kan jo slå begge veier, så jeg får bare ta det som det kommer! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du i det hele tatt kom inn til intervju er en svært positiv ting, så skulle du få et tilbud så er det ikke noe som er bedre enn det. Men uansett har du gjort et godt forsøk, og en jobb som passer deg perfekt er ikke langt rundt hjørnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...