pusilus Skrevet 17. desember 2013 #3501 Del Skrevet 17. desember 2013 En ettåring og glitter er også evig lykke, hun springer stadig til døren og sier "mamma titte (sitte), sitt eget navn på seg selv, måååålle" Vi bruker glitterlim etter en episode med annet glitter som jeg har vasket på i en måned uten at det forsvinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #3502 Del Skrevet 18. desember 2013 Klageinnlegg S har vært litt småpjusk noen dager, så vi bestemte i går at hun skulle være hjemme fra barnehagen i dag. Den som både måtte inn til henne i natt, og stå opp kl seks, det var meg. Lille propell har funnet ut at i dag skal hun teste alle grenser, så spesielt syk er hun visst ikke, men hun får bli hjemme likevel siden formen er best om morgenen. Spurte nettopp han godeste om han kunne stå opp. Fikk til svar "hvorfor det?". Kanskje fordi jeg skal være alene med S hele dagen fra han begynner på jobb litt over ni, og kunne trengt litt avlastning før det?! Eller fordi jeg allerede sover dårlig, og det ikke hjelper med et par ekstra oppvåkninger? Eller fordi jeg kjenner migrenen lure i det fjerne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 18. desember 2013 #3503 Del Skrevet 18. desember 2013 Huff, skjønner godt du blir både irritert og lei deg! Legger igjen noen i mangel av noe annet å bistå med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. desember 2013 #3504 Del Skrevet 18. desember 2013 Å, søte deg! Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg tatt S idag så du kunne hvile litt. Jeg er ikke fan av å bruke TV som barnevakt, men av og til er det lov å sette på en film så man får et lite pusterom asså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #3505 Del Skrevet 18. desember 2013 Å, søte deg! Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg tatt S idag så du kunne hvile litt. Jeg er ikke fan av å bruke TV som barnevakt, men av og til er det lov å sette på en film så man får et lite pusterom asså!! Å, du er vel søt vel! Huff, skjønner godt du blir både irritert og lei deg! Legger igjen noen i mangel av noe annet å bistå med! Takk. Ikke bare-bare med noen når alt er litt kjipt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 18. desember 2013 #3506 Del Skrevet 18. desember 2013 Åh, det hørtes frustrerende ut og slitsomt ut! Og for en mann du har... Tror jeg hadde både og . Det er lov til å ty til ikke-pedagogisk-riktige avledningsmanøvre på sånne dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #3507 Del Skrevet 18. desember 2013 Han hadde visst ikke fått med seg at jeg prøvde å vekke han... Han virket oppriktig lei seg, og er for lengst tilgitt. Jeg er stuptrøtt og på vei i seng. Lagde mintkonfekt nå i kveld. Suksess! Og en fin gave til vertskapet for kommende helgs pinnekjøttvertskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 18. desember 2013 #3508 Del Skrevet 18. desember 2013 Mmmm, mintkonfekt Det hørtes kriminelt godt ut!! Oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #3509 Del Skrevet 19. desember 2013 Det var superenkelt! 1 eggehvite piskes stiv. Tilsett fire dråper peppermynteolje og nok melis til at massen kan kjevles eller formes. Jeg lagde ett brett med kjevla småfigurer og ett med terninger og kuler. De siste ble klart finest (og enklest!). Dekkes/rulles i mørk sjokolade og settes kaldt til sjokoladen har stivna. Superenkelt, bortsett fra at jeg blir småsprø av sånt sjokoladekliss... Men du verden som det var verdt det til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. desember 2013 #3510 Del Skrevet 19. desember 2013 Nam... Håper dagen idag er snillere med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #3511 Del Skrevet 19. desember 2013 So far, so good... S er i bhg, og jeg er på farta for å ordne de siste småtingene til kalender- og julegaver. På planen står også kafelunsj med venninne + baby. Senere i dag skal jeg få hengt opp julegardinene og muligens bake litt. Får se hvor langt overskuddet rekker, og ikke minst formen til S utover dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 19. desember 2013 #3512 Del Skrevet 19. desember 2013 Håper det det ble en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 19. desember 2013 #3513 Del Skrevet 19. desember 2013 Hørtes ut som en deilig førjulstid håper du koste deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #3514 Del Skrevet 20. desember 2013 Gårsdagen ble riktig fin Men merket på rygg og bekken at det ble mange timer på kjøpesenter i går, så noe baking ble det ikke. Dagen i dag har også vært bra. S har nå juleferie, men hadde visst misforstått litt. Hun ville nemlig ikke hjem, vi skulle jo på ferie! I ettermiddag var vi innom hos min farmor med julegaver og julekort. S presterte å si "jeg liker deg ikke" til henne.. Heldigvis la hun nokså fort til at hun "liker bare mamma".. Phew! Hun sa nemlig i bilen på vei dit at "jeg liker ikke oldemor. Jeg liker bare oldemor og oldefar" (ergo de andre oldeforeldrene...). Uff, det er litt ekkelt når hun plutselig kan lire av seg noe sånt! Problemet er nok at hun ikke kjenner henne, og at det er utrolig kjedelig og stivt der.. I dag lagde jeg vårruller for første gang. Har ikke spist det på årevis, men noe så godt og enkelt (og sunt, siden de ikke var frityrstekte)! Hovedjobben var å strimle grønnsaker, men da det var gjort, var jo resten piece of cake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. desember 2013 #3515 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Gårsdagen ble riktig fin Men merket på rygg og bekken at det ble mange timer på kjøpesenter i går, så noe baking ble det ikke. Dagen i dag har også vært bra. S har nå juleferie, men hadde visst misforstått litt. Hun ville nemlig ikke hjem, vi skulle jo på ferie! I ettermiddag var vi innom hos min farmor med julegaver og julekort. S presterte å si "jeg liker deg ikke" til henne.. Heldigvis la hun nokså fort til at hun "liker bare mamma".. Phew! Hun sa nemlig i bilen på vei dit at "jeg liker ikke oldemor. Jeg liker bare oldemor og oldefar" (ergo de andre oldeforeldrene...). Uff, det er litt ekkelt når hun plutselig kan lire av seg noe sånt! Problemet er nok at hun ikke kjenner henne, og at det er utrolig kjedelig og stivt der.. I dag lagde jeg vårruller for første gang. Har ikke spist det på årevis, men noe så godt og enkelt (og sunt, siden de ikke var frityrstekte)! Hovedjobben var å strimle grønnsaker, men da det var gjort, var jo resten piece of cake! hun er rasende festlig!!! Liten skal reise til Italia hver gang vi nevner ordet ferie Type --> "tøra flye nå?? Liten, mamma, pappa, reisa Italia?? Bisa pitsa? Bada? IS?!?! Idag!! JAAAA!!" og like lei seg hver gang jeg sier hun må vente til sommeren med den ferien Godt de liker å reise da "Jeg liker deg ikke" Jeg skjønner det ikke er så kult når hun sier sånne ting da…!! Da holder jeg en knapp på Liten som bare nekter å forholde seg til oldemora si…hun er jo i overkant når det kommer til mennesker hun ikke omgås i det daglige - en liten stund ihvertfall og til hennes forsvar har oldemor Alzheimer og vet ikke hvem Liten er anyways De andre senile damene som sitter i gangene på sykehjemmet det oldemor bor er mer poppis, for de tror Liten er deres oldebarn OMG Hjemmelaga vårruller!! DÅN!! Legger på meg 2 kg bare av å tenke på det…... Endret 20. desember 2013 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. desember 2013 #3516 Del Skrevet 20. desember 2013 BTW, fytti grisen så flink S er å synge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. desember 2013 #3517 Del Skrevet 21. desember 2013 Ja, veldig søtt det youtubeklippet av S! Hvordan laget du vårruller? (og her trenger jeg en nøye beskrivelse siden dette nå er noe jeg vil lage til middag) Barna sier så mye, noen ganger for mye. TM presterte igår: "Mamma, oldemor har nesten ikke pupper igjen" og da var selvsagt nevnte oldemor tilstedet. Samt på kjøpesenteret: "Oj mamma... se på hun rare dama der! Hun var veldig rar!" Kunne bare bakken åpnet seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. desember 2013 Forfatter #3518 Del Skrevet 21. desember 2013 Uff ja, vår tid med flaue ting barn sier i andres nærvær er vel helt i startgropa! Diddles: Tror ikke du hadde lagt på deg to kilo av disse! MarianneE: Her er oppskriften: 1/2 hodekål 2-3 gulrøtter 1 paprika 2 løk 3 fedd hvitløk 1/2-1 chili 4 ss soyasaus 400 gram karbonadedeig/svinekjøttdeig e.l. Tynne risnudler (kan sjekke hvor mye litt senere) Syltynne rispapir fra innvandrersjappe Salt og pepper Strimlet alle grønnsakene i sykt smale strimler. Brunet kjøttdeigen, tilsatte alle grsakene og lot det surre på middels varme til kålen ble myk og falt sammen. Kokte risnudlene og blandet med resten. Rispapiret skulle holdes ett og ett under varmt vann i fem sek for å bli mykt. Funka overraskende bra. La en passe haug med fyll på, og brettet/rullet. De kunne egentlig spises "rå", men konsistensen på papiret og formen på rullene minnet oss litt for mye om menns edlere deler, så jeg penslet dem med litt olje og puttet i ovnen på varmluft på 250 grader til de ble litt sprø og gylne. Ikke like crunchy som med filodeig, men absolutt et godt og sunt glutenfritt alternativ! Oppskriften var kanskje litt stor forresten, jeg lagde 12 stykker og har fremdeles en stor boks med fyll i kjøleskapet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. desember 2013 Forfatter #3519 Del Skrevet 21. desember 2013 BTW, fytti grisen så flink S er å synge Hun har hatt god tid til å øve, her synges det nemlig fra morgen til kveld. Noen ganger virker det som hun tror hun lever i en musikal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. desember 2013 #3520 Del Skrevet 21. desember 2013 Takker! Nesten synd vi skal til pappa og spise middag idag, hvis ikke vet jeg hva dagens middag ville blitt. Jeg ville og valgt å hive dem i ovnen istedet for å føle at jeg spiste... ja, du vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå