Gå til innhold

Mazzi i tåka


Mazilla

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at det er veldig viktig å la barna føle seg nyttige og til hjelp, så thumbs up for pedagogisk riktig dagaktivitet ;):tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, her står pedagogikken i høysetet! :fnise: Men når det er sagt, er hun veldig glad i å hjelpe til, så hun dekker stadig bordet, setter inn småting i oppvaskmaskinen, legger ting inn i vaskemaskinen, kaster ting i søpla osv. Hvis hun finner et rusk (ja, det skjer visst stadig vekk her i huset.. :rolleyes: ), går hun og kaster det i søpla. Hun hadde en periode hvor hun gjorde det hos andre også, men det er heldigvis en stund siden sist nå.. :ler:

Snømåking utgår for min del i år. Det virker som det utgår for han godeste også.. :roll: Jeg er rimelig sliten etter å ha tilbragt formiddagen på gulvet med baller, dukker og duplo, og han godeste har ikke vært helt tilstede etter at han kom hjem. Huset er fullstendig bomba, og i morgen tidlig kommer av alle ting et kamerateam fra lokal-TV for å filme her... :grine: Senere på dagen skal vi ha en liten familiesammenkomst her. Oh joy.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med sånne små hjelpere :jepp: En sånn rusk-plukkende liten hjelper har vi også!! ...fint når hun sier hos andre "ojojoj, her va de skittent/ støvete" og deretter spør etter vaskeklut for å gjøre rent :hoho:

Jeg måkte snø hele vinteren jeg gikk med Liten i magen..nå var ikke jeg så langt på vei som deg da, men om det var så lurt kan vel uansett diskuteres :sjenert: Så jeg støtter deg i å droppe snømåkinga!! La folk måke seg fram selv :tommelopp:

Hvordan går det egentlig med mannen din etter det styret i familien? Ikke at jeg vet hva det dreier seg om, men av erfaring vet jeg jo at sånt familiestyr (vi har jo hatt endel av det :roll:) har en tendens til å oppta tankene selv etter det er ordnet-opp-i-isj :sukk: Men når dere har såpass mye på tapetet for morgendagen er det litt sånn :scorpis: - det er faktisk ikke rom for å ikke være tilstede!! Kan jeg spørre, hvorfor skal de filme hjemme hos dere? Spennende!!

Lykke til med det hele, og spesielt familiesammenkomsten..... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måkte trappa her om dagen, men kjente egentlig kjapt på ryggen at det ikke var så lurt. Har egentlig nok med å komme meg gjennom dagene uten denslags fysiske anstrengelser for tida, så det er nok absolutt best å overlate det til noen andre :Nikke:

Han sier at han har lagt det bak seg, men jeg vet nå ikke helt.. Han stresser med så mye for tida. Det er snakk om at han og en kollega skal inn på eiersiden i bedriften de nå er tilknyttet, så han har mye å tenke på. Likevel, i dag er ikke dagen for akkurat det! :sjenert: Det toppet seg i stad da han presterte å si "ikke nå, S, pappa må bare få sove litt på sofaen". Det ble ikke noe av, for å si det sånn! Jeg sov nesten ikke i natt, og har vært inne med S hele dagen, så her får vi pent stille opp for hverandre! :Nikke:

Nå er heldigvis begge to ute for å måke litt. Det hadde nok vært mer effektivt om han hadde fått jobbe alene, men hun vil jo så gjerne hjelpe til.. :rolleyes:

Kamerateamet kommer fordi vi bor i passivhus, og de ville lage en sak på lavenergihus, passivhus og nullhus. Aner ikke om de skal rundt i hele huset eller hva som er planen, men de skal nok ihvertfall inn på vaskerommet, siden det er der mye av utstyret som skiller vårt hus fra andres befinner seg.. :bond: Hele opplegget skulle ta et par timer. Hjeeelp.... Jeg misliker egentlig sånt, så jeg skjønner ikke helt hvorfor vi sa ja til å stille opp! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så spennende med småbarnsgym! Kan tenke meg det er mye kaos :ler:

Og hvordan gikk det egentlig med filmteamet som skulle på besøk? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med en hjelper :jepp: F er likedan, hun elsker simpelthen å få lov til å hjelpe :ler:

Hvordan fungerer småbarnsgym? er det en slags turngreie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med småbarnsgym! Kan tenke meg det er mye kaos :ler:

Og hvordan gikk det egentlig med filmteamet som skulle på besøk? :klo:

Det var faktisk ille så ille kaotisk, overraskende nok! :fnise:

Det gikk fint med filmteamet. De holdt på i over tre timer, men det var heldigvis han godeste som tok seg av snakkinga. Jeg ble filmet mens jeg satt i sofaen og da jeg hentet melk til S i kjøleskapet, men slapp ellers unna.. ;)

Så kjekt med en hjelper :jepp: F er likedan, hun elsker simpelthen å få lov til å hjelpe :ler:

Hvordan fungerer småbarnsgym? er det en slags turngreie?

Småbarnsgymmen var moro for store og små ;) Det er rett og slett noen som har lånt gymsalen på en skole, og så er det åpent for alle som vil mellom 2 og 6 år. Ingenting organisert, bare fri lek med det man måtte ønske av utstyr. Vi ble invitert av noen i barnehagen, så S traff noen hun kjente :) De herja rundt i en time, med baller, tjukkaser, benker og tau, og så vips så var det ryddetid og fullstendig krise fordi det var slutt.. :ler: Med andre ord stor suksess, så vi drar nok tilbake neste tirsdag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo kjempeartig ut!

Vi har lurt på om vi skal gjøre det samme med våre vennepar med barn. Kjære har jo tilgang til gymsal via jobben. Nå ble jeg jammen inspirert! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det! :duskedame: Synes det er litt tidlig med organisert barneidrett, barneballett, barneturn osv, men dette var jo bare fri lek, så det blir litt annerledes! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg så i avisa at balletten her starter fra det året de fyller tre.. :roll: Det var nettopp et oppslag fra en forestilling med ei jente på 2 1/2 som hadde vært med. Jada... La barn være barn, sier nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja det er jeg enig i at var veldig tidlig! Vi blir nok å melde M på dans i.o.m. at hun er så glad i det allerede (hu har noen bra moves :lol::hjerte:), men det blir tidligst når hun er 3,5 år, og tror jeg må vurdere det også da. Foreløpig holder det å danse med mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy det høres ut med småbarnsgym :jepp: Minner meg om det de har her i kommunen som heter åpen hall - der kan alle barn (uansett alder tror jeg) komme gratis inn i diverse haller rundt om i byen på søndagene mellom 10-13. Der er det også tjukkaser, sykler og diverse de kan herje med :jepp:

Men en 2,5åring på danseoppvisning?! Det er i tidligste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare var jeg som reagerte og syntes det var tidlig! :sjenert:

Nå nyter jeg en stille stund mens S og han godeste er ute. Hun går på ski, og han stabler henne på beina igjen. Jeg bedrev samme aktivitet i forrige uke, men merket etterpå at ryggen ikke var kjempehappy for det akkurat..

Bestilte nettopp billetter til Karius og Baktus. De er de store heltene for tida, og vi hører hørespillet om og om igjen, og S lirer stadig av seg den ene replikken etter den andre.. Da var det jo ekstra gøy at jeg fant ut at det skulle settes opp her i byen! :jepp: Forestillingen er bare ei uke eller to før termin, så jeg bestilte to billetter. Enten får jeg og S oss en siste tur ut på en stund, eller så er han godeste med henne, eller i "verste" fall får hun reise med mormor. Det er uansett en søndag formiddag, og forestillingen varer i ca 35 minutter, så en eller annen skal nok klare å få tatt henne med seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det hørtes ut med småbarnsgym :)

Vi var med på barnetrim på friskis og svettis en periode, men ble færre og færre som dukka opp, så det ble ikke noe tilslutt.

Gøy med teatee :strix: vi har vært på pippi teater og har bestilt billetter til det nok en gang, det er store helten her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

S har hatt fri i dag, og vi har hatt det fint frem til nå. Nå tror jeg begge kjenner at det blir godt at han godeste snart kommer hjem... :sjenert: Hun har med jevne mellomrom i dag servert "gymsalat" fra kjøkkenet sitt. Jeg spurte hva som var oppi, og hun svarte med "egg, smør, sukker og snø". Nam nam... ;)

I helga har vi ingen planer, bortsett fra at vi må få besøkt noen av familiens gamle som ikke kommer seg så mye ut i dette været. De elsker å få besøk av S, så det blir nok koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han godeste leser Lillesøsterbok for S. På ei side står det at faren setter seg i en bil med Lillesøster på fanget. Her i huset blir den setningen glatt hoppet over, for å ikke gi S ideer, og fordi vi synes det er helt hårreisende at det kan stå noe sånt i en bok fra 2006. De siste gangene har han godeste plutselig lagt til det ene og det andre, dagens versjon er: "så setter pappa Lillesøster inn i det plus-godkjente, bakovervendte barnesetet i baksetet på bilen". :hoho: Trafikksikkerhetsnerd så det holder! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...