Gå til innhold

Mazzi i tåka


Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny trend har det kanskje ikke blitt, men 7 er også absolutt godkjent! :jepp:

I dag hadde de smakt på frukt og grønnsaker med bind for øynene i barnehagen. Det var så gøy at vi måtte prøve hjemme også. S er egentlig veldig flink til å spise frukt og grønt, men ofte litt skeptisk til nye ting. Men med bind for øynene har bl.a. både pasjonsfrukt og physalis gått ned på høykant ;)

Apropos grønnsaker; den største hiten for tida er frossen blanding fra Rema med minigulrøtter, babymais og brekkbønner. Veldig kjekt å bare koke det hun spiser til hvert måltid, og så kan vi andre spise "voksengrønnsaker" med god samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så rart det ikke er omvendt egentlig, at når de ikke ser hva de spiser, så blir det mer skummelt...! :klo: Jeg tror jeg hadde tenkt sånn, men det er vel fordi jeg hadde vært mer redd for å bli lurt med noe ekkelt... De små er jo som regel fortsatt i den tro at verden (og menneskene i den) stort sett er snille... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nemlig! Jeg sleit nok mer... Jeg og han godeste var nemlig også med på moroa ;) Men så ga jeg han sitron da hun fikk appelsin, og tacosaus da hun fikk vaniljekesam også da, så jeg fryktet en søt hevn.. :rolleyes:

Fikk litt flashback til da vi var på restaurant i Polen i stummende mørke i fjor og ikke ante hva vi spiste. Det var en virkelig prøvelse for en matpyse som meg!! Men da hadde jeg jo hatt et par glass vin for å roe nervene først... :fnise:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI vurderte også å spise på en slik "blinde-restaurant" en gang, men den vi hadde i nærheten var visst ikke så veldig bra, i følge noen vi kjente som hadde vært der. Så det ble med tanken. Men det høres unektelig litt spennende (og skummelt!) ut. Men smaksopplevelsen forsterkes sikkert :)

Husker jeg og søsteren min lekte en lek en gang, hvor vi ga hverandre mat med lukkede øyne. Kald potet og en spiseskje med mel og sånt :fnise: Ingen højdare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der maten blir rimelig "psykologisk" ganske tidlig for noen barn ihvertfall, tror jeg. Det er ihvertfall ikke måte på hvilke teite triks man kan bruke på den egentlig ganske kresne niesa mi for å få henne til å smake på ting. Stort sett holder det å gi det et teit navn. Laks er ekkelt. Rosa prinsessefisk er digg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG, rosa prinsessefisk! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Det skal definitivt prøves hjemme hos oss. :fnise: Tannpussen for eksempel...psykologisk spill over en lav fot! ''Jammen du vet, Masha pusser aaaalltid tennene sine. Ellers får hun vondt vet du.'' :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, rosa prinsessefisk! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Det skal definitivt prøves hjemme hos oss. :fnise: Tannpussen for eksempel...psykologisk spill over en lav fot! ''Jammen du vet, Masha pusser aaaalltid tennene sine. Ellers får hun vondt vet du.'' :hoho:

Åh, den må jeg huske å dra hvis hun skulle steile med tannpussen en kveld :ler::tommelopp:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett stemmen min? :sukk: Eller rettere sagt hørt, kanskje, men følte det ble litt feil... Borte er den uansett! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var innom en snartur i dag morges, helt til jeg kom til legen. (Akuttime, ikke min vanlige). Han skulle nemlig spørre meg ut om både svigerfar, søstra til svigerfar og alt mulig rart. Merkelig strategi når man har en pasient som må presse seg for å snakke?! :daane:

Men men, var inne hos han i sikkert fem minutter, fordelt på to omganger. Sikker på at minst halve tida gikk med til svigerssnakk. De var visstnok like gamle osv. Jada jada... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, noen av dem har kanskje dratt den biten med vennlig småprat litt langt! :fnise:

Stemmen er halvveis på plass, men jeg er fortsatt like tett, sliten og plaget av hoste. Og leeeeeei, både av å være syk og av å klage. :bond:

Nettopp vært gjennom dagens største kraftanstrengelse: Tømte oppvaskmaskinen. Nå var det godt å få satt seg! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er vi heldigvis så godt som friske igjen, bare litt snørrete hele gjengen.

S har fått skikkelig pusledilla, og har plutselig knekt koden. Før helga slet hun med et med ni biter, mens nå legger hun et med 35 biter om og om igjen, og det er nesten for lett. Veldig greit for meg at jeg ikke trenger å krype rundt på gulvet for å rydde duploklosser hver kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

S sa nettopp "skjera bagera", helt ut av det blå. Alt de skal lære i barnehagen altså! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

S sa nettopp "skjera bagera", helt ut av det blå. Alt de skal lære i barnehagen altså! :hoho:

:skratte: Så festlig!! S har jo kommet med egne gullkorn også, men kan forestille meg det blir noen ekstra med hjem fra barnehagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi heldigvis så godt som friske igjen, bare litt snørrete hele gjengen.

S har fått skikkelig pusledilla, og har plutselig knekt koden. Før helga slet hun med et med ni biter, mens nå legger hun et med 35 biter om og om igjen, og det er nesten for lett. Veldig greit for meg at jeg ikke trenger å krype rundt på gulvet for å rydde duploklosser hver kveld ;)

Så artig! M har også skikkelig pusledilla, så det blir nytt puslespill i storesøstergave (gaven jeg opprinnelig kjøpte viste seg å være feil størrelse, så da blir den bursdagsgave til min niese som fyller ett til sommeren). 9ern sliter hun fortsatt med, men artig å se hvordan det går utrolig fort fremover! :jepp:

:tommelopp: for språkinput fra barnehagen hos S ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...