Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Jepp, vært der, gjort det :hoho:

Forresten så er dyra her i huset driiitmisunnelige på den giraffen og har forsøkt å slå kloa i a flere ganger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Nå begynner det å lukte godt her. Jeg lager Hellstrøms ribbe, og mamma kommer på middag. Jeg har aldri lagd ribbe før, så det er litt spennende. Jeg er egentlig litt motstander av julemat før julaften, men samtidig skal man jo ikke tulle med juleribba (hvitløk, sjarlottløk osv), så da er det på en måte greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også lagd hellstrøms ribbe her hjemme! den ble knallgod!!

sto visst noe om at det kunne ikke gå galt, garantert sprø svor :)

kos dere masse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble knallgodt!! :daane::sikle: Måtte improvisere litt med sausen, for den ble først veldig salt, men triksa det til. (Ekte juleribbe skal serveres med sjy, men til førjulsjukseribbe var det greit med saus.. :fnise: )

Nå har mamma vært barnevakt et par timer, mens vi fikk oss en liten tur til byen på langåpent. Traff en kamerat og tok en tur på kafé. Byen var full av unger som skal se fyrverkeri kl 22, men dessverre var det minst like mange sørpe fulle tenåringer som drakk åpenlyst.. :roll: Det var visst juleball for de videregående skolene i dag, og de inntok dessverre byen samtidig som småungene som ville treffe nissen og se fyrverkeri. Glad ikke jeg hadde med meg ungene mine på noe som var ment å være førjulskos, og fikk det ødelagt av sjanglende drittunger med altfor korte kjoler og altfor høy promille! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte juleribbe skal serveres med sjy

:klo:

Ekte juleribbe skal serveres med saus som har så mye ribbefett, fløte og brunost i seg at den kler på potetene :regler: Dette er meg etter middag på julaften: :rulle:

:fnise:

Så irriterende med dritas teenagers :kjefte: Sånn gjorde aldri vi............ :skaal::hoho: Men fra spøk til alvor, det ER irriterende når familiearrangementer blir herpa av dritings folk, tenåringer eller ei! :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg angående sausen til ribba, Diddles! :jepp:

Og nå fikk jeg bare vanvittig lyst på ribbe :daane: Tror nesten jeg får prøve meg jeg også - har heller aldri laget det før, men en gang må jo være det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeelt enig med Diddles. Sjy er for pyser. :fnise: Jeg spør alltid mamma om hun kan lage saus til pinnekjøttet også jeg da. Men jeg får alltid et blankt nei. :sjenert:

Det er så rart hvor ulike tradisjoner kan være bare man forflytter seg noen meter. :klo: Dagens filosofering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! Dette begynner å likne en god gammeldags kompe/komle/raspeballdiskusjon (hvor jeg selvfølgelig har den beste løsningen; kompe med salt flesk i midten og sukker på.)

Jeg hadde forøvrig aldri spist pinnekjøtt før jeg var på julebord med jobben til han godeste i Bergen i en alder av 22 ;) Greit nok, men å kalle det festmat..? :hoho:

(ja Belle, du har nok rett i filosoferingene dine om tradisjoner! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig enig med deg om pinnekjøttet altså, selv om jeg er nødt til å ha det på julaften. Det er jo kjempesimpelt, særlig for meg som ikke liker kålrabistappe. :lol: Gi meg heller ribbe med knasende svor, saus, rødkål og surkål. :sikle: Tror vel egentlig det har mest å gjøre med tradisjoner. Og så den lukten da. *sniff-sniff* Ingenting er som lukten av pinnekjøtt på julaften. :daane:

(Komler skal serveres med smør og ketchup.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(hvor jeg selvfølgelig har den beste løsningen; kompe med salt flesk i midten og sukker på.)

:Nikke: !!

Kaller dere pinnekjøtt SIMPELT?!!! :hakeslepp: Det er det aller beste jeg vet :sikle: Ribbe er (bør vel egentlig ikke si dette) helt ordinær søndagsmiddag for oss. Spiser det ofte gjennom året. Men pinnekjøttet er forbeholdt en gang før jul, julaften, nyttårsaften og en gang i påska :jepp:

Edit: Spiser dere bare kålrabistappe til pinnekjøttet, Belle? Vi har rødkål, surkål, kålrabistappe, vossakorv, julepølse, poteter, gulrøtter og dampet mør til. Nå ble jeg middagssulten :sikle: ...og her sitter jeg med grovbrød med brunost på :sur:

Edit2: Og så har vi fett, og ikke saus, til ;)

Endret av Neala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er best å la matdiskusjonen ligge, og akseptere at vi er uenige :fnise:

I dag har jeg og mamma lagd flere typer konfekt. Noe blir julegaver, men mesteparten ble fordelt i hver vår boks. Sitter og vurderer om jeg skal sette i gang med en simpel versjon av Sara Bernard, for jeg har fyll og ferdig kransekakemasse, men jeg vet ikke om jeg orker... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til pinnekjøttet har vi: pinnekjøtt, poteter, kålrabistappe og sjy. I wish at vi har alt det andre du ramser opp Neala! :daane:

----

:kose: Håper vrælingen har gitt seg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har heldigvis roen senka seg igjen. Puh.. ;)

Vi skal spise pinnekjøtt hos svigers 2.juledag. Da er det også bare med poteter, kålrabistappe ( :spy: ) og sjy. Kjedelig og fargeløst, spør du meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom noen drittunger og LÅ på ringeklokka så det plinget i eningen, når Lillemor AKKURAT hadde sovnet i armene mine, så da våknet hun selvsagt igjen. :kjefte: ! Men nå sover hun, heldigvis, håper det varer.

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...