Gå til innhold

Mazzi i tåka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herlighet så skjønn S er :skratte: Må le av hele tannepisoden igrunn.

:hoppe: for endelig penger fra lånekassen!

Ha en fin kveld, forhåpentligvis sover S natten gjennom! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at det ser ut som du får penger nå. Kjedelig når det blir så mye styr med utbetalinger :rolleyes:

Jeg synger førstnevnte til N når vi pusser, men det er vel litt dumt, ja :sjenert: Jeg får begynne med "puss, puss, så får du en suss" :fnise:

Skrevet (endret)

:ler: Hurra for tann nr. 2, og penger fra Lånekassen!! :hoppe:

Jaaaa! :hoppendeglad:

Ja, jeg har skjønt at det vil gå minst et par måneder før jeg i det hele tatt ser snurten av noe penger... Og det skal nok gå bra, men helt frem til sommeren blir drøyt langt. Du sendte bare inn bekreftelse på "reservert studieplass"/permisjon + fødselsattest ikke sant? (+ kanskje oversikt over fars bruttoårsinntekt el noe sånt)..

Jo, ca sånn. Først må du sende inn vanlig søknad om stipend/lån, og så søknaden om foreldrepenger eller hva det enn heter, med bekreftelse på permisjon og fødselsattest. På den søknaden er det en rubrikk for fars inntekt. For vår del ble den også litt komplisert, siden han godeste begynte som selvstendig næringsdrivende i juli.. Forhåpentligvis er det litt enklere for dere! ;)

Herlighet så skjønn S er :skratte: Må le av hele tannepisoden igrunn.

:hoppe: for endelig penger fra lånekassen!

Ha en fin kveld, forhåpentligvis sover S natten gjennom! :klem:

Ja, hun er kjempeskjønn! Også så mye tull og tøys hun finner på i løpet av en dag.. :daane::ler:

Hun sov fra 18.15 til 05. Jeg hadde ikke så lyst til å stå opp så tidlig, men heldigvis sovna hun omsider i vår seng, og så sov alle tre videre til 08.30 :hoppe:

Så fint at det ser ut som du får penger nå. Kjedelig når det blir så mye styr med utbetalinger :rolleyes:

Jeg synger førstnevnte til N når vi pusser, men det er vel litt dumt, ja :sjenert: Jeg får begynne med "puss, puss, så får du en suss" :fnise:

Ja, jeg synes det er på tide med litt penger nå. Heldigvis klarer vi oss greit uten, men det er jo kjekt å omsider få det jeg har krav på :jepp:

----------------

Som nevnt over her, sov vi til 08.30 i dag. Vanligvis har S sin første lur en gang mellom 9 og 10, men det ble jo litt i tidligste laget i dag. 11.30 var hun stuptrøtt, men nekta å sove. Har prøvd flere ganger, men hun har fortsatt ikke sovet i dag.. :daane: Det er mulig hun sovna nå. Håper det, for det er sannelig slitsomt å ikke få noen pauser! :sjenert: Lurer forresten på hvordan jeg skal få henne til å sove på dagen når jeg slutter å amme, for hun er fortsatt avhengig av puppen for å sovne på dagen. Enten det, eller trille i vogna.. Jeg slutta å puppe henne i søvn om kvelden da hun var 3-4 måneder (husker ikke helt), og nå finner hun søvnen selv på null komma niks om kvelden, men om dagen er det helt texas.. :bond:

Endret av Mazilla
Skrevet

I går kveld bakte jeg "min barndoms havrekjeks", bare i glutenfri utgave. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det for lengst, for de ble veldig vellykka! :spise: Spørs om ikke jeg må lage en runde til før jul. Det er jo kjedelig å måtte rasjonere, mener jeg :sjenert:

Natta i natt kan oppsummeres med to smileyer: :Gjesp: og :rodmer: Det er nemlig både slitsomt og koselig når et lite tanntroll må sove mellom mamma og pappa...

Skrevet

Å, kan ikke du dele en oppskrift med deg?

Jeg vil og bake havrekjeks! :hoppe:

Skrevet

Dagsoving og amming ble plutselig et problem her også, nå når hun har full puppenekt på dagen. Vi har løst det sånn at enten triller vi henne i søvn, eller så gir vi henne noen slurker pumpet morsmelk fra flaske mens hun ligger. Da sovner hun nesten med en gang. Vi skyter kanskje oss selv i foten her, men A sover så lite på dagen allerede, så vi tar det vi kan få av søvn. :Nikke:

Oi, jeg også vil ha oppskrift på kjeks! :hoppe:

Skrevet (endret)

Havrekjeks

6 dl havregryn

2 dl hvetemel/glutenfritt mel (jeg brukte Toro kakemiks) Deigen blir altfor klissete til å kjevle med så lite mel, så man må tilsette mer enn dette etterhvert.

2 dl melk

3 ss smør

1/2 ts salt

4 ss sukker

2 ts hjortetakksalt

Bland det tørre (det står sikt det, men det er ikke så lett å sikte havregryn!) Smuldre smøret i det tørre - eller gni det ut med ei sleiv hvis det ikke er for hardt og kaldt. Tilsett melk og arbeid deigen jevn.

Kjevles tynt ut, stikk ut kjeks, prikk med gaffel, legg på plate.

Stekes ved 175 grader til de er pent gulbrune.. Tok det omtrent 15 minutter, tro? :vetikke:

:sikle:

Med meierismør og brunost.. :spise:

Endret av Mazilla
Skrevet

Helga kom og gikk. Han godeste hadde fri på fredag også, så vi har på en måte hatt langhelg. Han er på jobb i dag, men har fri igjen i morgen. Merker godt at det er litt lavsesong for han for tida, men det har han jo vært forberedt på siden han begynte.

I dag er det skikkelig grått ute, men 7 plussgrader. Passer meg fint :nigo:

Skal snart ut på en liten trilletur. Har noen smågaver igjen å ordne, men snart er gavene i boks. I byen er det et par-tre lekerom som er sånn passe babyvennlige, så jeg tenker vi svinger innom et av dem også i løpet av dagen. Det er litt godt å kunne slappe helt av en liten stund, mens S utforsker nye (og samtidig trygge) omgivelser. Det er sannelig litt av en jobb å gjete en nysgjerrig liten en, spesielt når utforskertrangen er større enn balansen og forstanden :rolleyes::fnise:

Skrevet

Helga kom og gikk. Han godeste hadde fri på fredag også, så vi har på en måte hatt langhelg. Han er på jobb i dag, men har fri igjen i morgen. Merker godt at det er litt lavsesong for han for tida, men det har han jo vært forberedt på siden han begynte.

I dag er det skikkelig grått ute, men 7 plussgrader. Passer meg fint :nigo:

Skal snart ut på en liten trilletur. Har noen smågaver igjen å ordne, men snart er gavene i boks. I byen er det et par-tre lekerom som er sånn passe babyvennlige, så jeg tenker vi svinger innom et av dem også i løpet av dagen. Det er litt godt å kunne slappe helt av en liten stund, mens S utforsker nye (og samtidig trygge) omgivelser. Det er sannelig litt av en jobb å gjete en nysgjerrig liten en, spesielt når utforskertrangen er større enn balansen og forstanden :rolleyes::fnise:

Her er det også grått, og massevis av regn og holke. Håper dere slipper de to sistnevnte, det anbefales ikke når man må være utendørs... Håper dere får en fin bytur og at resten av julegavene er i boks i løpet av dagen! :)

Og tusen takk for link og fantastisk blogginnlegg! S er helt strålende!! :nigo: Balanse og forstand kan komme godt med hvis hun skal utvide repertoaret også :fnise:

Skrevet

Her var det glatt før helga, men det er heldigvis helt bart igjen nå etter ei helg med plussgrader :) Det regner litt, men jeg har måttet bli ganske flink til å komme meg ut uansett vær det siste halve året ;)

Skrevet

Innom å oppdaterer meg jeg :klem:

Så morsomt med tenner da :strix: Det er tungt mens det står på, men det er jo bare noe man må igjennom :)

Vi har et tanntroll som er flink å få 3-4 tenner i samme pulje så vi har sluppet unna så mange tanngjennombrudd ;) Men de har som regel vart i alt mellom 1-3 uker da når det har stått på :fnise:

Skrevet

Måtte le litt av innlegget i bloggen fra S til Neferet :ler:

Skrevet

Idag tenker jeg det blir baking av havrekjeks som skal legges vekk til jul.

:)

Skrevet
:hoho: Nå måtte jeg innom bloggen din. S er så søøøøt (selv når hun poledancer :fnise: )! :rodmer:
Skrevet

Idag tenker jeg det blir baking av havrekjeks som skal legges vekk til jul.

:)

Planen var å ha dem til jul her også, men jeg tror nok jeg må bake nye før den tid :sjenert:

Skrevet

:hoho: Nå måtte jeg innom bloggen din. S er så søøøøt (selv når hun poledancer :fnise: )! :rodmer:

Ja, jeg er ganske fornøyd med resultatet! :fnise:

Skrevet

S reiser seg opp til ting! :overrasket: Det er jo ikke mange dagene siden hun begynte å eke seg opp på kne! :daane:

Lille babyen min blir altfor fort stor! :trist:

Skrevet

:fnise: for både herlig innlegg til Neferet og pepperkakebaking! Rå på rim du! :jepp:

Oi oi oi! Her skjer det ting i racerfart! Før du vet ordet av det tar hun sine første steg :hjerte:

:hug:

Skrevet

Så flink hun er som reiser seg opp! Stadig flere ting som må flyttes utenfor rekkevidde nå tenker jeg! :lur: Ihvertfall er det sånn for ei venninne av meg, sønnen hennes får plutselig tak i ting hun trodde var på trygg avstand... De utvikler seg fort disse små!

Håper dere har en fin førjulsdag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...