Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Selve avslutningen til mange av karakterene er jeg fornøyd med. Greit at Daenerys ble stormannsgal og døde, greit at Jon var den som drepte henne osv. Men oppbyggingen til hennes galskap skulle skjedd over lengre tid. Digger at nord er blitt selvstendig med Sansa som dronning. Ikke så begeistra over at alle Starkene er ensomme på hver sin kant. Måten alt har skjedd på i denne sesongen har ødelagt alt for min del. De kunne brukt minst tre sesonger til for å wrap it up. Skjønner ikke greia med at Bran er konge, å hva faen er greia med Bronn? Alt for mye fanservice i denne sesongen. For å ikke glemme den virkelige trusselen, The Night King ble tilintetgjort iløpet av en episode. Gjesp. Mye bra i denne episoden filmatisk sett, noe bra ellers også. Men innholdet ellers, grøss. 

Jaja, det var litt av mine tanker om siste episode om noen lurte. Thanks for nothing, Dumb & dumber. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er vi faktisk mange som ikke synes det samme. Jeg har skrevet det allerede, men får gjenta. Det eneste som vakte følelser hos meg var da Tyrion fant Jaime og da Jon klappet Ghost. Jeg hadde helt sluttet å bry meg om de andre karakterene. Man er ikke barnslig fordi man mener noe annet enn deg.

Anonymkode: ef011...16a

Sier ikke at man er barnslig fordi man ikke liker episoden. Sier at det er barnslig å gi en episode bunnkarakter fordi man ikke liker hvordan det slutter. Som er hva 90% av alle på IMDB har gjort. Det er tragikomisk. Det ER god regi. isolert sett! 

Anonymkode: 8e5f8...436

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long live the queen in da norf! Sansa Stark ❤️

Anonymkode: b18c8...166

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier ikke at man er barnslig fordi man ikke liker episoden. Sier at det er barnslig å gi en episode bunnkarakter fordi man ikke liker hvordan det slutter. Som er hva 90% av alle på IMDB har gjort. Det er tragikomisk. Det ER god regi. isolert sett! 

Anonymkode: 8e5f8...436

Tror ikke alle som stemmer 0 på Imdb er misfornøyd med hvordan det endte, heller hvordan det ble gjort. 

Anonymkode: 67084...d74

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke alle som stemmer 0 på Imdb er misfornøyd med hvordan det endte, heller hvordan det ble gjort. 

Anonymkode: 67084...d74

Etter å ha lest kommentarfelt her og der, så er det høyst sannsynlig jo. Folk er sure fordi Jon ikke er på tronen. De er sure fordi Bran er på tronen. De er sure fordi Jon drepte Dany. De er sure fordi Dany døde. De er sure fordi vi ikke får vite hvor Drogon går. De er sure over ting som har skjedd, ikke hvordan det ble utført. Har ikke sett en eneste kommentar som sier "Synes det var en kjempebra avsluttning, men den var lagd skikkelig ræva". 

Anonymkode: 8e5f8...436

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er jo sjukt barnslige. Gir episoden bunnkarakter fordi det ikke slutta som de ønsket. 😂😂 Skulle gjerne sett en annen slut men det var en meget god episode med god regi og mye følelser. 

Synes det er så patetisk med alle som griner over at de ikke fikk slutten de ønsket seg. Uansett hvordan dette hadde slutta, så hadde folk blitt sure. Folk tror de veit best selv, og at de hadde en mye bedre slutt. Er bare komisk 😂😂

Anonymkode: 8e5f8...436

De griner ikke fordi de ikke fikk den slutten de ønsket. De griner fordi veien til slutten ikke ga noe mening. De forventet at all treningen og prøvelsene til Arya, skulle ha betydning for historien. At bakgrunnen til Jon, hadde så mye som en tøddel å si for handlingen. Hvorfor ble egentlig Bran the three eyed raven? Hvem var the night king?

Skjønner du? Syv sesonger med oppbygging, gir plutselig ingen mening. Så kommer alt med lettvinte løsninger og armor plot i tillegg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Manolo skrev:

De griner ikke fordi de ikke fikk den slutten de ønsket. De griner fordi veien til slutten ikke ga noe mening. De forventet at all treningen og prøvelsene til Arya, skulle ha betydning for historien. At bakgrunnen til Jon, hadde så mye som en tøddel å si for handlingen. Hvorfor ble egentlig Bran the three eyed raven? Hvem var the night king?

Skjønner du? Syv sesonger med oppbygging, gir plutselig ingen mening. Så kommer alt med lettvinte løsninger og armor plot i tillegg. 

Men siden når har GRRM vært opptatt av skjebne, profetier ogsånt? Han er opptatt av at ting ikke alltid blir slik som man tror, at det er veien mot det man tror på som betyr noe, ikke at man faktisk kommer dit. 

Arya sin trening gjorde at hun greide å drepe Frey og hans undersåtter. Hun drepte Maryn Trant. Og hun drepte the night king. Bakgrunnen til Jon hadde mye å si for handlingen, ting hadde gått helt annerledes for Dany uten. Hun hadde hatt Jon, Messandei, Reghael, hun hadde ikke vært så jævla utålmodig, og hun hadde ikke klikka. Bran har visst lenge at han ville sitte på tronen, derfor har han gjort som han har gjort. F

orventer du virkelig svar på absolutt alle spørsmålene du måtte ha så må du vente på bøkene. D&D startet serien med beskjed om at GRRM ville være ferdig med bøkene underveis så de hele veien hadde noe å gå etter. Det skjedde ikke. Ikke misforstå, er flere ting jeg ikke liker denne sesongen, men det gjelder også andre sesonger. Alt opplegget med littlefinger, arys og Sansa synes jeg var hundre ganger mer ræva enn dette 

Anonymkode: 8e5f8...436

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Manolo skrev:

De griner ikke fordi de ikke fikk den slutten de ønsket. De griner fordi veien til slutten ikke ga noe mening. De forventet at all treningen og prøvelsene til Arya, skulle ha betydning for historien. At bakgrunnen til Jon, hadde så mye som en tøddel å si for handlingen. Hvorfor ble egentlig Bran the three eyed raven? Hvem var the night king?

Skjønner du? Syv sesonger med oppbygging, gir plutselig ingen mening. Så kommer alt med lettvinte løsninger og armor plot i tillegg. 

Nettopp. Er helt enig. Virker som enkelte sliter med å forstå dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest kommentarfelt her og der, så er det høyst sannsynlig jo. Folk er sure fordi Jon ikke er på tronen. De er sure fordi Bran er på tronen. De er sure fordi Jon drepte Dany. De er sure fordi Dany døde. De er sure fordi vi ikke får vite hvor Drogon går. De er sure over ting som har skjedd, ikke hvordan det ble utført. Har ikke sett en eneste kommentar som sier "Synes det var en kjempebra avsluttning, men den var lagd skikkelig ræva". 

Anonymkode: 8e5f8...436

Nei. Etter å ha lest alt av kommentarfelt, tweets og hvorfor det finnes en underskriftskampanje i protest mot sesongen, som har 1,2 mill underskrifter, så er det ikke det jeg sitter igjen med. Da har du ikke skjønt det. 

Det handler ikke om om bare en episode er ræva lagd eller ikke. Alle episodene er dritbra laget, når det kommer til skuespillprestasjoner, effekter, filming og musikkvalg. Det handler om historien, karakterutvikling, profetier og en intelligent avslutning som er en naturlig konklusjon av alt dette sammenlagt. Det er det folk er forbannet over. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Manolo said:

De griner ikke fordi de ikke fikk den slutten de ønsket. De griner fordi veien til slutten ikke ga noe mening. De forventet at all treningen og prøvelsene til Arya, skulle ha betydning for historien. At bakgrunnen til Jon, hadde så mye som en tøddel å si for handlingen. Hvorfor ble egentlig Bran the three eyed raven? Hvem var the night king?

Skjønner du? Syv sesonger med oppbygging, gir plutselig ingen mening. Så kommer alt med lettvinte løsninger og armor plot i tillegg. 

Nettopp. Om man skal dumme ned all kritikk så kan man like gjerne si at folk som ga episoden 10/10 gjorde det fordi Jon klappet ulven Ghost og da spiller ingenting annet noen rolle. 

Synes det det blir for dumt å gjøre alle som mener noe annet enn seg selv  til  tullinger. 

Anonymkode: 0c089...a65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke at alle som mener noe annet enn meg selv er tullinger. Da misforstår dere. 

Så dere mener denne episoden fortjener 0/10 stjerner? Trist for deres del. 

Anonymkode: 8e5f8...436

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ting til: jeg synes det var unødvendig å ha med at Bran the Broken spør om Drogon, for så å si "maybe I'll find him." Var det bare jeg som forventet å få se Drogon en siste gang? 

Skjønner ikke hypen med Ghost heller jeg. 🤷🏻‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men når Cersei og Jamie døde i den gangen (eller hva det nå var) så befant de seg vel VELDIG langt under jorden? Ble ikke hele gangen de stod i fullstendig ødelagt da?    

Så hvordan kan det egentlig ha seg at "Tyrion" klarte å komme seg helt ned dit, og grave opp litt stein akkurat der søsknene hans døde? 

Anonymkode: 882d3...32b

Fordi sesong 8, derfor.

Man må virkelig prøve å legge fra seg alle logiske tanker. Man burde ikke huske hva som skjedde i forrige scene med en karakter, for i neste scene har det umulige skjedd. Sesongen burde hete "Hvordan, hvorfor, hva??? Neiii!? Du kødder...".

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, TulleJenny said:

Et par ting til: jeg synes det var unødvendig å ha med at Bran the Broken spør om Drogon, for så å si "maybe I'll find him." Var det bare jeg som forventet å få se Drogon en siste gang? 

Skjønner ikke hypen med Ghost heller jeg. 🤷🏻‍♀️

Mot slutten var Drogon og Ghost mine favorittkarakterer (de og Cersei, og muligens Sansa, var fortsatt gjenkjennelige som seg selv helt til slutten), men jeg synes det var greit at Drogon ikke ble sett igjen.

Kommentaren til Bran var vel der som en sånn "Dere? Husker dere at jeg ikke KUN kan stirre blankt ut i lufta som en puddel et stuevindu? Jeg kan rulle øya bakover og flakse rundt som ravn og finne ting også! Mistet nøklene dine? La meg finne dem for deg. Savner du en drage? Jeg finner den også ass!"

Anonymkode: ef011...16a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bran kan se alt som skjer, har skjedd og vil skje. Så Bran viste jo helle tiden at han kom til å bli konge.

Anonymkode: 35ed5...937

Nope, han er som et eneste stort leksikon. så alt som har vært og er kan han se. Men fremtiden er like full av spørsmål for han som for alle andre i serien.

Anonymkode: b40b1...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope, han er som et eneste stort leksikon. så alt som har vært og er kan han se. Men fremtiden er like full av spørsmål for han som for alle andre i serien.

Anonymkode: b40b1...8df

Åjaaaa, så det var bare tilfeldig at han gav daggeren til Arya? Eller at han hadde et syn om Drogon som fløy over KL? Eller at han så "winterfell oversvømt" i en drøm bare noen dager før Theon kom og tok WF? 

Anonymkode: 8e5f8...436

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope, han er som et eneste stort leksikon. så alt som har vært og er kan han se. Men fremtiden er like full av spørsmål for han som for alle andre i serien.

Anonymkode: b40b1...8df

Men hvorfor ellers skulle han reise sørover .... Som han selv sa. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns finalen ga massivt mening. Tronen er brent opp, de har ingen penger, så de velger ham som har med egen stol! 

Anonymkode: 5bc64...93d

Drogon brente opp tronen fordi den ikke var wheelchair accessible;D

Endret av Anwa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

19 minutter siden, Spiralis skrev:
  28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope, han er som et eneste stort leksikon. så alt som har vært og er kan han se. Men fremtiden er like full av spørsmål for han som for alle andre i serien

Bran og Jojen Reed har/hadde the greensight. 

""Greensight" (or just "The Sight") is the ability to perceive future, past, or contemporary but distant events in dreams."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, nå er det over! Jeg synes sesong 8 har gått fort fram, kanskje litt vel fort

Var det noen som så hvor flotte flettene til Daenerys var i denne episoden, og hvilken glød hun hadde? Stor kontrast til en scene i tidligere episode der hun var dratt i ansiktet, gusten og med håret i uorden (noen har tidligere referert til flettene hennes og hvor prakfulle de blir i takt med seierene) Nydelig også der Drogon sprer vingene sine bak henne - hun var virkelig en drage.

Øyeblikket der hun taler til soldatene sine på et fremmed språk er vakkert, og illevarslende for Jon og Arya

Der Jon kommer inn der hun står ved Jerntronen, og monologen hennes... Hun høres gal ut, ser gal ut, er gal. Jeg lurte på om Jon ville være håpløst lojal som onkel Ned, men han var heldigvis ikke det. Hun forsto ikke at ved å befri verden fra tyranner hadde hun nettopp blitt en selv

Likte at Drogon viste mer menneskelighet enn alle i hele Westeros med å brenne den dumme tronen, roten til alt ondt. Og så stilig å se på!

Hvor ble det av Drogon og liket av Daenerys? Hvordan visste Grey Worm at Jon drepte Daenerys? Hvorfor ble ikke Tyrion drept med en gang - sviket hans var vel større enn Varys' sitt? Hvordan har de klart å bygge opp alt igjen så raskt? Får Jon lov til å forlate Night's Watch for å bli med skrælingene?

Skulle ønske Arya dro øst og ikke vest - jeg synes geografien er spennende og skulle likt å se mer oppmerksomhet viet de andre områdene/øyene/kontinentene

Fornøyd med slutten, kanskje fordi jeg er litt anti-monarki og synes det er dumt at man skal arve makt, spesielt der makta går rett til eldste mannlige arvtager (nei, jeg har ikke medlemskap i Kvinnegruppa Ottar). Skulle likt å se Grey Worn skrike "men så kjapp dere, for faen!" 😛 

Bronn ❤️ Morsom scene på slutten, "are you master of grammar?" (har savnet litt humor)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...