Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett hele episoden enda, men jeg vil bare si en ting: D&D ødela serien etter å ha drept Dany på den måten. For en jævlig dårlig slutt på en serie som har vært episk. GoT er ikke lenger episk i mine øyne.

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/17/2019 at 8:19 PM, Hedersbrukeren said:

 

Den karakteren hvis utvikling jeg er mest skuffet over er Tyrion. Han var en slags hovedperson de fire første sesongene, mange episke scener. Men etter han drepte faren og rømte, så har han blitt en meningsløs karakter som en av Daenerys sine hjelpere. Sett i ettertid burde GRRM rett og slett ha fått Tyrion drept etter at hans interessante storyline var over. Det ville gitt en fin sjokk-effekt, og vist at absolutt ingen karakterer er udødelige :)

Enig. De skulle drept han i sesong 4.  La han holde talen sin i rettssaken, drepe Tywin og kjæresten og så kan Tyrion dø.  Man kunne også valgt å ikke gjenopplive Jon.  

Anonymkode: 0c089...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke sett hele episoden enda, men jeg vil bare si en ting: D&D ødela serien etter å ha drept Dany på den måten. For en jævlig dårlig slutt på en serie som har vært episk. GoT er ikke lenger episk i mine øyne.

Anonymkode: 15840...4fd

Hvordan ønsket du at Dany skulle dø? Eller ønsket du at serien skulle ende med at hun "vant" og ble en ond dronning? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror D&D glemte overgangen fra episode 5 til 6, gitt. Arya BLE virkelig fredsapostel. Måten de har ødelagt Aryas vei på er virkelig det aller mest irriterende. 

Anonymkode: c80b3...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett hele episoden enda, men jeg vil bare si en ting: D&D ødela serien etter å ha drept Dany på den måten. For en jævlig dårlig slutt på en serie som har vært episk. GoT er ikke lenger episk i mine øyne.

Anonymkode: 15840...4fd

Jeg synes de gjorde det veldig bra. Stort nærmere kommer man ikke legenden om Azor Ahai. Azor Ahai stakk et sverd i hjertet på den han elsket for å lage Lightbringer og redde verden fra ondskap. Jon stikker en kniv i hjertet på den han elsker for å redde verden fra den han elsker. Jeg sliter litt med å se hva som kunne ha vært en mye bedre måte å gjøre det på? 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. De skulle drept han i sesong 4.  La han holde talen sin i rettssaken, drepe Tywin og kjæresten og så kan Tyrion dø.  Man kunne også valgt å ikke gjenopplive Jon.  

Anonymkode: 0c089...a65

Jon har vært den viktigste faktoren i de fleste kampene og store deler av historien. Han reddet store deler av the wildlings, han samlet en allianse mot NK og han stoppet til slutt Danys plan. Å ikke gjenopplive ham hadde vært å fjerne den viktigste brikken fra brettet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, SVK skrev:

Hvordan ønsket du at Dany skulle dø? Eller ønsket du at serien skulle ende med at hun "vant" og ble en ond dronning? 

Jeg kan svare på det og: Dany er som Fantomet; hard mot de harde. Det hadde vært riktig om hun la Red Keep og Cersei i flammer, men ikke hele Kings Landing. D&D trengte imidlertid en villain, slik at Starks kunne ta livet av henne på en 'nobel' måte. Det hadde vært bedre uten massakren i KL og at Starks prøvde å overta makten bare fordi de ønsket makten. 

Anonymkode: c80b3...ec6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 10.09, Tanuki skrev:

fordi hun skjønte at hun aldri vil bli elsket av folket, og fordi "alle" heller vil ha Jon som konge, etc. Hun så drømmen om å sitte på Jerntronen som en befrier glippe, så hun valgte heller å ta tronen tilbake med rå kraft og frykt. 

Det visste hun jo ikke. Det var ikke folket i KL som var så glade i Jon. Hun ante ikke hvordan de ville ta det.

Og nei, hun har ikke alltid vært så brutal at hun har begått folkemord før. Alle hun har vært brutal mot tidligere har vært folk som har gjort noe mot henne på en eller annen måte.

Endret av jabx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg synes de gjorde det veldig bra. Stort nærmere kommer man ikke legenden om Azor Ahai. Azor Ahai stakk et sverd i hjertet på den han elsket for å lage Lightbringer og redde verden fra ondskap. Jon stikker en kniv i hjertet på den han elsker for å redde verden fra den han elsker. Jeg sliter litt med å se hva som kunne ha vært en mye bedre måte å gjøre det på? 

Jon har vært den viktigste faktoren i de fleste kampene og store deler av historien. Han reddet store deler av the wildlings, han samlet en allianse mot NK og han stoppet til slutt Danys plan. Å ikke gjenopplive ham hadde vært å fjerne den viktigste brikken fra brettet. 

Jeg skrev det innlegget i affekt. Jeg er ikke enig med de som slakter episoden, men for meg som har vært en Dany-supporter siden starten, var det utrolig trist å se hvordan historien hennes endte. Jeg gråt, masse. Det var likevel fint å se at hun ikke hadde blitt gal, slik flere fikk inntrykket av etter femte episode. Hun var en erobrer og ville aldri vært tilfreds med å bare styre over Westeros. Jeg føler meg egentlig litt tom etter siste episode, det var så mye følelser involvert. 

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 10.11, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du det skulle bli gjort da? Vi fikk jo mange hint om det på forhånd og hun har hatt en gradvis utvikling, samtidig som det ikke var helt klart at hun kom til å brenne ned hele byen på forhånd, hadde vi visst det hadde det jo ikke vært noe spennende. 

Anonymkode: 77c84...e34

Hvilken gradvis utvikling? Hun har vært hard mot sine fiender. Hun har aldri vært en massemorder, og har alltid prøvd å unngå å drepe uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig, det har vært utrolig latterlig og patetisk å lese alle innleggene om at Bran kom til å bli konge, med tanke på lekkasjonene som kom ut for en stund siden, hvor det kom fram at Bran ville bli den nye kongen i Westeros. Det har blitt skrevet i denne tråden også, under spoilertags. Så prøver folk her i tråden å leke smart med å spekulere i at Bran kommer til å sitte på tronen. At Bran ble king var hverken sannsynlig eller forutsigbart. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan svare på det og: Dany er som Fantomet; hard mot de harde. Det hadde vært riktig om hun la Red Keep og Cersei i flammer, men ikke hele Kings Landing. D&D trengte imidlertid en villain, slik at Starks kunne ta livet av henne på en 'nobel' måte. Det hadde vært bedre uten massakren i KL og at Starks prøvde å overta makten bare fordi de ønsket makten. 

Anonymkode: c80b3...ec6

Skjønner hva du mener. Men med spørsmålet mitt så mente jeg hva man burde gjort i episode  6 gitt hva som skjedde i episode 5. Ser jeg skulle ha presisert det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.5.2019 den 11.13, Mann1979 skrev:

Tror du tar underholdning på TV litt for seriøst altså

😂😂😂

Tror du skal lese innlegget jeg svarte på altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev det innlegget i affekt. Jeg er ikke enig med de som slakter episoden, men for meg som har vært en Dany-supporter siden starten, var det utrolig trist å se hvordan historien hennes endte. Jeg gråt, masse. Det var likevel fint å se at hun ikke hadde blitt gal, slik flere fikk inntrykket av etter femte episode. Hun var en erobrer og ville aldri vært tilfreds med å bare styre over Westeros. Jeg føler meg egentlig litt tom etter siste episode, det var så mye følelser involvert. 

Anonymkode: 15840...4fd

I hear ya! 

Jeg er også fan av Dany, men jeg har hatt en stygg følelse hele veien at enten Jon eller Dany kom til å ryke. Det er ikke helt GRRM å gå for happy tosomhet. Jeg synes Tyrion oppsummerte det bra, hun ville ha fortsatt «å befri» folk til hun hersket over alle. Jeg er enig i slutten er trist. Hun hadde et oppriktig ønske om en bedre verden, både potensialet og intensjonene var der. Men til slutt «taper hun for seg selv» og det er tragedien. Jeg må likevel si at jeg foretrekker denne slutten, framfor å se henne som en ond dronning på jerntronen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan svare på det og: Dany er som Fantomet; hard mot de harde. Det hadde vært riktig om hun la Red Keep og Cersei i flammer, men ikke hele Kings Landing. D&D trengte imidlertid en villain, slik at Starks kunne ta livet av henne på en 'nobel' måte. Det hadde vært bedre uten massakren i KL og at Starks prøvde å overta makten bare fordi de ønsket makten. 

Anonymkode: c80b3...ec6

Hvorfor tenker du det hadde vært mer logisk at starks skulle overta makten bare fordi de ville det? 

Arya er ikke en lady, og Jon skyr maktposisjoner. Sansa er vel den eneste som ønsker makt. 

Det at de skulle plotte for å overta makten er helt ulogisk 

Anonymkode: 9bdf7...d7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig, det har vært utrolig latterlig og patetisk å lese alle innleggene om at Bran kom til å bli konge, med tanke på lekkasjonene som kom ut for en stund siden, hvor det kom fram at Bran ville bli den nye kongen i Westeros. Det har blitt skrevet i denne tråden også, under spoilertags. Så prøver folk her i tråden å leke smart med å spekulere i at Bran kommer til å sitte på tronen. At Bran ble king var hverken sannsynlig eller forutsigbart. 

Anonymkode: 15840...4fd

Enig. Jeg visste at det kom ene og alene på grunn av leaks. Derfor har jeg også latt være å diskutere akkurat det. For at det liksom skal ha vært forutsigbart er tull og tøys. Hadde du spurt meg for noen uker siden hadde Bran vært langt nede på lista over mulige kandidater. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du det hadde vært mer logisk at starks skulle overta makten bare fordi de ville det? 

Arya er ikke en lady, og Jon skyr maktposisjoner. Sansa er vel den eneste som ønsker makt. 

Det at de skulle plotte for å overta makten er helt ulogisk 

Anonymkode: 9bdf7...d7d

Jeg er også villig til å vedde penger på at twisten til Dany kommer fra GRRM, ikke D&D. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tre episoder på søndag, og tre i går... Jebus! For en suppe! :laugh:

Jeg satt å følte meg "pinlig-berørt" gjennom alle episodene, og det selv om jeg drakk en flaske anriket druesaft med minst +50 i "cringe-resistance" til hver økt... 

JAJa, bra serien er over. Hadde de fått holde på flere sesonger på et sånt nivå, så hadde nok HBO endt opp med seriøse problemer.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg er også villig til å vedde penger på at twisten til Dany kommer fra GRRM, ikke D&D. 

Jepp, tror det har vært meningen veldig lenge at Daenerys skulle dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...