Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Irriterende at streaminga på HBO er av så elendig kvalitet.

Anonymkode: 0a55d...6c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anwa skrev:

 

Bran og Jojen Reed har/hadde the greensight. 

""Greensight" (or just "The Sight") is the ability to perceive future, past, or contemporary but distant events in dreams."

Oki skal være stor nok til å spise i meg ordene jeg kom med XD, syns bare det ble sakt noe av han gamle 3 øynede kråka at han kunne bare se tilbake i tid og det som skjer nå. Men men da hadde jeg feil han er synsk i tilegg til et levende leksikon 🤔

Anonymkode: b40b1...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Irriterende at streaminga på HBO er av så elendig kvalitet.

Anonymkode: 0a55d...6c9

?Ikke noe problem med streaming her... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den harde komprimeringen gjør ikke mørke scener veldig grumsete og utydelige?

https://www.tek.no/artikler/kommentar-em-strommekvaliteten-til-hbo-er-en-skam-em/463215

Anonymkode: 0a55d...6c9

Jo, det kan nok stemme, har trodd det var lyset inn på TV, eller jeg som ikke har stilt inn riktig siden jeg har ny TV. Men, ja har irritert meg over å ikke se "nok" i de mørke scenene. Ikke tenkt over at det har med streaming å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei NEI!

Det er jo ikke noe MAGI igjen. Ikke noe snertent facelift på Arya, ikke noe warging på Bran. Jon redusert til en nyttig idiot. D&D kaster vrak for alle mulighetene og gir oss dette!? For hva? For å skape en tåreperse?

Og forklar meg gjerne igjen hvorfor Jon må dra til the Night Watch? Han er the queenslayer, han er på team Stark og så må han få straff??! "Fordi Grey Worm sier det?" Fordi unsullied? Si meg, er det hæren eller nykongen som bestemmer slikt? Og siden når begynte de å "Cersei er død. Daenerys er død. De inviteres herved til å delta i vårt tronråd for å bestemme hvem som skal bli den neste kongen eller dronningen over Westeros. Vel møtt." Stakkars Brienne må drasse med seg en 30-kilos rustning, selv når hun sitter inne til bords og skriver.

Det fineste øyeblikket er når Arya og Jon sier farvel. Damn, Maisie Williams kan spille! Alle andre ser ut som om de tror dette er tulle-sluttversjonen, så de gidder ikke legge så mye i det. Ikke så rart heller, slik som D&D har ødelagt karakterene deres. Følte synd på Jon/Kit Harington som måtte spille idioten.

Å, Dany, kom tilbake!

Dany R.I.P:

image.jpeg.a6627bc2db2c7e76ba466992524909fe.jpeg

 

 

Anonymkode: c80b3...ec6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg også sett episoden.

Konklusjonen min er at med mulighetene som var igjen for siste episode er jeg helt greit fornøyd. Ca det jeg trodde ville skje skjedde, ingen store overraskelser. Bortsett fra at jeg hadde trodd at Tyrion skulle dø.

Jeg ble litt irritert over Jon kjente jeg for hans evige naivitet og kjente at jeg hadde lyst til å kaste Greyworm ut av skjermen min.

Men jeg syns Dany var fantastisk- eller Emilia da. Hun fremstod rablende gal til slutten. Scenen hvor Drogon stod bak henne med vingene ut og hun virkelig så ut som en dragedronning var fantastisk.

Jeg likte og godt "montasjen" på slutten av Sansa, Arya og Jon som gjorde seg klare for hver sin reise. Lest mange er missfornøyde med at Jon dro nord, men slik jeg oppfatter hans karakter var dette noe han ønsket. Å være fri. 

Jeg syns scenen hvor alle de gjenlevende karakterene var samlet for konfevalg var komisk, men samtidig litt feel good. Der dukket jammen meg både Edmure og Lille Arryn opp. 

Men, jeg fikk en liten tåre i øyekroken når Drogon ble lei seg. Tristeste scenen i hele episoden, kanskje sesongen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg hvordan Jon kunne bli dømt til å være med The night watch for resten av sitt liv men, allikevel få lov til å kunne dra derfra å være fri sammen med The wildlings??? Og hvorfor var alle wildlingsene ved muren og tok han imot??? Skjønner ingenting av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Francoise said:

Jeg syns scenen hvor alle de gjenlevende karakterene var samlet for konfevalg var komisk, men samtidig litt feel good. Der dukket jammen meg både Edmure og Lille Arryn opp.

Ikke så liten lenger vel.

Anonymkode: 0a55d...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare sjeleglad for at ikke Jon ble konge. Da hadde jeg spydd.

Hadde egentlig foretrukket en slutt hvor Daenerys ble dronning, og alle levde i frykt resten av sine dager. Men slutten vi fikk var ikke totalt på trynet, i det minste.

Anonymkode: fdc5d...f23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, malifika skrev:

Noen som kan forklare meg hvordan Jon kunne bli dømt til å være med The night watch for resten av sitt liv men, allikevel få lov til å kunne dra derfra å være fri sammen med The wildlings??? Og hvorfor var alle wildlingsene ved muren og tok han imot??? Skjønner ingenting av det.

Det var vel Bran som gjorde ham en tjeneste. Bran visste meget godt at Nights Watch var nedlagt, men det visste ikke Grey Word. Og Bran visste at Jon ønsket å dra Nordover og leve med the wildlings. Så da ordnet han det slik. 

Anonymkode: 3f57c...5c4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede i 4,5 av 10 på IMDB nå. 😂

Anonymkode: 0a55d...6c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så liten lenger vel.

Anonymkode: 0a55d...6c9

Det så jeg også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, malifika said:

Noen som kan forklare meg hvordan Jon kunne bli dømt til å være med The night watch for resten av sitt liv men, allikevel få lov til å kunne dra derfra å være fri sammen med The wildlings??? Og hvorfor var alle wildlingsene ved muren og tok han imot??? Skjønner ingenting av det.

Det er litt av problemet man får ingen forklaring og det gir ingen mening. 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var vel Bran som gjorde ham en tjeneste. Bran visste meget godt at Nights Watch var nedlagt, men det visste ikke Grey Word. Og Bran visste at Jon ønsket å dra Nordover og leve med the wildlings. Så da ordnet han det slik. 

Anonymkode: 3f57c...5c4

Det tror jeg ikke stemmer. For hvorfor sier Tyrion til Jon at det fortsatt er en Nights Watch? Skulle de lure Grey Worm så hadde jo Tyrion forklart det til Jon. 

Anonymkode: 0c089...a65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det nesten som jeg ville. Jeg håpet at Sansa og Tyrion skulle bli konge og dronning sammen. Da ble jo Sansa det, og Tyrion er jo lillekongen :P 

Var sånn passe fornøyd med siste episode. 

Anonymkode: 77900...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt av problemet man får ingen forklaring og det gir ingen mening. 

Det tror jeg ikke stemmer. For hvorfor sier Tyrion til Jon at det fortsatt er en Nights Watch? Skulle de lure Grey Worm så hadde jo Tyrion forklart det til Jon. 

Anonymkode: 0c089...a65

Hvis det absolutt skulle ende slik, hadde vært bedre om Jon ikke fikk straff men selv sa "fuck it, dere får ordne opp sjøl, jeg drar til the Wildlings". 

Men det virker jo som om D&D ikke visste hva de skulle gjøre med Jon etter Daenerys død. La oss sende ham tilbake til start..Det mest naturlige er at Grey hadde drept ham på flekken etter å ha oppdaget at at en død Daenerys ble fraktet bort med dragen.

Anonymkode: c80b3...ec6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nede i 4,5 av 10 på IMDB nå. 😂

Anonymkode: 0a55d...6c9

Fan galningene ødelegger IMDB.

Det finnes en mellomkarakter mellom 1 og 10. Og er man butthurt, så i det minste gi den midt på treet karakter!

Sesong 8 føles for rask. De burde tatt dette over langt flere episoder. Alle karakterene fikk en verdig og logisk finale, bare synd de skviset så mye karakterer og story inn i en sesong.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del steder på nett og instagram etc at folk er så missfornøyde med at Jon ikke ble konge. Men etter min oppfatning er "beyond the wall" eneste stedet Jon har virket oppriktig lykkelig gjennom alle sesonger. Han ville aldri være konge eller ha stor makt. Jeg syns det var en passende endestasjon for han.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, HarryDotter said:

Fan galningene ødelegger IMDB.

Det finnes en mellomkarakter mellom 1 og 10. Og er man butthurt, så i det minste gi den midt på treet karakter!

Sesong 8 føles for rask. De burde tatt dette over langt flere episoder. Alle karakterene fikk en verdig og logisk finale, bare synd de skviset så mye karakterer og story inn i en sesong.

 

:hoho:

Det sier du kun fordi du er butthurt over kritkken av episoden. 

Anonymkode: 0c089...a65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg må fordøye de siste episodene. Jeg heiet og hoiet på karakterene frem til episode 4, etter den episoden forstod jeg hvor all klagingen fra folk på nettet kom fra. Karakterene mistet dessverre mye av dybden denne sesongen. Som gjorde at jeg som ikke har sett de tidligere sesongene på flere år, rett og slett ikke brydde meg om andre enn Dany og dragene. 

Jeg gråt mye da Dany døde 💔 og spesielt da Drogon prøvde å vekke henne igjen, for så å fly vekk med sin døde mor.. der kom tårene igjen! 

Endret av strykebrett
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...