Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Game of Thrones-podcasten av filmpolitiet 👌🏼

Anonymkode: c587a...1fd

Den som heter serieprat? Synes det er irriterende at de har en del feil, som feks at de kaller Bran for «the third eye raven» 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c86d3...1c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 1.49, Ariana807 skrev:

ikke at jeg tror Arya overlever heller desverre (😭 min favoritt). 

Nå vet jeg ikke hvor tro G.R.R.Martin er, men kona har jo sagt at om Arya dør så skiller hu seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den som heter serieprat? Synes det er irriterende at de har en del feil, som feks at de kaller Bran for «the third eye raven» 🤦🏼‍♀️

Nei, den heter GOT pod 🤔

Anonymkode: 2234d...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://radio.nrk.no/podkast/game_of_thrones-podkasten/nrkno-poddkast-26622-146581-13122018140000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anki skrev:

Nå vet jeg ikke hvor tro G.R.R.Martin er, men kona har jo sagt at om Arya dør så skiller hu seg :fnise:

Haha, den har jeg faktisk ikke hørt 😅😂

Jeg føler bare at Sansa og Arya kan ikke begge overleve. Og at Arya nok «må» bli den som ikke overlever av dem. 

Jeg ønsker det ikke! Elsker virkelig Arya, min favoritt! Elsket hele historien hennes 😍 

Men har en dårlig følelse på hennes overlevelses sjangser, men kan jo håpe 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Ariana807 skrev:

Haha, den har jeg faktisk ikke hørt 😅😂

Jeg føler bare at Sansa og Arya kan ikke begge overleve. Og at Arya nok «må» bli den som ikke overlever av dem. 

Jeg ønsker det ikke! Elsker virkelig Arya, min favoritt! Elsket hele historien hennes 😍 

Men har en dårlig følelse på hennes overlevelses sjangser, men kan jo håpe 🤞🏻

Oh yeah! Omtrent samme sitat alle steder jeg google :fnise:

Spoiler

"[George's] wife did actually say that if he ever kills off Arya or Sansa, she's going to leave him," Williams revealed in 2015. "I'll just keep smiling, and say 'If you want to stay with your wife, you've got to keep me alive!'"

Martin himself even joked about this at a panel in Mexico in 2016. "She does have a favorite character, and she has threatened to leave me if I kill that character," Martin said with a laugh, "so I do have to be very careful about that." But he declined to say specifically who that singular character is (though we'd fully believe it's Arya).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den heter Game of thrones-podcasten.

Anonymkode: c587a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 23.09, loveli skrev:

Hvis dét skjer... da lurer jeg på hva folka bak GoT har røyka... Da er alt ødelagt for min del. En så stor karakterbrist ville vært tusen ganger verre enn den som skjedde da Jaime voldtok Cercei ved kista til Joffrey (noe som aldri ble nevnt senere eller fikk noen følger. Fantastisk dårlig skrevet.)

Tyrion er jo annerledes enn før. Han gjør mye dumt, sier mye dumt, osv. Som om de bevisst har gjort figuren dum og lettlurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 12.29, Vampen skrev:

Ellers er jeg uenig i at GoT har vært totalt uforutsigbart fram til nå. Det er mye som har vært diskutert og antatt i mange år som har vist seg å stemme. Vi kranglet godt i denne tråden om Jons opphav, for x antall sider siden, og svaret vi nå har fått stemte med det mange trodde for mange år siden. Det er mange slike eksempler. Det hadde vært dårlig skriving om alt var totalt random og uforutsigbart. 

Det er ingen som har sagt at alt skal være "totalt random og uforutsigbart" eller at det har vært det, og det er forskjell på at noen har klart å pusle seg frem til et aspekt ved serien, og at det i tillegg skjer uventede ting som at viktige karakterer dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rørleggerfrue skrev:

Noen som har tips til podcast eller YouTube kanaler som plukker episodene fra hverandre og dykker dypt i serien? Veldig glad i Talking Thrones på YouTube, men han legger ikke ut nok 😂 var prøvd meg på noen podcaster, storm of spoilers blant annet, men det blir veldig mye fjas, dårlig humor, reklame og lange episoder med lite nyttig informasjon. Forrige sesong fant jeg en bra podcasts som tok for seg hver episode dagen etter, med skikkelige GOT nerder, men finner den ikke igjen. 

Jeg trenger meeer! 🤓

Vil anbefale Emergency Awesome og Alt Shift X på YouTube. Ser ca alt av videoer jeg kommer over på YouTube om GOT 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sikre kilder på noe som kommer til å skje:

Spoiler

Bran er the night king.

Anonymkode: e767c...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Rørleggerfrue skrev:

Noen som har tips til podcast eller YouTube kanaler som plukker episodene fra hverandre og dykker dypt i serien? Veldig glad i Talking Thrones på YouTube, men han legger ikke ut nok 😂 var prøvd meg på noen podcaster, storm of spoilers blant annet, men det blir veldig mye fjas, dårlig humor, reklame og lange episoder med lite nyttig informasjon. Forrige sesong fant jeg en bra podcasts som tok for seg hver episode dagen etter, med skikkelige GOT nerder, men finner den ikke igjen. 

Jeg trenger meeer! 🤓

A Cast of Kings er veldig bra 😊

Anonymkode: d3894...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjul innhold

Bran er the night king.

Dette har folk spekulert i lenge.

Anonymkode: eee76...362

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker podden The North Remembers, de startet med podding av GoT i år, men har poddet flere serier tidligere. Det er et ektepar fra Providence, Rhode Island som snakker seg gjennom episodene, ikke veldig dypt, men de teoriserer på en "responsible" måte (som noen andre sier i Force Center). (De andre poddene er om Outlander og This Is Us)

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 15.29, Agathe skrev:

Jeg lurer egentlig på hva som kommer til å skje etterhvert siden slaget om Winterfell kommer så pass tidlig.

Tja, det er jo bare seks episoder, og hele neste episode blir antakelig bare et langt gjesp av en krigsepisode. Så er det tre episoder igjen. Halvveis i sesongen alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spoiler

Åhhh, flere som gråt når Brienne ble slått til ridder av Jaimie? 😩😍

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjul innhold

Bran er the night king.

Kjenner du skuespillerne eller noen i produksjonen? Som har fortalt deg dette? 

Anonymkode: 77900...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Sophie-Ann skrev:
  Skjul innhold

Åhhh, flere som gråt når Brienne ble slått til ridder av Jaimie? 😩😍

Ja!!! For en episode!!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker denne sesongen så langt! Digger at så mange av karakterene er samlet, og at det er så mye dramatikk og "tension" i hver episode. Deilig etter så mange sesonger hvor det har vært så mange forskjellige plot og gradvis oppbygging. Personlig synes jeg kampscenene er det gøyeste. Kan nesten ikke vente til slaget om Winterfell :redd: 

Så, litt kritikk: Det jeg misliker, er scenene mellom Jon og Daenerys. Har alltid syntes Kit Harrington og Emilia Clarke er blant de svakeste skuespillerne i serien. Tidligere har de sluppet unna med det, ettersom de alltid har vært i scener med knallgode skuespillere som har "dekket over". Men når Jon og Daenerys interagerer, blir det ekstremt tydelig hvor endimensjonale disse rollefigurene er. Scenene mellom dem, som nå liksom skal være hovedpersonene, blir kleine og platte, og hele Aegon Targaryen-avsløringa har jo bare blitt fullstendig teit og antiklimaks. Der skal jo selvsagt manusforfatterne ha noe av skylda også. 

Og apropos; hvorfor i alle dager forteller Jon om sin egentlige identitet til Daenerys like før det store slaget skal skje?? At han er Aegon Targaryen og dermed hennes nevø og ikke minst den egentlige arvingen til jerntronen? Alle med et minimum av krigsstrategi skjønner vel at man ikke deler sånne potensielt splittende hemmeligheter NÅ, når de er avhengige av å stå sammen mot white walkers. Sånt tar man heller etterpå. Kjente det irriterte meg.. :fnise: 

Anonymkode: 78569...c81

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...