AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #3421 Del Skrevet 28. august 2017 1 time siden, Sheherasade skrev: SISTER POWER!!! Døøøø, Little Finger, ha-ha-ha! Bran: "Jeg ser fortiden, og jeg ser fremtiden. Hvorfor er du her?" Jaaa, alle visste jo at Jon var nevøen til Danaerys! Ååååh, håper Tormund overlever også! Pussig, hvordan Brianne og Hound bare har en helt greit samtale liksom, etter at hun nesten drepte ham. Herregud, jeg var også sikker på at Jaime kom til å stryke med der! Men Cersei klarte jo ikke å drepe Tyrion heller, som hun hater. Bra episode!!! Cersei kunne ikke drepe Tyrion, mens hun sitter og venter på the golden company som skal bli redningen hennes. Da hadde hun utløst en krig hun var dømt til å tape. Og det var nok det Tyrion gamblet på også, selv om det nok var en reell risiko for at hun ville miste besinnelsen. Anonymkode: c9b3b...4e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. august 2017 #3422 Del Skrevet 29. august 2017 På 16.8.2017 den 16.18, AnonymSjiraff skrev: Folk dør som fluer så ja Ikke i de senere sesongene. Da har de Plot Armor så det holder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. august 2017 #3423 Del Skrevet 29. august 2017 På 19.8.2017 den 22.37, AnonymBruker skrev: så har de besluttet å drite i alle realistiske oppbygde plott, gode dialoger, osv. I stedet for vi litt klassisk Hollywood-style, masse action, Masse "plottarmor" hvor karakterer på utrolig vis nesten dør men så vidt klarer seg Må si meg enig med AB 67a her. Hvor mange Hollywood-spenningsscener er det i hver episode nå hvor heltene blir mirakuløst reddet i siste liten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 29. august 2017 #3424 Del Skrevet 29. august 2017 Godt jeg tok feil om søstrene Stark! Selv om jeg kommer til å savne Littlefinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3425 Del Skrevet 29. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvordan white walkers hadde planlagt å komme seg forbi muren om tilfeldighetene ikke falt seg slik at de hadde en isdrage. Hva om de ikke hadde en drage, hva da? Synes det var kjipt at vi ikke fikk vite hvordan de hadde tenkt å ødelegge magien som holdt dem nord for muren før dragen kom inn i bildet Anonymkode: 85e83...649 Ting er nok ikke så tilfeldige som de virker akkurat nå... Anonymkode: 22f65...19d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 29. august 2017 #3426 Del Skrevet 29. august 2017 Er ganske stolt av Theon, jeg tror han kommer til å bli drept neste sesong men at han dør som helt i den graden det går. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3427 Del Skrevet 29. august 2017 Og vi må vente i ett og eg halvt år på nye episoder. :-( :-( De starter innspilling i oktober. Episodene skal være like lange som spillefilmer, hvis ryktene stemmer. Tenk om de kunne gitt ut en episode/film i måneden? Etter hvert som de var ferdige? Da hade det ikke blitt SÅÅÅ lang ventetid, og vi ville få kost oss lenge med siste sesong. Det går så fort når det er en episode i uken, og det er så få episoder. Anonymkode: 3f57c...5c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3428 Del Skrevet 29. august 2017 Ja, da var teorien bekreftet. Muren faller i det samme Jon Og Dany har sex for første gang. Dette ble en skikkelig klisjé. Alt virker å være skrevet av tenåringer som digger serien. Her er det fanservice over hele linja. Skikkelig glatt. Det Positive: -Cercei gjør en god figur. Dialogen mellom henne og Tyrion holdt høyt nivå. -Jaime som endelig forlater henne var forventet, men likefullt veldig etterlengtet. -Effektene er flotte. Spesielt bykset til wights'en var top notch. Det negative: -Alt er som sagt Hollywood og glatt. -Scenene med Dany og Jon er forferdelige. De er de to dårligste skuespilleren i serien. Svært begrenset hva de får til og det er iallefall sikkert at de ikke klarer å spille forelsket i hverandre. Samtalen mellom Dany og Jon Snow alene ved Drogonpit er noe av det dårligste jeg har sett på tv. Stålansiktet til Emilia Clarke vs den ukomfortable Kit Harrington. Det føles skikkelig unaturlig at de skal bli et par. Det er ingen kjemi og vi har ikke sett noe oppbygging. De føles presset sammen. -Littlefinger er død, men kanskje like greit siden de har ødelagt karakteren. Sansa og Arya som tar hevn etter å ha skjønt at Littlefinger står bak så mye, skal liksom være et sjokk, men det virker ikke som noe annet enn dårlig historiefortelling. -Rhaegar har to sønner født 1 år imellom som begge heter Aegon. Skal det være Lyanna som har nylig fikk høre at den første baby Aegon var blitt drept og dermed bestemte seg for å kalle sønnen sin opp etter han? Eller er det Rhaegar som har sagt at sønnen skal hete det? Anonymkode: 82242...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3429 Del Skrevet 29. august 2017 Jeg må innrømme det at sesong 7 har ikke vært den beste sesongen, men den har likevel noen høydepunkter: Skuespillet til Lena Headey og Peter Dinklage er noe av det beste jeg har sett. Det er også en av grunnene til hvorfor jeg ikke ønsker Cersei død, til tross for at hun er en kjerring. Indira Varma er også en bra skuespiller, spesielt i den scenen der Tyene blir forgiftet av Cersei. Uten å si et ord så klarer hun å få frem fortvilelsen og sorgen av å se sin datter bli forgiftet, gjennom øynene sine. Og det var et lite øyeblikk der jeg ble trist på hennes vegne. Men hun fortjente det, ingen tvil om det. Scenen med Lannister, Dothrakiene og Drogon var en av mine favoritter. Den var bra laget og jeg var hele tiden spent på om enten Jaime eller Bronn skulle dø. Scenen ved Dragonpit, der de ulike karakterene fikk møte hverandre. Det var interessant å se alle sammen samlet på en plass, og jeg håper vi får se The Hound vs The Mountain (også kalt Cleganebowl) i neste sesong. Liker også hvordan Jaime og Theon har utviklet seg. Jaime var en skikkelig drittsekk tidligere, men nå er han en av mine favoritter. Anonymkode: 20f2f...a05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoDiggity Skrevet 29. august 2017 #3430 Del Skrevet 29. august 2017 20 timer siden, sofie777 skrev: Enig, bortsett fra de fem siste minuttene, de er ikke noe å være lykkelig for. Selv om vi visste AT det kom til å skje, så visste vi ikke på hvilken måte det skulle skje. Og hva skjedde med Tormund? Var han heldig og sto på muren som sto igjen, eller er han gone? Det vet vi ikke før neste år (om ikke Kristoffer sladrer). Slutten var intens, men på tide at noe skjedde også... Heier på Tormund 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. august 2017 #3431 Del Skrevet 29. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: -Littlefinger er død, men kanskje like greit siden de har ødelagt karakteren. Sansa og Arya som tar hevn etter å ha skjønt at Littlefinger står bak så mye, skal liksom være et sjokk, men det virker ikke som noe annet enn dårlig historiefortelling. Ja, like etter at Arya har snakket om å ta ansiktet til Sansa så blir de plutselig perlevenner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 29. august 2017 #3432 Del Skrevet 29. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må innrømme det at sesong 7 har ikke vært den beste sesongen, men den har likevel noen høydepunkter: Indira Varma er også en bra skuespiller, spesielt i den scenen der Tyene blir forgiftet av Cersei. Uten å si et ord så klarer hun å få frem fortvilelsen og sorgen av å se sin datter bli forgiftet, gjennom øynene sine. Og det var et lite øyeblikk der jeg ble trist på hennes vegne. Men hun fortjente det, ingen tvil om det. Anonymkode: 20f2f...a05 Veldig bra skuespill, det er jeg enig. Men at hun fortjente det klarer jeg ikke så se. Ja hun drepte Myrcella (som en hevn for drapet på Oberyn osv og det rettferdiggjør ingenting), men ingen fortjener å se sin egen datter ikke bare dø, men også hele forråtnelsesprosessen etterpå. Være lenket fast, tvunget til å vitne det hele men ute av stand til å gjøre noe. Det syns jeg egentlig er ganske brutalt, nesten blant de mest brutale drapene i serien. Uten at jeg helt klarer å plukke ut det værste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3433 Del Skrevet 29. august 2017 7 minutter siden, pinar skrev: Veldig bra skuespill, det er jeg enig. Men at hun fortjente det klarer jeg ikke så se. Ja hun drepte Myrcella (som en hevn for drapet på Oberyn osv og det rettferdiggjør ingenting), men ingen fortjener å se sin egen datter ikke bare dø, men også hele forråtnelsesprosessen etterpå. Være lenket fast, tvunget til å vitne det hele men ute av stand til å gjøre noe. Det syns jeg egentlig er ganske brutalt, nesten blant de mest brutale drapene i serien. Uten at jeg helt klarer å plukke ut det værste. Du har rett der. Jeg så scenen på nytt siden jeg hadde bare sett den 1 gang, og da fikk jeg et annet syn på det. Anonymkode: 20f2f...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 29. august 2017 #3434 Del Skrevet 29. august 2017 Fin liten detalj når Jaime trekker hansken over gullhånda si og noen dråper snø (Snow) faller ned på hansken. Så rir han nok i retning Snow da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3435 Del Skrevet 29. august 2017 Jeg gleder meg bare til bøkene til georg rr martin kommer ut. Har lest alt og venter spent på bok 6 og 7. Bøkene er så mye bedre enn serien. MASSE bra og sinnsykt somhar blitt utelatt fra serien. Mye viktig. Anonymkode: 6bef8...0a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3436 Del Skrevet 29. august 2017 3 timer siden, pinar skrev: Veldig bra skuespill, det er jeg enig. Men at hun fortjente det klarer jeg ikke så se. Ja hun drepte Myrcella (som en hevn for drapet på Oberyn osv og det rettferdiggjør ingenting), men ingen fortjener å se sin egen datter ikke bare dø, men også hele forråtnelsesprosessen etterpå. Være lenket fast, tvunget til å vitne det hele men ute av stand til å gjøre noe. Det syns jeg egentlig er ganske brutalt, nesten blant de mest brutale drapene i serien. Uten at jeg helt klarer å plukke ut det værste. Myrcella er en ting, men drapene på Doran og Trystane var værre. Hun skulle liksom ta hevn over Oberyns død ved å drepe hans egen bror og nevø. Oberyn elsket familien sin, det hun gjorde er utilgivelig, de er kinslayers av verste sort. Hun kuppet også Dorne, Ellaria hadde ingen rett på den "tronen". Hun utslettet Martell-familien, men det er nok ande noble familier i Dorne som ville hatt bedre krav enn henne. Og helt ærlig var skjebnen de fikk rimelig tam. Nym (?) fikk iallfall en rask og smertefri død. Anonymkode: cf652...908 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 29. august 2017 #3437 Del Skrevet 29. august 2017 15 timer siden, Severus skrev: Er ganske stolt av Theon, jeg tror han kommer til å bli drept neste sesong men at han dør som helt i den graden det går. Jeg var så rørt over at Theon endelig klarte å ta seg sammen, at mannen min var sikker på at de hadde tatt livet av enda en drage da han kom hjem og så meg kjempe med tårene. 3 timer siden, Sitronmelisse skrev: Fin liten detalj når Jaime trekker hansken over gullhånda si og noen dråper snø (Snow) faller ned på hansken. Så rir han nok i retning Snow da.. Jeg tolket det som at vinteren endelig var kommet etter alt maset om at den var på vei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3438 Del Skrevet 29. august 2017 Jeg liker at de tok hevn på Littlefinger, det er jo det som er det fine her. Han trodde han var smartere enn dem alle, men siden han hadde denne svake siden med Sansa og lærte henne alt så gjorde han en gedigen feil. Egoet hans lot ham ikke se at han gav henne alle triksene i boken til å avsløre ham selv, han trodde han var smartere, bedre, og sleipere enn alle - så ble han slått i sitt eget spill. Og når han innser at han ikke kan manipulere seg ut av situasjonen så ser vi hvordan Littlefinger egentlig er: en feiging som ikke har noe å stille opp med når det virkelig gjelder. Jeg trengte ikke å se at de var perlevenner eller å ha den delen bedre forklart. Det ble jo forklart (for meg i alle fall) når Arya endte med å gi kniven til Sansa, uten å skade henne. Lojaliteten til familien ble vist, selv om hun var truende. Når de da begge siterer faren, så viser jo det også igjen at begge to har hatt Ned i bakhodet - familien først, alle andre: fuck off. For en gangs skyld kom Bran med noe nyttig og ikke creepy info om alt det han så ble gjort mot søstrene sine Anonymkode: 70eff...8af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 29. august 2017 #3439 Del Skrevet 29. august 2017 4 minutter siden, Cathrine88 skrev: Jeg var så rørt over at Theon endelig klarte å ta seg sammen, at mannen min var sikker på at de hadde tatt livet av enda en drage da han kom hjem og så meg kjempe med tårene. Jeg tolket det som at vinteren endelig var kommet etter alt maset om at den var på vei. Awww, det er bra det ikke bare var jeg som ble rørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3440 Del Skrevet 29. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker at de tok hevn på Littlefinger, det er jo det som er det fine her. Han trodde han var smartere enn dem alle, men siden han hadde denne svake siden med Sansa og lærte henne alt så gjorde han en gedigen feil. Egoet hans lot ham ikke se at han gav henne alle triksene i boken til å avsløre ham selv, han trodde han var smartere, bedre, og sleipere enn alle - så ble han slått i sitt eget spill. Og når han innser at han ikke kan manipulere seg ut av situasjonen så ser vi hvordan Littlefinger egentlig er: en feiging som ikke har noe å stille opp med når det virkelig gjelder. Jeg trengte ikke å se at de var perlevenner eller å ha den delen bedre forklart. Det ble jo forklart (for meg i alle fall) når Arya endte med å gi kniven til Sansa, uten å skade henne. Lojaliteten til familien ble vist, selv om hun var truende. Når de da begge siterer faren, så viser jo det også igjen at begge to har hatt Ned i bakhodet - familien først, alle andre: fuck off. For en gangs skyld kom Bran med noe nyttig og ikke creepy info om alt det han så ble gjort mot søstrene sine Anonymkode: 70eff...8af Herlig å se at alle som sviktet Eddard dør som fluer, en etter en. Neste er vel Cersei, men jeg vil ikke at hun skal dø riktig ennå. Anonymkode: 20f2f...a05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå