Vampen Skrevet 21. mai 2019 #5261 Del Skrevet 21. mai 2019 Jeg synes GRRM hadde en fin oppsummering på sin blogg: http://georgerrmartin.com/notablog/ Jeg synes det er fint å se ham hylle alle involverte, inkludert D&D, for arbeidet de har gjort. Og at han nok en gang understreker forskjellen i medium, og hva det gjør med historiefortelling. Han tar opp det vi tidligere har vært innom, at han har muligheten til å skrive så mye han vil, så lenge han vil, og tilpasse seg historien på en organisk måte. Det er vanskeligere med en serie, hvor så mange er involvert, og så mange har andre andre prosjekter på gang. Med tanke på forskjeller i slutten oppsummerer han med både ja og nei, og trekker spesielt fram bifigurer serien har kuttet. Hvilket får meg til å mistenke at de store linjene i serien kommer fra GRRM. Jeg synes også det er fint å se at han sier at spørsmålet om hvilken slutt som er riktig er et tullete spørsmål, og at hva som er best er noe folk får vurdere selv og krangle om på Internett. 😁 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #5262 Del Skrevet 21. mai 2019 Anonymkode: 35ed5...937 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 21. mai 2019 #5263 Del Skrevet 21. mai 2019 1 time siden, SVK skrev: Skjønner at folk som ønsket en bittersøt slutt er skuffa, men jeg er letta. Liker lykkelige slutter. Jeg synes den er bittersøt, jeg. Jeg synes det er kjipt at Dany og Jon endte som de gjorde. Og at Bran er på trona. Ikke fordi jeg ikke forstår det, eller synes det er dårlig i og for seg, men fordi det faktum at det ikke var det jeg ønsket jo gjør det mer bittersøtt enn happy ending. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 21. mai 2019 #5264 Del Skrevet 21. mai 2019 20 minutter siden, Vampen said: Jeg synes den er bittersøt, jeg. Jeg synes det er kjipt at Dany og Jon endte som de gjorde. Og at Bran er på trona. Ikke fordi jeg ikke forstår det, eller synes det er dårlig i og for seg, men fordi det faktum at det ikke var det jeg ønsket jo gjør det mer bittersøtt enn happy ending. Sant, folk har ulik mening om hva som er bittersøt slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #5265 Del Skrevet 21. mai 2019 Anonymkode: 0c089...a65 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 21. mai 2019 #5266 Del Skrevet 21. mai 2019 32 minutter siden, Vampen said: Jeg synes GRRM hadde en fin oppsummering på sin blogg: http://georgerrmartin.com/notablog/ Jeg synes det er fint å se ham hylle alle involverte, inkludert D&D, for arbeidet de har gjort. Og at han nok en gang understreker forskjellen i medium, og hva det gjør med historiefortelling. Han tar opp det vi tidligere har vært innom, at han har muligheten til å skrive så mye han vil, så lenge han vil, og tilpasse seg historien på en organisk måte. Det er vanskeligere med en serie, hvor så mange er involvert, og så mange har andre andre prosjekter på gang. Med tanke på forskjeller i slutten oppsummerer han med både ja og nei, og trekker spesielt fram bifigurer serien har kuttet. Hvilket får meg til å mistenke at de store linjene i serien kommer fra GRRM. Jeg synes også det er fint å se at han sier at spørsmålet om hvilken slutt som er riktig er et tullete spørsmål, og at hva som er best er noe folk får vurdere selv og krangle om på Internett. 😁 Jeg likte også sleivsparket til ekspertene på internett. De siste sesongene er ikke perfekte, men D&D har altså måttet skrive ferdig de to siste bøkene på 2 år. GRRM har brukt 8 år på en av dem (hittil). De fortjener ikke dritten de har fått. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 21. mai 2019 #5267 Del Skrevet 21. mai 2019 21 minutter siden, Mann1979 skrev: Jeg likte også sleivsparket til ekspertene på internett. De siste sesongene er ikke perfekte, men D&D har altså måttet skrive ferdig de to siste bøkene på 2 år. GRRM har brukt 8 år på en av dem (hittil). De fortjener ikke dritten de har fått. Ja, jeg tolker ham også slik. Jeg synes det er fint at nettopp GRRM hyller D&D såpass tydelig som han gjør, etter all dritten de har fått. GRRM har jobbet med TV og film selv, så jeg tror faktisk han forstår adaptasjon og forskjellene bedre enn en del kritikere. Jeg ser til og med at enkelte medier har publisert dette under overskriften «GRRM sier hans slutt vil bli veldig forskjellig fra serien», og jeg leser ham ikke slik. Da hadde svaret på vil slutten bli forskjellige bare være ja. Selvfølgelig vil deler være forskjellige, han har jo fortsatt med karakterer serien ikke har, han mangler en NK og kan legge til så mye han bare orker. Men jeg tror fortsatt en del av slutten blir lik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. mai 2019 #5268 Del Skrevet 21. mai 2019 Har alltid synes det er tullete og sammenligne tv serien og bøkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 21. mai 2019 #5269 Del Skrevet 21. mai 2019 Jeg tror, at siden Dany så tronerommet ødelagt i house of the undying da hun gikk gjennom døren, at hun gikk videre til sønnen og Khal Drogo som vi også så i teltet utenfor i snøstormen. Det endte jo med at alt ble ødelagt, og det var jo tronerommet som ødelagt hun så bak døren. Bittersøt tanke, egentlig. Blir mer og mer forbanna på den enkle slutten til Dany. Jeg tror det har vært meningen ganske lenge at Dany til slutt skulle dø, men faen for en feig måte de gjorde det på... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #5270 Del Skrevet 21. mai 2019 7 minutter siden, Ms.Sommerfugl said: Jeg tror, at siden Dany så tronerommet ødelagt i house of the undying da hun gikk gjennom døren, at hun gikk videre til sønnen og Khal Drogo som vi også så i teltet utenfor i snøstormen. Det endte jo med at alt ble ødelagt, og det var jo tronerommet som ødelagt hun så bak døren. Bittersøt tanke, egentlig. Blir mer og mer forbanna på den enkle slutten til Dany. Jeg tror det har vært meningen ganske lenge at Dany til slutt skulle dø, men faen for en feig måte de gjorde det på... Hva mener du med at de drepte Dany på en feig måte? Anonymkode: 0c089...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 21. mai 2019 #5271 Del Skrevet 21. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at de drepte Dany på en feig måte? Anonymkode: 0c089...a65 Jeg synes hun ble avlivet på en human måte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 21. mai 2019 #5272 Del Skrevet 21. mai 2019 1 minutt siden, Isambard skrev: Jeg synes hun ble avlivet på en human måte. Enig. Synes ikke de kunne drept henne på en annen måte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 21. mai 2019 #5273 Del Skrevet 21. mai 2019 Jeg måtte tilbake og sjekke titler. For det slo meg plutselig at dersom episoden hvor Bran ble dyttet fra tårnet het Kings Landing, så kunne jeg fnise hysterisk av dårlig/fantastisk ordspill i noen dager. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #5274 Del Skrevet 21. mai 2019 Hvorfor er Bronn master of coin? Det gir faktisk ingen mening uansett hvor mye man ser etter det. Vedder på at han kun ble det så de kunne få med "haha bordell haha". Dette viser hvor dårlig manuset har blitt etter bøkene sluttet. Anonymkode: 14f7d...45b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. mai 2019 #5275 Del Skrevet 21. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er Bronn master of coin? Det gir faktisk ingen mening uansett hvor mye man ser etter det. Vedder på at han kun ble det så de kunne få med "haha bordell haha". Dette viser hvor dårlig manuset har blitt etter bøkene sluttet. Anonymkode: 14f7d...45b Antagelig fordi Highgarden er en av de rikeste husene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #5276 Del Skrevet 21. mai 2019 5 minutter siden, Tabris skrev: Antagelig fordi Highgarden er en av de rikeste husene. Ja, men hvorfor skal han få Highgarden i utgangspunktet? Det var bare et løfte Tyrion ga, hvorfor skal Bran følge det? Anonymkode: 14f7d...45b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #5277 Del Skrevet 21. mai 2019 7 minutter siden, Tabris skrev: Antagelig fordi Highgarden er en av de rikeste husene. Hvorfor gir det mening å velge finansminister etter hvem som er leder for et av de rikeste husene? Det er jo ikke slik finansministeren har blitt valgt tidligere. I tillegg er finansministerens jobb naturlig nok å skaffe inntekter til kongen. Men som sjef for et av de rikeste husene har man interesse av å gi fra seg minst mulig til kongen. Er jo kjempestor interessekonflikt der og det er vel ikke som om Bronn er kjent som den mest moralske mannen i Westeros. Han fikk posisjonen sin fordi han truet med å drepe Tyrion om han ikke fikk Higharden. Anonymkode: b0541...93f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #5278 Del Skrevet 21. mai 2019 La oss også bare akseptere at Yara Greyjoy ler av ideen om at folket skal få velge konge/dronning, selv om det er det de har gjort på Iron Islands i århundrer 🙄 Anonymkode: 14f7d...45b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Punhunter Skrevet 21. mai 2019 #5279 Del Skrevet 21. mai 2019 Spot on. 😂😭 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #5280 Del Skrevet 21. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss også bare akseptere at Yara Greyjoy ler av ideen om at folket skal få velge konge/dronning, selv om det er det de har gjort på Iron Islands i århundrer 🙄 Anonymkode: 14f7d...45b Ingenting i den scenen hvor Bran velges til konge gir mening. Folk må gjerne mene at scenen er underholdende. Smaken er som baken. Men hva som skjer gir ingen mening i GoT-universet. Anonymkode: b0541...93f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå