Gå til innhold

Harry Potter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Å, hele Harry Potter-universet er fantastisk! Husker jeg kranglet skikkelig med en venninne en gang som mente at bøkene var av elendig litterær kvalitet, haha, jeg ble sååååå utrolig sint.

Gleder meg masse, masse til filmen, men gruer meg også, men ikke av helt samme grunn som dere. Selvfølgelig, det blir trist at det er siste gjensyn med HP, men jeg er spent på hvordan filmen har blitt! Var ikke sånn kjempefornøyd med del 1, og har liksom sett for meg hele denne verdenen opp i midt eget hode.

Vil forresten anbefale dere å sjekke ut denne boka om dere ikke eier den allerede, den er fantastisk utformet og veldig interessant, et must for alle fans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Åååå som jeg gleder meg! Jeg har lest alle bøkene 7 gang og sett alle filmene minst like mange ganger!

Jeg trålet nettet som en gal etter å ha fått noen hint om at trailer nr 1 var på jeg ut, og begynte å gråte når jeg så den :sjenert: Så da så jeg den 3 gang til liksågodt. Samboeren min satt å så på meg med store øyne mens jeg satt der å tørket tårer. :fnise:

Trailer nr 2 mistet jeg omtrent pusten av og fikk sommerfugler i magen, gleder meg såå mye! :strix:

jeg lå forresten på sofaen å hulket når jeg var ferdig med den siste boka, måtte stoppe å lese flere gang, for jeg så ingenting gjennom tårene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler? Ingen har sett filmen så det er vanskelig å spoile. Eller mener du at man ikke skal kunne skrive om ting man har lest i en bok som er over fem år gammel her på forumet? Så hvis du skriver om en scene fra Hamsunds Victoria, så er det spoling fordi det kanskje finnes en person som har tenkt å lese boka neste år?

Det er jo alltid noen som enda ikke har sett en gammel film eller lest en gammel bok, så da kan man jo aldri snakke om noe man har lest eller sett da? Er noe annet når filmer og bøker er nye syns jeg?

Jo, det er faktisk fullt mulig å spoile filmen, siden det har vært prøvevisning allerede. Ligger et par ganske detaljerte sammendrag på nett, til ære for alle som vil vite NÅMEDENGANG om bestemte ting fra boka ble med i filmen eller ikke ;)

Jeg gleder meg, selv om det nok må bli premiere her hjemme og ikke i London på meg denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Yay, gratulerer! :hoppe:

Jeg har, for første gang på mange år, ikke bestilt premierebilletter til HP. Hatt altfor mye annet å tenke på. Mistenker jeg begynner å bli voksen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå billetter til premieren!! Natt til 13 juli :hoppendeglad:

Wow, natt til 13.?? Er det førpremiere? Hvorhvorhvor?? :popcorn: Jegviljegviljegvil!! :fnise:

(nei, jeg gleder meg ikke i det hele tatt, altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Wow, natt til 13.?? Er det førpremiere? Hvorhvorhvor?? :popcorn: Jegviljegviljegvil!! :fnise:

(nei, jeg gleder meg ikke i det hele tatt, altså...)

Her i Bergen ble premieren flyttet fra 15 juli til 13 juli. Billettsalget er allerede igang på Bergen kino :hoppendeglad: Nei du aner ikke! Nå vurderer jeg å bli med på maraton og (kinoen kjører alle filmene fra 11 juli kl 22.00 til 12 juli kl 23.30 - så er premieren kl 23.59!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tårer i øynene av den traileren, jeg. Gleder meg vilt - nå har jeg endelig også fått meg billetter. Premieredagen, selv om jeg ikke bestilte før nå. :hoppe:

Jeg gruer meg også litt til det er slutt, men JKR har jo noe mer HP på gang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Ja nei jeg er helt i ekstase nå jeg! :hoppe: Men grugleder meg veldig! Tenkte jeg skulle lese bøkene på nytt og se filmene en gang til - bare for å prøve å holde Harry Potter følelsen der litt lenger :fnise:

Dette markerer i hvertfall slutten på noe jeg har fulgt med på siden ja 1998? (det var vel da den første boken kom på norsk?). :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAh, spennende!! Jeg begynte å grine da bøkene var ferdig. Det var så endelig. Et stort "aldri mer".

Synes også Snape-historien er fascinerende. Har ikke lest bøkene på norsk, så takler ikke helt de oversatte navnene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også litt til det er slutt, men JKR har jo noe mer HP på gang nå.

Hæ?? Link? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, får ikke sett på noen av linkene, jeg. PCen min er veldig kresen på hvilken sider den lar meg åpne. Får sjekke dem ut ved en senere anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anuket

Æsj, får ikke sett på noen av linkene, jeg. PCen min er veldig kresen på hvilken sider den lar meg åpne. Får sjekke dem ut ved en senere anledning!

Vel det står egentlig ingenting i dem :fnise: Bare comming soon på nettsiden og på youtube er det en nedtelling til J.K. Rowlings announcement! Den kommer om 6 dager! Lurer fælt på hva det er! Tipper det er et leksikon om Harry Potters verden, eller kanskje en ny bok om familien Potter? Hun har tross alt sagt flere ganger at det er slutt for Harry Potter, så tror ikke det vil ha noe å gjøre med han direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende da! Jeg som trodde alt var over, men da har jeg enda noe å glede meg til :nigo:

Det hadde vært moro å lese noe annet av Rowling også, romaner som er uavhengig av Harry Potter-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...