Gå til innhold

Harry Potter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Må bare si, jeg syns historien rundt Slur er fasinerende...

Går vel over grensen til søtsuppe av og til, men det kan man tilgi.

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går vel over grensen til søtsuppe av og til, men det kan man tilgi.

Åja, laaangt inn i søtsuppa! Men det er litt deilig med søtsuppe iblant. Spesielt når man har blitt så godt kjent med personene og miljøet, som jeg følte jeg ble med HP&co :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt( på en positiv måte) hvordan Harry Potter filmene har utviklet seg. Filmen ser ufattelig bra ut. Kommer nok til å hylgrine når filmen er ferdig(pga det er trist at det er ferdig med alt)

Fint om folk ikke spoiler!

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt( på en positiv måte) hvordan Harry Potter filmene har utviklet seg. Filmen ser ufattelig bra ut. Kommer nok til å hylgrine når filmen er ferdig(pga det er trist at det er ferdig med alt)

Fint om folk ikke spoiler!

Samme her! Vurderer helt seriøst å se den alene. Synes det er helt fryktelig å gråte foran andre :sjenert:

Jeg holdt på å begynne å gråte et par ganger under del en. Nå kommer jeg jo også til å gråte fordi det hele er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Vurderer helt seriøst å se den alene. Synes det er helt fryktelig å gråte foran andre :sjenert:

Jeg holdt på å begynne å gråte et par ganger under del en. Nå kommer jeg jo også til å gråte fordi det hele er over.

Jeg hylgrein i en fullstappet collocsseum kino sal 1 når jeg så Ringenes Herre :return of the king. Blir nok ikke bedre nå heller :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så del 1 alene på kino, og gråt. Kommer til å grine øynene ut av denne, så MÅ se den sammen med noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anuket

Nei, jeg gråter i kinosalen - det har jeg gjort siden Cedric døde. Tror de fleste som kjenner meg nå vet hvor sterkt knyttet jeg er til denne serien. Pluss nå bryr jeg meg ikke, jeg tar heller med meg et lite lommetørkle og tørker tårene underveis. Men til siste del, tror jeg må ha med meg en hel boks!

Men så er jeg av den typen som dukker opp på premierene med skjorte, slips og skjerf :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gråter i kinosalen - det har jeg gjort siden Cedric døde. Tror de fleste som kjenner meg nå vet hvor sterkt knyttet jeg er til denne serien. Pluss nå bryr jeg meg ikke, jeg tar heller med meg et lite lommetørkle og tørker tårene underveis. Men til siste del, tror jeg må ha med meg en hel boks!

Men så er jeg av den typen som dukker opp på premierene med skjorte, slips og skjerf :fnise:

Sukk...Du minner meg på at jeg burde bli ferdig med harry potter skjerfet jeg begynte på for 6 år siden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo.. Håper det blir bra.

Del 1 og 2 er jo laget samtidig og jeg håper de får en skikkelig god avslutning. Jeg likte Dødstalismanene del 1 bedre enn både Føniksordenen og Halvblodspirnsen. De to filmene lider kraftig av at de har måttet komprimere historien for mye, så det er bra de delte den siste boken.

Likevel er det et par skikkelige skuffelser i del 1. Syntes både senene fra forhørsrommene i departementet og turen til Gudriksdal kunne vært gjort mer spennende og dramatisk. Håper inderlig at de får til å toppe dramatikken og spenningen i del 2. Harry fortjener en skikkelig avsluttning!

Jeg leste den første boken ganske tidlig etter at den kom ut. Har fulgt med nøye og med stor spenning etter det. Det blir en slags tapsfølelse når den siste flimen er ferdig og det hverken er noen bøker eller filmer å vente på.

Ja, ble ganske skuffa den av den scenen fra gurdiksdal jeg og. Mener ganske bestemt at Harry og Hermine kledde seg ut som gomper, men i filmen så sier han noe sånn som at han syntes det ikke var rett å komme forkledd eller noe slikt. Om jeg ikke husker feil.

Ellers så må jeg si at jeg synes denne filmen er noen av de beste filmene! Ble så skuffa fra og med film 3. Spessielt omgivelsene rundt galtvort som jeg synes ble så nitriste. Og at de selvfølgelig måtte komprimere så mye.

Men det blir så trist, aldri mere spenning og forventning i Harry Potter universet :sukk: .

Tenk straks tredve år gammal, og yndlingsbøkerne mine er barnebøker. Leser de ofte, har sikkert lest de 40-50 ganger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Sukk...Du minner meg på at jeg burde bli ferdig med harry potter skjerfet jeg begynte på for 6 år siden :sjenert:

Haha kom på at det skjerfet jeg har, begynte jeg å strikke i fjor rundt september, men fikk liksom aldri tid til å strikke ferdig - så på dagen premieren da del 1 kom satt jeg og strikket som en gal og rakk å bli ferdig 15 minutter før jeg skulle møte opp på kinoen! :fnise: Var MEGET stolt :fnise: :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt( på en positiv måte) hvordan Harry Potter filmene har utviklet seg. Filmen ser ufattelig bra ut. Kommer nok til å hylgrine når filmen er ferdig(pga det er trist at det er ferdig med alt)

Fint om folk ikke spoiler!

Spoiler? Ingen har sett filmen så det er vanskelig å spoile. Eller mener du at man ikke skal kunne skrive om ting man har lest i en bok som er over fem år gammel her på forumet? Så hvis du skriver om en scene fra Hamsunds Victoria, så er det spoling fordi det kanskje finnes en person som har tenkt å lese boka neste år?

Det er jo alltid noen som enda ikke har sett en gammel film eller lest en gammel bok, så da kan man jo aldri snakke om noe man har lest eller sett da? Er noe annet når filmer og bøker er nye syns jeg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler? Ingen har sett filmen så det er vanskelig å spoile. Eller mener du at man ikke skal kunne skrive om ting man har lest i en bok som er over fem år gammel her på forumet? Så hvis du skriver om en scene fra Hamsunds Victoria, så er det spoling fordi det kanskje finnes en person som har tenkt å lese boka neste år?

Det er jo alltid noen som enda ikke har sett en gammel film eller lest en gammel bok, så da kan man jo aldri snakke om noe man har lest eller sett da? Er noe annet når filmer og bøker er nye syns jeg?

Man trenger ikke å skriva hva som skjer i siste boka. Er folk som faktisk har unngått å lese slike bok tråder og ikke vil vite hva som skal skje i filmen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whoooa, gåsehud. Gleder meg enormt til siste film :jepp: Ser ut som de har fått med mye fra boka så det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Jeg har forøvrig ikke sansen for HP, men jeg har en datter på 12 som nå er helt vill etter bøkene og filmene;) Oppfordrer henne nå om dagen til å lese de på engelsk for jeg har hørt så mye positivt om de på engelsk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gleder meg også mye, veldig fin trailer, ga meg gåsehud! Men - hva mener de - skal den komme i 3D????

Et skår i gleden når det gjelder filmene, er at Snape (Slur) har en alt for minimal rolle. han er jo kjempeviktig for hele historien, og har fått mye mer plass i bøkene enn det filmene gir ham.

Så får vel vi stakkars fans av Alan Rickman som Snape bare prøve å kose oss med de få øyeblikkene vi får lov til å se ham i filmene :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også grugleder meg. Tror nok jeg må ha med meg et lommetørkle, ja. Gleder meg vilt til å se slutten, og gruer meg for da er eventyret definitivt over. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacus

Jeg gleder meg kjempe masse. Husker at jeg satt å stortutet gjennom hele slutten av boken så jeg regner med at jeg også må ha med lommetørkle når jeg skal se filmen.

Tror jeg kommer til å se den på kino alene første gangen siden jeg lever meg sånn inn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket
:fnise: kanskje vi burde hatt et Harry Potter treff for alle som lever seg inn i bøkene og filmene og sett den siste delen sammen :fnise:
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...