Gå til innhold

Bryllupstråd for William og Kate


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Nydelig kjole til nydelig jente!!

Elsket brudebuketten, nettopp fordi den er så enkel. Kate virker jo ikke som "glitter og overdådighets"-typen, så en enkel liten bukett i hvitt passer både henne og kjolen, syns jeg :)

Men jeg snufset ikke, til min store forbauselse. Håper jeg rekker å se de hilse folket på balkongen før jeg må kjappe meg på jobb :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men så er man i England heller ikke forlover slik man er i Norge. Man er mer en voksen brudepike. Og det er naturlig at en voksen brudepike ikke har en fullt så barnslig kjole på seg.... Og småjentene med blomster er flowergirls, det er de store jentene som er bridesmaids. Og det er helt akseptabelt med hvite kjoler. Har vært i flere bryllup i England hvor det ikke er noen såkalt forlover - kun unge bridesmaids/flowergirls.

Uvant for oss norske - men helt vanlig i England.

I et vanlig bryllup kunne Pippas kjole vært en brudekjole, men sett i forhold til Kates så var den veldig enkel og nedtonet slik at Kate kunne stråle!

Og igjen, jeg skjønner jeg at det er forskjeller mellom Storbritannia og Norge, men jeg må fremdeles få lov til å synes at det ikke passer seg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt og hvitt er jo 2 av 3 farger man helst skal unngå i bryllup. Hun så vakker ut, absolutt, men i et britisk kongebryllup synes jeg man skal holde seg ganske strengt til etikette.

:fnise:

Tror du etiketten er lik for et britisk formidagsbryllup og et gjengs norsk bryllup?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, jeg skjønner jeg at det er forskjeller mellom Storbritannia og Norge, men jeg må fremdeles få lov til å synes at det ikke passer seg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Men hva som passer seg er jo ikke opp til hver enkelt å bestemme. Man må jo føye seg etter det som er riktig der man er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva som passer seg er jo ikke opp til hver enkelt å bestemme. Man må jo føye seg etter det som er riktig der man er.

Du spurte jo hva vi syntes (om kjolen til dronning Sonja, ikke forloveren), og det er lov å ha egne meninger om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, jeg skjønner jeg at det er forskjeller mellom England og Norge, men jeg må fremdeles få lov til å synes at det ikke passer seg.

Mvh Yvonne :heiajente

I Norge ville det nok ikke passet seg at en forlover hadde hvit kjole.

Men i England så er dette helt korrekt og riktig. Og i England er de vel mer opptatt av å være korrekte og at ting skal passe seg enn hva vi er her i landet....

Hva du personlig synes er selvsagt noe annet (om enn strengere enn den konservative kongefamilien...) :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva som passer seg er jo ikke opp til hver enkelt å bestemme. Man må jo føye seg etter det som er riktig der man er.

Klart det, men akkurat som noen ikke liker buketten, så må jeg få lov til å ha min personlige mening. Buketten følger nok alle normer som ligger til grunn, det betyr ikke at man må like den, og sånn er det også med forloverens kjole. Jeg synes ikke den var passende, og det er meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte jo hva vi syntes (om kjolen til dronning Sonja, ikke forloveren), og det er lov å ha egne meninger om det.

Det var jo ikke det jeg svarte på nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo ikke det jeg svarte på nå :fnise:

Nei, jeg ser at jeg formulerte meg litt rart. Men det jeg mente var at Yvonne har jo lov til å ha sine meninger om kjolen til forloveren, akkurat på samme måte som at du spør etter meninger om kjolen til Sonja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Majestet Kongens Garde er myye strammere enn de britiske syns jeg :fnise:

Enig i den.

Det er noe med de pelsluene som blir snodig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg ser at jeg formulerte meg litt rart. Men det jeg mente var at Yvonne har jo lov til å ha sine meninger om kjolen til forloveren, akkurat på samme måte som at du spør etter meninger om kjolen til Sonja.

Og det er selvfølgelig riktig. Jeg hadde heller ingen problemer med Yvonnes personlige meninger om kjolen, det var bare bruken av ordet "passende" jeg reagerte på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, jeg skjønner jeg at det er forskjeller mellom Storbritannia og Norge, men jeg må fremdeles få lov til å synes at det ikke passer seg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hvorfor skal hun (søsteren til bruden) følge kleskoderegler for norske forlovere når hun ikke er en forlover i norsk forstand??? Hun er en brudepike! Og følger de britiske reglene for hvordan brudepiker kler seg og ter seg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er selvfølgelig riktig. Jeg hadde heller ingen problemer med Yvonnes personlige meninger om kjolen, det var bare bruken av ordet "passende" jeg reagerte på.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...