Gå til innhold

Bryllupstråd for William og Kate


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Gjest Consensio

Hun har ingen bror...

Du tenkte på onkelen hennes. (se forklaring lenger opp her)

Jaja, den som egentlig skulle vært konge da. Blæh, så mye navn og familie om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, den som egentlig skulle vært konge da. Blæh, så mye navn og familie om hverandre.

Han var også konge - i 1936. Men ga tronen over til broren sin.

Du husker delvis rett, men du er et par generasjoner bakover i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizette

Da må jeg bare beklage!! :(

Jeg har bodd i London i 9 år, og alle mine Engelske venner har uttalt det med nærmest en å, så da tok jeg det for gitt at det var riktig. Det er i alle fall ganske vanlig da, at folk uttaler det feil.

Hehe ok, ja det var jeg faktisk ikke klar over, at også engelskmenn uttaler det feil- da er du litt unnskyldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese alt, men de hattene noen av de damene bærer er jo helt forferdelige!?!? :s

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/woman/fashion/3554808/Royal-Wedding-we-look-at-the-celebrity-and-royal-guests-style.html

"It is the day of the decade and PRINCESS BEATRICE certainly made a statement in this Valentino couture number and Philip Treacy hat - one of 36 the milliner has designed for the royal wedding party and guests."

Den hudfargede panne-pynten (ikke hatt etter min definisjon), er jo bare latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjolen er nyyyyyyyyyyyyyydelig!!

Victoria Beckham hadde på seg svart kjole.., er ikke det litt no-no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok, ja det var jeg faktisk ikke klar over, at også engelskmenn uttaler det feil- da er du litt unnskyldt :)

Takk for det.

:)

Også har jeg lært noe i dag også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cosette

OK - here comes my verdict :bryllup:

Kjolen var veldig vakker og kledelig. Nydelig kontrast mellom det slanke livet og det volumiøse skjørtet. MEN, jeg for min del synes den var for lik Grace Kellys. Man har sett det før, og den er allerede legendarisk. Det er helt greit å inspireres av en annen kjole, men dette ble veldig likt. Tilogmed sløret lignet, og måten det var festet langt frem på hodet. Jeg skjønner at det er fristende å dra en Grace, og kjolen var virkelig flott, men den kommer for alltid til å nevnes i samme setning som Grace-kjolen.

Buketten likte jeg :smilyblomst: Siden det var en del detaljer på kjole - blonder, knapper, blondekant på slør og noe som så ut som broderier i skjørtestoffet - var det fint at buketten var enkel. Kunne kanskje ha vært noe større og mer "hengende", men ikke noe jeg brydde meg om egentlig.

Når det gjelder sminken har jeg en høne å plukke; for mye eyeliner!! :nei: Kate er kjent for sminkestilen sin, og har blitt kritisert for å markere øynene for hardt. Det gjorde hun dessverre i dag også. Det gjør henne eldre og strengere, og hun er så pen at hun trenger ikke all den sorte kholen i en ring helt rundt øyet. På bryllupsdagen med jomfruelig kjole mener jeg at makeup bør være diskret og naturlig. Her hadde en lett markering med skygger vært mye bedre.

Seremonien var fin, ærverdig og med mye fin musikk. Lite følelser ja, men slik er det nok i England - mer konservativt og "composed" som de sier. Personlig ble jeg ikke rørt, men det var fordi alt det man blir rørt av - løftene, ringpåsettelsen - skjedde helt i begynnelsen av seremonien, og plutselig var det over før man liksom hadde fått bygget opp noe tårelager. Jeg synes jeg husker at de skandinaviske bryllupene drøyer det mer med løftene, for jeg ble mye mer rørt av Victoria og Daniel. Men vanvittig vakker kirke, helt fantastisk, og trærne var en genial idé. Vårlig og lekkert.

Blant gjestene var det mye artig å se. Alle hattene!!! For oss virker det merkelig, og jeg ville ikke vist meg dau i 95% av hattekreasjonene jeg skimtet, men det er standard bryllupstilbehør der borte. De ville nok ikke vist seg dau i en bunad heller ;) Victoria Beckham så dessverre - for å si det på engelsk - atrocious ut, veldig strengt og Addams Family-ish med en grusom Philip Treacy-hatt. Når det gjelder Beatrice og Eugenie, har jeg bare én ting å si: absolute disgrace!! Disse to ser bestandig ut som de fæle stesøstrene til Askepott, og jeg fatter ikke at stab'en slipper dem ut av slottet seende slik ut. http://www.google.no/imgres?imgurl=http://i.thisislondon.co.uk/i/pix/2011/04/BeatriceEugenie_415.jpg&imgrefurl=http://www.thisislondon.co.uk/standard/royal-wedding/article-23945517-big-hats-bigger-heels-and-beckham-in-morning-suit-with-crocodile-braces.do&usg=__Mg-jRUy9Dc6Vl5i8P9TtmwBdkiI=&h=600&w=415&sz=64&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=MeLq26ndBOl3DM:&tbnh=145&tbnw=93&ei=Z8i6Tc_BOI7Aswad76mPBg&prev=/search%3Fq%3Dbeatrice%2Beugenie%2Bwedding%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1339%26bih%3D583%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=745&vpy=54&dur=889&hovh=270&hovw=187&tx=111&ty=135&page=1&ndsp=23&ved=1t:429,r:4,s:0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjolen er nyyyyyyyyyyyyyydelig!!

Victoria Beckham hadde på seg svart kjole.., er ikke det litt no-no?

Den var visstnok marineblå. Jeg synes også den så svart ut.

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate og kjolen var helt nydelig!!! De trærne i kirken var jo til å dø for! Utrolig kreativt og flott!!! Spørs om hu sure dronninga har måttet svelge mmange kameler for å gjøre plass til en nyere generasjon, selv om det jo også var gammeldags og konservativt.

Ellers var de døtrene til Sarah Ferguson helt skrekkelige, samt at den ene brudepiken kanskje ikke var like søt og yndig som de andre. hehe.. uffa... den var stygg.

Victorias kjole er marineblå (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/royalwedding/3554839/Guests-arrive-at-Royal-Wedding.html) OG hun ser ut som en marsboer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var visstnok marineblå. Jeg synes også den så svart ut.

Skulle akkurat kommentere det samme! :ler:

Og Beatrice og Eugenie, de fæle søstrene til Askepott! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Brudekjolen er nyyyyyyyyyyyyyydelig!!

Victoria Beckham hadde på seg svart kjole.., er ikke det litt no-no?

Victoria og David var utrolig elegante idag, like flotte begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buketten likte jeg :smilyblomst: Siden det var en del detaljer på kjole - blonder, knapper, blondekant på slør og noe som så ut som broderier i skjørtestoffet - var det fint at buketten var enkel. Kunne kanskje ha vært noe større og mer "hengende", men ikke noe jeg brydde meg om egentlig.

Når det gjelder sminken har jeg en høne å plukke; for mye eyeliner!! :nei: Kate er kjent for sminkestilen sin, og har blitt kritisert for å markere øynene for hardt. Det gjorde hun dessverre i dag også. Det gjør henne eldre og strengere, og hun er så pen at hun trenger ikke all den sorte kholen i en ring helt rundt øyet. På bryllupsdagen med jomfruelig kjole mener jeg at makeup bør være diskret og naturlig. Her hadde en lett markering med skygger vært mye bedre.

Jeg likte ikke buketten. Så også ut som den hadde falt litt sammen på slutten av vielsen. Linjekonvall gjør ofte det når de ikke står i vann og/eller det er varmt rundt stilkene (hun holder de jo). Den så pistrete ut, og nettopp fordi detaljene i kjolen var små blonder, så burde buketten hatt litt større og merkerte blomster, men ikke nåen store greier, bare litt mer.

Når det gjelder sminken er jeg helt enig. Sminken hennes var ikke pen. Uffameg. Kan være at kasseTV'en min gjorde den feitere ved å ikke vise HD-skarpe bilder, men det så veldig voldsomt ut. Og øyenbrynene var heller ikke veldig pent sminket. De var litt hakkete, ujevne og så litt utgnidde ut. Enig i at hun hadde vært penere bare med noen skygger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Harriet

Men Mette-Marit kan bli dronning? Det er altså ulike regler for konger og dronninger, da?

Edit: forklaring kom meg i forkjøpet.

Det er vel regenten som bestemmer hva ektefellen til tronarving skal tituleres med. Kong Harald bestemte ihvertfall at Mette Marit skulle tituleres HKH Kronprinsesse ... som da blir dronning etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samt at den ene brudepiken kanskje ikke var like søt og yndig som de andre.

Det satt jeg også og tenkte veldig på...lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Jeg lurer på om mye av min motvilje mot Victoria Beckhams antrekk egentlig bygger på at hun ser så ufattelig sur ut. Ser jo ut som om hun konstant sutter på en sitron. Bryllup og en gledens dag, masse folk som har møtt opp for å kikke på bl.a. gjestene - også spanderer hun ikke det minste smil engang.

For at et såpass "severe" og dramatisk antrekk skal funke, så må man bære det med en viss porsjon humor og glimt i øyet. Når man heller ser ut som om man har solgt smør uten å få betaling, blir det bare skummelt, som noen nevnte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seremonien var fin, ærverdig og med mye fin musikk. Lite følelser ja, men slik er det nok i England - mer konservativt og "composed" som de sier. Personlig ble jeg ikke rørt, men det var fordi alt det man blir rørt av - løftene, ringpåsettelsen - skjedde helt i begynnelsen av seremonien, og plutselig var det over før man liksom hadde fått bygget opp noe tårelager. Jeg synes jeg husker at de skandinaviske bryllupene drøyer det mer med løftene, for jeg ble mye mer rørt av Victoria og Daniel. Men vanvittig vakker kirke, helt fantastisk, og trærne var en genial idé. Vårlig og lekkert.

Jeg ble rørt da de ga hverandre løftene. Først ga han sine løfter og han virket så trygg og rolig. Noe jeg er sikker på at føltes godt for henne. Og da hun ga sine løfter (og man hørte på stemmen hennes at hun var rørt og også nervøs) så han på henne med et lite smil og blikket hans sa alt om hva han følte. :rodmer:

Trærne syntes jeg også var en genial ide. Det var vel Kates forslag (om man skal tro pressen). Det gjorde kirkerommet mer intimt også - det er jo rimelig høyt under taket der inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Jeg lurer på om mye av min motvilje mot Victoria Beckhams antrekk egentlig bygger på at hun ser så ufattelig sur ut. Ser jo ut som om hun konstant sutter på en sitron. Bryllup og en gledens dag, masse folk som har møtt opp for å kikke på bl.a. gjestene - også spanderer hun ikke det minste smil engang.

For at et såpass "severe" og dramatisk antrekk skal funke, så må man bære det med en viss porsjon humor og glimt i øyet. Når man heller ser ut som om man har solgt smør uten å få betaling, blir det bare skummelt, som noen nevnte.

Det er jo veldig sjeldent vi ser henne smile - jeg tror det bare er sånn hun er, rett og slett.

Men i motsetning til deg så syntes jeg at hun var elegant til fingerspissene. I motsetning til alle "tivoli"bekledningene" vi så i bryllupet så skilte hun og ektemannen seg ut i positiv forstand.

Når man ser så mange pengesterke folk uten smak så blir man litt forundret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Victoria Beckham har uttalt i et intervju en gang at hun synes hun er så stygg når hun smiler. Så det er nok en kombinasjon av dårlig selvbilde, og gammel vane som gjør at hun nesten aldri smiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...