Gå til innhold

Bryllupstråd for William og Kate


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i reiser

Jeg la merke til at damen som satt i bilen sammen med Kate og faren tok bilder da Kate satte seg inn. Får vi se disse, mon tro?

Sikkert private bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er litt sjarmerende jeg :) Det er jo ikke det viktigste bryllupsbilde. Det som MÅ være bra er jo bildene av de to alene.

Jo, dette er faktisk et av de viktigste bildene, som kommer til å være deres offisielle bryllupsbilde. Så litt kjipt er det at det ser sjabby ut...

I tillegg er det eneste offisielle bilde som nå går verden rundt, så tror nok dette bilde er gangske viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hun er tillit for det :gjeiper: Neida. man kan selvfølgelig ikke gjøre noe med et øyesykdom eller hvordan man ser ut.

Men jeg synes hele komposisjonen er bare virkelig mislykket. Kun 1 av barna sitter pent og se normal ut. Resten, henger, skræver, har halve hode eller er sure... Jeg hadde grinet hvis dette hadde vært mitt bryllupsbilde....

Synes alle småjentene kunne vært "stylet" bedre. Ingen av dem er noe fine på håret, henger jo bare rett ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett bilde av 2. kjole til Pippipen? (Pippa altså). Den skulle være lang og grønn.

Vil gjerne se den andre kjolen hennes og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har sett bilde av 2. kjole til Pippipen? (Pippa altså). Den skulle være lang og grønn.

Vil gjerne se den andre kjolen hennes og.

Her er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var veldig rørende med West Minister Abbey Kirkes Guttekor som sang spesialkomponert salme/sang til brudeparet like etter etter vielsen...

Noen som vet hva den heter, kanskje den er på Youtube?

Her http://ph2.cerosmedia.com/1X4db9331cd725f012.cde er hele programmet for vielsen. Jeg satt og fulgte med der hele tiden. (Så ikke denne tråden før alt var over.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Katie svart hår?

Og...

Hvor høy er hun?

Vekt?

Er hun litt underbitt?

Ikke at det betyr noe, hadde bare vært interessant å vite!

Vakker dame - og flott par! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Jo, dette er faktisk et av de viktigste bildene, som kommer til å være deres offisielle bryllupsbilde. Så litt kjipt er det at det ser sjabby ut...

I tillegg er det eneste offisielle bilde som nå går verden rundt, så tror nok dette bilde er gangske viktig.

Det er da barn som er brudepiker og ikke dukker. Man kan ikke regne med at de står steilt med stiv rygg når bildene blir tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette med at de plutselig ombestemte seg og ikke skulle dra rett på ferie alikevel...opplysninger om at han skulle begynne direkte på jobb etc. kan godt ha vært røyklegging og en dekkoperasjon av at de alikevel bare lettet fra taket på slottet i et sort helokopter...og i virkeligheten allerede har dratt på ferie uten alle i hælene. Det hadde gledet meg om det var sånn. :jepp:

Hun lille utrolig gjennomført sure brudepiken var helt fantastisk! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså - jeg skjønner ikke helt hvorfor paret nå skal hete Duke og Duchess? Er ikke det lavere status enn prins og prinsesse? Blir de prins og prinsesse etter hvert?

Leste også at paret skal bo i Wales fremover. Lurer på hva Kate kommer til å fylle tiden med der borte? Kongelig opplæring kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - jeg skjønner ikke helt hvorfor paret nå skal hete Duke og Duchess? Er ikke det lavere status enn prins og prinsesse? Blir de prins og prinsesse etter hvert?

Leste også at paret skal bo i Wales fremover. Lurer på hva Kate kommer til å fylle tiden med der borte? Kongelig opplæring kanskje?

Aner ikke. Men min teori er at man må være født i familien for å få de titlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cosette

Men altså - jeg skjønner ikke helt hvorfor paret nå skal hete Duke og Duchess? Er ikke det lavere status enn prins og prinsesse? Blir de prins og prinsesse etter hvert?

Nei, Duke/hertug er høyere status enn prins. Hertug vil si at man (i teorien) kontrollerer et stort landområde, hvilket innebærer mer makt og prestisje enn å "kun" være et medlem av kongefamilien uten makt over områder. Hertug er høyeste status etter monark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Duke/hertug er høyere status enn prins. Hertug vil si at man (i teorien) kontrollerer et stort landområde, hvilket innebærer mer makt og prestisje enn å "kun" være et medlem av kongefamilien uten makt over områder. Hertug er høyeste status etter monark.

Jøss, det visste jeg ikke. Takk for oppklaringen! :takke:

Forresten er det litt morsomt å se på slektstreet til dagens kongefamilie. Både dronningen og Duke of Edinburgh er jo i slekt :)

http://www.royal.gov.uk/pdf/Windsor%20family%20tree.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - jeg skjønner ikke helt hvorfor paret nå skal hete Duke og Duchess? Er ikke det lavere status enn prins og prinsesse? Blir de prins og prinsesse etter hvert?

Leste også at paret skal bo i Wales fremover. Lurer på hva Kate kommer til å fylle tiden med der borte? Kongelig opplæring kanskje?

William er både prins, hertug av Cambridge, jarl av Strathearn og baron av Carrickfergus og Kate er hertuginnen av Cambridge.

De offisielle titlene skal være hertug og hertuginne (Duke and Duchess)

Når Charles en dag blir konge så blir vel William og Kate Prince og Princess av Wales.

(Charles er jo Prince of Wales nå, og Diana var Princess of Wales). De som er Kronsprins og Kronprinsesse i Storbritannia blir jo Prince/Princess of Wales.

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...