Gå til innhold

Barns utseende - greit å si at et barn ikke er pent?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så kritiske.. stygg brudepike du liksom.. det er et nydelig lite barn det er snakk om, guri så herlig det bildet hvor hun drar århundrets "jeg kjeder meg!"-uttrykk er da. :rodmer: Klarer ikke la være å smile og se alt det fine ved bryllupet, et eventyrpar som endelig gav hverandre sitt ja.. sukk! :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så kritiske.. stygg brudepike du liksom.. det er et nydelig lite barn det er snakk om, guri så herlig det bildet hvor hun drar århundrets "jeg kjeder meg!"-uttrykk er da. :rodmer: Klarer ikke la være å smile og se alt det fine ved bryllupet, et eventyrpar som endelig gav hverandre sitt ja.. sukk! :)

Nå er jeg dessverre ikke en person som syns at det å være barn er den eneste kvalifikasjonen som skal til for å bli betegnet (i mine øyne) som søt eller nydelig. Og jeg står på mitt; den brudepiken der var mindre heldig enn de andre. Og jeg er ikke så overbevist om at det fjeset var et kjeder-seg-uttrykk, heller; ungen så sånn ut fra det øyeblikket de slapp henne ut av bilen ved Westminster Abbey...

• Liker 4
Gjest Harriet
Skrevet

Det er vel bare her på KG man snakker om barn som mindre pene, har heldigvis til gode å oppleve det ellers.

Men så husker jeg godt at Suri Cruise ble gjort narr av her inne også da hun var liten ... så det sier jo litt om saken.

Gjest Harriet
Skrevet

Nå er jeg dessverre ikke en person som syns at det å være barn er den eneste kvalifikasjonen som skal til for å bli betegnet (i mine øyne) som søt eller nydelig. Og jeg står på mitt; den brudepiken der var mindre heldig enn de andre. Og jeg er ikke så overbevist om at det fjeset var et kjeder-seg-uttrykk, heller; ungen så sånn ut fra det øyeblikket de slapp henne ut av bilen ved Westminster Abbey...

Voksne folk har som regel såpass mellom ørene at de lar være å si sånt, men tydeligvis ikke alle.

• Liker 6
Skrevet

Voksne folk har som regel såpass mellom ørene at de lar være å si sånt, men tydeligvis ikke alle.

Tviler på at barnet selv, eller foreldrene, leser her inne, så det har jeg ingen problemer med å si. Hva er forskjellen på å påpeke at jeg synes ungen var mindre pen, og å si at jeg synes prins Charles er mindre pen?

• Liker 6
Skrevet

Skulle de latt være å velge henne da?

Skulle William sagt til sin onkel at dattera di er for stygg til å være brudepike i bryllupet...??? Man velger barna til familie og venner, fordi de er barna til familie og venner, ikke på grunn av utseende.

• Liker 9
Skrevet

Skulle de latt være å velge henne da?

Skulle William sagt til sin onkel at dattera di er for stygg til å være brudepike i bryllupet...??? Man velger barna til familie og venner, fordi de er barna til familie og venner, ikke på grunn av utseende.

Du trenger ikke tillegge meg meninger jeg ikke har, for å fremstille meg som enda slemmere enn det jeg er utmerket klar over at jeg allerede har gjort. :lete:

Jeg sa at jeg ikke syntes hun var utseendemessig heldig. Hvor får du det fra at jeg på grunn av det mente hun ikke burde fått være brudepike? JEG synes ikke ungen var søt, men jeg er ikke i tvil om at hun i øynene til mange andre, og spesielt til dem som kjenner, og er glad i henne, er helt nydelig. Og hun var helt sikkert et naturlig valg for brudeparet. Og det er da virkelig det som teller, ikke hvor søtt barnet er. Men det forandrer fortsatt ikke det faktum at jeg ikke syntes hun var søt. Og det var også KUN DET jeg påpekte. Faller ikke dette litt innunder smak og behag?

Og bare så dét er sagt; jeg har til dags dato ikke sagt et ord til barn jeg av ulike grunner ikke liker, at jeg ikke liker dem. Ikke til foreldrene, heller. De eneste jeg deler sånt med i "det virkelige liv", er dem som kjenner meg best, og som jeg vet ikke tar det personlig at jeg rett og slett ikke finner barn inntagende og søte utelukkende fordi de er barn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var en av de "pene" brudepikene... :sjenert:

Dette er brudepiken det er snakk om, og som nevnt tidligere - hun har en øyesykdom som foreldrene har valgt å ikke operere...

Gjest Harriet
Skrevet

Tviler på at barnet selv, eller foreldrene, leser her inne, så det har jeg ingen problemer med å si. Hva er forskjellen på å påpeke at jeg synes ungen var mindre pen, og å si at jeg synes prins Charles er mindre pen?

Det spiller da ingen rolle om hun eller foreldrene leser her inne. At voksne folk kaller et uskyldig barn for "mindre pen" er ufyselig og stygt. Alle er ikke like pene, hverken som barn eller voksne - men man trenger da ikke påpeke det, si det høyt? Ved å skrive som du gjorde så fremstår du uhyre umoden og usympatisk i mine øyne, og det er ihvertfall ikke noe positivt trekk. En liten jente som har pyntet seg og helt sikkert gledet seg til å være med på dette - så går du hen å uttale deg om hennes utseende? Som hun ikke kan gjøre noe med, hun er født sånn og jeg syntes hun var søt uansett. Skal man se ut som en liten blond prinsesse for å få være brukepike?

• Liker 3
Skrevet

Hun la ikke jeg merke til, iallefall. Så min oppfatning er utelukkende "den andre". =P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var en av de "pene" brudepikene... :sjenert:

Dette er brudepiken det er snakk om, og som nevnt tidligere - hun har en øyesykdom som foreldrene har valgt å ikke operere...

Skal hun liksom være stygg?

• Liker 5
Skrevet

Det spiller da ingen rolle om hun eller foreldrene leser her inne. At voksne folk kaller et uskyldig barn for "mindre pen" er ufyselig og stygt. Alle er ikke like pene, hverken som barn eller voksne - men man trenger da ikke påpeke det, si det høyt? Ved å skrive som du gjorde så fremstår du uhyre umoden og usympatisk i mine øyne, og det er ihvertfall ikke noe positivt trekk. En liten jente som har pyntet seg og helt sikkert gledet seg til å være med på dette - så går du hen å uttale deg om hennes utseende? Som hun ikke kan gjøre noe med, hun er født sånn og jeg syntes hun var søt uansett. Skal man se ut som en liten blond prinsesse for å få være brukepike?

Alle er født slik eller sånn. Og jeg må IGJEN påpeke at jeg aldeles ikke har sagt at hun ikke skulle vært brudepike, eller hvordan man burde se ut for å få en sånn rolle. Og hvorfor er det så forbudt å ha en mening om hvorvidt man synes et barn er søtt, eller ikke?

• Liker 5
Gjest Naenia
Skrevet

Hun var jo kjempesøt! Skjeler litt, men ikke så mye?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er hun ikke stygg, men ja, hun skjeler - ergo er hun ikke like pen som andre barn, ifølge "noen".

• Liker 4
Gjest Harriet
Skrevet

Alle er født slik eller sånn. Og jeg må IGJEN påpeke at jeg aldeles ikke har sagt at hun ikke skulle vært brudepike, eller hvordan man burde se ut for å få en sånn rolle. Og hvorfor er det så forbudt å ha en mening om hvorvidt man synes et barn er søtt, eller ikke?

Du kan ha hva mening du vil, men du bør holde deg for god til å skrive eller si det høyt.

Ærlig talt - det er ikke alt man behøver si. Ser mange mindre pene folk hver bidige dag, men det er ikke noe jeg sier til noen. Døm folk for hvordan de oppfører seg, men ikke for hvordan de ser ut.

• Liker 1
Skrevet

Du kan ha hva mening du vil, men du bør holde deg for god til å skrive eller si det høyt.

Ærlig talt - det er ikke alt man behøver si. Ser mange mindre pene folk hver bidige dag, men det er ikke noe jeg sier til noen. Døm folk for hvordan de oppfører seg, men ikke for hvordan de ser ut.

Har jeg dømt henne, også, nå? Jeg sa jeg ikke syntes hun var søt. Hvor mye legger du i det, kvinne!? O_o Hva mener du dommen min er, da?

• Liker 7
Gjest Mynona83
Skrevet

Hvilken brudepike er det egentlig snakk om?

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, kg er det gode gamle. Her diskuteres det i en tråd om en (eller to?) brudepiker som er for stygge, i en annen diskuteres det en som er for pen og overskygger bruden. :popcorn:

• Liker 2
Skrevet

Grace van Cutsem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hun ene brudepiken (ikke hun på bildet i tråden. Jeg tror ikke det var henne) ikke var kjempe søt og det må jeg få lov til å mene. Akkurat som voksene, så er noen barn mindre pene. Det synes jeg om den ene brudepiken da jeg så henne. Jeg synes det er okey å si at noen er mindre pene, men synes ikke det er greit å si at folk er stygge.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...