Gå til innhold

Bryllupstråd for William og Kate


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det bare jeg som irriterer meg over den pipepustinga til en eller annen i studioet eller? Hører sånn neseplystring hele tiden. Gleder meg også til kysset forresten. Herregud, tenk å komme ut på balkongen og se på det folkehavet. Sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"marry me, Harry" :fnise:

Etter at han fikk se alt det styret som hører med, tror jeg det blir en liten stund til han skal i ilden ja :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glad i reiser

Men det er jo feil å si at det "ikke passer seg". Det er helt greit at hun ikke likte det, men det passet seg. Det var faktisk 100% passende i et britisk kongebryllup. Det er ikke et subjektivt spørsmål. Vi sier ikke noe på at hun ikke likte kjolen, men ordbruken er altså gal.

:filer: Samma det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Er det bare jeg som irriterer meg over den pipepustinga til en eller annen i studioet eller? Hører sånn neseplystring hele tiden. Gleder meg også til kysset forresten. Herregud, tenk å komme ut på balkongen og se på det folkehavet. Sykt...

Oi, du hører godt :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Er det bare jeg som irriterer meg over den pipepustinga til en eller annen i studioet eller? Hører sånn neseplystring hele tiden. Gleder meg også til kysset forresten. Herregud, tenk å komme ut på balkongen og se på det folkehavet. Sykt...

Jeg hører ikke noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forklare: jeg synes ikke at det passer seg å gå i hvitt i et bryllup, for min del var kjolen for lik en brudekjole. Det betyr derimot ikke at jeg mener at de bør følge mine regler eller andres regler/normer for den del. Jeg anerkjenner at de har det annerledes der borte, men allikevel, fra mitt ståsted, så blir det litt feil.

Og mer enn det er det ikke å si om denne saken, vi har ulikt syn, og sånn er det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det handler nok ikke om å ha ulikt syn. Men at du sier at ting ikke passer seg. Når det så absolutt gjør det.

Jeg synes heller ikke at det passer seg å gå i hvit kjole i et bryllup. Hadde Mette Marits forlover hatt hvit kjole så hadde jeg også sagt at det ikke passet seg. Fordi vi i Norge ikke gjør sånt.

Jeg er også enig i at kjolen til Pippa fint kunne gått for å være en brudekjole. Men i den settingen, et kongelig bryllup, så var hun alt annet enn overdressed! Hun hadde kledd seg riktig (hun hadde vel ikke valgt kjolen selv engang) ut ifra etiketten i et kongelig bryllup og da kan man ikke si at det ikke passer seg!

Det er når man ikke følger etiketten og kler seg feil eller respektløst i henhold til reglene/tradisjonene i landet man befinner seg i at man kan si at noe ikke passer seg.

I England ville man kanskje sagt at det ikke passet seg om Pippa hadde valgt en kjole som du mente var en tradisjonell norsk forlover-kjole?

Er det noe de er opptatt av i de kretsene i England så er det at ting skal være appropriate!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

"marry me, Harry" :fnise:

ja, den plakaten var fin :fnise:

Synes Harry er en skikkelig storsjarmør - og helt annerledes enn sin bror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler nok ikke om å ha ulikt syn. Men at du sier at ting ikke passer seg. Når det så absolutt gjør det.

Jeg synes heller ikke at det passer seg å gå i hvit kjole i et bryllup. Hadde Mette Marits forlover hatt hvit kjole så hadde jeg også sagt at det ikke passet seg. Fordi vi i Norge ikke gjør sånt.

Jeg er også enig i at kjolen til Pippa fint kunne gått for å være en brudekjole. Men i den settingen, et kongelig bryllup, så var hun alt annet enn overdressed! Hun hadde kledd seg riktig (hun hadde vel ikke valgt kjolen selv engang) ut ifra etiketten i et kongelig bryllup og da kan man ikke si at det ikke passer seg!

Det er når man ikke følger etiketten og kler seg feil eller respektløst i henhold til reglene/tradisjonene i landet man befinner seg i at man kan si at noe ikke passer seg.

I England ville man kanskje sagt at det ikke passet seg om Pippa hadde valgt en kjole som du mente var en tradisjonell norsk forlover-kjole?

Er det noe de er opptatt av i de kretsene i England så er det at ting skal være appropriate!

Igjen, jeg har sagt det ikke passer seg fra mitt ståsted, jeg har ikke sagt at det ikke passer seg utifra deres regler og etikette. Jeg fatter ikke at dette er noe å henge seg opp i.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at han fikk se alt det styret som hører med, tror jeg det blir en liten stund til han skal i ilden ja :popcorn:

Det tror jeg vi trygt kan konkludere med ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun sa hvertfall Oh my God da hun kom ut :)

Synes det var søtt! :) Fikk tårer i øynene når de kysset! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...