Gå til innhold

Skravletråd 2012

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Så godt å ha sendt inn Nav papirene ja!

Jeg har eksamen 7., 9., og 20. desember, også har jeg meldt meg opp til en konte-eksamen i et fag jeg skulle tatt da snuppa ble født, den er 3. januar, så den rekker jeg sikkert ikke. Men verdt et forsøk! Du da?

I kveld har jeg tatt på sengetøy i vugga, måtte bare se hvordan det så ut.. lyseblått dalmatiner sengetøy, noe så nusselig :rodmer:

Såpass mange, ja! Ønsker deg masse lykke til!

Jeg har eksamen 14. desember og 6. januar. Satser på å rekke begge deler ;)

Foreløpig er senga til lille M lagringsplass for oss :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, vi slår dere uansett mtp seng!

Vi må nemlig rive klesskapet på soverommet vårt for i det hele tatt å få plass til seng og baby..! Har begynt en intens hinting til mannen for ni uker er meget kort tid i mannetid. De bare tror det er lenge igjen..

Tenkte jeg skulle finne ork til å lete på nett etter bæretøy... Men jeg er så dårlig på sånt...!

Hvordan er formen deres da?

Går egentlig veldig bra her men nettene begynner å bli slitsomme for det er så ubehagelig å ligge.. Og symfysen er ganske vond men, men!

Litt mye jobbings for tiden så er litt i koma...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: :skratte: av "mannetid". Utrolig passende ord for hvordan de oppfatter tiden ja! Kjenner til den ;)

Her er senga klar, dvs den var klar. Sengetøyet var nyvasket inntil pus fant ut at hun skulle flytte inn da vi hadde vært så elskverdige og kjøpe en HELT egen seng til henne :catmilk: .... :roll:

Var å hentet Libero pakke på Kiwi i dag. Måtte innom 2 butikker fordi de aldri hadde hørt om det i den første :fnise: Noen fler som har hentet forskjellige babypakker?

Ønsker alle som skal ha eksamner masse lykke til! Håper dere rekker å få tatt alt :) Er utrolig imponert over at folk klarer det nå når det nærmer seg ankomst for små-bebisene. Formen min hadde trolig ikke strukket til ift eksamenslesning nå..! Ønsker alle en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at det kom lapp i posten i uke 52 på den pakken jeg kunne hente på rimi..:(

Men er det samme som man får på lindex?

Jeg vil ha flere pakker!!! Har kun hentet den fra apoteket.

Hehe, pus ble vel happy ja:)

Enig ang eksamnene og ønsker også alle lykke til!!! Dere er tøffe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at det kom lapp i posten i uke 52 på den pakken jeg kunne hente på rimi..:(

Men er det samme som man får på lindex?

Jeg vil ha flere pakker!!! Har kun hentet den fra apoteket.

Hehe, pus ble vel happy ja:)

Enig ang eksamnene og ønsker også alle lykke til!!! Dere er tøffe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er libero sin man henter på Lindex, men mulig de da har sluttet å dele de ut på Lindex siden det stod at den skulle hentes ut på Kiwi når jeg fikk lapp i posten :vetikke:

BAM har forresten en pakke som kommer tilsendt per post Skytte :) Den kan du bestille =)

Synes Rimi sin er treig altså! Jeg har og fått beskjed om at jeg får lapp i posten, tror min kommer rundt uke 51.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, luktesansen min tar knekken på meg! Gikk sammen med ei som røyka ute i dag, hun var så vennlig å blåse røyken sin rett i trynet mitt, og nå sitter lukta i både jakke, hår og andre klær. :kjefte:

Ellers har jeg vært på førstehjelpskurs for småbarn i dag, veldig lærerikt! Holdt på å komme noen hormon-tårer da, når kursholderen snakka om ting som kan skje med disse nydelige småtrollene. Måtte virkelig ta meg sammen for å ikke grine! Det hadde vært flaut det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei nå er vi slappe damer:)

Hvor bestiller jeg bampakken, Skogstrollet?

Jeg ble sykemeldt 100% fra idag til permisjonen om en mnd. Så herved er tidenes lengste juleferie startet:)

Det fyller liksom på med vondter så det skal bli deilig å slippe å tenke på å være på jobben.

Har fortsatt 999 ting å gjøre før jul så utfordringen blir å faktisk ta det med ro:)

Hvordan har de andre damene det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 32 ukers svangerskapskontroll i dag og fikk beskjed om at jeg ble sykemeldt om noen uker hvis ikke kynnerne mine roet seg. Kan nemlig få 3-4 kynnere på bare en halvtime, og det syns fastlegen min var litt vel mye. Psykiske stresset med eksamen tar nok litt mer på enn jeg tror (eller vil innrømme for meg selv?!)... Ellers sto heldigvis alt bra til med fine frøkna i magen :rodme:

Blir nok ikke så mye jul i heimen hos oss i år :sukk: Blir minimumskravet pyntemessig, slik at det blir minst mulig å ta ned før eksamen og frøkna kommer. Men litt skal det bli! Og har ellers store planer om å bli oppvartet hos mamma og pappa i jula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei nå er vi slappe damer:)

Hvor bestiller jeg bampakken, Skogstrollet?

Jeg ble sykemeldt 100% fra idag til permisjonen om en mnd. Så herved er tidenes lengste juleferie startet:)

Det fyller liksom på med vondter så det skal bli deilig å slippe å tenke på å være på jobben.

Har fortsatt 999 ting å gjøre før jul så utfordringen blir å faktisk ta det med ro:)

Hvordan har de andre damene det da?

Litt dårlig tid så er bare innom med link til BAM sin gavesending

Ønsker alle en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med lang juleferie Skytte!

Kjenner til eksamensstress TuttaV, her er det 2 eksamener om 2 uker, og jeg kan ikke nok til den ene, og ingenting til den andre føler jeg. Snuppa mi har vært endel syk etter bhgstart i høst, så vi har hatt mange kosedager hjemme.. kanskje litt fler en nødvendig :sjenert: Men jeg skal gjøre en innsats, håper hun (og vi!!) slipper unna den oppkastsjauen som går i bhg nå for tiden.

I går var jeg på 35 ukers kontroll, alt bra :) I dag har jeg kjøpt inn 2 pakker med bleier, 2 pakker nan mme ferdigblanda bare sånn i tilfelle, våtservietter til når vi er på tur, bleieposer, smokker, ammeinnlegg, zinksalve, og noe tyggis og sjokolade til å ha med meg i baggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere som har eksamen, dere er tøffe :)

Her går det mye bedre, ikke så kvalm lengre, men har bekkenløsning ( i symfysen) som gjør så vondt at jeg har lyst å grine innimellom.

Har gått gjennom klærne fra snuppa, kastet endel som ikke var så brukandes eller møkkete. Har enorme mengder i strl 62 og 68. Også har vi kjøpt madrasser til vugge og kurv, krysser av på lista for harde livet. Likevel føler jeg at vi aldri kommer til å bli ferdig. Heldigvis er butikkene åpne etter fødselen også. Soooom jeg forresten har begynt å grue meg til. Tenk om jeg ikke får det til denne gangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer det Puserjenta :klemmer: Er det noe spesielt du gruer deg til/er bekymra for? Har du lyst til å fortelle litt om forrige fødsel i tilfelle? Her satt hodet litt fast, og det er noe jeg tenker ganske mye på. Men de hadde jo fått henne ut uansett da, så jeg prøver å legge de tankene bak meg.

Her ser det dårlig ut for eksamen sin del. Jeg har møtt veggen her litt, ikke sovet på halvannen uke, annet enn 3-4 timer i døgnet. Har pressa meg selv ganske hardt hele semesteret med å skulle være super-mamma, super-student, super-gravid, super-husholderske, +++, og nå er det stopp her. Om natta ligger jeg og tenker på alt jeg skulle ha gjort, alt jeg ikke kan til eksamen, hva som skjer hvis jeg stryker, osv. Kroppen er tung, og bekkenløsning her og. Så jeg skal til legen i dag, og be om en sykemelding jeg kan ha i bakhånd hvis jeg skjønner at det ikke nytter, så kan jeg eventuelt konsentrere meg om en eller to eksamener istedetfor 4.

Håper det står bra til med dere andre der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer det Puserjenta :klemmer: Er det noe spesielt du gruer deg til/er bekymra for? Har du lyst til å fortelle litt om forrige fødsel i tilfelle? Her satt hodet litt fast, og det er noe jeg tenker ganske mye på. Men de hadde jo fått henne ut uansett da, så jeg prøver å legge de tankene bak meg.

Denne ble lang, kanskje terapeutisk. Dere må ikke lese, Hehe, når jeg først begynte, ble det langt. .

Forrige fødsel var overraskende grei. Vannet gikk klokka tre på natta, andre juledag. Hvis dere husker den dagen (østlandet) så snødde det så j..... Mye at vi nesten ikke fikk opp døra, enda mindre fikk ut bilen. Jordmora ville ha oss til sykehuset for å sjekke at jeg ikke hadde noen infeksjoner. Vi begynte begge å måke :fnise: Men det var jo håpløst. Så pappa måtte hente oss. Alt var ok på sykehuset, men det tok lang tid, så pappa sov i bilen utenfor :rodmer: Sånn klokka ni kom første ri, og nr to var i bilen til pappa på vei hjem. Han var allerede da glad han slapp å være med ( han er pyse) vi gikk og la oss til å sove da vi kom hjem, riene kom vel med 30 min mellomrom. Fra klokka tolv ble de ganske vonde og mer regelmessige. Jeg brukte rieteller på sambos iPod, mens han hengte opp klær og klamrer meg til varmeflaska. Sånn klokka tre, halv fire turte ikke sambo vente lengre så han ringte sykehuset og sa at nå kommer vi. Riene var vel da tre min mellom men varte ikke fullt et minutt.

På sykehuset, klokka fire, halv fem ble vi møtt av jordmorda mi som var kjempesnill, takk og lov. Vi ble plassert på fødestua og undersøkt til å ha 5 cm åpning. Hurra, blir hvertfall ikke sendt hjem, det var målet mitt. hun ringte tydeligvis på epidural med en gang. Og etterhvert ville jeg bare ha noe mot smertene. Så da måtte de sette drypp på meg, men det er nesten ingen sykepleiere som klarer å sette veneflon på meg, så da måtte hun ringe en anestesisykepleier. Det tok litt tid og hun brukte lang tid på sette den, vi skravla og tulla innimellom riene som jeg prøvde å jobbe med og puste meg gjennom. Fikk skryt av jm, men det tror jeg mange får :fnise:

Endelig var veneflonen på plass, og da ville jm sjekke meg. Da hadde jeg 9 cm åpning. No epidural for me. Så da ventet vi bare på presseiene da. Ble pent bedt om å reise meg litt, så jeg sto i prekestol til første pressri kom. Det var som å bli slått hardt i magen og siste dråpe med urin trillet sakte ned låret, Hehe. Klokka syv startet pressriene og jeg hadde lange pauser mellom hver pressri. Jeg kan ikke huske at jeg syns at pressriene var vonde bare slitsomt. Ti på åtte var hun ute, 3580 tung og 50 lang. Jeg hostet ut morkaka og måtte sy litt, men merket ikke at jeg revnet.

Så hvorfor gruer jeg meg? Det gikk fort og jeg klarte meg uten smertestillende, ingen komplikasjoner og masse skryt av jm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puserjenta: Så fint at du delte med oss:) Kanskje jeg også gjør det en dag det ikke er natt før jeg kikker innom:)

Men vi klarer dette en gang til vi vettu!!

Hilsen hu som i grunnen til nå har utsatt å tenke fødsel...:P

Miss mp: Stor diger bamseklem til deg <3 Fikk noen flashbacks til i vår når jeg leste det du skrev... Og jeg har forbedret meg men er enda veldig mye lik i tankene...

Det er fryktelig tungt å ha det slik:(

Du må ikke slite deg helt ned på felgen nå før babyen kommer kjære deg <3 Skolen og eksamen forsvinner ikke, nå er det kroppen din, helsa di, babyen og det andre barnet ditt som teller <3 Og mannen da:) Mest deg!

Håper du klarer å finne turboknappen og roe ned:)

Men vet hvordan det er... Er flink til å råde andre for teorien kan jeg, jeg er bare skrekkelig dårlig på å utføre det i praksis :)

Her går det for tiden i menssmerter, ryggsmerter, kynnere og baking og jobbing:) Men ikveld sa kroppen stopp og jeg bare sovna poff på sofaen! Det tror jeg aldri har skjedd før..!

Mannen er veldig søt da og snakker om at jeg må huske å spise for to og sove for to:) Lille tullingen min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du delte fødselshistorien din Puserjenta :)

Du gruer deg sikkert fordi du vet at det kommer til å være ubehagelig, det er jo naturlig å grue seg litt. Noen dager gruer jeg meg litt, mens andre dager gleder jeg meg faktisk! Jeg fikk heller ikke epidural, alt gikk veldig fort. Men jeg fikk lystgass, og var helt borte siden ingen sjekka at jeg ikke fikk i meg for mye, og jeg sugde i meg for harde livet :P Denne gange tror jeg at jeg ikke vil ha noe, sånn at jeg husker litt mer av fødselen i ettertid!

Det jeg gruer meg litt til er akkurat det øyeblikket jeg innser at nå skjer det. Var det jeg grua meg mest til sist og, var redd for å bli redd ;) Men da riene begynte fikk jeg en helt merkelig ro over meg, gadd ikke fortelle noen at jeg hadde rier før etter mange timer fordi jeg ikke orka å ha stressa folk rundt meg :fnise:

Skytte:Jeg har bestemt meg for å roe ned ja :) Tar en eller to eksamener, og tar resten til våren når jeg har permisjon. Tror det er viktig å ta vare på seg selv nå på slutten! Jeg er jo 36 uker på vei i dag :strix: En uke til permisjonen starter, så da er det best å lade opp til fødsel og tiden etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du delte historien din Puserjenta. Veldig allright å lese om andres opplevelser, synes jeg. Var ikke så skremmende heller ;)

Er vel natulig å grue seg litt i forkant som Miss MP sier, jeg gruet meg en del for ca 3-4 uker siden. Tenkte mye på det og hadde et behov for å prate en del med samboeren. Akkurat nå har jeg fått en sånn ro over meg som ligner litt på den Miss MP beskrev da hennes rier kom 1.gang :gjeiper: Jeg håper bare roen min vedvarer når mine rier kommer og :fnise: Hvertfall med tanke på at jeg virkelig ikke ANER hva jeg går til som tidvis slår meg.

Miss MP: Hørtes lurt ut å roe ned og heller ta to av eksamnene til våren. Håper det går fint å ta de to du skal ha nå :) Signerer Skytte sitt innlegg, tenk på deg selv, lille mageboeren og helsa deres :)

Formen min er bra om dagen synes jeg. Jeg har hatt godt av sykemelding så kynnerne er ikke så hyppige og kraftige lenger. Kjenner i ryggen i blant at jeg har ei kule på magen som begynner å bli småtung. Var hos JM i går som kunne fortelle at hodet var festet. Hun tok ordentlig i da hun kjente på meg så jeg har hatt mens-smerte-vond i magen etter det og føler det strekker i disse beryktede livmorbåndene. Men flott at hun fant et festet lite trollehode, da holder hun seg jo forhåpentligvis den veien.

Min største bekymring nå om dagen er at det skal skje noe som gjør at jeg ikke får føde på ABC avd. Som f.eks: misfarget fostervann, at jeg trenger hjelp i løpet av fødselen som de ikke kan gi meg der (tang, vakuum, keisersnitt etc) Er ordentlig bekymret for det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee!!! 36 uker missmp!!! Gratulerer!!! Any time now!!!

Jeg ble også fanget av en stoisk ro da det hele startet sist.

Men det som bekymrer meg nå er hvordan vi skal gjøre det med snupp såfremt han ikke er hos faren akkurat når det skjer..

Mam og pap bor ca 40 min unna så det er ikke så ille.

Eksen jobber så tullete tider og steder(transport) så det er litt vanskelig å avtale noe med han.

Men nå er jo søsteren til mannen vår nærmeste nabo så vi har avtale med henne. Problemet er bare at hun drar på skolen 9.jan. Ni dager før terminen min. Og mannen hennes har nok nok med deres to små alene:)

Menmen, tar det som det kommer og får avtale litt overalt:)

Men ja, jeg misunner 1. gangsfødende som ikke vet hva dere går til, hehe:)

Men jeg hadde en fin opplevelse sist. Finnes ingen mulighet for å huske hvor smertefullt det var! Men jeg husker noe av det jeg tenkte underveis:)

Skal dele senere:)

Her har mannen tatt helg og vi har vrengt soverommet..! Så nå er det lekkert i gangen og på rommet til snupp..!

Skal rive et monsterklesskap slik at vi får plass til sprinkelsengen. Og da slo det meg at vi kanskje skulle malt hele rommet... Men samtidig så skal vi forhåpentligvis bare ha det rommet et års tid til før vi får en til etg og nye rom alle mann... Hemhem..!

Forresten godt å høre at formen din er bedre Trollet:)

Sånn mensmurringer har jeg også.. Spent på neste kontroll den 7. Da skal mannen også være med for da skal vi ha fødselsforberedende samtale:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt med mensmurring, bare lett. Hvertfall i forhold til menssmertene jeg har til vanlig. :kjefte: Syns det er litt tidlig å modnes nå, denne berta skal hvertfall holde seg inne til over nyttår. Ellers blir jeg sinna.

Jeg kan passe sønnen din jeg skytte, men antar du bor langt unna :fnise:

Her vil både mamma og søsteren min passe snuppa når jeg får rier, håper å føde lørdag (1 uke før termin )på dagen og dra hjem søndag og få to uker hjemme med sambo.

Ha fått beskjed av legen min og en jordmor at jeg ikke må vente så lenge på å dra inn pga det gikk relativt fort forrige gang, så jeg er litt redd for å føde i bilen. Er jo ikke akkurat varmt i midten av januar. Vil ikke ende opp i VG eller. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke er fullt så plaget av kynnere lenger Skogstrollet!

Jeg funderer også litt på hvordan vi skal gjøre det med barnepass når fødselen finner sted. Planen er å ringe etter mine foreldre, så skal de være her en stund og sørge for at lillemor har det trygt og godt. Hun kjenner de veldig godt, og er kjempeglad i de :rodmer: Men de bor 3 timer unna da, så det er ikke sikkert at de rekker frem før vi må reise på sykehuset. Hadde relativt kjapp fødsel sist jeg også, og bor et stykke unna sykehuset! Samboeren har sagt at han skal pakke inn hele bilen i plast en uke før termin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...