Gå til innhold

Skravletråd 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han har ligget med hodet ned på de to siste kontrollene.

Han er veldig aktiv og jeg kjenner stadig rørelse opp under ribbena. Men det kjennes på en måte ut som om de skal spjæres.. At de blir dratt i hver sin retning:(

Oi, fått innvilget du ja!! Vi skal på nav på mandag og få hjelp med papirene.

Ringte dem på torsdag og ville ha time til dette. Fikk beskjed om at det trengte vi ikke. Nehei? Skeptisk!

Dro på nav på fredag og kunne få vente, var bare tre foran oss i køen! Ja, wow, for man har jo ikke noe annet å gjøre!

Men vi kunne få en time da hvis vi ikke kunne vente... Djiiiizezzz...!! Mannen holdt på å tilte...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ikke godt ut Skytte! Kjenner det godt mot ribbena jeg og, men ikke plagsomt ille foreløpig. Var på ul i dag, og den lille karen (JA, det ER en gutt :) ) lå med hodet ned og rompa opp :)

Når det gjelder RH neg vet jeg ikke Pjusk, har lest noe om en sprøyte jeg og, men tror egentlig ikke det er så veldig farlig :) Men ta en tlf til legen eller jordmor, så du kan bli beroliget :)

Hurra for innvilget foreldrepenger- søknad Skogstrollet! Her har jeg såvidt sendt inn papirer. Litt treig, orka ikke ta tak i noe mer NAV greier etter alt styret med svangerskapspenger!

Bra gjort å bomme på årstallet ja... haaallooo :skratte:

Skrevet

Sendte mine navpapirer igår!! Spennende å se hva de får til nå...:)

Skrevet

Har dere kjøpt vogn?

Skrevet (endret)

Har dere kjøpt vogn?

Vi har to vogner hjemme, en brio happy kombi og en abc cobra. Eneste jeg lurer på er om vi trenger søskenvogn. Blir ca to år mellom jentene. Holder det med søskenbrett da? Dilemma.

Endret av Puserjenta
Skrevet

Vi kjøpte en simo kombi i sommer.. også vant jeg en easywalker bagvogn på babyverden:) så vi har to!!!

Skrevet

Kjedelig med ribbeina dine, Skytte. Håper det på et vis bedrer seg :klem:

Jeg har ikke sendt i NAV-papirer, men burde kanskje gjøre det snart :sjenert: Det virker bare litt tiltak å finne ut av alt regelkaoset...

Vogn har vi heller ikke kjøpt, men vi får vel kanskje også bestille den snart. Vi har bestemt oss for hvilken vi skal ha, så er jo egentlig bare å bestille. Men hadde vært greit å få ryddet litt i heimen også, før vi må oppbevare den...

Vi skal ha Emmaljunga Edge Duo, med classic chrome understell - gleder meg til å prøve den :hoppe:

Har også kjøpt inn stelleveske nylig, så blir artig å prøve den til vogna :jepp:

Skrevet

Har ei Simo kombi etter snupp som jeg gleder meg til å bruke igjen:) Har tatt godt vare på den så den ser like fin ut som ny!

Har nå vasket stelleveska, dyner og sengekant. Så jeg har jo begynt å forberede meg:)

Må le litt for med snupp var sikkert alt klart på denne tiden:)

Men har en del jobbeprosjekter og hjemmeprosjekter som jeg helst vil ha unna før jeg gjør mer så er bare å henge i!

Ha en fin dag alle:)

Skrevet

Kjøpte en brukt Simo Duo vogn. Tror den kommer til å gjøre nytten sin til tross for at den er relativt brukt. Fulgte med en stelleveske med den. Vurderer å kjøpe meg en ny da jeg synes denne så litt sliten ut, men har ikke fått studert og vasket den enda. Åssen stelleveske har folk kjøpt seg? Har forelsket meg helt i noen stellevesker fra Ju Ju Be, men de koster jo nok noen av de da... :sjenert:

Skrevet (endret)

Veskene fra Ju Ju Be ser veldig fine ut, og genialt med alle rommene etc. :jepp:

Vi har kjøpt en fra BabyMel, nærmere bestemt denne:

300-Amanda-Quilted-PEWTER.jpg

Snublet over den på tur i England, og synes den var veldig fin, og veldig praktisk. Enkelt å tørke av stoffet på innsiden, da det er sånn type vannavstøtende, den har masse lommer, tre store på utsiden, en flaskelomme med isolering, og masse fine lommer og glidelåslomme inni. Stellematte medfølger, og i tillegg skal den kunne henges på vogna uten ekstra kroker. Skulderstroppen kan justeres i lengde, og vesken lukkes med glidelås på toppen!

Synes den passer fint til svart vogn, og i tillegg er den sånn passe anonym, men samtidig fin å se på og ikke HELT svart og kjedelig. Og så var jo prisen ganske hyggelig også da - 55 pund :nigo: Mye billigere enn mange andre varianter :jepp:

Endret av Zia
Skrevet

Har ikke blitt så mye kommentarer på meg i det siste, men er innom og leser! Lesing til eksamen tar sin tid.... :sukk:

Det var en veldig fin stelleveske, Zia! :jepp: Tror du det er mulig å få tak i noe sånt i Norge? Og hva evt prisen blir da?

Har begynt å titte på NAV-papirene nå jeg også, og det er litt av et styr! :daane: Holdt på med det to kvelder nå, men fortsatt ikke ferdig.. Håper å ha det unnagjort og innsendt iløpet av uken :sjenert:

Skrevet

Kjempefin stelleveske Zia! Jeg er helt hekta på stelleveskene til Bystroom, har Bystroom Aida Champagne etter storesøster, men har litt lyst på ny nå :sjenert:

Skrevet

Har ikke blitt så mye kommentarer på meg i det siste, men er innom og leser! Lesing til eksamen tar sin tid.... :sukk:

Det var en veldig fin stelleveske, Zia! :jepp: Tror du det er mulig å få tak i noe sånt i Norge? Og hva evt prisen blir da?

Har begynt å titte på NAV-papirene nå jeg også, og det er litt av et styr! :daane: Holdt på med det to kvelder nå, men fortsatt ikke ferdig.. Håper å ha det unnagjort og innsendt iløpet av uken :sjenert:

Usj, eksamenslesing er ikke artig altså - husker jeg hatet å ha eksamen før jul, for da er det så mye annet koselig å bruke tiden på :troest:

Tror de selger BabyMel på Barnas Hus og Babyshop, men har ikke sett akkurat denne varianten der. Men den finnes på norske nettbutikker, tror prisen der er 599 eller 699. Og så har jeg sett den på Ebay. Modellen heter BabyMel Amanda Quilted, fargen heter Pewter. Samme modell finnes i masse farger, og andre mønstre. Så en i England som var hvit med en del sorte blomster på - den var også veldig fint altså! Og så finnes den quilted-varianten vi har i helt svart, og en veldig pen farge som kalles Moss.

*grøss* NAV-papirer... Jeg er så redd for å gjøre noe "dumt" liksom - å gå glipp av noe viktig. I utgangspunktet skal vi ha det ganske enkelt, men ingenting er visst enkelt med permisjon nei... :sjenert:

Miss MP, kjempefin stelleveske du har også :jepp: Vurderte litt en sånn skinnveske variant jeg og, for da ser det jo enda mer ut som en ordentlig veske. Men fant ut at de fleste er så dyre at jeg aldri hadde klart å bestemme meg :fnise:

Når vi har kjøpt en billigere en er det lettere å angre og evt kjøpe en ny/en til :ler:

Skrevet (endret)

Vi har en kombivogn fra brio (bruker sportsdelen nå). Den har vi brukt myyyyye! Og heldigvis kjøpte vi den i mørkegrå :gjeiper: Kommer til å bruke bagdelen til babyen når den tid kommer. Og storesøster er i bhagen likevel.

Er også veldig usikker på om vi burde kjøpe søskenvogn, men har valgt å se det ann. Storesøster er ikke veldig tålmodig i vogna lenger :snurt:

Endret av GueSS
Skrevet

storesøster her er heller ikke tålmodig i vogna lenger, så jeg kjøper heller bare et søskensete/ståbrett til henne. Har omsider fått somla meg til å bestille vogn da. Emmaljunga City Cross i fargen Forest. Det var ventetid da, så vi får se hvem som kommer først, vogn eller baby :fnise:

Merker at jeg er utrolig mye mer laidback denne gangen enn jeg var med storesøster! Men jeg har jo fremdeles 7 uker igjen til termin da, plenty of time :P Er mest eksamenslesning som står i fokus her og egentlig!

Skrevet

Weeee for deg kvn!!!!!

Jeg har en enkel, svart stelleveske som er teflonbelagt på en måte. Den kan helt fint henge på vognen i regn og snø.

Den har også rom for flaske og det følger med stellematte og egne ziplock poser for brukte bleier eller våte kluter. Veldig fornøyd med den men husker ikke hvor jeg kjøpte den..! Er jo godt og vel fem år siden! Husker jo knapt forrige uke..!:)

Skrevet

Hm.. tro om jeg må skaffe meg stelleveske denne gangen.. Sist brukte vi en bag fra BjBorg, praktisk ettersom den ble kjønnsnøytral, så pappan hadde ikke noe problem å bruke den også :gjeiper: Men det er jo så mange fiiiine :)

Jeg greier ikke bestemme meg av og til om ukene går for fort, eller for sakte, hehe.. Går vel for det meste for fort :fnise:

Vi har ellers hatt vannkoppeangrep her i hjemmet, fin form, men jeg syns prikkene hennes har vært store og fæle.. Men nå har de begynt å gro :)

Går mot 1 uke ferie snart, det blir deilig! Vi skal på en liten ferietur, ellers ser det ut til at det blir redusert jobb på meg etterhvert. Syns ting begynner å gå vel mye i ett her nå, og desember er en travel mnd.

Håper dere får en fin helg alle store og små :)

Skrevet

Miss mp: når har du eksamen?

Kvn84: :hoppendeglad:

GueSS: deilig med ferie! Viktig å ta vare på seg selv og mageboeren, så da må jobben bli nedprioritert til tider... enig med deg ang. tiden, klarer ikke å bestemme meg for om 10 uker er kort eller lenge :fnise:

Ellers måtte jeg bare innom her for å hoppe.og rope litt... Endelig er den svære bunken med NAV papirer sendt inn! :hoppendeglad::bolledeig:

Føler meg 10kg lettere bare ved å ha det unnagjort :nigo:

Skrevet

Så godt å ha sendt inn Nav papirene ja!

Jeg har eksamen 7., 9., og 20. desember, også har jeg meldt meg opp til en konte-eksamen i et fag jeg skulle tatt da snuppa ble født, den er 3. januar, så den rekker jeg sikkert ikke. Men verdt et forsøk! Du da?

I kveld har jeg tatt på sengetøy i vugga, måtte bare se hvordan det så ut.. lyseblått dalmatiner sengetøy, noe så nusselig :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...