Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Klær føles tidvis fryktelig unødvendig... For ingen ting ser bra ut.. Har vel ikke brukt mine vanlige bukser siden uke ti, minst.. Flaks med mye finvær og kjolebruk! Men gudene må vite hva jeg skal ha på meg i vinter?!

Ellers har ligamentsmertene begynt å kjennes litt etter litt, auch! Men good to know at knøttet har det bra:)

Ingen spes lyster lengre nå. Men er ofte sulten og blir kjempefort mett..!!

Syns jeg har litt mer energi men er så sykt trett uansett og må ha litt dupp utpå dagen.

16 uker nå!!!! Jeeii!! Endelig går det litt fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 16 uker Skytte! Her er det 18 uker, og ordinær ul neste mandag. Jeg er sååå spent på kjønnet altså, holder på å bli gæren av nysgjerrighet! Får enten ei nydelig lita tulle til, eller en nydelig liten tøffing :hjerte: gleder meg så veldig til å vite! Hvis vi får vite det da.. syns jeg har litt guttemage, men så har jeg litt jentefølelse og. Blir spennende å se hva som stemmer :fnise:

Veldig trøtt jeg og, har stått opp i 10-tiden hver dag, lillemor har og vært veldig trøtt. I dag våknet hun plutselig kl 05.10! Hva er greia med det? :Gjesp: En mellomting hadde jo vært greit..

Mine vanlige bukser er gjemt bort ja, kler meg i superlekre (les megastygge) mammabukser og føler meg fæl!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh!! Snart ul på deg!! Må vente tre uker til her... Forferdelig å må vente så lenge!! Gleder meg også til å forhåpentligvis finne ut hva det er:)

Auu... Fem er natta det... Er så vondt i kroppen når de får sånne innfall!

Fæle bukser ja... I know! Men håper i det lengste at alt blir å se bedre ut så snart magen popper mer frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen :) Godt å lese at alle har det bra :)

I dag var me på ultralyd, og alt var perfekt normalt med bebisen og meg. So det var godt å høyre :) Ein gjer jo seg kanskje nokon tankar rundt det med forskjellige syndrom.

Me fekk ikkje sjå verken det eine eller det andre da :P Hehe, navlestrengen var mellom beina OG beina låg kryssa...ein liten luring. Og so låg bebisen med eine handa under kjaken. Søtt må eg seie <3 Skal ha ny ultralyd pga sjukdomen min om 5 veker, og DA håpar me at han/ho vil vise seg ;)

Her kjenner eg små dunk kvar dag, fantastisk moro! Som regel på morgonen og kvelden. Eg pleier å dytte på magen, og får ofte respons fra magebuaren min :D

Kjøp av mammabukser er veldig snart på tide, hehe. No ser det ikkje ut som at eg har "litt ekstra" lenger, ein liten, søt kul :)

Har kjøpt nokon kjempefine kle på H&M og Lindex. Jenter kan fint bruke grøne og blå kle ;)

Kvalmen er her, men den klagar eg aldri over. Hehe, men det å måtte på do maange gonger om dagen klagar eg litt over :P

Terminen min er forresten 2. januar :)

Endret av Minimus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker passert her, og tror kanskje kvalmen har sluppet taket, iallfall så lenge jeg ikke gjør noe for å provosere den frem :jepp: Ser imidlertid ut til at jeg har fått halsbrann i stedet :S Ikke så artig, og det er jo gjerne noe man plages med hele svangerskapet... :sjenert:

Så bra at alt stod bra til på UL minimus! Vi skal på UL på torsdag denne uka - grugleder meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese Minimus, og lykke til på torsdag Zia :)

Hva tenker dere om hårfarging? jeg turte ikke sist, men jeg er fristet denne gangen. Men blir vel til at jeg ikke tør nå og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 uker passert her, og tror kanskje kvalmen har sluppet taket, iallfall så lenge jeg ikke gjør noe for å provosere den frem :jepp: Ser imidlertid ut til at jeg har fått halsbrann i stedet :S Ikke så artig, og det er jo gjerne noe man plages med hele svangerskapet... :sjenert:

Så bra at alt stod bra til på UL minimus! Vi skal på UL på torsdag denne uka - grugleder meg :hoppe:

Uff da. Halsbrann er heller ikkje noko særleg, nei :o Eg får det berre av og til.

Ja, var godt at alt var bra. So moro! Håpar alt er bra med knøttet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du føler missMP:) Jeg har gjort det nå og gjorde det sist også uten at det bekymrer meg. Men dersom du får små tanjer om tvil er det bedre å la være enn å bekymre seg:)

Jeg har endelig funnet flere gravide jeg kjenner!! Hehe:)

Ei gammel venninne som jeg har hatt litt lite kontakt med det siste året er tre uker foran meg bare!! Hatt besøk av henne ikveld og vi har skravla non stop i tre timer! Herlig! Vi bor ganske nært også så vi kan trille sammen:)

Har vært litt sprek idag: vært på sykkeltur og spilt fotball:)

I lag med snupp vel og merke så tempoet passet meg ypperlig:)

Nå venter jeg på at mannen skal komme fra jobb så vi kan spise kvelds sammen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese Minimus, og lykke til på torsdag Zia :)

Hva tenker dere om hårfarging? jeg turte ikke sist, men jeg er fristet denne gangen. Men blir vel til at jeg ikke tør nå og ;)

"I et nettmøte med jordmor Siri, spør en leser om det er trygt for gravide å farge håret.

- Det går helt fint å farge håret når du er gravid, ifølge frisører. Min frisør passer imidlertid på at damene som jobber i hennes salong har et avsug når de setter farge i håret på kundene sine, fordi de i større grad blir utsatt for farge enn vi andre som ikke er det daglig. Du kan jo spørre om et slikt avsug du også når du er hos frisøren din. Det blir ihvertfall mindre avgasser da enn om du gjør det hjemme selv, svarer jordmor Siri i nettmøte. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemte jo å rope jeeeiii for UL minimus!! Hehe, hemmelighetsfull liten krabat du bærer på:)

Og grattis med passerte 13 uker Zia!! Nå begynner ukene å rulle snart!

Ang halsbrann så har jeg vært plaget med det. Helt til jeg kjøpte gaviscon. Det var i helgen og siden har jeg ikke hatt det! Enda flaska står uåpnet på badet enda! Hehe, så jeg skremte den vekk:)

Har kjent antydninger idag så den ligger nok på lur.. Men vi kan sutre ilag for det er skikkelig pyton å ha halsbrann:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått innkallelse til ul 18.8 . Kjenner at jeg grugleder meg. Tenk om???

Halsbrann er grusomt, jeg fikk noe på sykehuset som ikke er gaviscon med begynte på n, husker ikke hva det heter men smakte tannkrem. Gaviscon var grusomt. Slipper unna nå, men får det vel igjen etterhvert.

Du er heldig som har noen da, håper barselgruppa blir bedre denne gangen, var ikke særlig bra forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått time til UL, men ikke før 22 September :)

Her har heldigvis stortsett de fleste symptomer holdt seg unna og er ikke lengre kvalm..

Halsbrann ble jeg plaget med sist og det er helt forferdelig! Gaviscon smakte jo dritt så det tok jeg bare en tabelett av, men Link funker som gull! Samme gjør Love Hearts! Eller sjokolademelk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha noen å trille med Skytte! Kjære og jeg har et vennepar som er to uker foran oss, så skal bli koslig å kunne trille med dem :-)

Har vært heldig så langt og sluppet unna halsbrannen :nigo:

:kose: til dere som plages...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, glemte jo å rope jeeeiii for UL minimus!! Hehe, hemmelighetsfull liten krabat du bærer på:)

Og grattis med passerte 13 uker Zia!! Nå begynner ukene å rulle snart!

Ang halsbrann så har jeg vært plaget med det. Helt til jeg kjøpte gaviscon. Det var i helgen og siden har jeg ikke hatt det! Enda flaska står uåpnet på badet enda! Hehe, så jeg skremte den vekk:)

Har kjent antydninger idag så den ligger nok på lur.. Men vi kan sutre ilag for det er skikkelig pyton å ha halsbrann:(

Jeeeiii! Hehe, ja er visst det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd gaviscon enda. Enn så lenge har den fungert bare som skrekk og advarsel:)

Lovehearts ble jeg skrekkelig lei av.. Men sjokolademelk! Oh yeah:)

Lurer på om banan kanskje fungerer? Flere må gjerne prøve det før vi kaller det kjærringråd eller ren flaks:)

Men link hadde jeg helt glemt fantes! Hmhm!

Litt slitne hofter og alt for mett i dessertmagen så nå dupper bolla i badekaret! Jeg kommer til å bli så diger.... Velvel! Den tid den sorg:)

Det søte i det siste er at snupp sjeldnere fornekter at jeg har baby i magen <3 Har forklart at vi kanskje snart får vite om det er en bror eller søster og idag lurte han på om jeg hadde vært på den tingen:) Ultralyden altså:)

Han ville veldig gjerne være med men..

Og ikveld sa han at han så at magen min har blitt større. Så koset han på magen, ga den et kyss og ønsket babyen god natt <3 Da slet mamsn med å holde tilbake tårene gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig søtt Skytte :rodmer:

Noen som har merket noe til kynnere enda? Tror jeg har hatt det endel i dag, men er usikker. Kjente ikke noe særlig til det i forrige svangerskap, så jeg føler meg litt noob på det området ;) Jeg får noe som kan minne om kramper nederst i magen, som varer 5-10 sekunder så går det over igjen. Det er ikke direkte vondt, men bittelitt. Noen som syns det høres kjent ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det. Vær hos legen i dag for skjønte ikke hva det var... Fikk beskjed om å slappe av når de kom .. fikk også høre fosterlyden, det hjalp masse! En liten uke te ul nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolademelt har jeg lagt min elsk på og - problemet er bare at det kun varer mens jeg drikker. Må drikke sjokomelk døgnet rundt da :fnise:

LoveHearts fungerte i starten, men mer skeptisk nå... :sjenert:

Ingen kynnere her i gården - så vidt jeg vet da :ler: Vet jo ikke hvordan det kjennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har hørt hjertelyden :)

...søren nå fikk jeg skikkelig lyst på sjokolademelk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...